Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Номерът не пречи. На моята е там откакто съм я купил. Никога не ми е загрявала заради него. То отдолу и отстрани е достатъчно отворено, а и ти вероятно нямаш дифузьор. Освен това, ако хипотетично номера пречи, то би пречил при висока скорост, а ти си карал по черно и труден терен.
    Според мен се е случило, каквото ти писах. Системата е изгубила херметичност. Или заради пукнатината, или заради капачката, или заради двете. В следствие на което при изстиването, не си е дръпнала антифриз от разширителния съд за да допълни до гърловината и си я карал така.
    Имаш късмет, че не си я окотил.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Разбира се,ч е не пречи номера. Пасат Б3 как се охлажда, при това без никакви проблеми, а няма кьорава дупка отпред.
      Някой някога е казал, че отпред трябва да има ГОЛЯМА дупка, иначе колата не може да взема въздух за охлаждане, и уйде коня...
      А всъщност когато си сложи човек ръката ПРЕД радиатора разбира колко мижав е потока на въздуха който е необходим за нормалната работа. И този поток се осигурява без проблем, независимо дали дупките са отпред, отдолу или встрани.

  • Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
    Номерът не пречи. На моята е там откакто съм я купил. Никога не ми е загрявала заради него. То отдолу и отстрани е достатъчно отворено, а и ти вероятно нямаш дифузьор. Освен това, ако хипотетично номера пречи, то би пречил при висока скорост, а ти си карал по черно и труден терен.
    Според мен се е случило, каквото ти писах. Системата е изгубила херметичност. Или заради пукнатината, или заради капачката, или заради двете. В следствие на което при изстиването, не си е дръпнала антифриз от разширителния съд за да допълни до гърловината и си я карал така.
    Имаш късмет, че не си я окотил.
    Колега, мисля, че твоята диагноза е най-точна за случилото се. Сега като връщам лентата, на следващият ден като установих, че нямам течност в разширителния съд, и отворих капачката за да видя как е положението в радиатора, видях, че беше пълно до горе, почти до капачката. Обикновенно течността в радиатора ми стои леко покриваща питата. Вероятно се е случило това, което казваш за разхерметизирането на системата. Наистина съм изкарал късмет, че не съм я окотил 😁. А това за преместването на номера го споменах за да видя или да се опитам да разбера дали ще има разлика в работата на мотора. Не твърдя, че охлажда по-добре така. Като се позатопли ще запоя щуцера за да нямам повече проблеми. Благодаря за съвета!

    Коментар


    • Не си спомням дали съм ти писал да смениш капачката, ма ако не си я, смени я за да нямаш съмнения в нея. Всеки ден проверявай нивото да е до капачката. И ако всичко останало е наред, няма да имаш ядове.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
        Не си спомням дали съм ти писал да смениш капачката, ма ако не си я, смени я за да нямаш съмнения в нея. Всеки ден проверявай нивото да е до капачката. И ако всичко останало е наред, няма да имаш ядове.
        Капачката беше първото нещо, което смених, след като допълних системата. Може и да съм пропуснал да спомена това. Като поставих новата ми направи впечатление, че доста стегнато се завива. Може би на старта капачка пружината и е омекнла вече, макар и да бе със здрава гумичка. След време ще изчистя всичко по системата и ще пиша за резултата.

        Коментар


        • Здравейте отново, колеги! Тези дни се поразходих с джипката и без да я тормозя на равно стрелката си отиде в средата, като по някое време мърдаше 1мм. в дясно и после пак в средата. Когато беше след средата, спрях и установих, че виското не се бе включило - може би по-високи показатели зацепва. Иначе като е студена се чува да работи и предполагам няма проблем с него. Друго обаче ми направи впечатление. Подобно на описано от друг колега във форума, както беше в средата стрелката задържах на 3000 оборота за около най-много минута и слезе в началото на вълните в ляво. Когато беше в средата, долният маркуч на радиатора не беше студен, но можех да си държа ръката спокойно. След като форсирах на 3000 оборота, проверих пак маркуч и вече беше горещ. Моите изводи са, че термостата отваря при работа на мотора само на високи обороти, но каква е причината за това, моля споделете мненията си. Добавям само, че го смених есента, уж хубав японски на 78 градуса, клапанчето нагоре.... ако въобще в него е причината за аномалиите.

          Коментар


          • За да сработи виско е нужно да е загрял добре целият радиатор, а при теб се съмнявам че е така. Според описанието което даваш или са износени перките на водната помпа, или имаш запушване по системата. Възможно е термостата да не отваря достатъчно.
            При по ниски обороти дебита на охладителна течност не достига да превърта антифриза с нужната скорост за да охлажда. Като я изфорсираш започва да насмогва. Това е според мен...

            Коментар


            • nikopm
              nikopm коментира
              Редактиране на коментар
              И аз си мисля за дебита, че е слаб, но по каква причина?

            • cnc82
              cnc82 коментира
              Редактиране на коментар
              За слабия дебит се сещам за две причини. Едната е да са износени лопатките на перката на водната помпа и другото е да ти е позадръстена системата (котлен камък, отлагания и др. мизерии).

            • nikopm
              nikopm коментира
              Редактиране на коментар
              И аз това си мислех за тези две причини, но според мен лопатките на помпата отпадат, защото ако беше от тях щеше да прави тези аномалии постоянно. Залагам на обилна промивка. Между другото бях направил такава с Бардал и после няколко пъти пълних с вода, загряване на водата чрез работата на мотора и източване. Така поне три пъти мисля беше. Може би трябваше да промия с маркуч след препарата ....

          • Карай си колата и не се втелявай.
            Дявола като нямал работа си хвърлял мъдете в трънките и после ги чистел.
            Много си ти е добре термостата, работи си. С тест на място много трудно можеш да го хванеш.
            Карай си, и ако не загрява-няма какво да го мислиш.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • nikopm
              nikopm коментира
              Редактиране на коментар
              И аз затова още не бързам да пипам, колега. Гледам нещо да се насоча към точна диагностика и переодично следя поведението на мотора.

          • Коле, не е особено нормално с термостат на 78 градуса и изправна капачка, да стига средата, Хеле па да я подминава. Хеле па през зимата.
            Колегата, една сериозна, ама много сериозна промивка на системата и да си оправи теча.
            Моята е с радиатор работещ на 70% и пак не стига до средата. Термостат също на 78 , правилно монтиран.
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • nikopm
              nikopm коментира
              Редактиране на коментар
              И аз мисля, че на моменти нещо запушва системата и намаля дебита.... Ще промивам на 100 %, само се чудя дали с препарат първо отново да направя това и после с маркуч директно, или направо с маркуч обилно да изчистя всичко. Даже мисля да изолирам радиаторчето на парното(така или иначе не топли)като правя това, защото може и от него да излиза тази мръсотия, пък по-нататък ще го сменям.

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Радиаторчето може да го промиеш отделно. Само вкарай водата да тръгне обратно на нормалното. Така шанса да се отпуши е по-добър.
              Но ако е задръстено-трудна работа, най-добре ново.
              А ако са скъпи-старото би трябвало да може да се отвори и да се изчисти механично. Ама по-добре ново.

            • nikopm
              nikopm коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря за съвета, колега, но за парното мисля, че трябва да взема направо ново, да не се занимавам, че е играчка там и не ми се рискува. Мисля, че задръсти ли се веднъж това радиаторче на парното няма оправяне, или ако се изчисти ще е частично и няма да има добро парно. Сменял съм си сам на два автомобила и знам от собствен опит. 😁

          • Предполагам ( не знам), че не е кой знае каква данданията да се свали самото радиаторче ин да се промие щателно с вода и лимонтозу, Мельо или каквото се има.
            Не е добра идея да се изолира радиаточето при промивката. Защото от него пак могат да излязат тиняци и да натлачат после.
            Когато аз промивах, първо сипах някакъв препарат от рода на Радиатор флъш. За Промиване на системата и разлагане на отлаганията. С него се кара известно време. Вече не помня колко. После се източва цялата чорба и се завира маркуча и в двете посоки. Радиатора и него го свалях и киснах с вода и лимонтозу.
            Единственият риск е да ти прокапе отнякъде или да протече от гарнитурата на водната помпа. Но пък водна помпа се сваля лесно. Не е като да я върти ангренажа, както повечето съвременни каляски.
            Когато се промива с маркуч, да се свали термостата и да се надува и от към него и откъм тръбата към радиатора горе. И в двете посоки, докато не текне чиста бистра водица.
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • nikopm
              nikopm коментира
              Редактиране на коментар
              Колега, бях готов да промивам с маркуча без да свалям термостата..... 😁 Не се бях замислил дори. Благодаря за полезната информация относно промиване то на системата. А между другото идеята ми за изолирането на радиаторчето на парното и промивка без него е с цел неговата смяна с ново на малко по късен етап😁 А това за ломонтозу-то в какво съотношение са добавя, или колкото изсипя вътре? Ако прекаля, има ли вариант да разяде нещо по системата? Питам, защото обичам да се подсигурявам с повече 😁

            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Не си спомням колко пакетчета изсипах тогава. Идеята е да се подкисели водата. Може и оцет да сложиш. Все същото.

            • nikopm
              nikopm коментира
              Редактиране на коментар
              Ясно, благодаря!

          • Моята Фероза (докато беше моя) и тя правеше подобни номера. Още като я взех стрелката имаше колебания в зависимост от начина на каране. На магистрала с висока скорост температурата падаше доста (при форсиране на място също ) , на нормално каране или зорене стоеше 2-3 мм преди средата , парното беше слабо. Заради топлото зимата , реших да промия системата и да сменя термостата с Тама на 78 гр..
            Промих много добре радиатора , радиатора на парното и блока , от всякъде дебита беше много добър . Смених термостата и резултата : Парното се подобри но температурата се вдигна при всички режими на каране , като аномалията на магистрала се запази . При форсаж и извънградско стрелката беше на 1-2 мм преди средата , при нормално каране и зор взе да подминава средата и то доста !
            Та проблема беше някъде другаде , така и не разбрах къде защото се разделихме.
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • nikopm
              nikopm коментира
              Редактиране на коментар
              Няма логика в това. Чудна работа....

            • cnc82
              cnc82 коментира
              Редактиране на коментар
              За промяната на температурата към по-висока го отдавам, че стария термостат е бил сдал багажа и като сложих новия проблема стана още по изявен.
              Системата със сигурност не е била задръстена и затлачена.
              Виското беше рециклирано и изправно.
              Единствено водна помпа не бях сменял и тест за газове не бях правил.

          • Здравейте отново! Преди да хване студа тези дни се захванах уж набързо да промия системата, като поотделно промих с маркуча директно двигателя с изкаран термостат и в двете посоки по указания на колегата Tiger Hunter, също по отделно на място радиаторчето на парното и големият радиатор. Излезе доста мръсотия, но в крайна сметка текна чиста водица. Последва сглобяване на всичко това и съответно перфектна работа на мотора. След това вкараха джипката на тежки терени и нямаше никакви проблеми. Забравих да отбележа, че демонтирах и допълнително поставената перка за да не пречи уж на потока на въздух. Парното след всичко това не се оправи, но ходих при едни майстори, които имали машина за прочистването на радиаторчето на място, без да се сваля.
            Резултатът беше, че във филтъра на машината се налепиха доста боклуци, обаче след процедурата духаше топло само в краката, което според майсторите се дължи на проблеми в клапите за разпределение на въздуха. Ще свалям таблото и кутията при хубаво топло време за да разреша въпроса.
            Между другото въпросната процедура с прочистването на радиаторчето, като че ли не си струва много - струваше ми 90лв. Ново такова мисля беше към стотина. Та така, колеги, разреших до някъде въпеосите свързани с охлаждането 🙂

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              90 лева за почистване на радиатор отвътре? Без разглобяване?

              Имал си бол пари-дал си.

            • nikopm
              nikopm коментира
              Редактиране на коментар
              Не е евтина услуга, но пък ако не стопли след проверка на клапите ще има рекламация.

          • Радвам се, че поне температурният режим на двигателя се е оправил. И моето парно не е топ, но съм замислил едно сваляне на радиаторчето и щателно почистване отвън и отвътре. Както и разглобяване и почистване на всички клапи и въздуховоди. И на моята, топлото се усеща най-вече в краката , но не е жега. Доколкото знам, от централната конзола не духа топло по принцип. Това по спомен.
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • nikopm
              nikopm коментира
              Редактиране на коментар
              Наистина двигателя работи по друг начин, усещам си джипката. Между другото преди време имах Фронтера и си имаше парно от всички места с изключение на централните конзоли. Тогава мисля, че нещо бърка потоците, но след време разбрах, че са така, а защо - незнам.
              По въпроса за кутията, в която се намира радиаторчето и клапите за разпределение, понеже съм си правил сам вече два автомобила и от опит знам, че разглоби ли се там най-добре да се направи като хората.
              Аз премахвам добре остатъка от дунапрен по клапите, след което точковам на тяхно място тънка ламарина. Става вечно 😁

          • Здравейте,
            Смятах да намеря по-конкретна тема или да ползвам някоя предишна,но тъй като или има или няма проблем реших да се включа тук.Простете,ако бъркам.
            Не съм писал сума време ,защото сигурно вече съм омръзнал на всички с моята “термална” параноя,освен това вече ме е срам от всички,които ще пресметнат колко съм вложил във Ферозата,а тя е вече почетен ветеран-през септември ще има тридесет годишен юбилей.Простете моята финансова глупост,но си обичам “детето”!
            И така,след последното “издухване” на гарнитура през декември 2021,последва пореден ремонт и сумирайки направеното през последната година/2021/,достигнах до това:
            1. Шлайфан блок
            2. Шлайфана и “надувана” глава с нови гумички
            3. Нови болтове на главата
            4. Нова/естествено/ гарнитура
            5. Нова водна помпа
            6. Нов термостат-78 градуса
            7. Нов термодатчик
            8. Нов радиатор
            9. Нова капачка на радиатора.
            10. Нови маркучи
            11. Нов антифриз.червен
            12. Нов дистанционен дигитален термометър!!!

            И...когато очаквам всички да ме поздравят за упоритостта,следват моите нови/стари/ притеснения- стрелката на таблото постепенно подминава средата и при 2000 оборота достига средата на вълничките в дясно.Понякога се опитва да стигне и към края на вълничките.По-надясно не.При увеличаване оборотите,около 3000, постепенно се връща на средата ,а даже и в ляво.Принципно това е правилно “държание”,но по-рано не го е правила в този диапазон-просто никога не ми е минавала средата!В такъв момент се увеличава нивото в разширителното казанче/но нали това му е работата при работеща клапа на капачката!?/.Маркучът кам термостата се затопля/термостата отваря/.При изстиване течността се връща в системата.Меря с термометъра достъпните части по двигателя и не намирам прегряване???
            Така,както съм го написал и като си го чета,се чудя на себе си-защо се притеснявам?!Но,истината е,че ме е страх да тръгна на път/а толкова съм пътувал с нея!/.Повече от тридесетина километра не съм минавал след ремонтите и окото ми е все в стрелката.Даже ми се прокрадваше безумната идея да сменям километража/вкл. Показателя на температурата/,но за сега се въздържам.
            Не нахалствам и само споделям,но ако някой има впечатления,идеи или съвет,моля-ще съм благодарен!

            VENI-VIDI-VICI!

            Коментар


            • ...сега махни червения антифриз и си налей син. Не че има сръзка с останалото де.

              Другото - че ти кога я караш с под 3000 оборта? Тя започва да върви от 3500 нагоре. Надолу е умрял кон - само по инерция или съвсем лежерно. А да загрява при лежерно каране ми е твърде странно.

              Моята правеше това (подминаването на средата) при пържене със 130, когато още не и бях сменял чорбите. Откакто се кара с масло 5W40 мислч че не го е правила, но и не съм я карал твърде. Баща ми я експлоатира. И от ремонта насам (потрошени канали на буталата между сегментите заради детонации), не е имало проблеми никакви. Без да шлайфам нищо. Даже и с оригиналните лагери. И още си е с оригиналното виско и оригиналната перка.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • dit_dh
                dit_dh коментира
                Редактиране на коментар
                А аз съм карал 15 години със син антифриз.Но нали четем прекалено...

            • Колко ти се увеличава нивото на казанчето? Превърта ли въздух? Дали не навлизат газове в антифриза които да пречат на охлаждането, а също така и да водят до повишаване нивото на антифриза? Възможно ли е новият датчик на температурата да не показва вярно/някъде в ръководството имаше данни с какъв резистор колко трябва да показва/. Имай предвид, че има доста странни термостати напоследък, попадал съм на такива. Какво означава нов радиатор? Оригинален ли е? Може ли да не му достига активна площ?

              Като поведение което описваш изглежда сякаш има слаб поток на охладителна течност.

              Има и друго, щом си шлайфал блок си свалял бутала. А вероятно цилиндрите сега са ти елипса. Възможно е да са се разместили сегментите и сега да не лягат добре в цилиндъра и да имаш повишени картерни газове и оттам повишено греене на мотора като цяло...

              Коментар


              • dit_dh
                dit_dh коментира
                Редактиране на коментар
                Не забелязвам да изкарва въздух,за сега.Покачва с два -три пръста антифриза.А въпросите за цилиндрите и буталата ще ги задавам на майстора.Благодаря!

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X