Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

    Здравейте, и моята ферозка при по продължително каране по баир загрява повечко стрелката отива 2мм вдясно, а по равен път е точно по средата, пробвах почистих радиатора, но това което забелязах е че перката на вентилатора не се включва принудително да се върти (дори и при тези градуси 2мм вдясно от средата), а се върти само по увличане (не съм запознат точно с този виско механизъм, но до колкото разбрах тука от форумите то е някаква система със силикон която се увлича от оборотите на двигателя и при нужната температура се включва принудително от електродвигател).
    Какво бих могъл да направя, дали може да се отремонтира някак или да се "побългари" системата с някой обикновен вентилатор от друга кола (мисля че бях чел някъде за такъв случай) или трябва да се вземе нов
    HONDA Civic 1.5 vtec D15Z3
    Audi A3 1.9 tdi
    Opel Frontera B 2.2i

    Коментар


    • #92
      От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

      Първоначално публикуван от altuning Преглед на мнение
      Здравейте, и моята ферозка при по продължително каране по баир загрява повечко стрелката отива 2мм вдясно, а по равен път е точно по средата, пробвах почистих радиатора, но това което забелязах е че перката на вентилатора не се включва принудително да се върти (дори и при тези градуси 2мм вдясно от средата), а се върти само по увличане (не съм запознат точно с този виско механизъм, но до колкото разбрах тука от форумите то е някаква система със силикон която се увлича от оборотите на двигателя и при нужната температура се включва принудително от електродвигател).
      Какво бих могъл да направя, дали може да се отремонтира някак или да се "побългари" системата с някой обикновен вентилатор от друга кола (мисля че бях чел някъде за такъв случай) или трябва да се вземе нов
      Колеги бяха пробвали да я ремонтират. Друго побългаряване е твърдо зацепване, но може да замине водната помпа.

      Ако питаш мен - купи си ново виско. Не е евтино, но ако я прегрееш, може да стане и още по-скъпо.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #93
        От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

        Все ми се струва, че в една друга тема, колегата Делчо или Любо бе упоменал цени от порядъка на 120лв. Такава цена ми се струва съвсем приемлива.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #94
          От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

          Не мисля че , на два три милиметраот средата трабва да се включи виското. Стрелката май трябва да отиде по нататък , а при запалване на двг. , ако се чува ясния шум от перката мисля че това е критерии за работеща вискомуфа.
          Jeep grand cherokee 4.0

          Toyota 4rynner 2.4 td

          Коментар


          • #95
            От: До: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

            Първоначално публикуван от karo_1 Преглед на мнение
            Здравейте, брат ми си купи Фероза 1.6i 16v и имаме проблем с температурата на антифриза.

            1. Провери термодатчика - Поставен е нов
            2. Провери/Смени капачката - Поставена нова
            3. Смени термостата - Поставен нов
            4. Промий системата - Изпълнено
            5. Изчисти радиатора - Изпълнено
            6. Напълни нов розов антифриз - Изпълнено
            7. Ако пак има проблем, гледай виско - Виското е зацепено постоянно за проба, временно!
            8. Провери си центровката - Проверено
            9. Провери си водната помпа - Поставена е нова
            10. Ако след тия всичките неща, пак загрява, заповядай да ме треснеш с квото искаш по главата.

            Въпросът ми е - възможно ли е да има проблем в таблото и от там да показва грешно???
            Възможно е!
            Аз, не разбрах,загрявали действително,или само уреда на таблото показва,че е прегряла?!
            0осем9осем7шест0осем7едно
            Миро

            Коментар


            • #96
              От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

              В интерес на истината, и аз не съм чувал виското да ми се включва на загрял мотор, но при палене се чува наистина.
              Явно, не съм достигал нужната температура, при все че я гоня яко и няма дифузьор.
              Стрелката никога не ми е мърдала след средата.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #97
                От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

                Виското, поне мойто, се включва съвсем малко след средата.

                Колкото до уреда на таблото - откачете жицата към датчика (под делкото). Става дума за датчика, който е с един извод. Вържете съпротивление 300 ома към жицата на кабела, а другия край - към двигателя (маса). Дайте контакт. Стрелката трябва да е около средата. Ако не е, преместете края на съпротивлението не към двигателя, а към подходящо място по купето. Дайте контакт. Ако стрелката отново не е около средата, значи часовника (уреда на таблото) показва грешно, а това, което показва отговаря на 80 градуса температура на антифриза. Ако има разлика в показанията, когато се взима маса от двигателя и купето, значи има проблем с масите, или на двигателя, или на купето.

                Съпротивлението струва между половин и една стотинка, и с тая стойност го има го във всеки магазин за радио части. Ако има избор, вземете половин или един ват.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #98
                  От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

                  Смених термостата, старият беше за 84-5 градуса, а новия е за 78 градуса. Смених и антифриза - сложих 2л. от розовия антифриз на Приста и допълних с вода (макар че майстора който ми сменя термостата ми забрани да го слагам този антифриз тъй като той бил само за нови автомобили и имал разяждащо действие ако се използва при по стари автомобили, но аз си го сложих ) и сега нямам проблеми с градусите, стрелката стои 2мм в ляво от центъра и не мръдна от там за 200км преход.
                  HONDA Civic 1.5 vtec D15Z3
                  Audi A3 1.9 tdi
                  Opel Frontera B 2.2i

                  Коментар


                  • #99
                    От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

                    Първоначално публикуван от altuning Преглед на мнение
                    Смених термостата, старият беше за 84-5 градуса, а новия е за 78 градуса. Смених и антифриза - сложих 2л. от розовия антифриз на Приста и допълних с вода (макар че майстора който ми сменя термостата ми забрани да го слагам този антифриз тъй като той бил само за нови автомобили и имал разяждащо действие ако се използва при по стари автомобили, но аз си го сложих ) и сега нямам проблеми с градусите, стрелката стои 2мм в ляво от центъра и не мръдна от там за 200км преход.
                    Сменяй майстора. Розовия антифриз си е точно за алуминиеви двигатели. По-новите не са правени на Марс, а пак в същите заводи и пак от същия материал. 3-та година нямам грижи със същия. А на чугуненото терано сипах още по-истински - HEPU G12+.

                    Това че се случва при смяна на антифриз някое возило да протече значи единствено че и без това си е било за ремонт, или с полуразпаднат радиатор, или със скоби на маркучите за донатягане. Антифриза нищо няма да разяде, дори на двигател на 30 години. Напротив - ако е какъвто трябва, някога като го смениш ще видиш че по маркучите няма грам отлагания, които между другото голяма част от обикновените класически антифризи правят.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

                      Ами не знам така ми каза човека от сервиз на субару, но може да не е запознат че ферозата си е с алуминиева система и затова да я подценява като я гледа старичка
                      Сега мисля да направя още нещо, за да съм сигурен че в гората няма да прегрее (виското ми не е изправно), ще си харесам от моргата някой електрически вентилатор и понеже видях че има място от предната страна на радиатора ще го сложа отпреде и с един датчик, пък да видим дали ще стане
                      HONDA Civic 1.5 vtec D15Z3
                      Audi A3 1.9 tdi
                      Opel Frontera B 2.2i

                      Коментар


                      • От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

                        Първоначално публикуван от altuning Преглед на мнение
                        Ами не знам така ми каза човека от сервиз на субару, но може да не е запознат че ферозата си е с алуминиева система и затова да я подценява като я гледа старичка
                        Сега мисля да направя още нещо, за да съм сигурен че в гората няма да прегрее (виското ми не е изправно), ще си харесам от моргата някой електрически вентилатор и понеже видях че има място от предната страна на радиатора ще го сложа отпреде и с един датчик, пък да видим дали ще стане
                        Купи си ново виско. Вентилатора не може да даде потока, който дава виското.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • От: До: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

                          Аз имах проблем с загряването смених помпата,промих системата и нищо.Тогава разбрах,че виското не работи и понеже още не съм си купил ново си монтирах втора перка на радиатора,включвам я при необходимист с копче и засега нямам проблеми.

                          Коментар


                          • От: До: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

                            Първоначално публикуван от Ivan Plovdiv Преглед на мнение
                            Аз имах проблем с загряването смених помпата,промих системата и нищо.Тогава разбрах,че виското не работи и понеже още не съм си купил ново си монтирах втора перка на радиатора,включвам я при необходимист с копче и засега нямам проблеми.
                            Излез на магистрала Хемус в жегите, настъпи педала до метала и вдигни поне 120 за повече от няколко минути, и ти гарантирам че ще проимаш. Само най-коравите вентилатори, дърпащи по над 20-30 ампера, могат да осигурят потока, който може да осигури зацепено виско. А при високите скорости вместо това започват дори да пречат. В момента въздуха трябва веднъж да преодолее съпротивлението от вентилатора отпред, и втори път съпротивлението от оригиналната перка отзад. Дори си мисля че ако махнеш оригиналната перка ще е още по-добре - така или иначе от нея няма никаква полза, щом виското не работи.

                            Ама виското не е безкрайно скъпо вече. Просто не си струват заигравките. Лично мнение.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

                              Ако на някой му трябва термостат- остана ми един за подарък- на 84 градуса е, мисля. Бях купил нов като го сменях, а в този беше заседнал боклук и затова не затваряше напълно.
                              2015 KTM EXC 450 six days Argentina
                              Toyota Land Cruiser KDJ 125

                              Коментар


                              • От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

                                Нов начин за проверка на изправността на уреда за температура:

                                К1:Като влезе в червеното, удряш отгоре таблото и стрелката си застава на средата. Ако не стане, удряш по силно и ако пак не стане значи си я прегрял.
                                от тук: http://www.offroad-bulgaria.com/show...78#post1321478

                                Не се стърпях. От снощи не мога да се спра да се хиля, четейки темата!
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X