Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

    Благодаря за отговорите. С уплътнението ще действам според ситуацията. Не изключвам промивката като възможност, но само ако забележа някакво замръсяване иначе смятам, че е безсмислено. Стрелката на температурата седи точно там където трябва, не съм забелязъл признаци за некоректно работещ термостат, тъй че няма да го пипам. Наясно съм с теориите на доста от хората във форума, следя и темите в раздела за Кия (там последно имаше доста изписано по темата), но аз си имам свое виждане за нещата и си познавам колата.
    Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
    Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

    Коментар


    • От: Какво да правим ако Ферозата загрява, първи стъпки

      Моята Фероза вдигаше над средата температурата ! Смених термостата с такъв на 78 градуса! И всичко заспа!!!

      Коментар


      • Здравейте, колеги! Темата виждам, че не е повдигна от 3 години, но съм я изчел цялата. Много полезна и подробна информация има, благодарности на всички! От това лято и аз съм собственик на Фероза и много ме кефи. Като я взех обаче не проверих дали има добро парно или по-скоро го пуснах, но беше жега навън и не се задълбочих много, стори ми се, че си има. Сега обаче в студа се усеща, че духа хладно, не е изчезнало нацяло. Така и не ми остава време да промия радиаторчето или да го сменя. Откачах обаче таблото понеже бях откачил едното жило за клапите със силно натискане 😁. Тогава забелязах, че вероятно е сваляно по някаква причина и радиаторчето на парното, защото предвидливо са му срязали дългите тръбички и са ги свързали в купето с маркучи със скоби с идеята предполагам ако се наложи сваляне да не се маха цялото табло, а само отвътре чрез развиване на скобите да се извади. Това до тук! 🙂 Реших да изкарам така зимата, а на пролет да го правя 😁. Температурата ми на таблото си беше в началото на вълничките от както съм взел джипката. В много редки случаи лятото на големи баири, дори и на асфалтови е задминавала средата с 1-2мм. и съм пускал в такива случаи допълнителната перка с копче, която си беше монтирана, но мисля, че не верши работа понеже съм пробвал и без нея и съответно като си мина баира температурата си се връщаше в начално(нормално) положение. Правя си изводи, че тази допълнителна перка може единствено да те спаси ако усетиш, че вискомуфата замине! Преди няколко дни карах в горски терен след многото дъжд, кално много и качих два много стръмни баира с кофти коловози от камиони и се сещате, че няма как да се излезе без много газ 😁. На втория забелязах, че стрелката е под минала 3-4мм. от средата и държеше така и по равното после. Не ми се вярва толкова лесно да се прегрява от толкова малко зор. След като излязах на асфалтов път стрелката леко-по леко се върна до средата, но не и в положението, в което си е била винаги(в началото на вълните). От този случай джипката си работи така, като понякога мърда 1мм. в дясно, а понякога се връща и в началото на вълните, но основно е в средата. Големи вариации необясними за мен. Само да поясня, че след загряването видях, че антифриза беше на минимума. След това долях. Смених и капачката на радиатора - никаква разлика. Дали е възможно да е вдигнала градуси заради по-малкото антифриз? След доливането работната температура си остана така и не е постарому. Като я взех още и смених антифриза, термостат на 78 градуса, всичко си работи, вискомуфата също. Възможно ли е датчика да прави подобни номера? Или пък да не е била обезвъздушена? Пояснявам само, че на големия радиатор горния щутцер си беше леко пукнат и капеше съвсем малко - слабо! А това, че няма парно може ли да е признак за гарнитура? Надявам се някой от вас да сподели мнение за тези вариации на стрелката на таблото. Изпуснах да кажа, че преди да сменя антифриза бях сложил в стария добавка за прочистване на системата на Бардал! Доста мътилка излезе и промих няколко пъти после с вода на работещ двигател, но не и с маркуч обилно, както може би трябваше.
        Последно редактирано от nikopm; 30-12-20, 20:32.

        Коментар


        • Колега, едва ли е от датчика. Ако допълнителната перка не е от фабричен климатик, който е рядкост при този модел, махни я. Сппред мен, виското не ти работи и си я прегрял. Именно защото не работи виското, са сложили допълнителна перка. И дай конкретни симптоми. Как варира течността в радиатора и в казанчето? Както обясняваш за радиаторчето, по тая кола е пипано по охлаждането.
          Парното се усеща най-силно в краката. Не очаквай от фронталните духалки горещо.
          Виското може да се ремонтира, а и ново вече не е кой знае колко скъпо. Смени го и се надявай да не е гарнитура.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
            Колега, едва ли е от датчика. Ако допълнителната перка не е от фабричен климатик, който е рядкост при този модел, махни я. Сппред мен, виското не ти работи и си я прегрял. Именно защото не работи виското, са сложили допълнителна перка. И дай конкретни симптоми. Как варира течността в радиатора и в казанчето? Както обясняваш за радиаторчето, по тая кола е пипано по охлаждането.
            Парното се усеща най-силно в краката. Не очаквай от фронталните духалки горещо.
            Виското може да се ремонтира, а и ново вече не е кой знае колко скъпо. Смени го и се надявай да не е гарнитура.
            Перката е слагана допълнително, така взех джипа. Да я махам не виждам смисъл, едва ли ще пречи ако не помага. Виското си работи, защото се чува при студен двигател. Сега в движение не мога да го усетя, но предполагам, че щом се чува при палене трябва да работи. Течност е изгубила може би 700-800гр., но видимо не се вижда теч. Няма смесване на масло с антифриз. Освен да не е била обезвъздушена добре. След като долях антифриз така си стои, но не съм я и карал много. Пробвах я по кал и наклони(е, не като тези, при които направи проблема) - не грее сега. Просто работната температура се промени и понякога се връща в старото си положение стрелката. Пробвах и съвет от приятел, според който като е студена отварям капачката и паля и ако е гарнитура трябвало да блика през отвора на радиатора, но не се получи това. Незнам до колко е правилен този тест. А парно почти няма ни в краката, ни другаде. Като се получи така, че подмина средата не е отивала до червено, а може би 3-4мм.след средата.

            Коментар


            • Като чета тук няма никой със симптоми като моите и май е най-сигурно е да разкачам всичко по охладителната система, пълна профилактика и тогава ще стане ясно. Като намеря достатъчно време ще го направя, но пък може да е нещо дребно и да си спестя нерви и усилия.

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Това е правилния начин.

            • Допълнителната перка я махни. От други теми във форума знам, че пречи на въздушния поток. И аз имах такава на моята Фероза и я махнах при първа възможност.
              Като за начало направи тест за газове в антифриза, ако е отрицателен, проверка на виското и на радиатора. Ако тези 3 неща са ок, проблем не би трябвало да имаш в настоящата ситуация.
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
                Допълнителната перка я махни. От други теми във форума знам, че пречи на въздушния поток. И аз имах такава на моята Фероза и я махнах при първа възможност.
                Като за начало направи тест за газове в антифриза, ако е отрицателен, проверка на виското и на радиатора. Ако тези 3 неща са ок, проблем не би трябвало да имаш в настоящата ситуация.
                Не знаех, че толкова би могла да пречи на потока. Не ми се иска да развалям нещо, което е направено по нея, но като слушам препоръките ви и като се сетя, че и аз съм установил, че не охлажда допълнително колата реално няма и полза от нея. Благодаря за съветите ви, колеги. Мисля да направя и теста за наличието на газове в течността. А според вас дали е възможно от малката пукнатина на щутцера да влиза въздух в системата и от това да прави беля? То и това трябва да оправя ако ще я разхвърляни цялата. Предполагам, че се за поява.
                Весело посрещане на Новата година ви пожелавам на всички! 🙂

                Коментар


                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако всичко друго по охладителната система е наред-тази перка не би трябвало да два негативен резултат. Ограничаването на потока е съвсем незначително.

              • За много години!
                От малката пукнатина да влиза въздух по време на работа, едва ли. Но може поради разхерметизирането на системата да"забрави" да си върне количеството антифриз, което е изкарала когато е била загряла. ВИНАГИ! поглеждайте нивото в радиатора преди да я запалите студена, дали си е дръпнала антифриз до горе!
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • За много години, колеги! 🙂 Благодаря ви за съветите. Стъпка по стъпка като имам време ще я гледам. Това да се гледа дали има антифриз до горе в радиатора е много полезна информация,защото аз обикновено гледам само разширителни съд.

                  Коментар


                  • TigerHunter
                    TigerHunter коментира
                    Редактиране на коментар
                    Колкото до пукането на горния щуцер на радиатора, мога да предположа причината. Ферозата при големи зорове има навик да къса левия тампон на двигателя, ако е застарял и одървен.Така, като раздаваш яката газ, двигателя се повдига и "вика" радиатора нагоре посредством гуменото съединение. Радиаторът пък, е закрепен на купето и не ще да "идва" и те така...
                    Та, провери и тампона.

                • На моята също стрелката винаги е по средата.Подминава я само при големи натоварвания и то с един два мм.Виското работи също и парното си духа топло и си карам така.Това че е така не значи че е заминала гарнитурата.
                  Последно редактирано от aiskrov; 02-01-21, 15:55. Причина: добавяне

                  Коментар


                  • TigerHunter
                    TigerHunter коментира
                    Редактиране на коментар
                    Най-вероятно термостатът ти е на по-високи градуси. Моят не беше дори на 82, а на 84. Сега със 78, щом понечи да приближи 1мм до средата, се включва виското и си отива на вълничките.
                    ПП: И понеже радиаторът ми е гола вода, не посмах да рискувам повече с тоя термостат.
                    Последно редактирано от TigerHunter; 02-01-21, 18:40.

                • Първоначално публикуван от aiskrov Преглед на мнение
                  На моята също стрелката винаги е по средата.Подминава я само при големи натоварвания и то с един два мм.Виското работи също и парното си духа топло и си карам така.Това че е така не значи че е заминала гарнитурата.
                  То да беше постоянно при мен така да не я мисля ама се получи в последствие и се опитвам да разбера причината за това. Все още мисля, че не грее. Ще гледам да я поназоря скоро да видя как ще се държи. Незнам само дали ако датчика е повреден, може ли да отчита грешно, но в посока на дясно. На леки автомобили съм имал проблеми точно с температурния датчик, но отчитане като студен двигател при реално загрял такъв. Та за това се чудя дали пък е възможно да отчита грешно в обратна посока. Един колега беше писал по назад в темата как да го проверим, така че ще пробвам. Между другото с термостата, с който купих джипа(на 78 градуса) , показанията на таблото бяха в началото на вълните. В началото на зимата взе да ми показва при загрял двигател, че е студена. Смених термостата отново с такъв на 78 градуса и си показваше отново в началото на вълните.

                  Коментар


                  • Здравейте отново, колеги! Тези дни имах свободно време и реших да изпробвам джипката на големи натоварвания. Проверих си охладителната течност - всичко наред. Преди да тръгна реших да си направя експеримент за нещо, което четох в темата - демонтирах регистрационния номер отпред за да освободя отворите в бронята. По този въпрос тук имаше доста противоречиви мнения, но аз реших да пробвам как ще се държи джипа. Карах по много лоши места - наклони, калища с дълбоки коловози, чукари и т. н. Джипката за моя радост се представи отлично. Температурата не стигна дори средата веднъж. Не мога да твърдя със сигурност, че това се дължи на освобождаването на отворите в бронята. Предполагам, че проблемът с покачването на температурата от преди се е дължало на малкото количество антифриз. Въпреки всичко като се затопли започвам да промивам цялата система отново и ще запоя пукнатината на радиатора да съм си спокоен, че всичко е наред.

                    Коментар


                    • petkov_bb
                      petkov_bb коментира
                      Редактиране на коментар
                      В тоя студ и аз не мога да "загрея".

                    • Кольо
                      Кольо коментира
                      Редактиране на коментар
                      Ми сложи номера обратно, и пак по същия маршрут де. Ще видиш, че номера с нищо не пречи на охлаждането. Не знам откъде изникна тази чутовна глупост...

                    • nikopm
                      nikopm коментира
                      Редактиране на коментар
                      Е, виж това не се сетих да направя 😁

                  • Petkov е прав!
                    За да си сигурен, че колата не загрява, трябва да я тестваш лятото при температури над 30 гр.
                    Който търси , намира !
                    Човекът е човек, когато е на път !

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
                      Petkov е прав!
                      За да си сигурен, че колата не загрява, трябва да я тестваш лятото при температури над 30 гр.
                      Със сигурност и това ще напрявя и се надявам до тогава да съм профилактика всичко по системата, но трябва да ви кажа, че когато задмина малко средата на таблото беше също толкова студено. Все си мисля, че е било от малкото антифриз... 😁

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X