Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво се развали по Киата днес?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Какво се развали по Киата днес?

    Ми не е нормално.....-за да нямаш проблем с мотора трябва да нагласиш така раб.температура,че да имаш температурен толеранс след гасене.
    Какво имам напредвид:след гасене,мотора отдава топлина,няма циркулация на охл. течност и в твоя случай,ако си бил на 99гр.в тия жеги още след 3-4 мин. мотора е на 108-110гр......-на тая глава толкова и трябва!!!
    Гледай да нагласиш раб.температура 87-88гр.,следено по живи данни на ОБД 3 диагностиката.
    Моята е 2.0-16v бензинова и направих ред подобрения за оптимална раб.температура-звукова сигнализация при рязко изтичане на охл.течност,задейставане на доп.охл.вентилатор,който се управлява от датчика за лампата за включен преден мост.Така още в момента в който вляза на терен и бутна 4х4 допълнителен вентилатор духа през радиатора и отдава към виското много по-рано топлина,което от своя страна зацепва още при 84-85гр.При гасене на мотора вентилатора остава да работи и най-високата температура,която вдига в тия жеги е 92-93гр.,което е допустимо....-все пак мотора отдава,а няма циркулация.
    Обмислям вариант и за доп. ел.водна помпа,но това я го направя,я не.Както и да е...
    Що се отнася до уреда на таблото....-крайно несериозно е изпълнен,като промяна на съпротивлението,спрямо повишаване на температурата!
    Обърни внимание най-вече на радиатора и виското.Ако са читави и не караш по тежки терени,мисля че ще ти стига и щатното охлаждане.
    Но с тези 100гр. едва ли са читави-радиаторите са подпушват частично и масово са с понамачкани от миенето и годините ламели....-разбирай влошен топлообмен,виското често е оригиналното и също не работи адекватно!



    Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk

    Коментар


    • От: Какво се развали по Киата днес?

      Приятна и своевременна работа ти пожелавам,колега!
      В Събота и Неделя го дават над 40гр.,т.е. идеално време за проверка на охл.системи.
      Не те попитах дали имаш климатик!?
      Ако нямаш си цар откъм охлаждане на мотора.....-в смисъл можеш да сложиш голям охл. вентилатор за преден монтаж,който като работи ще "бута" рано топлина към виското и я вдигнеш 85-86гр.,я не......-както писах по-горе при мен е така,но ел.перката духа през климатичния радиатор и колкото и да е ограничен въздушния поток!

      Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk

      Коментар


      • От: Какво се развали по Киата днес?

        Климатик имам, както и чисто нов радиатор, антифриз и термостат. Проблема който установих /ако е проблем/ е че при движение достигна 94гр а не чувам виското да върти. При гасене на мотора и около 4-5 мин за пълнене на чиста планинска вода за шофера
        температурата се вдигна до 99гр. и като запалих виското вече въртеше яко. За не повече от 15-20 сек спря и температурата спадна.
        Утре като /ако/ дойде новото ще видя дали се държи по същия начин като температура.
        Все си мисля че над 90-92гр не бива да вдига.
        И добре че си поставих цифровия термометър - до преди това си мислех, че колата не вдига над 80гр...в каква заблуда съм бил...
        С предишния ми автомобил, ел. вентилатора се включваше малко само като отлепи стрелката от средата, а тук...ни стрелка ни ...
        Панайот Бърдарски
        0887 60 77 22

        Коментар


        • От: Какво се развали по Киата днес?

          А новия цифров уред откъде чете-с допълнителен негов датчик ли си е или е от типа,дето са с букса и го включваш към ОБД 2ката?

          Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk

          Коментар


          • От: Какво се развали по Киата днес?

            Дизела няма OBD2 /според мен/
            Термометъра е с негов си датчик и съм го залепил с алуминиева самозалепваща лента върху корпуса на термостата.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Термо.jpeg
Прегледи:1
Размер:13.3 КБ
ID:5758706
            Ето това представлява - измерва до 110гр. Предварително го сравних с друг термометър и се оказа задоволително точен.
            Има ги по олх и базар...да не давам линкове
            Панайот Бърдарски
            0887 60 77 22

            Коментар


            • От: Какво се развали по Киата днес?

              Ясно.Щом си го сравнявал значи можеш да разчиташ на него.
              Успех!

              Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk

              Коментар


              • От: Какво се развали по Киата днес?

                Принципно температурния датчик е от калпав по-калпав. Това е факт, далеч не е толкова фин колкото на Гранда ми примерно.

                Сега, останалото. Системата работи на 0.9 бар налягане. Т.е. водата при такава температура почва да завира на около 118 - 119 градуса. Всичко под тази температура реално и на теория би трябвало да е съвсем поносимо за двигателя, тъй като охладителя е в нормалното си състояние. Проблем при спиране на циркулацията наистина има, заради това след по-тежко каране е добре да се остави да поработи дори и 5 минути на място преди изгасяне. Този мотор успява много добре да се охлажда на празен ход при изправна охладителна система(всъшност, моята не беше изправна с тоя затлачен радиатор и калпаво виско и пак се охлаждаше на място).

                Аз забелязвам голяма разлика от както съм с двойния термостат, новото виско и почистен радиатор.

                Симптома, който описваш е може би сходен на моя. Аз така и не му обърнах внимание и съвсем скоро луднах заради това. Видял си темата най-вероятно с проблемите. Реално при мен се оказа комплексен проблем, но виското ми работеше странно от край време, просто аз не обръщах внимание. Новото виско тръгва много по-рано от старото и си го чувам редовно. Подозирам, че и при теб ще е там проблема, особено след това, което описваш.

                Относно електронния термометър. Това, което измерваш върху корпуса на термостата също не е точна температура на охладителната система. Близко е до реалното, но все пак мериш повърхностната температура на метала и получаваш данните за реалната температура с леко закъснение, макар и алуминия да има изключително бърз топлообмен. Все пак е добър ориентировъчен показател. Лично аз бих заложил на вариант с датчик на извод преди входящия маркуч за парното. Струва ми се най-логичното място. Варианти за монтаж бол.

                Дано виското реши проблема
                Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
                Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

                Коментар


                • От: Какво се развали по Киата днес?

                  Първоначално публикуван от McNicko Преглед на мнение
                  Новото виско тръгва много по-рано от старото и си го чувам редовно.
                  Ето това ме интересуваше! Благодаря.
                  А за датчика - ясно е че ще има леко разминаване, но неговата идея не е да отчита до десета от градуса, а да показва тенденцията за покачване или спадане на температурата. Смятам че един градус нагоре или надолу едва ли е от значение, т.е. може да му се има доверие.
                  Панайот Бърдарски
                  0887 60 77 22

                  Коментар


                  • От: Какво се развали по Киата днес?

                    Дам-и още един съвет.
                    Никога не гаси мотора при зацепило виско.
                    Аз изчаквам да отцепи и тогава гася!!!Зацепило ли е,значи мотора има нужда от охлаждане....-та изчаквай да отцепи.

                    Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk

                    Коментар


                    • От: Какво се развали по Киата днес?

                      Това за виското е добър съвет. Чакаш и толкоз, докато не спре

                      Аз обмислям да направя и перките на климатика да тръгват при определени градуси, ама да стигна първо до там, че сега съм в борба с климатика на гранда.
                      Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
                      Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

                      Коментар


                      • От: Какво се развали по Киата днес?

                        Моята е така:перката на климатика я включвам с лоста на 4х4.Той пуска "-" на реле и още с влизането на терен,бутна ли 4х4 перката се вкючва.
                        "+" на бобинката подавам през ключе в случай на минаване през дълбока вода да се изклюва перката.
                        Силовите кабели са ясни:от акумулатора през предпазител и на релето.

                        Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk

                        Коментар


                        • От: Какво се развали по Киата днес?

                          Това е най-обикновенно реле.
                          Другото на снимките е системата за сигнализация за ниско ниво на антифриза.
                          П.П.Сирената се оказа твърде силна и затова я облепих,че при включването и ефекта е стряскащ.....[emoji1] [emoji12] [emoji32]

                          Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk

                          Коментар


                          • От: Какво се развали по Киата днес?

                            Ето и температурите по живи данни.....-първата е при движение на 4х4 и бавни.
                            Втората е след 5 мин. престой със загасен мотор при работеща перка на климатика.
                            Температурата на ок.среда е 35гр.

                            Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk

                            Коментар


                            • От: Какво се развали по Киата днес?

                              Янко, тази система за нивото на антифриза в разширителния съд, как ще сработи ако да не дава Господ се откачи /скъса/ например водно съединение на радиатора?
                              Във въпросния разширителен съд ще си има антифриз...
                              А за перката - добра е идеята. Нещо подобно съм спретнал на Мицубишито - като пусне перката на водния радиатор, включва и перката на климатика. Направил съм го през два диода релето, за да не се бъркат управленията...години вече работи.
                              Панайот Бърдарски
                              0887 60 77 22

                              Коментар


                              • От: Какво се развали по Киата днес?

                                Хаха-ми не....-пробвано е и работи!
                                Пробвал съм с умишлено развиване на скоба на водно съединение и след изтичане на около 1.5-2 литра вода,всичко се изсмуква и това нещо писва.
                                А стрелката още не е мръднала и грам даже....

                                Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X