Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дискови или барабанни спирачки?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Това са ралита! И ни най-малко не са офроуд, тъкмо обратното. Макар че и бахите очевидно са различни. Виж Баха-Селигер например.
    Много по-нагоре казах че тежката техника е отделна песен. Но ако става дума за спирачки, там работата може да се сведе до нашата, донякъде. В смисъл - тежки условия.
    Единственото предимство на дисковете е по-лесното балансиране и равномерност. Има смисъл единствено за леки скоростни машини. Кой защосмята че са по-добри "изобщо" аз не знам. Още не са ми обяснили.

    Коментар


    • #17
      абе несмесвайте наще дискове с тези на формула1 нито пък на ралитата! Там матерялите са далече от това дето можем да си купим ние! Виждал съм на порше във Враца прегрялите дискове как станаха на трески! Въобще неиздържат на нагряване! Дори напротив! Карам лека кола с 4 диска! Баща ми също! Ползваш ли спирачките здраво за 5 мин дисковете са червени! Няма такова вентилирани и това е от голяма степен за пари! Много малко помага да некажа, че си е нищо! Неслучайно започнаха да ги дупчат! За високи скорости и за леки коли диска е най-доброто решние, но за джип който е високо проходим и за него важи условието (джип-свободата да отидеш където си поискаш) най-доброто е барабан! Тва, че ние в България смесваме оффроада и ралито е отделен въпрос и говори лошо за организаторите! Аз за рали твърдо няма да си купя джип ами ще си направа едно бъги... по голям кеф щте ми е!
      4ао
      Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

      Коментар


      • #18
        А ето ви и комбинация от двете. За ръчната - барабан, а за крачната - диск на едно колело! Японска му работа! Само Стефан да не казва блондинки щото там такива няма!

        Коментар


        • #19
          Първоначално публикуван от Паджеровод
          Японска му работа!
          защо, и много други са така - напр. моя трък
          Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
          http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
          http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

          Коментар


          • #20
            Ами това е схемата и на моето Паджеро. Просто събиране на предимства и недостатъци на едно място.

            Коментар


            • #21
              Първоначално публикуван от Паджеровод
              Ами това е схемата и на моето Паджеро. Просто събиране на предимства и недостатъци на едно място.
              тъй де, събиране на недостатъци и недомислици
              Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
              http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
              http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

              Коментар


              • #22
                Недостатъци: Усложняване на целия възел; увеличаване на подресорната маса
                Обаче не бива да се пренебрегват и предимствата - диска си работи при високите скорости, а барабана при клонящите към нула такива

                Коментар


                • #23
                  Аз повечко карам лека кола та затова викам за Дисковете, Но барабаните в ОффРоада си имат своите предимства в калта и водата, като запазват недостатъците при ралийно каране - прегряват и не спират. Аз като карам извън пътя (по съветите на Вушев) почти НЕ ползвам спирачки
                  Легендата за УАЗ-а и не спирането се дължи на редица фактори Най-вече на неправилното потдържане и регулиране на Барабанните спирачки, които Нарочно не се саморегулират (с цел избягване износването в заблатената Руска деиствителност), Ако човек си регулира правилно и РЕДОВНО спирачките, пак УАЗ-а Формула1 няма да стане, НО ще си спира напълно адеквтно за приложението си
                  Така че Дискови или Барабанни - Зависи, за какво и на каква машина, ако имаше универсален отговор, единият вид нямаше да съществува
                  Аз лично на "Хънтъра" съм и с двата вида - за всеки случай

                  Коментар


                  • #24
                    след като сме в сайт за OFFRoad какви високи скорости извън пътя .Да си слагат дискови спирачки голфаджийте /да не обидя някой/
                    B+

                    Коментар


                    • #25
                      И при спирачките както и при останалите технически решения няма най-доброто, което да съчетава само предимства и да няма недостатъци. Да дисковите спирачки са безапелационно по-добрия избор за скоростен автомобил, за каране по пътя, по макадам и лек офроуд както и въобще за максимално ефективно спиране. Това не означава, че с дискови спирачки не може да се влезе в калта, може, но за малко. Ако говорим за тежък офроуд (т.е. каране в кал над главините почти постоянно) дисковите спирачки имат ред проблеми. Много бързо изтриване (от порядъка на 50-100км) съчетано с почти пълната им липса, защото само след няколко спирания свързани със загряване и спирачния апарат е блокирал. В такива условия живеят само барабанните спирачки. Те имат своите недостатъци като неравномерност на спирането, много по-трудно подсушаване и т.н., но в тежки условия живота им е достатъчно дълъг и е по-добре с такива, отколкото с никакви спирачки. За супер тежки условия барабанните спирачки се правят включително и без само регулировка, отново, за да не се амортизират излишно.

                      Та всеки да си избира според условията и предназначението на автомобила си.
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #26
                        Бе Венци, каква кал до праговете бе братче?)) Нали след два метра сняг го главините дисковите изчезват. И на който не са му казвали още на шофьорските курсове как да ги суши под дъжда из локвите значи е имал заспал инструктор.

                        Коментар


                        • #27
                          стефане, четеш много реклами на УАЗ

                          когато имах барабани отзад на вранглера, спираха само предните, сега като слложих дискове спират всичките колела. пробвай първо и после пиши, някой ще вземе да се върже
                          drive alive

                          Коментар


                          • #28
                            Мда. За пръв път се оказах сам в кабината май през 81-ва. От тогава сигурно под задника ми са минали милион километра и всичките рекламни ... Карал съм всичко което някак или понякога се търкаля по земята на кво да е. Само параход не съм и много ми се иска. Ама той не ходи по земята. И лодките са хубаво нещо, ама мъничките не са същото.
                            Никога не чета никакви реклами. Принцип.
                            Излъгах, тролей и трамвай не съм карал, само влак, още беше електровоза. Сигурно дизела е по-гот, ама ни изгониха)

                            Коментар


                            • #29
                              кажи тогава, каква кола с дискове отпред и отзад си карал на тежък офроуд и толкова не ти е харесала. щото и аз съм карал доста коли и моя опит показва друго

                              трамваи и тролей не съм карал но те не са предмет на сегашното обсъждане, нестават за офроуд, а лодка карах веднъж, но с мотор, а ми се иска с платна
                              drive alive

                              Коментар


                              • #30
                                Барабанните спирачки са несравнимо по-защитени от дисковите, но аз поне съм с впечатление, че дисковите са далеч по-ефикасни и по-прецизни при нормални условия. Колкото до влаковете - високоскоростните влакове са с ДИСКОВИ спирачкиhttp://mmc-assess.tuwien.ac.at/images/g_knorr.jpg
                                Виждал съм ос на такъв, която представлява отливка на колелата заедно оста и тройно вентилиран диск между тях Само, че едва ли карат в калта.
                                По отношение на надеждността - чупил съм диск и усещането е прегадно - наложи се да сменя целия шенкел и късметът е, че нямаше къде да се ударя... С барабан такова нещо не ми се е случвало.
                                Леката ми кола е с 4 диска и спира отлично до първата по-дълбока локва но с леко пипване на педала проблемът е решен
                                Освен това в дълбоката вода едва ли спирачките са толкова необходими. Барабаните се замърсяват по-тудно, но и се изчистват по- трудно. Пример:- скъсан семеринг...
                                И двете имат предимства и недостатъци, но аз бих заложил все пак на дисковете
                                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X