Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дискови или барабанни спирачки?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
    фактът си факт - уаз с 4 барабана е джипът с най.калпави спирачки...
    всизвестен факт е, че като им замирише на вода не стават за нищо...

    на автомобилите с 2 диска и 2 барабана, задните почти винаги са "за украса" и трябва редовно чистене и раздвижване за да функционират... докато дисковите "искат" само редовна смяна на накладките...

    доколко въобще се ползват спирачки на офроуд е отделна тема... а да ги прегрееш от спиране - направо абсурд... всеки знае, че при спускане се спира с двигателя, а на равно просто пускаш газта

    градското каране - това е изпитанието за спирачките...
    Чудя се как спираш с двигателя при автоматиците? В моя мога да фиксирам принудително на първа да речем, ама пак спира с двигателя от висока скорост, като стане по-бавничко си върви по инерция...
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #77
      Първоначално публикуван от quadra
      Чудя се как спираш с двигателя при автоматиците? В моя мога да фиксирам принудително на първа да речем, ама пак спира с двигателя от висока скорост, като стане по-бавничко си върви по инерция...
      ако не те мързи, включваш лоста на "1" или "2" па да видим дали спира или не...
      ако си американец, лоста на "Д" и може и да загрееш накладките /за радост на Стефан/
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • #78
        Да бе, надежди...спира като лека кола. Колко коли съм имал, определено този туч спира по-добре от много от тях...
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #79
          Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
          http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
          http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

          Коментар


          • #80
            Хихихи, скивай как сладурски се е накъдрил само
            Прилича на онези готините якички от едно реме
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #81
              както се казва - каран е до пълна победа
              Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
              http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
              http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

              Коментар


              • #82
                До: Y61 дълга база: Воланът тресе при спиране

                И какво като накладките са старите? Ако не са изтрити - значи са работоспособни и изправни. Ако са изтрити - няма да спират, и значи няма да греят.
                А какво да кажа бе, Яро? Това е класически, известен от как има дискови спирачки проблем. И тука е говорено до повръщане. Ма няма кой да мисли. За слушане и дума не става. И проблемът хич даже не е в изтънелите дискове, щото те са дебели по два сантиметра, а се изхвърлят като се изтрият два милиметра. Съвсем принципен си е, и няма как да се преодолее. Ако щеш ги вентилирай с хитри канали, ако щеш ги прави от сплави с нам си колко келвина на ват по сантиментър. Първото охлаждане в кофти режим води до това. Всяко следващо естествено задълбочава проблема. Ако не ти провърви и са много нагрети, изобщо може да се пръснат от първия път. Нали съм слагал снимки?
                Малката маса си е малка маса. Термодинамиката не прощава на никого, само защото не ще да разбере че конструкция, оптимизирана за една среда, не става за нищо в друга. Барабаните хем са по-големи, хем използват и джантата за радиатор. Така че и да не се движи бързо колата, все някак се охлаждат. От диска няма какво да отвежда, нито къде.

                Коментар


                • #83
                  До: Y61 дълга база: Воланът тресе при спиране

                  А, нищо - като са износени неравномерно накладките - преебават после и новите дискове. Какво толкоз ... 500 лева назад.

                  ПП: Забавно е точно при сравнение барабани-дискове да прочета че предимството на барабаните е в по-доброто охлаждане, това коя автомобилна школа го постулира ?!

                  Коментар


                  • #84
                    До: Y61 дълга база: Воланът тресе при спиране

                    Равномерното, колега, равномерното. А не внезапното на едни участъци, при едновременно загряване на съседни.
                    Съпромата и термодинамиката са по-първи от каквито и да е автоматически мобили. Когато смяташ продукцията на някоя фирма за по-правилна от природните закони, само защото те стоят мълчаливо в учебниците, а фирмЕто години опищява орталъка с рекламите си, идва изумлението от това, което се случва. А парите отиват на вятъра.
                    Последно редактирано от Стефан; 14-04-08, 14:23.

                    Коментар


                    • #85
                      До: Y61 дълга база: Воланът тресе при спиране

                      Мда, по тази логика спирачките са излишни изцяло - човек може да спира с двигател (моторна спирачка). Смятам че дисковите спирачки са еволюция - и като гледам се доказва в практиката. Дай ми пример в какво барабанните са по-добри - че не мога да се сетя ? И ако можеш - без общи приказки.

                      Коментар


                      • #86
                        До: Дискови или барабанни спирачки?

                        А защо и до ден днешен слагат и дискове и барабани на една и съща кола? За да ти остане поне нещо в другите условия.
                        Аз му говоря за маси, скорост на охлаждане и геометрия на топлинното поле, той за критика на рекламният реализъм. Съжалявам брато, в такъв разговор не мога да участвам. Не съм компетентен. Искаш да разбереш какво става с дисковете ти? Ето, написал съм. Искаш да знаеш защо някоя фирма монтира това, а друга друго? Не знам, и не ме интересува.

                        Коментар


                        • #87
                          До: Дискови или барабанни спирачки?

                          Мен пък ме интересува. Барабанните се слагат само и единствено заради цената. Затова и до ден днешен румънски, индийски, руски и прочее "коли" ги използват масово - не че и базовите версии на западните нямат барабани. Гледам обаче че нещо камиони и ТИР-ове дори минаха масово на дискове - а това ми говори че недостатъците са в барабанния тип спирачна система. Теорията дето гледам не я и обясняваш май е от 40-те години, света не е спрял оттогава с УАЗ и ГАЗ.
                          Хайде сполай ти, предпочитам да виждам аргументи все пак... някак убедително става.

                          ПП: Малък "хинт" - дисковите спирачки за разлика от барабанните позволяват контролирано спиране.

                          Коментар


                          • #88
                            До: Дискови или барабанни спирачки?

                            Уважаеми колеги, не виждам причини да водите точно така спора ама вие си знаете... Колкото до фактът на кои автомобили се слагат барабанни спирачки и дали са отживелица, аз мога само да добавя от личен опит че са малко т.н. heavy duty автомобилите които са с дискови задни спирачки... всъщност аз не съм виждал (което не значи че няма)...

                            И Нисан и Тойота на моделите си GR60 и Тойота 80 са със задни барабанни за разлика от всичките си останали "граждански" модели които са със задни дискови спирачки много години преди това...
                            Последно редактирано от Венцислав Петров; 14-04-08, 16:31.
                            VPetrov.photography

                            Коментар


                            • #89
                              До: Дискови или барабанни спирачки?

                              Айде пак ... Прочети темата от началото. Правиш чисто шосейна кола - слагаш и дискове. Не правиш - не слагаш. Отиваш в библиотеката, намираш монография за барабанните спирачки - научаваш за кво служат и как работят. Не отиваш - не научаваш - не обсъждаш свойствата им публично. Само питаш. Квот ти кажат - това е. Виж, ако не си разбрал нещо от отговора - винаги и с удоволствие, всичко което знам. Но всяко второ изречение да връща разговора в началото и в стила кой ще победи - китът или слонът ...
                              Ако мислиш от това кой къде какво слага, да стигнеш до това кое защо се чупи, като гледам ще ти трябват 20 години. Реинженерингът е развлечение за напреднали.
                              Все пак.

                              Коментар


                              • #90
                                До: Дискови или барабанни спирачки?

                                А защо не ги слагат и отпред барабанни спирачки на автомобилите за тежка експлоатация

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X