До: Дискови или барабанни спирачки?
Аз ще изкажа мнение, което важи за товарните автомобили, тъй като в този бранш работя.
При товарните Он-Роуд машини с до 60 тона бруто тегло на композиция и 8 до 10 тона общо натоварване на ос, всички производители отдавна вече са се спряли на дисковите спирачки - както на предни, така и на задни оси. Отделен е въпроса, че в товарните задължително има и поне още една спирачка - моторната, която е стнадарт, и евентуално Ретардер, който е скъпа опция. И двете оказват спирачен ефект, но не на пълно спиране, на задвижващата/ите ос/и, без използване на спирачките.
Барабанни спирачки се използват само за Офф-Роуд машините, или за тези с над 60 тона бруто тегло. Причините при офф-роуда е, че барабаните се замърсяват по-малко от дисковете.
Как обаче камион, примерно един типичен т.нар. "ТИР" с 40 тона бруто тегло, може да изкара без проблеми в дисковете сума ти хиляди километри, а аз - за няколко хиляди ги окривих, е една друга, неприятна тема. Да не говорим, че дисковете на Патрола са почти толкова големи колкото на един влекач, само дето разликата е почти 20 пъти в теглото.
Аз ще изкажа мнение, което важи за товарните автомобили, тъй като в този бранш работя.
При товарните Он-Роуд машини с до 60 тона бруто тегло на композиция и 8 до 10 тона общо натоварване на ос, всички производители отдавна вече са се спряли на дисковите спирачки - както на предни, така и на задни оси. Отделен е въпроса, че в товарните задължително има и поне още една спирачка - моторната, която е стнадарт, и евентуално Ретардер, който е скъпа опция. И двете оказват спирачен ефект, но не на пълно спиране, на задвижващата/ите ос/и, без използване на спирачките.
Барабанни спирачки се използват само за Офф-Роуд машините, или за тези с над 60 тона бруто тегло. Причините при офф-роуда е, че барабаните се замърсяват по-малко от дисковете.
Как обаче камион, примерно един типичен т.нар. "ТИР" с 40 тона бруто тегло, може да изкара без проблеми в дисковете сума ти хиляди километри, а аз - за няколко хиляди ги окривих, е една друга, неприятна тема. Да не говорим, че дисковете на Патрола са почти толкова големи колкото на един влекач, само дето разликата е почти 20 пъти в теглото.
Коментар