Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво става с газта(LPG)?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Какво става с газта(LPG)?

    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
    Една от възможностите е да са се позадръстили филтри.
    Ако са филтрите ще падне налягането в системата и ще обръща на бензин.


    Първоначално публикуван от Vitku Преглед на мнение
    Свещите сменял ли си скоро?
    Свещите са оригинални както производителя ги е сложил и заедно с двигателя вече са на 22 000 км.

    Първоначално публикуван от 0887504600 Преглед на мнение
    Вие му изкарахте на човека колата счупена
    Смени и зареди от друго място. Недей да сваляш двигателя винаги когато колата не върви добре.
    То с нов двигател и кола всеки може
    А и другото което е, човека казва че с предната газ колата си е била наред.
    С новата газ нещо "киха". Ясно е че всяка газ-станция е със собствен патент на бъркочите, ама да си въобразяваме че разликите са минимални от една газ-станция с друга е някакси наивно.

    Нека човека да дозареди от петрол 10-тина лева и ще му се оправи колата.
    Преди да предприема каквото и да било мисля да изгоря тази газ и да заредя друга, но въпроса ми беше с какво по евтино могат да смесват пропан-бутана?
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • От: Какво става с газта(LPG)?

      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
      с какво по евтино могат да смесват пропан-бутана?
      С бутан. Той е доста по-евтин от пропана, но зимно време е тесла.

      А системата вероятно не превключва на бензин от кратко пропадане на налягането.

      22000км не са ли им достатъчни на тези свещи? През колко се сменят?

      Коментар


      • От: Какво става с газта(LPG)?

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        22000км не са ли им достатъчни на тези свещи? През колко се сменят?
        Че що да не ги сменя на всеки 2200км
        Аз Авенсиса на 180000км не съм отвивал свеща да видя как е а на газ навъртях 100000км от тях
        Колата си върви пирфектно. 6.0л/100км газ извън града и 7.5 л/100км смесен. И що да отвивам свещи ???

        Коментар


        • От: Какво става с газта(LPG)?

          Нямам претенции. Някои коли имат странни интервали за смяна на свещите.

          Коментар


          • От: Какво става с газта(LPG)?

            Всъщност, къде се осъществява смесването на Пропан с Бутан ?
            В завода ли ? В някакви цистерни ли ?
            Има ли държавен стандарт, който да фиксира процентното съдържание ?
            Можем ли да вкараме проба от газта по бензиностанциите в някаква оторизирана химическа лаборатория ?
            Можем ли да видим резултат ?
            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

            Коментар


            • От: Какво става с газта(LPG)?

              Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
              Всъщност, къде се осъществява смесването на Пропан с Бутан ?
              В завода ли ? В някакви цистерни ли ?
              Има ли държавен стандарт, който да фиксира процентното съдържание ?
              Можем ли да вкараме проба от газта по бензиностанциите в някаква оторизирана химическа лаборатория ?
              Можем ли да видим резултат ?
              Всъщност, те се получават смесени в някакво съотношение, според това как се води крекинг-процесът. Разделят се не особено трудно и това обикновено се прави в рафинерията, защото цената на двете е различна. В сместа отначало има и други неща (пропен, бутен, бутадиен), които са крайно нежелани в горивото, но пък полезни за други цели, така че се отделят преди това. Смесват се обратно в петролните бази и на други места.

              Бутанът е:
              1. По-евтин - затова там, където може да се пробута повече от него, пробутват повече от него (примерно лятото за автомобилно гориво)
              2. По-калоричен - затова лятната газ дава по-нисък разход и по-висока мощност
              3. По-плътен - от това произлиза една особено омотана сметка при пълненето на битови бутилки с везна, но за нас не е толкова важна
              4. С по-ниско парно налягане - при охлаждане до -0.5 градуса, парното му налягане става равно на атмосферното, т.е. не е особено склонен да излезе от бутилката. Поради което и зимно време трябва да му се добавя пропан.
              5. С по-ниско октаново число (85 - по-ниско от на съвременните бензини). Хич да не се чудите защо лятно време двигател на газ дрънчи на аванс.

              По БДС, лятната газ трябва да съдържа минимум 28% пропан, а зимната - минимум 42% (може би теглови %, не съм се замислял). Това прави лятната смес годна до около -5, а зимната - примерно до около -20 (точната граница зависи и от други фактори, например съпротивлението на тръбите)

              За оторизирани химически лаборатории съм склонен да си мълча, но да се определи съотношението пропан/бутан в дадена проба може просто с термометър и манометър. При интерес намирам таблица състав/температура/парно налягане.

              Коментар


              • От: Какво става с газта(LPG)?

                Е т'ва е отговор.
                Благодаря !
                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                Коментар


                • От: Какво става с газта(LPG)?

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  ...
                  3. По-плътен - от това произлиза една особено омотана сметка при пълненето на битови бутилки с везна, но за нас не е толкова важна
                  ...
                  Така и така го спомена, я разясни малко.

                  До колкото съм чел 1 кг пропан-бутан е 1,8 литра. Като ида на бензиностанцията 18 литра автомобилна газ са ми с 20-тина процента по-евтини от колкото да заредя на кантара 10 килограма... А по едно време дори се говореше че битовата газ нямало да има акциз ...

                  Не искам да коментираме колко е правилно и безопасно.

                  Защо става така? Аз ли съм в грешка ..?
                  Nissan Terrano 2,7 TDI

                  Коментар


                  • От: Какво става с газта(LPG)?

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    ...
                    Да се определи съотношението пропан/бутан в дадена проба може просто с термометър и манометър. При интерес намирам таблица състав/температура/парно налягане.
                    Благодарско за инфото. Аз си мислех, че газта има много по-високо октаново число от бензина и че за джипа ми трябва джаджа, която да променя "аванса".

                    Интересно би било да се вземат проби от различните вериги и да се види какво получаваме. Успокоява ме в случая, че освен механичните примеси в "газта" няма какво друго освен пропан и бутан да се сложи.

                    А за подмяна на свещите в някакъв мануал за периодични сервизни прегледи бях чел 100 000 мили или 10 год.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • От: Какво става с газта(LPG)?

                      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                      ... А за подмяна на свещите в някакъв мануал за периодични сервизни прегледи бях чел 100 000 мили или 10 год.
                      30000 мили или 2 години според наръчника на WJ.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • От: Какво става с газта(LPG)?

                        Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
                        До колкото съм чел 1 кг пропан-бутан е 1,8 литра.
                        Аз също чух това от познат собственик на подобен търговски обект.
                        Тааааа.... Собствениците на бензиностанции си мрът от кеф от търговията на газ-та, защото е плащат на килограм, а я продават на литър

                        Коментар


                        • От: Какво става с газта(LPG)?

                          Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
                          До колкото съм чел 1 кг пропан-бутан е 1,8 литра. Като ида на бензиностанцията 18 литра автомобилна газ са ми с 20-тина процента по-евтини от колкото да заредя на кантара 10 килограма... А по едно време дори се говореше че битовата газ нямало да има акциз ...
                          1кг пропан-бутан е от 1.6 (чист бутан) до 2.0 (чист пропан) търговски литра (т.е. при 15 градуса). Битовата газ ту има акциз, ту няма, но не това е интересното. Интересното е, че газстанциите, които имат право да продават газ в битови бутилки (т.е. имат везни за бутилки, отделно помещение, сертифициран персонал) са малко и си позволяват монополно поведение. Поради което много хора зареждат битовите си бутилки от малки автомобилни газстанции, които официално не зареждат битови бутилки, но неофициално имат преходник от автомобилен пистолет към битова бутилка.

                          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                          Благодарско за инфото. Аз си мислех, че газта има много по-високо октаново число от бензина и че за джипа ми трябва джаджа, която да променя "аванса".
                          Октановото число крайно рядко е над 100. Такава джаджа пак трябва, но работата е по-сложна от побутване на аванса напред. Изобщо, оптималният аванс зависи първо от скоростта на горене в даден режим и после от октановото число, като двете нямат много общо. Крайният резултат е, че в ниски обороти газта работи оптимално с по-голямо предварение спрямо бензина, а във високи - с по-малко предварение от бензина. Абе, направо си трябва друга карта на запалването или други пружинки на делкото. Ако само можеш да местиш целия аванс нагоре/надолу, получаваш кола, която или добре върви в ниски, или във високи, но никога едновременно. Това, че двигателят има нок-сензор го спасява от много проблеми, но не и от понижената ефективност при работа на газ. Повечето аванс-процесори и толкова не могат.

                          Освен пропан и бутан, понякога остава и малко от един друг примес - пропен. Той няма други грехове, освен че сваля октановото число, но за късмет не може да е твърде много. Има и други примеси, но те не се изпаряват лесно, поради което се утаяват в изпарителя. Обикновено 2-3 грама за 5000км - твърде малко спрямо утайките, които правят другите горива.

                          Първоначално публикуван от 0887504600 Преглед на мнение
                          Тааааа.... Собствениците на бензиностанции си мрът от кеф от търговията на газ-та, защото е плащат на килограм, а я продават на литър
                          От това веднъж печелят, друг път губят. А както обикновено е по-богата на бутан, по-скоро губят, защото от един тон се получават по-малко литри.

                          Коментар


                          • От: Какво става с газта(LPG)?

                            Първоначално публикуван от 0887504600 Преглед на мнение
                            Тааааа.... Собствениците на бензиностанции си мрът от кеф от търговията на газ-та, защото е плащат на килограм, а я продават на литър
                            Мошеници! Заради тях цената днес е 1.40лв/1л.

                            Коментар


                            • От: Какво става с газта(LPG)?

                              Моля някой запознат да внесе малко разяснение по въпроса с манометрите по колонките за газ.

                              Преди да прочета тази тема не им бях обръщал внимание. Миналия петък след прочетеното тук погледнах манометър (EKO), който показваше под 5 атм. и съответно реших да послушам съветите от темата и подминах колонката. На съседната колонка зареждаше друга кола и тъкмо когато замина погледнах и показваше малко над 10 атм. Преместих колата там и гледам: 4 атм. Реших че аз нещо съм се объркал, но така или иначе да пробвам на друго място.

                              Вечерта обаче бързах, минах през OMV и погледнах - под 3 атм. Попитах човека на колонката не е ли малко, а той "Що, няма проблем". В момента който включи да зарежда налягането се качи до 12 Атм.

                              Та от тези два пъти, когато съм обръщал внимани стигам до извода че налягането е малко, когато не се зарежда и се напомпва при включване на пистолета.

                              Коментар


                              • От: Какво става с газта(LPG)?

                                Първоначално публикуван от vkru Преглед на мнение
                                Та от тези два пъти, когато съм обръщал внимани стигам до извода че налягането е малко, когато не се зарежда и се напомпва при включване на пистолета.
                                Точно така е, защото при зареждане показва налягането на помпата, която нагнетява ГАЗА в бутилката на колата.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X