Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спийд камери България (в разработка)

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Спийд камери България

    Първоначално публикуван от gr_kanev Преглед на мнение
    Да попитам - това за посоката за контрол какъв смисъл има (освен за магистрали, булеварди и др. подобни, и евентуално пресичане на пътища на няколко нива) ? Ако е "засада", на всички е ясно, че могат да спират и в двете посоки; ако е "камера", те или са дублирани за всяка посока, или снимат и в гръб.

    И накрая да отбележа - тези корекции (е, почти всичките) съм ги давал и преди, но явно се вземат различни източници, и затова постъпва отново невярна информация. Добре е да приемем правила (както се предложи по-горе), и да ги спазваме. Така вместо да се занимаваме по няколко пъти с едни и същи точки - дали са отразени, правилно ли е, и т.н., ще можем да се концентрираме към по-нататъшно усъвършенстване и на другите места.
    Колега Канев, може и да си прав за посоката защото Garmin не работи с посоки, но аз мисля, че можем да опитаме да поставяме знака в ляво или в дясно от пътя или в средата и така да конкретизираме посоката на контрол, за да минимизираме фалшивите тревоги. Моята идея е да кажем максимално точно какво е положението, а всеки да преценява как да реагира.

    Не всички камери снимат в двете посоки. На Хепи-тата край Пловдив камерите са две и всяка снима в своята посока. Освен това са на 500м една от друга. Що се отнася до засадите, те обикновено имат посока. Първо нямат право да те спират от обратната страна на пътя и второ - не го правят. Отделно на много места даже няма възможност и смисъл да застават от другата страна.

    Тук си мисля, че малко незабелязано мина забележката за "опсаните зони". Това са участъци, в които засадите могат да бъдат и от двете страни в продължение на 1-4 километра. За пример бяха дадени с.Долна Диканя и пистите край с.Усойка (Е79) и по магистала Тракия.

    Що се отнася до корекциите, които си давал, те наистина не са отразени заради хаоса в темата. В тази връзка предлагам един малко по-различен помощен подход за идентифициране и уточняване на точките. Прилагам като начало един файл за Google Earth, на който са нанесени всчики "спийд камери" към момента - версия 52.7. Данните са от .gpx файловете, конвертирани в .kml.

    Веднага се виждат 2 безусловни грешки:
    1. #459 се дублира с #290
    2. Липсва #081, която пак е мутирала в засада. (В .kmz файла е реабилитирана)

    Има и още неточности и съмнителни места, но предлагам да поработим заедно върху този файл.

    Така мисля ще е по-лесно да се уточнят местата и другите параментри на точките. Ще приготвя файлове и за точките "полиция" по области, за да бъде по-лесно.
    Прикачени файлове
    Garmin nuvi 765

    Коментар


    • До: Спийд камери България

      С всичко друго съм съгласен, освен с това :
      Първоначално публикуван от vtolev Преглед на мнение
      Що се отнася до засадите, те обикновено имат посока. Първо нямат право да те спират от обратната страна на пътя и второ - не го правят.
      Става въпрос за пътища от типа на Е772. Лично на мен ми се е случвало, а и съм го виждал многократно (не само по този път, а и по други подобни от този клас).

      Фамилията ми е Кънев.

      Коментар


      • До: Спийд камери България

        Колега Кънев,
        извинявай за сгрешената фамилия, но не беше с умисъл.

        Мислим по един и същи начин. На такива места просто отбелязваме, че е в двете посоки и слагаме знака в средата.

        За мене е проблем, когато това се случва на пътища и улици с две платна. Честно казано по въпроса с посоката имам определени съмнения и те са:

        1. Дали наистина "изнасянето" на иконката встрани ще работи правилно.
        2. Има ли изобщо смисъл да се търси такъв подход.
        3. Каква е нагласата на повечето колеги по въпроса.
        Garmin nuvi 765

        Коментар


        • До: Спийд камери България

          Според мен изнасянето на иконката е излишно - по-добре в името на точката да се добави посоката. Доводите :
          Ако приемем че има ограничение примерно 60 км/ч, и разстоянието (радиуса) на задействане е 600 метра, то трябва да изнесем точката на 600 метра в полето (или каквото има там настрани) отдясно по посоката на движение/засичане. Ами ако е за друга (по-висока) скорост, и там дистанцията за задействане е 1000 метра ? Освен това точката трябва да се изнесе от реалното място на действие (засада, камера) - за да предупреди навреме. А какво правим в случаите когато GPS-а работи с ниска точност (поради лоша видимост към спътниците напр.) ? Ще има фалшиви сработвания или липса на такива. Ами ако все пак имаме достатъчно висока точност и правилно задействане, обаче точно в този момент изпреварвам (или по друга причина се намирам в другото платно/лента) ? Отново грешка. А какво ще правим с потребителите, които постоянно ще докладват "еди-коя си точка не е там, където трябва" ?
          Въз основа на всичко това ми се струва, че е излишно - ще изгубим време, за да достигнем пак до там, откъдето сме тръгнали (изходна позиция).
          Вече имаше подобно обсъждане - виж постовете около #871 (номер на пост, не на точка).
          Последно редактирано от gr_kanev; 22-09-09, 12:57.

          Коментар


          • До: Спийд камери България

            Първоначално публикуван от vtolev Преглед на мнение
            Ще приготвя файлове и за точките "полиция" по области, за да бъде по-лесно.
            Колега, а можеш ли да направиш един файл с всички точки засади, камери, стационарни постове за Google Earth със съответна иконка за полиция, червен сфетофар.

            Така би било по лесно да следим къде точно са камерите и да се ориентираме.

            Коментар


            • До: Спийд камери България

              Не си ме разбрал съвсем правилно. Аз мислех изнасянето на точката да е около 10-20м отдясно на посоката на контрол. Съмненията ми за правилно сработване идват от различния зуум на екрана и вероятността да не може да се различи отместването. Тогава може да стане това, което казваш и упражнението се обезсмисля.

              За съжаление дискусията около посочения пост ми се е изплъзнала. Тогава слагаме точка. Да кажем, че е добре да има информация за посоката, дори тя да се появява само в описанието. Въпросът ми за посоката не е самоцелен. От доста време оправям координатите, формата и описанията на точките, за да имат "по-официален" и коректен вид и не ми се иска пак да се връщам на оправените.
              Garmin nuvi 765

              Коментар


              • До: Спийд камери България

                Първоначално публикуван от vtolev Преглед на мнение
                Не си ме разбрал съвсем правилно. Аз мислех изнасянето на точката да е около 10-20м отдясно на посоката на контрол. Съмненията ми за правилно сработване идват от различния зуум на екрана и вероятността да не може да се различи отместването. Тогава може да стане това, което казваш и упражнението се обезсмисля.

                За съжаление дискусията около посочения пост ми се е изплъзнала. Тогава слагаме точка. Да кажем, че е добре да има информация за посоката, дори тя да се появява само в описанието. Въпросът ми за посоката не е самоцелен. От доста време оправям координатите, формата и описанията на точките, за да имат "по-официален" и коректен вид и не ми се иска пак да се връщам на оправените.
                Реално с 10-20 метра изнасяне при движене в противоположната посока пак ще се отчитат от GPS-а, просто малко по-близо отколкото в "правилната" посока, от друга страна по-добре е според мен иконката да е на мястото където е засадата, защото в случаи когато се движим с по-ниска от ограничението скорост може да има други ограниченния (например забранено изпреварването или ако сме забравили фаровете си за мъгла и т.н.). Ако виждаме точната позиция можем много по-коректно да реагираме на ситуацията.
                Относно "опасните зони" - там може да се сложат една след друга няколко точки или да се сложи една, като звуковото предупреждение и иконката да дават информация за продължителността на тази зона (Пример: "Опасна зона, засада, 50 км/ч, 1км").
                Поздрави за поетата инициатива и за турда хвърлен от много хора за тази идея. Наистина има смисъл от нея - и за да спестим някой лев, и за да караме по-вннимателно на такива места, които обикновенно са опасни (поне в повечето случаи). Успех и за напред, ще помагам с каквото мога и аз.

                Коментар


                • До: Спийд камери България

                  Първоначално публикуван от penkomitev Преглед на мнение
                  Радвам се, че някои от вас подкрепят идеята. Относно ножа с две остриета, както каза колегата - идеята е всичко да се пренесе там, или да остане тук, но не на двете места.
                  Разбира се, че може да не е гугъл групс, може да се напише и проста системка, но тогава трябва да мислим за цял хостинг с ПХП, бази и т.н, а пък за 1 файл все се намира хостинг.
                  Не ми е проблем да направя програмка, която примерно да следи само ФТП-то на този сайт, ако файлът се качва там. Въпросът е да се олесни не само изтеглянето, но и управлението на информацията.
                  Идеята ми за хостинг беше, че на форум като този, трудно
                  може да му се закове най-отгоре нещо като сегашното:
                  "Втори национален събор на OFFRoad-Bulgaria.com"
                  Т.е. или е за всички форуми или - мъцки. (такъв му е софтуера).
                  По-скоро идеята е: да се сложи в "закованата" тема един линк, който да води към файла или файловете (текуща и по-стари версии), за да може да има изборност/избирателност. Иначе, файловете, които се качват във форума се вкарват в базата на самия форум, което я натоварва...
                  Иначе обсъжданията трябва да останат тук!

                  Коментар


                  • До: Спийд камери България

                    Първоначално публикуван от vtolev Преглед на мнение
                    Предлагам тази тема да се концентрира само върху точките (места, вид, достоверност) и версиите.
                    Невъзможно! Винаги ще има "новодошли", които се вълнуват...
                    Останалите неща да се отделят в друга тема, свързана с използването на информацията.
                    Пак невъзможно!...
                    Темата е една, а идеите и разискванията - много. Във всеки случай,
                    силно се съмнявам, че новодошлите отиват на първа страница да прочетат въпросите и отговорите, които са описани. Също така се съмнявам, че и много от не-новодошлите са си направили труда да ги прочетат...

                    Коментар


                    • До: Спийд камери България

                      Първоначално публикуван от vtolev Преглед на мнение
                      Ако не възразявате, предлагам да приемем следните правила:

                      1. Подаване на нова информация във формат
                      long, lat, type, speed, road No, place, direction, town, description

                      long - географска дължина (dd.ddddd - decimal degrees)
                      lat - географска ширина (dd.ddddd - decimal degrees)
                      type - 1-redlight, 2-police, 3-speed camera
                      speed - ограничение на скоростта
                      road No - номер на пътя
                      place - идентификация на мястото (улица, бензиностанция и.т.н.)
                      direction - посока на контрол
                      town - в района на кой по-голям град се намира
                      description - описание в свободен текст

                      2. Подаване на корекции
                      #nnn, описание на корекцията

                      #nnn - номер на точката

                      При подаване на точки от други форуми и сайтове трябва да се внимава много, тъй като има много ентусиасти, които предлагат грешна и подвеждаща информация. Най-малкото трябва да е ясно, че информацията е взета от такова място, за да може да бъде внимателно проверена.
                      ТУК
                      Има много добро обяснение как се настройват уредите да показват в десетичен формат.

                      Коментар


                      • До: Спийд камери България

                        Първоначално публикуван от gr_kanev Преглед на мнение
                        Според мен изнасянето на иконката е излишно ...
                        Абсолютно съм съгласен!!!
                        Garmin-а така или иначе гледа в геврек... т.е.
                        и да е на отсрещната страна на пътя, уреда пак ще покаже предупреждение. А мен са ме спирали и в посока обратна на тази, в която са се "прислонили". Май няма адекватна позиция на предупреждения, иконки и знаци, която да не стряска излишно.
                        От друга страна - цитат от друг форум (по памет):
                        Предупреждаването с фарове на другите участници в движението -
                        единствения сигурен и надежден начин за борба с корупцията в КАТ!

                        Коментар


                        • До: Спийд камери България

                          SPAM: Може да се показва и информация, от кое РПУ са. И дори кои полицаи (имената и чиновете им) често стоят на пост на указаното място, също и при съответното нарушение срещу колко рушвет сме се оттървавали...
                          Сори за спама... ама малко да се разсеем.
                          Светът на Владо

                          Коментар


                          • До: Спийд камери България

                            [QUOTE=gr_kanev;856612]

                            Сега малко корекции :

                            #136-В Търново, на входа - посока града засада, във файла е 50 км/ч, реално и в двете посоки има ограничение първо 60 км/ч, после 40 км/ч. Спират и в двете посоки.


                            Потвърждавам информацията за тази засада,но имам едно питане.При движение от София към В.Търново GPS-ът реагира,но не и в обратна посока,т.е. от В.Търново към София.Проблемът се състои в това,че в повечето случаи засичат пътуващите от В.Търново към София.Въпросът ми е защо така се получава и има ли начин да се коригира?
                            --------------------------------------

                            Коментар


                            • До: Спийд камери България

                              Неотбелязани засади:
                              N42.45256 E23.11230 Разклона за Друган преди Долна Диканя,
                              60 км/ч, посока Дупница
                              N42.37105 E23.11083 между село Делян и разклона за село Тополница, точно преди отбелязана паркинг на MapSource, 60 км/ч
                              посока Дпуница.
                              Забележка:
                              Може и двете да са били превантивни, но все пак....

                              Коментар


                              • До: Спид камери

                                Първоначално публикуван от lapostolov68 Преглед на мнение
                                Колега, пак благодаря за новата версия! Имам една молба обаче. Връщам ти gpx файловете, които си приложил. Отворих ги и си поиграх малко с правописа - сбъркани имена на улици, изпуснати букви, точки, запетаи и т.н. Не знам за другите, но мен лично ме дразни в една такава високотехнологична машинка да вкараш грешни текстове. Ако не ти представлява трудност, в следващите версии ползвай коригираните файлове - което видях оправих, но има още.
                                колега, ок. взех твоите файлов. проблема е, че докато ги публикуваш аз вече съм направил корекции в моите и не ми се занимаваше да коригирам пак и твоите... както и да е, само мир да има, ще ползвам твоите файлове
                                последна версия на спийд камерите и засадите: http://paralax.org/garmin/

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X