Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стъпки при боядисване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стъпки при боядисване

    Здравейте!
    Отврям тази тема, в която ще се опитам накратко да опиша стъпките при боядисване, подготовка на боядисваната повърхност. Ще се радвам на подкрепата на колеги, за да направим нещо, което ще е полезно за хората които имат желание да пробват сами. Много важно нещо в този занаят е ползването на предпазни средства! И така;
    1 Измиване на колата с вода и сапун, ползвам и водоструйка. Това ще ни позволи да премахнем основните замърсявания и ще можем да видим всички дефекти по детайлите Не оставаме водата да изсъхва, веднага след измиването се подсушава и обдухва. Следва обезмасляване. То е важно за да премахне всички гадости, които не е успала водата. Най- добрия вариант за обезмасляване е с помощта на спец. пулвелизатор и избърсването със съответните хартиени кърпи.
    Следва оглед на щетите, изчукване кърпене, дърпане и потене. Издърпването на вдлъбнатини с обратен чук аз го правя, като точковам леко самия малък инструмент с телоподаващото, но имайте предвид, че обработваната повърхност се поврежда и от вътрешната страна на детайла, което води до грундиране и на изгорелия участък.
    Следва подготовка за полагане на кит. Ако повърхността е надрана с флекса, трябва да се обработи със спец. шайби или тези които са с шкурка по тях, така че да не остават остри ръбове и дълбоки деруги. Това ще доведе до смукване на кита в последствие - много грозно маркиране около ремонтирания участък. За да се избегне това правим плавен преход с ексцентър шлайфа- ползвам фесто 150мм, първо с шкурка 80, после разширяваме с 150 и там където ще свърши филера 240. Останалата част, матираме с 400-500.
    Полагане на кит. Слагайте кита с почти изправена шпакла на по-тънки слоеве. Дебелите слоеве кит, нанесени с наклонена шпакла водят до образуването на шупли, които ще ви изиграят лоша шега. След всеки слой кит пръскаме контролна боя- тънко. Това ще ни покаже всички неравности и дупки. След шлайфането, там където е останала контрола е дупка Шлайфаме с ексцентъра- грубо 80 и 150 шкурки- финно 240-320 преди филера. За по отговорни детайли се ползват и ръчни рендета- особено капаци и тавани, но е хубаво да се финишира с ексцентъра за да не остават дълбоки драскотини. След шлайфането кита трябва да е останал само върху голия метал.
    Ако сме изправили повърхността, идва ред на грундфилера. За добра адхезия на филера минаваме целия детайл с абразивна кърпа- скочбрайт-червен с едрина 320. Задължително обдухване и обезмасляване. Облепване. Върху всяка част, която няма да се боядисва и не е облепена ще има филер. Хубаво е всичко, което може да се демонтира да се свали за да няма боядисани дръжки и уплътнения. Тук отварям малка скоба- за по бързото сушене на кита и филера се ползват инфрачервени печки, доста са скъпи но има алтернатива- български печки с гладки реотани, не им знам името.
    Пръскаме филер 2-3 ръце с пищов от 1,7 до 2,00 дюза. На финала отново контролна боя или стара база- силно разредена с различен цвят. Това ще ни помогне да видим дефекти ако има. След изсъхване на филера- виж на гърба на кутията необходимо време за съхнене при колко градуса, идва ред пак за шлайфане. Пак работим с ексцентъра. Шкурка 400 отговаря на 800 водна, 500 на 1000. За участъците до които не стига машината има на 3М - Файн, ултрафайн и суперфайн- страхотни абразиви, които работят на сухо. Ето я и най- приятната част- ще пръскам. Облепването пак е много важно. За уплътненията на челно стъкло има много хубави обръщачи- не им знам точното име, но става и с шлаух, кабел. За да не влиза мараня по фалцовете на вратити се ползват савозалепващи дунапренени ленти. Пръскам;
    Ползвам сата рп 1000 с 1,3 дюза. Добра техника за около 500лв. Много е важно пистолета да е винаги перпендикулярен към детайла. Разстоянието от детайла е 10-15см.
    При металици- първа ръка 1/2, изчакваме до пълно изсъхване-матиране, втора ръка пълна-мокра, след изсъхване- при необходимост обдухваме с драй джет, и последната изравнителна ръка от двойно по-голямо разстояние и тя е задължително суха - така се постига истинския цвят от каталога. Правихме експеримент- след втората мокра ръка залепваме хартиено тиксо някъде по детайла и пръскаме третата ръка, като махнете тиксото, ще видите разликата в цветовете Между ръцете се ползва восъчна кърпа за обиране на прашинки и мараня от базата. Налягането при пръскане зависи от вида на пищова. При лака е важно да се знае, че се работи на по-високо налягане. Другото е, че при работа върху два съседни детайла не пръскаме от ръб до ръб, а при първа ръка лак влизаме примерно 1/3 в съседния, а при следващата ги разминаваме. Така се избягва двойното наслояване по ръбовете и евентуално стичане. Финишното покритие- лака се пръска с определена дебелина. По малкото материал води до бързо износване, лющене, изгаряне от атм. влияния. Измерва се в микрони и нормалното количество е 50-70 микрона- за сравнение нормален човешки косъм е приблизително 70микрона. Това ще ви позволи да си полирате на воля и ще има нормална здравина. Това се постига с две ръце лак. Първата малко по-тънка и втора цяла гладка. Ако се надлакира, това ще даде допълнителна дълбочина и нееднаквост със съседните детайли.
    Има още много, но ще помоля колегите да допълним и доразвием темата заедно, но най- важното е че ако някой иска да се учи трябва да влезе в бояджийно и да черпи от извора.
    Тази тема не я пускам с цел реклама, тъй като не работя с частни клиенти.
    Поздрави!

  • #2
    До: Стъпки при боядисване

    Много добро описание на процеса. Не мислиш ли, че нивото е толкова високо, че едва ли ще послужи на "хората които имат желание да пробват сами". Особено терминологията. Що не пробваш малко по-просто - ще има повече ефект.
    Това че не работиш с частни клиенти не изключва възможността да проведеш един курс...
    Когато човек нe чувства привързаност, той е постигнал освобождение!

    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

    Коментар


    • #3
      До: Стъпки при боядисване

      Пробвах набързо да опиша процесите. Писането не ми е от силните страни, но за сметка на това-става и по бавно
      Относно терминологията мисля,че трябва да се знаят истинските имена на нещата. Дълго време- от 6 клас съм по сервизи и гаражи, и в един момент когато започнах да се сблъсквам с добри и квалифицирани бояджии се оказа, че;
      познатия ми като шприц кит-е филер за англо, фюлер за немско говорещите- основа за боята и запълване на дребни неравности и деруги, като от шкурка 240-примерно.
      Така наречения полиестерен шприц кит е познат като -течен кит и служи за друго нещо, много други такива примери има
      Не пречи да обсъдим и терминологията. А за вторият въпрос, нямам време и възможност, а и съм страшно кисел по въпроса с даването на инструменти и не бих могъл да обучавам хора. Най- добре се чуствам, като работя сам
      Това си е занаят, който се учи цял живот, а и постоянно влизат нови технологии и материали и наистина трябва практика- по интернет ще е трудно
      Поздрави!

      Коментар


      • #4
        До: Стъпки при боядисване

        Да направим и една броня
        При пластмаси и алуминий най- едрата шкурка с която ще работим е 180. Първо трябва да я залепим. Срещал съм извращения от сорта- пробити дупки около спуканото и вързано с тел, отгоре китосано и боядисано. Най-читавата репаратура за пластмаси- според мен е;
        накрая на пукнатината се прави дупка с 3мм бургия, така ще спре да се цепи. Ще ни трябва пистолет за гореш въздух, ама от добрите с градуси и накрайник с малък отвор. Трябва и същия материал, от който е нашата броня- има го от вътрешната страна на бронята- таблица с вида на пластмасата. Правим лентички с дебелина и ширина, в зависимост от големината на щетата, те трябва да са от същия материал. Различните видове пластмаси се обработват с различни градуси. Варират от 250 до 400 градуса. Най- общо казано, залепването се състои в това;
        изчистваме боята от повредения участък, подаваме лентичката към бронята, и в същото време се нагряват и двете. Залепва се така и от вътрешната страна на бронята.
        За пластмасовите изделия се ползва кит за пластмаси. Китваме след като сме матирали бронята с 240-320 шкурка с ексцентър шлайф- с 240 шкурка на ръка ще се виждат деруги след боята. Добрия начин за матиране преди филера е червения скочбрайт- отговаря на абразив 320, много лесно влиза по всички гънки. Шлайфаме кита с 180-грубо и 240- финно. Преди да пръснем филер, ще ни трябва грунд за пластмаса. Има много голям избор, аз ползвам еднокомпонентен грунд, който се пръска тънко, след 10минути две ръце филер. След изсъхването може да шлайфаме с машината 400- 500 на сухо или водна шкурка 800-1000.
        Подсушаваме, обезмасляваме и ако ще е металик си пръскаме както при ламарините. Преди филера си имаме добра основа- грунда за пластмаса, и ако бронята не е от най меките и огъващи се пръскаме и лака. За по игривите пластмаси ползваме - еластификатор в лака. В магазина от който ще купувате материалите ще ви кажат и за пропорцийте.
        Пак много писах и нищо не се разбира
        Поздрави!

        Коментар


        • #5
          До: Стъпки при боядисване

          Много полезно сбито и концентрирано си го написал. Браво. Не е лошо обаче да се включи отнякъде и някой спец по химиите в тази област. Щото на мен ми се е случвало да изпълня всичко както си го написал и при пръскането на лака , да ми разяде слоя боя под новоположения металик. И всичко отива поврага. Много ми се иска да открия някъде информация кое след кое НЕ МОЖЕ да се полага.
          0888932647

          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

          Коментар


          • #6
            До: Стъпки при боядисване

            А при стъклопластовите брони и панели как се процедира ? До сега импровизирам с епоксидна смола стъклотекстил и обикновен кит и шприц кит по еспейса но има ли нещо по специфично при боядисването ?
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #7
              До: Стъпки при боядисване

              Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
              Много полезно сбито и концентрирано си го написал. Браво. Не е лошо обаче да се включи отнякъде и някой спец по химиите в тази област. Щото на мен ми се е случвало да изпълня всичко както си го написал и при пръскането на лака , да ми разяде слоя боя под новоположения металик. И всичко отива поврага. Много ми се иска да открия някъде информация кое след кое НЕ МОЖЕ да се полага.
              Не ми се е случвало подобно нещо. Има причини да стане така, първата която ми идва е - не напълно изсъхнал филер или база. Мога да сложа един линк с грешки при боядисване на някоя от водещите фирми, ама да не се сметне за реклама.
              За стъклопластовите изделия- аз съм пръскал правени за мотор, и подлагам грунд за пластмаси пак преди филера. Не съм имал проблеми и оплаквания.
              Поздрави!

              Коментар


              • #8
                До: Стъпки при боядисване

                Поздравления за колегата ,добра тема.
                Нека колегите не мислят,че технологията,може да се опише с две думи...Като има неясноти,или някакви конкретни въпроси,ще ги изясним...
                Само да вметна-ако попаднете на броня от полипрорилен,хич не се мъчете да я лепите-става само с няк`ви специални лепила и нещо като мрежа за топлоизолация.
                И,да задам първия ...Може ли снимка на печката за която споменаваш в първия пост?Че зимата пристигна с пълна сила.
                Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                Коментар


                • #9
                  До: Стъпки при боядисване

                  Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                  Много полезно сбито и концентрирано си го написал. Браво. Не е лошо обаче да се включи отнякъде и някой спец по химиите в тази област. Щото на мен ми се е случвало да изпълня всичко както си го написал и при пръскането на лака , да ми разяде слоя боя под новоположения металик. И всичко отива поврага. Много ми се иска да открия някъде информация кое след кое НЕ МОЖЕ да се полага.
                  На мен ми се е случвало,да не обърна внимание,че са правени някви цапотеници със спрей,като пръсна грунда и всичко става на "юфка".
                  Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Стъпки при боядисване

                    Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                    Поздравления за колегата ,добра тема.
                    Нека колегите не мислят,че технологията,може да се опише с две думи...Като има неясноти,или някакви конкретни въпроси,ще ги изясним...
                    Само да вметна-ако попаднете на броня от полипрорилен,хич не се мъчете да я лепите-става само с няк`ви специални лепила и нещо като мрежа за топлоизолация.
                    И,да задам първия ...Може ли снимка на печката за която споменаваш в първия пост?Че зимата пристигна с пълна сила.
                    Здравей колега. В първия ми пост става въпрос за инфрачервени печки за сушене на кит и филер, нещо като тази;
                    http://www.termogeni.com/master/inde...odel=hall_1500
                    А за отопление ползвам като тези;
                    http://www.termogeni.com/master/inde...cta&model=b_35
                    Прави 35 градуса в гаража, с пълно изгаряне- няма комини и пушеци
                    Поздрави!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Стъпки при боядисване

                      Благодаря,тази за кита ме интересуваше.И аз имам един газов "калорифер"-топли страхотно,но му е много силен вентилатора.
                      Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Стъпки при боядисване

                        Ето и едно нагледно помагало:
                        Най обичам да ми обясняват как няма да стане!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Стъпки при боядисване

                          Поздрави за полезната тема колега!
                          Хубаво, нагледно и добре обобщено! Имаше нужада от такава информация във форумът си мисля.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Стъпки при боядисване

                            Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                            На мен ми се е случвало,да не обърна внимание,че са правени някви цапотеници със спрей,като пръсна грунда и всичко става на "юфка".
                            Проблема с юфка се решава много лесно изтаркваш до чисто без значение метал, пластмаса или спойлер от епоксидна смола използвайте полиестерен шприц кит.
                            Препорачвам ви елементите епоксидна смола задалжително да се обработят с него за да си спестите куп главоболия особено за за колеги които след боядисването ще изпекат боята.Ако имаш някакви самненея относно някоя повархност може да го ползваш и няма да се получи юфка гарантирам след като изтаркаш нанасяш фюлер и няма да имаш проблем с боядисването .

                            Коментар


                            • #15
                              До: Стъпки при боядисване

                              Тази тема не я пускам с цел реклама, тъй като не работя с частни клиенти.
                              Поздрави![/QUOTE]
                              Колега ще сам ти много блогадарен ако ми дадеш адрес на някоя фирма за филтри на бояджиска камера на изгодни цени.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,066 в 15:57 на 11-07-20.

                              Зареждам...
                              X