Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стягане на Фероза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стягане на Фероза

    Здравейте,

    от днес започнах с разтурянето на Ферозата. За половин ден мотора излезе. За съжалнеие открих няколко теча на масло около семерингите на коляновия и разпределителния вал.

    Също така е счупен и един лагер - този вътре в коляновият вал в който лагерува опашката на скоростите. Четох в ръководството, главата EM, на стр. 143 е описан инструмента, с който се вади лагера. Някой може ли да предложи как да извадя черупката на лагеря от вала?

    Другото, което открих беше сериозно износен съединител. Трили са нитовете на феродовия диск. Притискателният е за болклука, изоран е здраво. Въпросът е къде могата да полират огледалния дикс? И при него има една сериозна деруга, но е извън областта, където ляга феродото. Широка е около 8мм, дълбока около 1мм. Утре ще кача снимки. Прерових сервизната документация, но не успях да намеря колко трябва да тежи маховика. Някой знае ли?
    Последно редактирано от Иван Горчев; 22-06-08, 19:20.
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

  • #2
    До: Стягане на Фероза

    Ето и снимки:
    Прикачени файлове
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

    Коментар


    • #3
      До: Стягане на Фероза

      А сигурен ли си че това е дерюга, или си е така фабрично? На мен не ми прилича на дерюга. За съжаление като сменях диск не се загледах в моя, за да ти кажа дали и той е така. Мойте и двата диска бяха в добро състояние, обаче не помня дали огледалния диск изглеждаше като твоя. Като видях че всичко е ОК, сложих новия диск и го сглобих.

      Поне от снимките не се вижда маховика/огледалния диск да са за смяна. Според мен де.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        До: Стягане на Фероза

        Ами незнам, може и фабрична да е, мобже и да не е Гледах 2-3 маховика от други коли, там огледаната повърхност е цяла. Феродото лага извън при всички положения, дори да не е фабрична не пречи. Притеснява ме това, че е дълбоко и ако не е фабрично то диска е разбалансиран.

        Другото, което се чудя е как да изкарам черупката на счупеният лагер от коляновият вал.
        Последно редактирано от Иван Горчев; 23-06-08, 09:19.
        Аз не вярвам в чудеса!
        Разчитам на тях!

        Коментар


        • #5
          До: Стягане на Фероза

          Фабрично е според мен. Няма какво да го изкопае така. А ако го е изкопало нещо, ще се вижда от 100 километра, и вътре ще е мазало. Аз бих си сложил новия феродов и притискателен дист, без да сменям маховик, и без грам притеснения.

          Плюс това ако забелязваш канала е равномерен, тоест (пак според мен) ако е разбалансиран, няма да е от канала, а от друго.

          Сложи го в старото му положение, ако си отбелязал как е бил.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            До: Стягане на Фероза

            При отварянето на съединителя изпаднаха парчета от счупеният лагер. Грозна работа - ламаринки, съчми...
            За сега сматам да занеса маховика да вземат 1 десета от огледалната повърхност за да стане пак огледална и това да му е. Така или иначе със шлайфане не може да се премахне канала, дори да не е фабричен. Остава варианта друг ако така не става за каране.

            Когато свалях маховика не обърнах внимания как е монтиран. Може ли да се монтира по различни начини? На Аро-то не може да се сложи по друг начин, положението е единствено и се определя от болтовете.
            Аз не вярвам в чудеса!
            Разчитам на тях!

            Коментар


            • #7
              До: Стягане на Фероза

              Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
              Когато свалях маховика не обърнах внимания как е монтиран. Може ли да се монтира по различни начини? На Аро-то не може да се сложи по друг начин, положението е единствено и се определя от болтовете.
              Не знам дали може. Като гледам картинката май може поне в 3 положения. Аз моя не съм го махал. Не че задължително ще стане нещо, но винаги гледам да си бележа "балабсираните" чаркове, като ги свалям. Така поне ако не стане по-добре, поне няма да стане по-зле като ги слагам.

              Ако го закараш на пристъргване, рискуваш там да го разбалансират. Аз бих го сложил така. Според това, което се вижда на снимката си е съвсем читав според мойте критерии. Гледай само да му сложиш читав феродов диск. Ще си се намести по него и няма да имаш проблем.

              Проблема не е толкова в теглото, а в това да е балансиран. От теглото ти зависи единствено равномерността на работа на двигателя на ниски обороти. Така че за тегло не се притеснявай.

              ПП: Сега като гледам снимките, има и 2 малки отворчета при болтовете. Ако в тяк влиза нещо, може би може да се монтира само по един начин.
              Последно редактирано от sparkybg; 23-06-08, 10:15.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                До: Стягане на Фероза

                В малките отвори влизат два водача на коляновият вал. Предполагам, че ако може да се върти, то положенията са само две. Започвам да се колебая за шлайфа, наистина има риск да го разбалансират.

                Обадих се в Euro 07, предлагат ми следните части и цени:

                Феродов диск- от 59 лв (Mecarm-Италия) до 128 лв. (Exedy-Япония)

                Притискателен диск – от 73 лв. (Mecarm-Италия) до 123 лв. (Exedy-Япония)

                Аксиален лагер – 52 лв.

                Ангренажен ремък – 57 лв. (Flennor-Германия)

                Обтяжна ролка – 40 лв. (GMB – Япония)

                Маслен филтър – 10 лв. (Clean-Италия)

                Дистрибуторна капачка – 24 лв. (EPS-Италия)

                Палец – 5 лв. (EPS-Италия)
                Аз не вярвам в чудеса!
                Разчитам на тях!

                Коментар


                • #9
                  До: Стягане на Фероза

                  Всичките цени са нормални. Даже ниски.

                  За феродов и притискателен взимай най-дорото. Мое мнение.

                  Ангренажния ремък и ролката са малко скъпички, но имайки предвид цените на останалите части, взимай всичко без колебание.

                  Може и нови кабели за свещите да си вземеш. Ако имат. Старите почти сигурно не са в добро състояние, дори и да изглеждат читави.

                  Ако взимаш свещи, аз съм с чешки 3 електродни, и съм доволен. Взех такива, защото още няма ментета. А и са сравнително евтини - 6-7 лева парчето. Но най-добре NGK, обаче ако си сигурен че не са ментета.\

                  Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                  В малките отвори влизат два водача на коляновият вал. Предполагам, че ако може да се върти, то положенията са само две. Започвам да се колебая за шлайфа, наистина има риск да го разбалансират.
                  Отворите са 2, а дупките 6. Положенията са 2. Ама не би трябвало да има проблем. Аз се презастраховам, кокато правя нещо.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Стягане на Фероза

                    За лагера в който лагерува опашката виж тук:
                    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...=19095&page=10
                    Пост 191 и следващите.
                    Лагера е стандартен аз сложих български за некакви стотинки. Относно ваденето го извадих с една малка скоба за лагер само че използвах само един зъб а винта го подпрях на маховика и лека полека го извадих.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Стягане на Фероза

                      Мой познат ми препоръча този магазин, каза че внасят и японски части, но качеството на италианските аналози било достатъчно добро. Ще помисля какво да взема. Кофтито е, че нямат два предни тампона. При всички положения искам да ги сменя, ще видя и на други места какво има. Свещи и кабели ще сменям също, но по-натам.
                      Аз не вярвам в чудеса!
                      Разчитам на тях!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Стягане на Фероза

                        Първоначално публикуван от Deian_g Преглед на мнение
                        За лагера в който лагерува опашката виж тук:
                        http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...=19095&page=10
                        Пост 191 и следващите.
                        Лагера е стандартен аз сложих български за некакви стотинки. Относно ваденето го извадих с една малка скоба за лагер само че използвах само един зъб а винта го подпрях на маховика и лека полека го извадих.
                        Проблемът е, че при мен лагера е счупен. Останала е само черупката, която е около 2мм съгласно описанията в книжката. Пробвах разни магарии за да я извадя - не мърда.
                        Аз не вярвам в чудеса!
                        Разчитам на тях!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Стягане на Фероза

                          Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                          ...два предни тампона...
                          За двигател ли? Можеш да смениш само тоя от към шофьора. Той се товари и къса по-често. Какато и тоя на раздатката.

                          Аз на двигателя съм с 2 на различни фирми. Проблеми няма. Така че ако имат един на сносна цена го взимай без да се колебаеш. Сносната цена е до 50лв. Иначе по 70 знам къде има. На същото място пък има шарнири за по 100лв.

                          Абе търговци....
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Стягане на Фероза

                            И аз мисля да сменя първо левият, после когато има да сменя и десният. В момента при даване на газ мотора се "навежда" в дясно. Явно добре е издухал тампоните
                            Аз не вярвам в чудеса!
                            Разчитам на тях!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Стягане на Фероза

                              Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                              И аз мисля да сменя първо левият, после когато има да сменя и десният. В момента при даване на газ мотора се "навежда" в дясно. Явно добре е издухал тампоните
                              Гарантирам ти че другия не е скъсан. Смени и тоя на раздатката. Много е вероятно ако не е скъсан, поне да е тръгнал. При мен бяха скъсани тоя от към шофьора, и тоя на раздатката. Ама аз ги смених и трите. Сега си имам един резервен здрав.

                              Като ги смениш, малко повече ще тресе в началото. Да не те притеснява. След време омекват.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X