Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Ринг свободен
Свий
X
-
От: Ринг свободен
По въпроса за соц колите и големия пробег без ремонт.
Според мой познат, дългогодишен таксиджия, шофьор си е докарвал доход от 5-600 лева месечно от заплата плюс бакшиши. Получавали са служебно облекло (и до сега твърди, че е било качествено) и обувки, имали са лекар и зъболекар в предприятието. Които са били членове на БКП (както моя познат), са получавали нова кола всяка година. Най-яко е било да се кара Волга - събира 6 човека и с нея най-лесно се карат битови електроуреди. Возели са по повече от един пътник, ако е в посока - по този начин за курс по брояч от 2 лева често са прибирали 3-4, а и много хора са оставяли бакшиши. Според него на ден е правел по 20 лева от бакшиши. Събирали са ги на партийни събрания заради многото пари, които изкарват... Началниците се застъпили и те продължили да изкарват повече от полковници или професори.
Човекът няма общо със сегашните таксиджии - едър здрав българин, познава София като петте си пръста, завършил е "Вилхелм Пик" и е влязъл в такситата след казарма и после няколко години като шофьор на камион (с връзки). Минал е през ГАЗ - 24, Лади и Полски ФИАТи. Единствено фиатите не са държали на дрането в София. С Лада 100000км за година не са били проблем. Същото твърди и бившия ми началник, който е бил началник и в такситата, и още един стар таксиджия. Карало се е на смени, единствено при стара кола - примерно Волга на 3г и 300000км, са пускали и сам да работиш. Ако си млад и здрав е можело да въртиш колкото си искаш - имало е дефицит от таксита. И пари са се правили много. Не е имало нужда да пипат пломби - основният приход на шофьора е идвал от бакшиши и хамалуване с печки и телевизори, които никъде не могат да се засекат.
Неслучайно до 2001-2г, когато забраниха коли над 10г да са таксита, половината таксита в София още бяха Лада. Края на 90-те масови бяха Лада, Тико и Рейсър / Кадет. Хюндай и Киа навлязоха след принудителното спиране на Ладите и прочие античен скрап. 94-5 г. помня частни таксита Форд таунус 17м, Мерцедес 180Д - мече и какви ли не други подобни. Но Ладите си бяха маса.
А колко са държеливи показава и факта, че 10г след края на соца още масово се търкаляха от старите държавни Лади с таван в друг цвят. Примерно синя с бял таван. При 100000 на година е ясно - милион и нагоре. Е и на втория познат стар таксиджия Ладата беше на 1200000 (милион и двеста хиляди километра) каране в София 90-те основно.
Та даже и до скоро имаше тук-там из провинцията таксита Лада 2107 от последните - 2006-7г, преди да забранят вноса.
Коментар
-
От: Ринг свободен
Основният приход идваше от комбинираните превози. Не случайно гледахме клиентите да са сами. След 500 метра, в колата имаше четирима различни. Е, верно, беше дефицит.Първоначално публикуван от m_g Преглед на мнениеосновният приход на шофьора е идвал от бакшиши
Lancia Delta HF Integrale Evolucione
Коментар
-
От: Ринг свободен
Нещо като спонтанен, но възмезден Юбер, а? Нещо за каката на 144 не давахте ли бре? Не че, често се опираше до нея. Излизаш на улицата и развяваш Георги Димитров на син фон.Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
Коментар
-
От: Ринг свободен
Имаше периоди, в които никой не се обаждаше на каката. И обратно, разбира се. Каката не взимаше нищо, защото работата с поръчки се приемаше за наказание - губиш време през най-натоварените часове.Lancia Delta HF Integrale Evolucione
Коментар
-
От: Ринг свободен
Аз 5 годишно такси го взех на 350000,не беше правен ремонт и двигателя не беше в твърде трагично състояние.Мина със смяна на сегменти,гумички,семеринги,няколко от кобилиците и някои други дреболии.С оригиналната верига изкара още толкова километри.Точно за тези двигатели,не бива да се пишат глупости,защото бяха едни от най-сполучливите и откъм охлаждане и откъм мазане.По спомен събираха 10 кила вода и 4 масло,това за двигател 1200 60кс.Друг е въпроса,че се случваше отделни да не докарат и до 100 хиляди,или да прогорят масло заради кофти сегменти или кофти сглобка,но това не е проблем на самия двигател,това си е проблем на качеството в завода и на останалите,които произвеждат части за този завод.
Коментар
-
От: Ринг свободен
За аргото се носеше една легенда че е измислен от затворник касоразбивач. Избягал от затвора качил се на едно такси а колегата го закарал направо в първото полицейско управление . Оня се ядосал и направил такъв апарат дето да разгонва фамилията на таксиджиятаПървоначално публикуван от bojitch Преглед на мнениеОсновният приход идваше от комбинираните превози. Не случайно гледахме клиентите да са сами. След 500 метра, в колата имаше четирима различни. Е, верно, беше дефицит.
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Ринг свободен
При небългарски доставчик/търговец - българското БВП ще е само банковата таксаПървоначално публикуван от windwarrior Преглед на мнениеХипотезата с реинвестирането важи и по т. 1. Освен ако търговеца на пиратки въпросните 100 лв не ги запали и тях като заря.
Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение..И да си додем на некоректния въпрос:
Ако с тия 100лв. България нищо не прави (няма инжекция за мост и газпровод) как е ръста на БВП-то сравнен с инжектирания такъв? (при равни други условия)байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
Суперспам - спама на суперите
Коментар
-
От: Ринг свободен
Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнениеДобре де , наистина ли се харесваш като се лигавиш непрекъснато? Знам че е трудно да пишеш толкова свински , ама и трудно се чете, пък колко дразни...Нящо, като някакво дежавю ми иде тоз диалог. Следваше как на Тропчо постовете (дори най- големите простотии) се посрещали благосклонно от катаджийте във форума, а бай Боголюбовите (най- вече, най- големите умнотии) се триели немедлено. Затова, онеправданият бил принуден да пише простотии, за да бъде разбран от плебса и да има шанс за логична и последователна пледоария по дадени проблеми.Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнениеПиша в стилЪт на форумЪт. На нивото на събеседниците общо взето. Щото първите години отнесох бая подигравки за "подреден изказ".
Мога и цитати да приведа.
Грамотността и възпитанието определено не са на почит тук. Па пази боже някаква обща култура.
Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
Коментар
-
От: Ринг свободен
От тук
https://www.offroad-bulgaria.com/sho...96#post3422396
Какво печели?Първоначално публикуван от търся Преглед на мнениеКато видях грешката веднага се върнах на гишето,каза че имало случай по 2-3 пъти са ги връщали да оправя подобни грешки.Хората пробват ако мине мине,и при мен минаПоследно редактирано от veskov; 05-02-19, 22:00.А тези простотии се правят от името на всички ни.
Даника
Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 3 потребители онлайн. 1 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар