Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фотографията през нощта

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Фотографията през нощта

    Според зависи, броят им зависи от броя пластини на блендата - при четен брой пластини лъчите са същия брой като броя пластини, при нечетен са два пъти броя на пластините. По телевизията при нощните кадри често се вижда с какво е снимано, там стандартните обективи май често са с четири ламели и се виждат едни четири лъча на кръст. И обратното - при Практика 135мм 2.8 от тия дето идваха с 15 пластини предполагам лъчите ще са интересни.

    Като цяло - получават се като позатвориш малко блендата.

    Проблемът е "чистотата" им, там по принцип твърдаците винаги са по добри, при зумовете често трябва доста да затвориш - до противни стойности при които вече почва да пада качеството - преди да се получи нещо, и често полученото пак не е добро. Особено при разни "хитри" ламели с не знам каква си форма ужким за получаване на по-добро "боке". Което пък боке много рядко зависи от ламелите понеже него го гоним с отваряне до край на блендата, в който случай формата на ламелите няма значение зер са скрити.

    В общи линии има прекрасни обективи при които лъчите остават отвратителни, пример е 12-60тката на олимпус който е фантастичен обектив но пръцка едни гадни криви въртележки, докато по-стария 11-22мм ги реди като спици.

    Това са си лични избори, чувал съм че за някои хора отявлените лъчи са проява на лош вкус. За мен лично са важни, създават илюзия за яснота на кадъра, отделно че просто ги намирам за красиви. Аналогично - остър като бръснач кадър със замазани лъчи оставя впечатление за мътен кадър. Поне за мен.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • От: Фотографията през нощта

      Благодаря - разбрах!

      Коментар


      • От: Фотографията през нощта

        Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
        ......
        Това са си лични избори, чувал съм че за някои хора отявлените лъчи са проява на лош вкус. За мен лично са важни, създават илюзия за яснота на кадъра, отделно че просто ги намирам за красиви. Аналогично - остър като бръснач кадър със замазани лъчи оставя впечатление за мътен кадър. Поне за мен.
        Сега като се замислИх, верно има нещо такова около острия кадър и размазаните лъчи, но мразя бленда над 11-12 по принцип. Кво да прайш, вредни навици от лентовата фотография.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • От: Фотографията през нощта

          Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
          Сега като се замислИх, верно има нещо такова около острия кадър и размазаните лъчи, но мразя бленда над 11-12 по принцип. Кво да прайш, вредни навици от лентовата фотография.
          С някои обективи е съвсем постижимо и при 8 и дори по-отворено. Снощи си поиграх малко с 24-ката ми и определено резултатът най-кефи на 8. Нагоре лъчите стават мижави. Освен това ламбите трябва да са над някакво разстояние, за да се получи добре. Като са близо винаги става и петно.
          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

          Коментар


          • От: Фотографията през нощта

            IMG_4224-2 by a.petlichkov, on Flickr
            Александър

            Коментар


            • От: Фотографията през нощта

              F/11
              30.0 s.
              ISO: 200
              Focal Length 35mm


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_DSC6242.jpg
Прегледи:1
Размер:642.9 КБ
ID:5615497
              Последно редактирано от Димо; 09-10-14, 15:36.
              ______2
              Е = MZ

              Коментар


              • От: Фотографията през нощта

                За всички, изкушени от снимането по тъмно - http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=188982 утре е денят за споделяне на опит и научаване на нещо ново.
                LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                www.ADV-Bulgaria.com

                Коментар


                • От: Фотографията през нощта

                  Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
                  F/11
                  30.0 s.
                  ISO: 200
                  Focal Length 35mm


                  [ATTACH=CONFIG]745209[/ATTACH]
                  Кадъра е станал със супер качество/говоря за техническата страна на въпроса, за другото нямам кураж да давам мнение все още/.
                  С каква техника е сниман, ще споделиш ли?
                  П.П. Задавам въпроса, защото по-назад в темата стана въпрос за малките бленди/говоря по-отворени/ и звездовидния ефект на уличното осветление.Тук прави впечатление, че и на F11 има хубаво оформени звездички около лампите, но...според мен си има голямо значение с какво е правен кадъра.
                  Поздрави!
                  NISSAN FOREVER
                  -----------------------------------------------------------------------------
                  Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                  Коментар


                  • От: Фотографията през нощта

                    Димо снима с фулфрейм, там ф11 е като на ДХ кроп формат ф6.8 или като на м43 ф5.6 (що се отнася до спадане на качеството и прочее).

                    А за обектива - от звездичките и от споделеното можем да гадаем - шест лъча е бленда с шест пластини (или с три, ама с три просто не виждам каква бленда ще е), фокалната дължина я знаем, и залагаме или на Токина 19-35мм, или Димо да си е свалял пластини от 17-35цата, или да не я е пипал и лъчите да не са шест а осемнайсет и просто да са групирани по три на гъсто
                    Последно редактирано от Goblin; 10-10-14, 04:02.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • От: Фотографията през нощта

                      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                      Димо снима с фулфрейм, там ф11 е като на ДХ кроп формат ф6.8 или като на м43 ф5.6 (що се отнася до спадане на качеството и прочее).

                      А за обектива - от звездичките и от споделеното можем да гадаем - шест лъча е бленда с шест пластини (или с три, ама с три просто не виждам каква бленда ще е), фокалната дължина я знаем, и залагаме или на Токина 19-35мм, или Димо да си е свалял пластини от 17-35цата, или да не я е пипал и лъчите да не са шест а осемнайсет и просто да са групирани по три на гъсто
                      Ти си готов за ролята на Шерлок Хоумс...само си пропуснал знаменателната реплика..."Елементарно Уотсън"...
                      П.П.Искрено се надявам Димо да разкаже повече/а вероятно да потвърди и предположенията ти/.
                      Поздрави!
                      NISSAN FOREVER
                      -----------------------------------------------------------------------------
                      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                      Коментар


                      • От: Фотографията през нощта

                        Шерлок, справил си се отлично

                        Пластините са шест (никога не ги бях броил преди), но обектива не е този. Снимам с едно много старо и много хубаво ръчно-фокусно и ръчноблендесто обективче Nikkor - S Auto 35mm 1:2.8 , което заради тази дискусия разбрах, че е от вида със 7 елемента в 6 групи, което било усъвършенствана версия на първоначалния (1959г.) вариант със 7 елемента в пет групи. Обективчето е произвеждано до 1975та, когато е бил сменен със новия NEW Nikkor 35mm и т.н. ...А иначе тялото е Д700.

                        Гоблине сега ако кажеш що пише "Auto" на обектива
                        ______2
                        Е = MZ

                        Коментар


                        • От: Фотографията през нощта

                          Тюх да се Уж ги проверявах 35/2.8ците никонски ма всичките ми излизаха с девет пластини, явно не съм гледал достатъчно назад...

                          Auto - значи че блендата е автоматична - затваря се само в момента на снимката, през останалото време е максимално отворена. Едно време е била върха на сладоледа подобна опция.

                          Между другото мисля че по ония времена тоя автоматизъм е бил една от причините да се прибягва до малко пластини когато е възможно. Колкото по-малко - толкова по-бързо могат да отворят и затворят. А хубавините с петнайсет пластини и нагоре са се ползвали основно на телеметрични апарати, където не гледаш пряко през обектива и затворената бленда не ти затъмнява визьора.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • От: Фотографията през нощта

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_DSC0351.jpg
Прегледи:1
Размер:104.6 КБ
ID:5616479

                            Коментар


                            • От: Фотографията през нощта

                              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                              Auto - значи че блендата е автоматична - затваря се само в момента на снимката, през останалото време е максимално отворена. Едно време е била върха на сладоледа подобна опция.
                              Зенита ми беше така - натискаш спусъка и той механично придвижваше една пластина в долната част на байонета, която пък натискаше едно бутонче в обектива, което затваря блендата до колкото трябва. Това вярно беше голяма работа. По-скоро е била щото по онова време толкова ми е разбирала главата от тия неща.
                              LZ2NKM

                              Коментар


                              • От: Фотографията през нощта

                                Не, Зенита беше още по-напред: имаше и автоматична бленда, и бутон за проверка на дълбочината на полето (тая първата степен при натискането), което беше много хитра интеграция и за което го хвалеха доста - поне в пробите му в западната преса които съм чел.

                                На другите апарати този бутон беше отделен - само за затваряне на блендата без да снимаш, което също се водеше плюс.

                                А на повечето апарати с автоматична бленда такъв бутон липсваше и блендата затваряше само при снимането.
                                Издъних се на Тюринг теста

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X