Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фотографията през нощта

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Фотографията през нощта

    Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
    То за исото е важно с каква техника снимаш, защото вероятно е използвана техника, за която снимането при такова исо не е проблем!
    Поздрави!
    Май не е само това. Вярно, че той работи с едноцифрени тела (и Канон, и Никон), ама снощи бая се задълбах в темата за високото ИСО, шума и чистенето му и малко ми падна ченето от нещата които видях.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

    Коментар


    • От: Фотографията през нощта

      Винаги съм бил на принципа, че човек ако не експериментира нищо няма да научи. Та все пак реших да си поиграя и да видя колко аджеба е страшно това високо ИСО и какво може да се изцеди, буквално, от такъв файл. За целта направих следния кадър:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:raw.jpg
Прегледи:1
Размер:82.9 КБ
ID:5560257
      За протокола - ISO 1600, 150mm/f5, на 20 секунди. Като се има предвид, че това е най-високият небуустнат сетинг на Д200, в комбинация с дългото експониране се очаква кадърът да е неспасяем. Горният е конвертиран директно от NEF-а, без промяна на нищо, така както го отвори Camera RAW, само са изрязани излишъците и полезния кроп е намален до 1200 пиксела по широчина.
      Това е 100% кроп от същия, в основата на кулата:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0713crop.jpg
Прегледи:1
Размер:252.5 КБ
ID:5560261
      Следва обработката.
      След всичко изчетено, се насочих към плъгин пакета на Topaz Labs. Първо, защото е страшно богат като различни насочености на обработките, второ, защото е много user-friendly и трето, но в случая може би първо по важност - защото в няколко ревюта беше получил в порядък по висока оценка като възможности за лекуване на шум, в сравнение с алтернативите. След доста играчка, понеже кадъра наистина е яко изпържен, постигнах това:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0713final.jpg
Прегледи:1
Размер:47.1 КБ
ID:5560256
      Разбира се, резултатът не е зашеметяващ, но в крайна сметка кадъра е "спасен" поне колкото за постване във Фейсбук .
      За сравнение ето няколко вариации - най-доброто получено от същия кадър с използване на други продукти или настройки:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0713-as-Smart-Object-3.jpg
Прегледи:1
Размер:56.4 КБ
ID:5560259
      Това е пак с Topaz-а, но с малко по различни настройки.
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0713-as-Smart-Object-2.jpg
Прегледи:1
Размер:68.5 КБ
ID:5560258
      Nik Dfine
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0713a.jpg
Прегледи:1
Размер:58.1 КБ
ID:5560262
      А това е най-доброто постижение с Lightroom.
      Предполагам, че като се опознаем по-добре с Topaz-а, ще мога да извадя и още по-добър резултат - за 2 часа след първата ни среща - толкова
      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

      Коментар


      • От: Фотографията през нощта

        Ако си снимал само за експеримента на ISO 1200 те разбирам,но ако снимаш на високa чуствителност,и после софтуерно се опитваш да "замажеш" шума,мисля,че е безпредметно.То се вижда и на снимките.По-добре снимай на по-ниско ISO,ще имаш по-дълга ескпозиция,звездите ще станат "по-дълги" и няма да има толкова шум.Разбира се други фактори като димката ...няма как да избегнеш,но......
        Cherokee WJ 4.0L- NP242
        Honda Africa Twin XRV 750

        Коментар


        • От: Фотографията през нощта

          Първоначално публикуван от kalinntv Преглед на мнение
          Ако си снимал само за експеримента на ISO 1200 те разбирам,но ако снимаш на високa чуствителност,и после софтуерно се опитваш да "замажеш" шума,мисля,че е безпредметно.То се вижда и на снимките.По-добре снимай на по-ниско ISO,ще имаш по-дълга ескпозиция,звездите ще станат "по-дълги" и няма да има толкова шум.Разбира се други фактори като димката ...няма как да избегнеш,но......
          Ами то си е ясно и от предишните постове за какво го правя. За мен, на Д200, който все пак си е доста старо тяло, горната граница на използваемото ISO е около 640, при това с уговорки. Следващият тест, който ще направя (но за целта трябва първо да се оборудвам с дистанционно) е какво точно се случва с шума при дългото експониране, понеже това също е въпрос. Горния кадър е съвсем умишлено изпържен, в ситуация, която не дава кой знае какъв избор - с просто око кулата не се вижда, а само червените светлини.
          Какво имаш предвид под "димка"?
          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

          Коментар


          • От: Фотографията през нощта

            С коя програма ползваш Топаз-а? Като видях тия 750МВ за сваляне и се отказах от проба.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • От: Фотографията през нощта

              Сложих го на CC. Същите версии работят и на CS6, доколкото видях. За CS5 - не знам - никъде не попаднах на инфо. При мен се източи доста бързо - за около 15 мин.
              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

              Коментар


              • От: Фотографията през нощта

                Проблемът при високото исо е че в 99.999% от случаите се ползва в комбинация с нощни условия и ниска осветеност.

                В такива условия към естествения шум на високото исо се добавя и шума от недоекспонираните части на кадъра (шумът от недоекспониране винаги е по-мръснишки от обикновения шум причинен от високото исо), а снимките на тъмно почти винаги са недоекспонирани понеже замерването се лъже или фотографа гони по-висока скорост с надеждата после да изчисти шума. И отделно - факта че тъмно синьото и мастилено синьото "зашумяват" много преди другите цветове (с хроматичен шум). Демек - в повечето случаи "синя" снимка на високо исо с много синьо ще зашуми на по-ниско исо отколкото снимка без.

                Като се събере тази снимкова света троица - високо исо + недоекспониране + синьо в кадъра, а пейзажните снимки са най-примамливи в т.нар "син час" (единият час преди изгрев и единият час след залез) - и става весело.

                Снимка на високо исо снимана посред бял ден и правилно е експонирана ще изглежда учудващо добре.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • От: Фотографията през нощта

                  Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                  Проблемът при високото исо е че в 99.999% от случаите се ползва в комбинация с нощни условия и ниска осветеност.

                  В такива условия към естествения шум на високото исо се добавя и шума от недоекспонираните части на кадъра (шумът от недоекспониране винаги е по-мръснишки от обикновения шум причинен от високото исо), а снимките на тъмно почти винаги са недоекспонирани понеже замерването се лъже или фотографа гони по-висока скорост с надеждата после да изчисти шума. И отделно - факта че тъмно синьото и мастилено синьото "зашумяват" много преди другите цветове (с хроматичен шум). Демек - в повечето случаи "синя" снимка на високо исо с много синьо ще зашуми на по-ниско исо отколкото снимка без.

                  Като се събере тази снимкова света троица - високо исо + недоекспониране + синьо в кадъра, а пейзажните снимки са най-примамливи в т.нар "син час" (единият час преди изгрев и единият час след залез) - и става весело.

                  Снимка на високо исо снимана посред бял ден и правилно е експонирана ще изглежда учудващо добре.
                  Гоблине, абсолютно е така. Въпросът е какво е по силите ни да направим по тоя въпрос без да купуваме Д4 . Винаги е по-добре да си предварително наясно докъде можеш да се разпростреш с наличното оборудване. Аз на въпроса за исо-то горе долу си отговорих. Сега трябва да си отговоря и на този за дългото "печене" и да намеря пресечната точка между двете. Довечера, ако е ясно, ще пробвам да снимам същото на 100 и на 200 за по 6-8 минути.
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • От: Фотографията през нощта

                    Ако не си включиш dark frame subtraction опцията, която при д200-ката беше май се водеше Long exposure noise reduction, NR, ще гъбясаш от горещи (червени и бели) пиксели при напълно черен кадър и експозиции над 45-60 секунди. То не е една беля. Въпреки че за годините си 200ката се справя изключително добре.

                    С тази опция апарата взима черен кадър след всеки нормален, с еднаква продължителност или почти, за това имаш чувството че записва снимката адски бавно.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • От: Фотографията през нощта

                      Интересно е това, което казваш за "зашумяването" на синьото. Докато се доограмотявах предишните дни попаднах на това: http://www.oitregor.com/numeric/Rawn...rceOfNoise.htm. където се твърди и показва, че шумът не е зависим от цветния канал, а само от недоекспонирането.
                      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                      Коментар


                      • От: Фотографията през нощта

                        Ами там е работата че синият канал е най-недоекспониран в сравнение с червения и особено със зеления. Човешкото око е най-чувствително към зеления цвят, затова в класическите матрици пикселите са разпределени 50% зелено 25% червено 25% синьо.

                        Чувствителността на повечето стандартни матрици е от порядъка на 80% за зеленото, 75% за червеното и 50% за синьото.

                        Демек - при правилно експонирано червено и зелено, синьото винаги се влачи отзад, което се компенсира с усилване на сигнала за синия канал.

                        В общи линии - синия канал си представи че през повечето време работи на по-високо исо спрямо другите два канала. Тъй че като набомбиш "нормалното" исо, синьото отива по дяволите.

                        Това разбира се е принципа, в наши дни има рой врътки за заобикаляне на този проблем, но като цяло - всичко останало бидейки еднакво - синьото играе с валета на без коз.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • От: Фотографията през нощта

                          Какво му е на високо исо при дълги нощни експонации?

                          Е тва е правено с чудовище тяло на 3200 (не е моя):

                          http://regex.info/exif.cgi?imgurl=ht...9988463_94.jpg

                          Тази е моя, но като се прибера от офиса ще видя какво пише в екзифа (снимано е с много дървено за целта тЕло с CCD матрица):

                          http://regex.info/exif-data/3f9c6830...b3f9939aa2.jpg
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:l_1227914353_Budapest_HDR2.jpg
Прегледи:1
Размер:210.5 КБ
ID:5560504
                          Jeep Cherokee XJ '95 2.5i

                          UaZ 469B

                          Коментар


                          • От: Фотографията през нощта

                            Първоначално публикуван от alex_r Преглед на мнение
                            Какво му е на високо исо при дълги нощни експонации?
                            Това, което даваш като примери е много различно като сцена. Ако се кача на Копитото и снимам кулата с някой фиш шумът няма да ми е много голяма грижа, вервай ми. Ама като се опитвам да я снимам от 3 километра е малко по-друго.
                            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                            Коментар


                            • От: Фотографията през нощта

                              Интересно би ми било да науча как обективът влияе на шума в изображението. И това го казвам съвсем добронамерено, във фотографията се приемам за любопитен лаик и нищо повече.
                              Jeep Cherokee XJ '95 2.5i

                              UaZ 469B

                              Коментар


                              • От: Фотографията през нощта

                                По-скоро смятам, че става въпрос за разстоянието от което е правена снимката с всички натрупващи се неблагоприятни условия като мъгла, смог, тотално слаба осветеност и др.
                                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                                Из "Златния телец"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X