Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

    Именно. За да има въртящ момент, трябва да има сцепление, или съпротивление, както там се иска да се нарече.
    Затова, докато едното колело е на лед, другото получава (упражнява) 100% от ВМ. В момента в който и двете колела имат еднакво сцепление, ВМ е 50 на едното и 50 на другото. Щото са ДВЕ!
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #77
      От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

      Та като сме се разговорили за тръби и лостове да я караме по тоя начин.
      Признавам, и на мен ми се струва, че тръбно лостовото онагледяване като за начало е по-лесно за умосмилане. Ако и след това видео не го проумея то нищо не може да ми помогне.
      Ма да се гледа бързо, щот на оня след шестата минута му се набиха табаните. Кавалер го дава нещо.
      GPS системи https://www.easytracking.bg/
      Пътна помощ навсякъде и по всяко време https://закъсах.бг

      Коментар


      • #78
        От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
        Започвам да си мисля, че този спор е чисто лингвистичен.
        Абе стига с тая доминантност.
        Питането беше простичко и непретенциозно .
        Къде забихте всички и кви химии размивате ?
        Исках да си обясня как на двата моста има различен модул на предаване на момента , при положение , че се движат с еднаква скорост.
        (Това при идеални условия: сух асфалт , прав път , средно натоварена кола (без ремърке) )
        Всеки си коментира това което е чел в рекламата на нещо .
        Това , че ще повиша оборотите N пъти на предния диф със предавки , спрямо задния - при еднакви обороти на колелетата на колата - няма физически оправдан ресурс?
        Малко повече зъбарки - и резултата е повече триене .
        Ми не ми е ясно !

        И не е лингвистичен .
        Това е наука за езици. Ако намекваш , че тук си чешем ени работи - така е чешем ги .
        Ама не стига до езика.

        И не ми е ясно защо тема започната в траша е преместена във важно пространство ...?
        Ама неведоми са пътищата модераторски - May the Force be with you
        Последно редактирано от Rachido4x4; 21-01-17, 00:23.

        Коментар


        • #79
          От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

          Като разсъждавам по бабешки стигам до това - имаме едно кубче с някакво тегло поставено на някаква повърхост с коефициент на триене Х. За да го сурнем на 1 м разстояние ни трябва примерно 10 кг сила - вързваме го с една сиджимка да ни е по-лесно да го дръпнем с 10 кг сила - силата на опън в сиджимката е 10 кг + евентуално нещо си за загуби от разпъването на сиджимката . После решаваме да го дръпнем с 2 сиджимки ( демек 2 моста ) . Силата необходима за преместването на 1 м е пак 10 кг , но във всяка от сиджимките силата на опън ще е вече по 5 кг при условие , че ги опъваме еднакво . Т.е. ВМ предаван на двата моста е 100 % но на всеки от мостовете му се НАЛАГА да ползва по 50 % понеже кубчето ( джипа) си е същото и за да се премести от А до Б усилието е пак същото а не 100 +100 % . Това при условие че сцеплението за двата моста е еднакво .

          Коментар


          • #80
            От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

            Повечето асиметрични междумостови диференциали използват различни видове съединители, за да разпределят усилието. Съединителят е така конструиран и настроен, че да приплъзва след определен въртящ момент. В съвременните автомобили, в управлението на съединителя е намесена и електрониката.
            И не бъркайте понятията, мощността(въртящия момент) се разпределят между мостовете, оборотите винаги трябва да са еднакви, иначе единия мост ще спъва другия, ще има големи загуби от триене.
            Последно редактирано от Ivan_J; 21-01-17, 10:21.

            Коментар


            • #81
              От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              Добре де, на "свободния" край на тръбата няма потребление, но това не означава, че там няма подаден въртящ момент. Тя тръбата, посредством заварката и зъбчатката си поема въртенето, и се върти като едно цяло.
              Представяме си джип с парт тайм, и блокирани мостови диференциали. И само една гума е със сцепление. тя разбира се поема 100%. Но от кое? От чанча да изкара джипа от трапа. Като ползва 100% от въртящия момент. Който същия се предава и на другите три гуми, но те не го оползотворяват. Но си го имат, и всяка гума си върти с еднакви обороти с другите три, и когато получи сцепление-започва и тя....
              Нещо не схващаш с проценти, пробвай да го напишеш същото с примерни стойности на моментите.
              100Nm въртят, 99,9 от тях ползваш през едното колело, колко остават за другото ти ще кажеш.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #82
                От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                Повечето асиметрични междумостови диференциали използват различни видове съединители, за да разпределят усилието. Съединителят е така конструиран и настроен, че да приплъзва след определен въртящ момент. В съвременните автомобили, в управлението на съединителя е намесена и електрониката.
                .
                Така го разбирам и аз. Затова смятам, че Кольо е прав за твърда връзка 100/100. Иначе както казва Иван се мешат оборотите.
                сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                Коментар


                • #83
                  От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                  Малко се объркахме с понятия, и какво точно означават.

                  Разбрах, че за да има предаден въртящ момент-той трябва да е оползотворен, и да се е свършила работа поради ползването му.

                  А аз казвам, че силата която идва от двигателя, през скоростната кутия и раздатката се подава на всички елементи от трансмисията в еднаква степен, която е точно толкова колкото е на входа на раздатката. Или на зъбчатката заварена към тръбата. Което си е винаги 100% от това което е предадено на зъбчатката. Това при пълни блокажи на мостовете, и ако в раздатката има диференциал-и на него.
                  И за последно-кое колело колко работа свършва за да придвижва джипа е функция на сцеплението. Ако трите колела са на лед, и само едното има сцепление-то яде всичкия, за да извади джипа, и се случва да скъса полуоска. Която няма да се скъса, ако ползва 25% от силата на двигателя. Това си е нормалното положение, и всичко си работи и пее.
                  Обаче понеже по всяко време всяко колело е захранено със 100% от възможностите на двигателя-когато остане само едното колело да движи, то вижда зор да оползотвори всичката сила на двигателя, и полуоската измяуква...

                  Не знам дали го обясних разбрано, ако някой иска-бих се опитал още веднъж, ама не ми се пише повече в тази тема.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #84
                    От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                    ...
                    Ми ако щеш пиши.

                    Във всеки случай при блокиран диференциал спокойно можеш да имаш и отрицателен въртящ момент на някое колело. Включително и като абсолютна стойност по-голям от този който двигателят изобщо може да създаде на колелата.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                      Коле, това ще ти е интересно http://www.offroad-bulgaria.com/show...F9%ED%EE%F1%F2

                      Има два вида предаване FULL TIME и PART TIME . PART TIME предава към колелата 50/50% . Всичко друго е някаква разновидност на FULL TIME, дали ще предава през междуосов диференциал или високо муфа ,предава с различен процент мощността към колелата. Ако блокираш междуосов диференциал предаваш 50/50% (ако има такава функция).
                      И за да не се бъркаш още защо предава 50/50% а не 100/100% , представи си че имаш автомобил с колесна формула 6х6 . 100-те% мощност отдадена от двигателя се разпредели на 3(три). Тогава мощността към всеки мост ще е 33,33333....% при PART TIME ,но ако има междиосов диференциал или високо муфа към предния мост то предавката вече ще е различна.
                      Последно редактирано от banjo; 22-01-17, 08:42.
                      Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                      Дий Снайдер

                      Коментар


                      • #86
                        От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                        Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
                        ...PART TIME предава към колелата 50/50% ...
                        Айде още един.

                        Престанете вече.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Айде още един.

                          Престанете вече.
                          Защо се възмощаваш? Че съм писал към колелата ли?
                          Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                          Дий Снайдер

                          Коментар


                          • #88
                            От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                            Защото няма такова нещо като 50/50 при парт-тайм. Нито за мощност, нито за момент, нито за скорост на въртене.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                              Интересно. С какво невнимание се подминава темата. Явно има колеги, които имат нужда от допълнителна информация за да си представят процесите, а помагат само няколко. Чудно къде са онези дето присъстват във всяка тема за избор я на 4х4, я на паркетник, я на фритюрник. Ма няма ги и онези, дето все напомнят, че видите ли на форума бил само и единствено за офф-незнам вече какво си.
                              Хайде бре! Сега е момента да се помага с компетентни менения. Един Цецо пролет ли ще прави?
                              GPS системи https://www.easytracking.bg/
                              Пътна помощ навсякъде и по всяко време https://закъсах.бг

                              Коментар


                              • #90
                                От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                                Първоначално публикуван от D.Dimitrov Преглед на мнение
                                Един Цецо пролет ли ще прави?
                                Ми явно само Цецо не го мързи да обяснява азбучни истини.
                                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X