От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост
Саше, говорим за леко различни неща.
Ти обясняваш как може да се променя въртящия момент при отворени диференциали, с което не споря-да, това се получава, и то непрекъснато когато се кара в пресечена местност, по път със завои, на лед или хлъзгаво...
А аз споря, че при сух път(заради сцеплението) и движение направо (заради това, че диференциалите не работят), или с блокиран централен диференциал-и двата моста поллучават еднакъв въртящ момент. Който е 100% от този който влиза в раздатката. Или нека да е-който е предаден на вала. Щото раздатката има две степени.
Споря, че този въртящ момент към всеки от мостовете не е наполовина от предадения на вала, а е всичкия.
Има разлика в това което отстояваш ти, и което се опитвам да обясня аз.
По отношение на диференциалите с различни изходи-това добре, единия изход се върти с 400 оборота, а другия с 600.
Обаче на колелото, неговата мама кръгла, заради различните числа на главните предавания-достигат все едни и същи обороти. Няма значение как се въртят предавките по трансмисията, важното е какво стига на колелото.
Прост пример- в раздатката намаляваме оборотите(или въртящия момент, каквото ти хареса) два пъти, а в моста-четири пъти. получава се редукция осем.
И обратния пример-в раздатката намаляваме четири пъти, а в моста-два пъти. Редукцията пак е осем.
Оспори, че в двата случая имаме различен въртящ момент предаден към колелата.
Саше, говорим за леко различни неща.
Ти обясняваш как може да се променя въртящия момент при отворени диференциали, с което не споря-да, това се получава, и то непрекъснато когато се кара в пресечена местност, по път със завои, на лед или хлъзгаво...
А аз споря, че при сух път(заради сцеплението) и движение направо (заради това, че диференциалите не работят), или с блокиран централен диференциал-и двата моста поллучават еднакъв въртящ момент. Който е 100% от този който влиза в раздатката. Или нека да е-който е предаден на вала. Щото раздатката има две степени.
Споря, че този въртящ момент към всеки от мостовете не е наполовина от предадения на вала, а е всичкия.
Има разлика в това което отстояваш ти, и което се опитвам да обясня аз.
По отношение на диференциалите с различни изходи-това добре, единия изход се върти с 400 оборота, а другия с 600.
Обаче на колелото, неговата мама кръгла, заради различните числа на главните предавания-достигат все едни и същи обороти. Няма значение как се въртят предавките по трансмисията, важното е какво стига на колелото.
Прост пример- в раздатката намаляваме оборотите(или въртящия момент, каквото ти хареса) два пъти, а в моста-четири пъти. получава се редукция осем.
И обратния пример-в раздатката намаляваме четири пъти, а в моста-два пъти. Редукцията пак е осем.
Оспори, че в двата случая имаме различен въртящ момент предаден към колелата.
Коментар