Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

    Първоначално публикуван от ivan4o Преглед на мнение
    В смисъл единия мост се опитва да движи назад а другия напред ли имаш предвид?
    Имам предвид традиционната ситуация с включен преден мост на парттайм или блокиран междуосев диф. Ей така завий докрай на една страна и мини един метър. Ако тръгнеш напред някой отстрани ясно ще види че двата моста тръгват един към друг.

    Коментар


    • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

      Моята идея беше по чисто теоретичен начин да се покаже разпределението на моментите в една статична система. Чрез законите на статиката. Даже може и постановка да се направи със силомери.
      Когато на един вал действат сума от моменти и този вал се намира в покой, то сумата от двигателните моменти е равна на сумата от съпротивителните моменти.
      Двигателният момент е момента идващ от двигателя.
      Съпротивителният момент е сума от съпротивителните моменти на всяко движещо( упражняващо теглителна сила) колело.
      Съпротивителният момент на колелото е равен на съпротивителната сила умножена по радиуса на гумата.
      Ето защо по-големите гуми създават по-малка теглителна сила.
      Нещо ясно стана ли?
      LZ5ZI qth HASKOVO
      Pajero II GLS 3000 V6

      Коментар


      • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
        .... А ти вземи се откажи доброволно от участие във форумния спорт МСТБГ, щото явно и уроците по физика си ги пропуснАл у началното училище....
        Ми аз и не спортувам таквиз работи. Не за друго , а щото по физика в моето началното училище за въртящ момент , мощност на двигател , честота на въртене и ъглова скорост не се учеше . Очевидно това е било предмет на изучаване единствено в дипломатическите училища . И нищо чудно , все пак там под вещото методическо ръководство на съвецки инструктори се създаваха партиЙни кадри , тип "дялан камък" , които разбират от всичко .Затова и явно участват във всеки спорт .
        У нас през Златния ТВ въпросната материя се преподаваше чак в техникумите и у ВМЕИ "Ленин" .
        ...та недей да интерпретираш , а чети какво пише Иван4о и не си измисляй небивалици за 800 к.с. .
        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

        Коментар


        • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
          Ми аз и не спортувам таквиз работи. Не за друго , а щото по физика в моето началното училище за въртящ момент , мощност на двигател , честота на въртене и ъглова скорост не се учеше . Очевидно това е било предмет на изучаване единствено в дипломатическите училища . И нищо чудно , все пак там под вещото методическо ръководство на съвецки инструктори се създаваха партиЙни кадри , тип "дялан камък" , които разбират от всичко .Затова и явно участват във всеки спорт .
          У нас през Златния ТВ въпросната материя се преподаваше чак в техникумите и у ВМЕИ "Ленин" .
          ...та недей да интерпретираш , а чети какво пише Иван4о и не си измисляй небивалици за 800 к.с. .
          Лостове и макари се преподаваха в 5-ти клас, айде да бъде "основното" училище, не "началното". А у МЕй-то знаЙм как се влизаше Ето какво е написал Иванчо:
          Първоначално публикуван от ivan4o Преглед на мнение
          Въртящият момент на всяко колело е равен на силата с която бута умножена по радиуса на гумата.
          Ха сега сметнете наум къде колко въртящ момент се предава при различни на брой движещи колела!
          После се корЕгирНал:
          Първоначално публикуван от ivan4o Преглед на мнение
          Само дето тези на колелата са от другия край на уравнението и сумата им от всичи те заедно трябва да е 100 Nm.
          Първоначално публикуван от ivan4o Преглед на мнение
          Двигателният момент е момента идващ от двигателя.
          Съпротивителният момент е сума от съпротивителните моменти на всяко движещо( упражняващо теглителна сила) колело.
          Съпротивителният момент на колелото е равен на съпротивителната сила умножена по радиуса на гумата.
          Ето защо по-големите гуми създават по-малка теглителна сила.
          Нещо ясно стана ли?
          Ама преди да се корЕгирНе, какво излиза?
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
            Лостове и макари се преподаваха в 5-ти клас, айде да бъде "основното" училище, не "началното". А у МЕй-то знаЙм как се влизаше Ето какво е написал Иванчо:

            После се корЕгирНал:




            Ама преди да се корЕгирНе, какво излиза?
            Нищо не съм корегирал. Само доуточнявам. Щото явно някои неща не са ясни като "бял ден" за всички.
            Ако успеете да си разпишете условията за равновесие за съответните сили и моменти ще разберете какво излиза . Ама надали!

            Последно с думи прости:

            Това което идва от матора се разпределя (разделя) по колелетата като сумата от всички не може да е по-голяма от него.

            При повече колелета е нужно по-малко сцепление за постигане на същата теглителна сила.

            Кой разбрал, разбрал.
            Ай със здраве!
            LZ5ZI qth HASKOVO
            Pajero II GLS 3000 V6

            Коментар


            • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

              Тъй като по темата се изписа доста, много хора са прави за себе си или до някъде и до преди малко спорих с Кольо ще се опитам да обобщя максимално просто и разбираемо.
              Представете си следната постановка:
              - Имате един човек - Иван (двигателя)
              - Имате едно въже(кардани) свързано в другия си край през полиспаст (скоростите) към 4 други по-тънки въжета(полуоските) на които са закачени 4 варела(колелата)
              Връзката е "твърда" с включени блокажи в случая.
              Иван може да повдигне максимум 400кг. през полиспаста. Тези 400кг. са усилието което трябва да преодолеят колелата.
              Ако във всеки варел има по 100кг. Иван ще ги повдигне, ако в един варел има 400кг. а другите са празни също ще ги повдигне - със същата скорост, същото ускорение и същото усилие. Иван твърдата връзка не го интересува, интересува го колко килограма има в другия край.
              При нормална експлоатация във всеки варел има по 25кг. или общо 100кг. - Иван тях ги вдига много по-бързо и лесно, успява и по-бързо да ускорява дърпането на въжето и след работния ден изяжда по-малко кюфтета защото е по-малко уморен.
              Когато всеки варел има по 100кг. техните по-тънки въжета не са натоварени, когато обаче 3-те са празни а 4-я е с 400кг. неговото въже е натоварено и се къса лесно, за това при пуснати блокажи късате полуоски.
              Диференциалите прехвърлят усилията/килограмите между отделните варели и тях вече ги изяснихте.
              Полиспаста - скоростите как работят в случая някой друг да обяснява, че за да е просто става много дълго.

              При движение на равно имате малко натоварване - все едно малко килограми във варелите, когато сте на баир - повече килограми и границата при която можете да ги повдигате - да се движите - вече много бавно и без ускорение е максималните нютони на двигателя.
              Последно редактирано от Иван Жоров; 23-01-17, 19:20.
              Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
              Телефон - в профила!

              Коментар


              • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                С малка подробност за късането на полуоската... (писал съм го много пъти).
                Всичко в трансмисията на автомобила след съединителя, е предвидено да издържи боксуване на колелата върху сух асвалт, при пълен товар на превозното средство. Полуоските също.
                Но това при заводски размер на колелата.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                  Първоначално публикуван от ivan4o Преглед на мнение
                  За да се избегне намесата на мощност и обороти, задачата може да се сведе до чиста статика.
                  Нищо не се върти и нищо не се движи по трансмисията.
                  Джипа е запънат срещу стена и гумите му НЕ боксуват. Само двигателя реве и се опитва да премести стената, ама нищо не се случва.
                  Двигателят подава въртящ момент примерно 100Nm. Условието за статичност е сумата от всички въртящи моменти да е нула.
                  Въртящият момент на всяко колело е равен на силата с която бута умножена по радиуса на гумата.
                  Ха сега сметнете наум къде колко въртящ момент се предава при различни на брой движещи колела!
                  Статиката е едно, а динамиката друго. Двигателя дава въртящия момент и създава един вид "напрегнатост" на раздатки, кардани, диференцияли и гуми. Тя е навсякъде еднаква при твърда връзка /не знам за кой път го повтарям/. Тъй като искаш да смятаме сметни 100 Нм на 2х4 и същите на 8х8. На кое колело в двата случая ще има по-голям въртящ момент и защо изобща правят 6х6, 8х8 и т.н, след като въртящия момент спада/дели се при повече брой колела.
                  Не може да сравняваме ябълки с круши. Заблудата според мен е, че слагате каруцата пред коня. Въртящия момент върви ОТ двигателя към трансмисията и гумите, навсякъде еднакъв /пренебрегваме механичните загуби/. Къде кое колело ще го оползотвори зависи...и коя полуоска издържи.
                  Относно твоето условие сумата от всички въртящи поменти да е нула...не съм виждал автомобил който да не пробоксува подпрян в стена /при изправен съединител/.

                  П.П. При антомобилите въртящ момент, мощност и обороти с в един кюп. Скорстните кутии и дифернциалите точно това правят - намаляват оборотите и повишават въртящия момент.
                  сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                  dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                  Коментар


                  • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                    Чета си я темата - лошо няма .
                    Всеки се стреми да предаде своя опит (безвъздмездно) на останалите колеги - Също не е лошо .
                    Даже си е на добро (Това от турските сериали) .
                    Много верни неща прочетох (физиката си я знам - стой та гледай!) и много малко неверни .
                    Това е много добре - от гледна точка на IQ на уча(вствуващите)стващите - пишат си все умни люде с малки изключения .
                    Ма кой съм аз , че да определям кое е бяло и кое черно .
                    Горе си пише "Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост"
                    И аджеба - как става тоя мурафет .
                    Понеже аз не знам - затова питам .
                    Та : само със сложна виско система и "умни" дифчета ли става тоа номер - "НЕРАВНОМЕРНО РАЗПРЕДЕЛЯНЕ НА ВЪРТЯЩ МОМЕНТ НА МОСТОВЕТЕ" .


                    Щото аудито на паркинга си е бая дърто и претендира да е без компот и без суроватка в системата за задвижване.

                    Един вид - четете заглавието на темата . МОЛЯ.

                    Коментар


                    • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                      Първоначално публикуван от Rachido4x4 Преглед на мнение
                      Щото аудито на паркинга си е бая дърто и претендира да е без компот и без суроватка в системата за задвижване.

                      Един вид - четете заглавието на темата . МОЛЯ.
                      Виж зачети пак пост 44 ако не си... Опитал съм се да го обясня максимално лесно за представяне, а дори и всеки може да си направи опитната постановка(дали с реални железа, или макет). Щом казваш, че си в час с физиката от 5-ти клас, няма да имаш проблем да го разбереш.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                        Първоначално публикуван от Чичо Преглед на мнение
                        .... и защо изобща правят 6х6, 8х8 и т.н, след като въртящия момент спада/дели се при повече брой колела..
                        Веднага отговарям.

                        Нас попринцип ни интересува теглителната сила(Ft)
                        От какво зависи тя?
                        За едно колело....

                        Ft1= M1/r

                        М1 подадения въртящмомент към колелото.
                        r- радиуса на гумата. приемаме за простота = 1м
                        Ft1 обаче не може да бъде по-голяма от силата на триене Ftr1. иначе почваме да боксуваме.

                        Приемаме за по просто, че Ftr. е еднаква за всички колела.

                        Мд е общия момент предаван от двигателя. да приемем 100 Нм.

                        да приемем Ftr1=Ftr2=Ftr3=Ftr4= 25N сила на сцепление на всяко колело.

                        И така при две движещи колела се получава.

                        М1=М2=Мд/2= 50Нм.

                        Ft1= M1/r=50/1= 50 N
                        Ft2= M2/r=50/1= 50 N
                        Ft=Ft1+Ft2
                        това обаче не може да стане понеже силата на сцепление е 25 N колелата почват да боксуват и да теглят точно с толкова 25 нютона всяко, колкото е силата на сцепление.
                        тоест

                        Ft=2x 25= 50 N

                        При четири движещи колела:

                        М1=М2=М3=М4=Мд/4= 25Нм. на всяко колело при определени условия би имало по 25 Нм

                        Ft1= M1/r=25/1= 25N
                        Ft2= M2/r=50/1= 25N
                        Ft1= M3/r=25/1= 25N
                        Ft2= M4/r=50/1= 25N

                        Ft=Ft1+Ft2+Ft3+Ft4

                        Това обаче става. Силата на сцепление е 25 N колелата НЕ боксуват и теглят точно с толкова 25 нютона всяко.
                        тоест 4 x 25= 100 N

                        Ft=100 N

                        И какво се получава.
                        Въпреки че намаляме въртящия момент към всяко колело ние увеличаваме теглителната сила чрез увеличяване на броя на силите на сцепление.

                        Дано да е станало по-ясно.


                        Лек и спорен ден!
                        LZ5ZI qth HASKOVO
                        Pajero II GLS 3000 V6

                        Коментар


                        • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                          Първоначално публикуван от Rachido4x4 Преглед на мнение
                          Та : само със сложна виско система и "умни" дифчета ли става тоа номер - "НЕРАВНОМЕРНО РАЗПРЕДЕЛЯНЕ НА ВЪРТЯЩ МОМЕНТ НА МОСТОВЕТЕ" .


                          Щото аудито на паркинга си е бая дърто и претендира да е без компот и без суроватка в системата за задвижване.

                          Един вид - четете заглавието на темата . МОЛЯ.
                          Чети, написано е доста подробно:
                          https://en.wikipedia.org/wiki/Quattr...-drive_system)

                          Коментар


                          • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                            Първоначално публикуван от ivan4o Преглед на мнение
                            Нищо не съм корегирал. Само доуточнявам. Щото явно някои неща не са ясни като "бял ден" за всички.
                            Ако успеете да си разпишете условията за равновесие за съответните сили и моменти ще разберете какво излиза . Ама надали!

                            Последно с думи прости:

                            Това което идва от матора се разпределя (разделя) по колелетата като сумата от всички не може да е по-голяма от него.

                            При повече колелета е нужно по-малко сцепление за постигане на същата теглителна сила.

                            Кой разбрал, разбрал.
                            Ай със здраве!
                            Много сте прав!
                            -Нещата са "елементарни",Но искат грамотно осмисляне.............
                            Често се случва всяка "баба", да си бае, както знае-свобода на мнението.
                            Всеки е готов да признае грешка в поведението,но трудно се признава такава в мисленето!
                            Темата си стана "нормална".

                            Коментар


                            • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                              Аз още чакам раздатка която удвоява въртящия момент. Даже ще ми е по-полезна 6х6 раздатка която е 100/100/100%, Ясене идеи от къде мога да намеря такава?

                              Коментар


                              • От: Разпределяне на въртящия момент на преден и заден мост

                                Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
                                Ясене идеи от къде мога да намеря такава?
                                Знам колкото тебе. Аз в темата вече не се ориентирам.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X