Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Монтиране на шнорхел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Шнорхел???

    Шнорхелът е много сложно съоръжение колкото и да не изглежда така... По-старите двигатели (с цената на влошени характеристики) могат да преживеят какво ли не сложено вместо шнорхел... На всички по-нови двигатели ако не има се промени фърмуера въобще не могат да карат със шнорхел...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #92
      До: Шнорхел???

      Разбира се съм съгласен на 100% и с Венци и с Ивич, но презумпцията, че аз говоря за шнорхел "направи си сам" е бюджетно решение...

      Естествено, че ако имам едни няколко нули за тунинг ще си купя всичко готово, ще си го монтирам за нула време и няма да губя дни и нерви и усилия, ами ще си карам тунингованата джипка и т.н.


      Само, че още нямам тези нули и за неща, които мога да не давам няколко нули ще се мъча да не давам, ами да импровизирам, в крайна сметка то затова темата е толкова дълга, щото ако всички имахме нулите налични щеше да има само няколко линка с доставчици и фирми за монтаж и това е )

      Благодаря за информацията впрочем, но трябваше и аз да споделя за реалността в която живея аз например, шнорхела(около 1000 лв) не е по-важен от едни гуми за 1000 лв или един блокаж примерно, но все пак ако сложа тръба за 100тина лв и си пооправя малко водоусточивостта на джипа поне ще мога да си го мия на воля и да минавам рекичките около Железница и ще мога и гуми да си взема за "спестените" 6-700 лв

      Просто се опитвам да помогна на "толкова можещите"

      Поздрави,
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #93
        До: Шнорхел???

        Като човек дето си няма представа от шнорхели, но пък съм правил упражнения в университета за механика на флуиди си мисля следното. Виж какво е сечението на оригиналния шнорхел и вземи кръгла гладкостенна тръба с примерно 50 % по-голямо сечение. Стига да не правиш твърде осрти ъгли съм убеден, че колкото и "умен" да е оригиналния въздуховод, този с увеличеното сечение ще компесира това, че е "по глупав". А за шапката мисля, че е най-добре да е просто цилиндрична шапка с капак, достатъчно широка естествено за да не затруднява притока на въдух (разликата в сечението на шапката и въздуховода очевидно трябва да е по-голяма от сечението на самия въздуховод. Друг вариянт е със спестените пари да си вземеш циклонов филтър. Общо взето защитата от прах е доста по-съществена от водата, ако няма да газиш до прозорците. Гумен маркуч, стига да намериш толкова дебел е отличен вариянт според мен.
        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар


        • #94
          До: Шнорхел???

          Мерси Сашо!

          То идеята на занятието е няколко да пробват, няколко да копират после да споделят впечталение грешки проблеми и така да се преоткрие велосипеда

          Поздрави,
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #95
            До: Шнорхел???

            Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
            Като човек дето си няма представа от шнорхели, но пък съм правил упражнения в университета за механика на флуиди си мисля следното. Виж какво е сечението на оригиналния шнорхел и вземи кръгла гладкостенна тръба с примерно 50 % по-голямо сечение. Стига да не правиш твърде осрти ъгли съм убеден, че колкото и "умен" да е оригиналния въздуховод, този с увеличеното сечение ще компесира това, че е "по глупав". А за шапката мисля, че е най-добре да е просто цилиндрична шапка с капак, достатъчно широка естествено за да не затруднява притока на въдух (разликата в сечението на шапката и въздуховода очевидно трябва да е по-голяма от сечението на самия въздуховод. Друг вариянт е със спестените пари да си вземеш циклонов филтър. Общо взето защитата от прах е доста по-съществена от водата, ако няма да газиш до прозорците. Гумен маркуч, стига да намериш толкова дебел е отличен вариянт според мен.
            Това е вярно само ако коша на двигателя е преоразмерен...има такива случаи... УАЗ-а на пример... при останалите се налагат такива страхотни чупки че въобще забравете за подобни изпълнения... всеки милиметър е от значение... Разбира се ако не искате за смяна на въздушният филтър да си разглобите шнорхела + да свалите половината неща около него...

            За автомобилите върху които имам наблюдения без УАЗ-а твърдя че шнорхел който да не "задави" двигателя направен в домашни условия би струвал много по-скъпо от реалността...

            В днешно време (лично мнение) ако трябва да се прави шнорхел който готов струва ~800лв... труда и материалите ще дойдат повече... Понеже за УАЗ шнорхел няма та и аз съм минал по този път и в края на краищата ми излезе сумата за шнорхела на Патрула по две...

            Да не ме разберете погрешно... нищо против нямам ТНТМ движението... даже ви предлагам когато искате да дойдете да поогледате разни конструктивни решения и чак тогава да се захващате та поне да избегнете големите грешки...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #96
              До: Шнорхел???

              Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
              ...В днешно време (лично мнение) ако трябва да се прави шнорхел който готов струва ~800лв... труда и материалите ще дойдат повече... ...

              ...
              Опита почти винаги потвърждава това. Но ако на човек му е "кеф" сам да си майстори и има повече свободно време няма лошо. Ако тргнем да смятаме труда си -то и карането на джип ще излезе тройно по-скъпо от разходите за инвестиция, поддръжка и гориво взети заедно
              А 800 лв все пак са си да кажем една прилична българска заплата.... не са пари за семки
              Technical Rescue Direct - life lies in courage
              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

              Коментар


              • #97
                До: Шнорхел???

                Жоро, може да стане, но дали ще работи и стои хубаво не съм сигурен. С маркучи недей да го правиш, ще стане грозно.
                С черна тръба също, няма как да я защитиш вътре от ръжда. Оп, грешка, може, поцинковане.
                Така, бях тръгнал да ти говоря за неръждавейка и добре че навреме се усетих. Значи, тръби колкото искаш, колена също. Няма смисъл да търсиш някой да ги огъва щото е трудно такъв голям диаметър, пък и тънкостенни. От 90 гр. коляно можеш да си отрежеш какъвто ъгъл искаш. Само трябва колената да са абсолютно същия диаметър, щото иначе ще стои грозно.
                Почваш да ги редиш и пасваш от филтъра, прихващаш, след това сваляш, заваряваш, шлайфаш и носиш на поцинковане.
                Общо взето това е ( на думи е лесно ).
                Само не се сещам накрая какво правиме. Някой да даде ъкъл.
                Андро.

                Коментар


                • #98
                  До: Шнорхел???

                  Оп, пак грешка, там ще има един тъп ъгъл.
                  Почвам да мисля.

                  Коментар


                  • #99
                    До: Шнорхел???

                    Грешката не е грешка.

                    Коментар


                    • До: Шнорхел???

                      Колеги имам едно питане свързано с шнорхелите и мястото на въздухозаборника.Какво ще се случи ако си изместя въздухозаборника в купето виждал съм подобно решение но не крие ли рискове то.Тъй като реално на моята колата мястото от о което дърпа въздух е достатъчно високо ако подобно решение не е опасно за двигателя и возещите се в купето на мен реалано ще ми стига като ефект ,мисля си че в купето водата влиза по бавно,отделно аз избягвам сериозните водни препятствия имам някакъв страх а и в купето въздуха според ме винаги е по чист от колкото в двигателния отсек.
                      ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                      тел.088четири 9едно9 4нула4
                      -------------------------------------------------------

                      Коментар


                      • До: Шнорхел???

                        Първоначално публикуван от Дявол Коледа Преглед на мнение
                        Колеги имам едно питане свързано с шнорхелите и мястото на въздухозаборника.Какво ще се случи ако си изместя въздухозаборника в купето виждал съм подобно решение но не крие ли рискове то.Тъй като реално на моята колата мястото от о което дърпа въздух е достатъчно високо ако подобно решение не е опасно за двигателя и возещите се в купето на мен реалано ще ми стига като ефект ,мисля си че в купето водата влиза по бавно,отделно аз избягвам сериозните водни препятствия имам някакъв страх а и в купето въздуха според ме винаги е по чист от колкото в двигателния отсек.
                        Виждал съм подобно изпълнение на един Патрул, мисля че не е особено разумно защото много се чува двигателя. Мен лично идеята не ми допада. Мразя да ми бучи постоянно.
                        no signature no problems

                        Коментар


                        • До: Шнорхел???

                          Ако проблема е до шума на двигателя ще го преживеяпри мен така или иначе шумно,мислех си да няма проблем свързан с издърпването на въздуха в купето.
                          ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                          тел.088четири 9едно9 4нула4
                          -------------------------------------------------------

                          Коментар


                          • До: Шнорхел???

                            От опита с моя шнорхел мога да споделя следното: Тръба 2,5 цола за моя мотор не е достатъчна. Сега ако трябва да го правя бих използвал тръба 3 цола, черна на 2мм. За извивките използваш стандартни колена. След като се изработи, отвътре се прекарва тампон напоен с боя и се решава въпроса с корозията. За да се предпази от засмукване на вода, в най ниската част изработваш и монтираш нещо като утайник (картер), пробит и затапен. Отваряш го когато вали и периодично за профилактика. Когато газиш задължително затапен.
                            Вкарването на смукателя в купето не е удачно. Както отбеляза Fanatik шума от работата на мотора е сериозен. Още по лошо е че ще трябва да караш на отворен прозорец защото мотота смуче яко въздух.
                            Питай ако нещо не ти е ясно.

                            Коментар


                            • До: Шнорхел???

                              При мен се получи това и нямам никакви проблеми Трабата 76 мм хромникел.
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                              • До: Шнорхел???

                                Първоначално публикуван от gena Преглед на мнение
                                При мен се получи това и нямам никакви проблеми Трабата 76 мм хромникел.
                                Гена, не смуче ли вода като вали? Или разчиташ на утайника в кутията на филтъра?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X