Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

    уфф, зарежи.

    аз на всички коли викам кочинки или консерва.

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
    ...Ами не . Не би трябвало . Затова и никъде няма да попаднеш на такава характеристика по ред причини .... хеле пък производителя да го пише на гумата
    Ок, въпрос:
    един и същ модел кола, една и съща геометрия, различно тегло, еднакви гуми, резултатите на аквапланинг различни.
    Коя характеристика е различната ?
    Последно редактирано от DBRS; 05-02-14, 10:04.
    байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
    Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
    Суперспам - спама на суперите

    Коментар


    • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      .....
      Ок, въпрос: един и същ модел кола, една и съща геометрия, различно тегло, еднакви гуми, резултатите на аквапланинг различни.
      Коя характеристика е различната ?....
      - силата на сцепление . И намален коефициент на триене.

      ПС. "Аквапланинг" е явление , а не характеристика на гумата
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
        - силата на сцепление . И намален коефициент на триене.

        .
        правилно колега, а триенето е друго защото налягането на контактната повърхност е променено.
        Съответно едни и същи гуми имат различна ефективност при различно натоварване. И това е най-съществената им характеристика. Ако отидеш на сайта на вредещайн ще се изненадаш, че препоръчват налягания за лека кола 2,8 бара примерно. та тъй се познават мислещите за клиентите фирми
        а класическото 2,2 си е рекламна листовка и толкоз,а народа масово жули на 2,2 и вади изводи за гуми и т.н. сети се колко са истински тия изводи.
        Последно редактирано от DBRS; 05-02-14, 10:19.
        байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
        Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
        Суперспам - спама на суперите

        Коментар


        • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

          Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
          .....правилно колега, а триенето е друго защото налягането на контактната повърхност е променено.
          Съответно едни и същи гуми имат различна ефективност при различно натоварване. И това е най-съществената им характеристика. Ако отидеш на сайта на вредещайн ще се изненадаш, че препоръчват налягания за лека кола 2,8 бара примерно. та тъй се познават мислещите за клиентите фирми
          а класическото 2,2 си е рекламна листовка и толкоз,а народа масово жули на 2,2 и вади изводи за гуми и т.н. сети се колко са истински тия изводи.....
          Ееееех , колега , колега .....

          Не се наемам да твърдя нито какво означава "най-голяма ефективност" на гумата , ни па коя характеристика на гумата е най-важна.

          Всеки производител на гуми обаче при конструирането на гуми се съобразява със следното :

          - товароносимост на гумата .
          - износоустойчивост
          - коефициент на триене и т.н.

          Тези характеристики са взаимно свързани .

          Коефициентът на триене зависи от температурата на гумата . Затова ( говорим за истински гуми , а не произведени или предназначени за страни на изток от Рая) зимните гуми се изработват от по-мека смеска в сравнение с летните . До колко по-мека е друг въпрос .

          Меката смеска обаче при по-високи температури ( съответстващи приблизително на нашето лято) търпи интензивно износване за единица пробег в сравнение при работата и примерно на 0 градуса.

          Обратно е за летната : поради по-твърдата смеска износването и е значително по-малко , респ . по-дълъг пробег , обаче при ниски температури ( съответстващи на нашата зима) коефициентът й на триене спада драстично .

          Срещъм съм тук във Форума израза : "Хм, у нас сняг има 5 дни в годината . За чий ми е зимна гума" . Така е , но аз пък срещам температури под 0 градуса поне 3-4 месеца в годината . И без задължително да има сняг .

          Е те тука е компромисът на всесезонната гума : средно положение . Ни с раците рак , ни със щуките - щука.

          И пак ще се върна на явлението аквапланинг . Тук в уравнението трябва да вкараме и формата на грайфера .

          Нали се сещаш че при равни други характеристики , един слик ще се държи по доста опасен начин в локва , в сравнение с гума с канали , осигуряващи ( до известна степен разбира се ) възможност за избягване на "водна възглавница" ... та работата не е само до теглото на колата и до налягането в гумите през локвите .

          Между другото , формата на грайфера при всесезонните гуми също е компромис . Хем подходяща форма за дъжд , хем за сняг , хем и да е съобразена с износоустойчивост ....

          ... иначе със здраве всеки да си кара какво му е на душа ... и на портфейл ...
          Последно редактирано от Vlado_Ts; 05-02-14, 11:00.
          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
            Ееееех , колега , колега .....

            ....И пак ще се върна на явлението аквапланинг . Тук в уравнението трябва да вкараме и формата на грайфера .

            Нали се сещаш че при равни други характеристики , един слик ще се държи по доста опасен начин в локва , в сравнение с гума с канали , осигуряващи ( до известна степен разбира се ) възможност за избягване на "водна възглавница" ... та не е само до теглото на колата работата.
            Ама не внимавате колега
            при еднакви гуми беше заданието. (демек игнорираме и грайфера) Единственото което променяме е теглото. Гумите са еднакви! Колата е еднаква!
            И резултатите са различни (могат да са в + могат и в - ) демек всяка гума има специфично кг/см2 при което най-ефективно изхвърля вода.

            А когато имаш за цел гумата да копае по-добре, то жертваш точно в посока аквапланинг.

            пп
            Quatrak 3 е много добра на лед и вода,но е по-зле на сняг от Quatrac 2, Quatrac 2 е супер на сняг, но на вода е много по-зле (почва аквапланиг при 90)

            ппп
            от всичко което описа за гумите следва извода че всесезонна гума е най-трудна за производство. В маркетинговите времена в които живеем смятам се сещаме накъде ще бъде насочена рекламата
            Последно редактирано от DBRS; 05-02-14, 11:06.
            байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
            Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
            Суперспам - спама на суперите

            Коментар


            • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

              Хайде пак ЛС с/у ЦСКА
              За бавно каране ситроена може и да е по-добре, ама на магистралата... друг път! На времето мои познати с две коли ходиха до морето... Иху-аху 200 по магистралата и на връщане след гара Яна преди Богоров има един ляв завой, който мойта лада (по това време) със 120 не можеше да го вземе... Първата кола била 500Е /чочоне / влязля с 200, намалила колкото могла и минала само с уплах... Втората непосредствено отзад - ксантийка - таван-гуми-таван-гуми... (доста пъти) и в тополите! Като изпълзяли, полицаят ги посрещнал с "късметлии сте, че сте минали между тополите!" (и на двете тополи имало некролози)...

              По мое мнение /ще се повторя/, всесезонките не са удачни за БГ, не само защото не са за снежно време (то зимата вече ни е 10 дена), а защото лятото в жегите се изтъркват като зимни! А повечето от нас навъртат най-много километри лятно време в жегите...
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                Ама не внимавате колега
                при еднакви гуми беше заданието. (демек игнорираме и грайфера) Единственото което променяме е теглото. Гумите са еднакви! Колата е еднаква!
                И резултатите са различни (могат да са в + могат и в - ) демек всяка гума има специфично кг/см2 при което най-ефективно изхвърля вода.
                Остава да добавиш еднаква температура,налягане, състояние на окачването и т.н.
                Виден столичен ихтиолог

                Коментар


                • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                  Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                  Остава да добавиш еднаква температура,налягане, състояние на окачването и т.н.
                  пък и "задкормилното" - то е най-важно!
                  помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                  Коментар


                  • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                    Каква беше темата???
                    Станимир Дочев - тел.0888 939 434; 0897 800 790.
                    Jeep Grand Cherokee * WJ * 4.7 V8 * Quadra Drive * LPG LR

                    Ако можеш - дай, ако неможеш - признай!

                    Коментар


                    • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                      ......Ама не внимавате колега
                      .......
                      Абе внимаваме ние , ама нема и да се разбереме с вас

                      Нали правиме сравнения и вие се отплеснахте в посока порой по магистралата . Е , аз твърдя , че при каквото и да е налягане ( е , не да караш по капли , а в рамките на допустимото ) в гумите , в подобна ситуация най-добре се държи гума за дъжд .

                      По същата логика е сравнението и между гумите , предназначени за отделни сезони :

                      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение

                      ....от всичко което описа за гумите следва извода че всесезонна гума е най-трудна за производство. ....
                      Не , не следва този извод. Следва , че всесезонните гуми са компромис . Произвеждат се именно заради маркетинга и търсене за тях има по различни причини : един го мързи да сменя пролет и есен гуми , друг пък няма пари и вместо да поддържа два чифта ( че и да ги сменя на по 3-4 години) , си купува всесезонни и кара на повишено внимание .
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                        Тези тук претендират, че първи са измислили зимната гума и са я пуснали в продажба през относително близката... 1934 г. Не прилича на сегашните
                        Доколкото има консенсус в темата, M+S гуми не са гуми за сняг, трябва и "връхче + снежинка". Но-о-о-о, може ли да има "зимни гуми" различни от "гуми за сняг" ? И защо ми се струва, че тука се слага равенство между гума за сняг и гума за зимата, при положение, че наистина сняг непочистен от големите пътни артерии се случва у нас 5 дена в годината и то поради традиционната "изненада" за почистващите фирми ?
                        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                        Коментар


                        • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                          За тези от нас, които караме джипове като основни коли, поне през зимата, зимна гума означава гума, с която може да се тръгне винаги и навсякъде. Така, че, зимата твърдо гуми за сняг, най-хубавите според бюджета. През лятото според стила на каране може почти всичко да се обуе.

                          Коментар


                          • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                            Тези тук претендират, че първи са измислили зимната гума и са я пуснали в продажба през относително близката... 1934 г. Не прилича на сегашните
                            Доколкото има консенсус в темата, M+S гуми не са гуми за сняг, трябва и "връхче + снежинка". Но-о-о-о, може ли да има "зимни гуми" различни от "гуми за сняг" ? И защо ми се струва, че тука се слага равенство между гума за сняг и гума за зимата, при положение, че наистина сняг непочистен от големите пътни артерии се случва у нас 5 дена в годината и то поради традиционната "изненада" за почистващите фирми ?
                            Ми галоши и гуми е основен бизнес за Нокия, доста години. А и там не е да няма зима.

                            Коментар


                            • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                              Първоначално публикуван от P2P Преглед на мнение
                              За тези от нас, които караме джипове като основни коли, поне през зимата, зимна гума означава гума, с която може да се тръгне винаги и навсякъде. Така, че, зимата твърдо гуми за сняг, най-хубавите според бюджета. През лятото според стила на каране може почти всичко да се обуе.
                              За тези от нас, които сме пробвали през зимата да излезем извън асфалта с джип обут с гуми за сняг и не сме могли да се върнем обратно на асфалта със същите тия гуми, гумата за сняг далеч не е най-доброто зимно решение ... за джип
                              "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                              Коментар


                              • От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                                И какво излезна... ,че дори и всесезонните гуми са прекаленно зимни за климата, който имаме в България (по-точно гр.София) ,а именно НИКАКВА ЗИМА (+20 градуса през Януари и Февруари) ?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X