Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилното въже.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Правилното въже.

    Което е половин оборот... та за развъртане трудно може да се говори.
    О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!

    Коментар


    • От: Правилното въже.

      + това, на всяко натягане той закрепяше рамото предразположено към развъртане за въжето!
      В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

      Коментар


      • От: Правилното въже.

        Здравейте, колеги, и за много и все безаварийни години!! Значи, изчетох почти цялата тема с голям интерес, и както е тръгнало май и аз тия седмици ще звъня да си поръчам от "правилното въже" за сериозните ситуации. Но така и така в багажника на Паджерото имам две торби с въжета, останали от бащата, се зачудих дали те няма да стават за не толкова сериозните ситуации. Нищичко не разбирам от въжета, дори не мога да преценя кое какъв вид е, за това само ги наснимах и измерих..

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2015-01-02 12.23.11.jpg
Прегледи:1
Размер:183.9 КБ
ID:5632770

        До момента, за теглене съм използвал само колана, винаги на два ката (на въжетата клуповете ми изглеждат много афиф, а идея си нямам как да направя подходящи възли), и то да дръпна някой или по асфалта, или не толкова окопан. Само веднъж дърпах един Ланд Крузер затънал в морето - тогава колана издържа, но скъсахме други две въжета, вързани за него (трябваше ни бая дълго въже, накрая го издърпахме с едно алпийско без никакъв зор)...

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2014-05-11 19.08.33.jpg
Прегледи:1
Размер:114.9 КБ
ID:5632771

        Та, основно въпроса ми е някой може ли да ми каже какъв вид са тези въжета, и горе долу какво натоварване би трябвало да могат да издържат на това сечение? Тук ги имам снимани отблизо, всички ми изглеждат някаква синтетика, но са различни. Другия ми въпрос е, правилно ли е колан или въже да се използва на два ката (до сега съм използвал от двете страни шегели 12 мм), и дали така се удвоява натоварването, на което ще издържат, или някъде се губи нещо? Примерно това дългото с едни хубави нови клупове и на два ката би станало едни чудни 8-9 метра..

        Коментар


        • От: Правилното въже.

          С тънките не се опитвай да дърпаш нищо по голямо от дърва за огъня. Най много да стане сакатлък или да огънеш ламарините. А ламарините ще се огънат, нищо че са тънки въженцата.
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • От: Правилното въже.

            Това 16мм трябва да ти свърши добра работа. Би трябвало да удържи едни поне 3.5-4 тона статично натоварване, което, ако не правиш някакви страшни експерименти ще ти върши работа дълги години. Ако е найлон (полиамид) ще има и много добри динамични характеристики и с тази дължина (като му направиш възлите ще стане около 8м) ще е отлично за изваждане. Ако е полиестерно ще е малко по-статично, но пак ще става за теглене и то много добре. Все пак ще трябва да имаш едно наум при опити за вадене със засилка, че това въже не е чак толкова преоразмерено колкото някое специално за това.
            Направи клуповете в двата края с ДОБРЕ направен възел "девятка", ако ти е проблем ю тюба ще ти помогне (figure 9 knot)
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • От: Правилното въже.

              Ако няма да тегли със засилка и има излишен съединител, по добре да тегли с колана.
              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

              Коментар


              • От: Правилното въже.

                Едно бързо питане към тези с практика. Преди малко ми се обади едни комшия, че негов приятел закъсал на някаква поляна и оставил колата(лека кола предполагам) да нощува там. Та се разбрахме утре сутринта да ходим да го извадим и сега се замислих ако въпросното мпс няма кука за теглене ни отзад, ни отпред де да закачим въжето ако е такъв случая?
                WG 2.7 CRD

                Коментар


                • От: Правилното въже.

                  Първоначално публикуван от imarh Преглед на мнение
                  Едно бързо питане към тези с практика. Преди малко ми се обади едни комшия, че негов приятел закъсал на някаква поляна и оставил колата(лека кола предполагам) да нощува там. Та се разбрахме утре сутринта да ходим да го извадим и сега се замислих ако въпросното мпс няма кука за теглене ни отзад, ни отпред де да закачим въжето ако е такъв случая?
                  За автомобили без рама, задачата не е никак проста, даже когато ИМАТ кука за теглене. Изкривените и отпорени при измъкване от кал купета не са рядкост. Ако с малко дърпане не се помества, добре е да се почне с хай-джека и да се намерят елементи на окачването, които нормално работят в направлението, в което имаш намерение да теглиш. Надлъжни щанги и от тоя род. Също не е зле да се закачи едновременно от двете страни.

                  Коментар


                  • От: Правилното въже.

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    .. .... . Също не е зле да се закачи едновременно от двете страни.
                    Аха!
                    Последно преди в седмици. Пежо 307.
                    ИзлезнА с всичко .. броня, маска, кори и всички видове радиатори .. че беше и автоматик ...
                    Не ме питайте после как го прибирах. Отворих си по-голяма работа.
                    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                    Коментар


                    • От: Правилното въже.

                      За двата носача ако се върже би трябвало да изтърпи. Друг въпрос е как ще стигнете до тях, ако са закопани в калта. Преди седмица вадих един кърски е..ч с Туарег. Вадих го на удари с прашката за оригиналното ухо дето се навива на десния рог. Резбата издържа, но ми трябваха поне 10 удара докато тръгне. Въжето беше тънко и не посмях да го лашна яко.
                      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                      Коментар


                      • От: Правилното въже.

                        Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                        Ако няма да тегли със засилка и има излишен съединител, по добре да тегли с колана.
                        Ако си ги виждал и пипал ще се съглася, аз по снимките и описанието залагам на въжето изглежда ново, изглежда качествено и е достатъчно дебело.
                        Technical Rescue Direct - life lies in courage
                        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                        Коментар


                        • От: Правилното въже.

                          С това Ф-12 на 2х11 бих рискувал, но няма да съм спокоен и няма да лашна нищо наистина тежко. Някоя лека кола от пряспата-да, но за джип на плажа или с калта си трябва яка прашка. Като знам моето дето е към 30мм и е 30 метра, че не винаги излизат на яко засилване....... Като го лашна и изтънява наполовина. Страшно си е.
                          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                          Коментар


                          • От: Правилното въже.

                            Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                            Това 16мм трябва да ти свърши добра работа. Би трябвало да удържи едни поне 3.5-4 тона статично натоварване, което, ако не правиш някакви страшни експерименти ще ти върши работа дълги години. Ако е найлон (полиамид) ще има и много добри динамични характеристики и с тази дължина (като му направиш възлите ще стане около 8м) ще е отлично за изваждане. Ако е полиестерно ще е малко по-статично, но пак ще става за теглене и то много добре. Все пак ще трябва да имаш едно наум при опити за вадене със засилка, че това въже не е чак толкова преоразмерено колкото някое специално за това. Направи клуповете в двата края с ДОБРЕ направен възел "девятка", ако ти е проблем ю тюба ще ти помогне (figure 9 knot)
                            Благодаря ти много за отговора! Има ли изобщо начин да разбера дали е полиамид или полиестер? Като го разнищих се оказа, че е със сърцевина и оплетката е само отгоре.. Иначе, точно клупове с възел девятка гледах днес, и тези дни ще гледам да ги направя. Ще ги снимам да кажете дали са ДОБРЕ

                            Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                            Ако няма да тегли със засилка и има излишен съединител, по-добре да тегли с колана.
                            Колана смятам да продължа да си го използвам, когато не се налага вадене със засилка, а просто теглене. Единствено ме притеснява, че е доста ниско рейтнат 750 кг при 3.5:1, за това го използвам на два ката..

                            Коментар


                            • От: Правилното въже.

                              Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                              С това Ф-12 на 2х11 бих рискувал, но няма да съм спокоен и няма да лашна нищо наистина тежко. Някоя лека кола от пряспата-да, но за джип на плажа или с калта си трябва яка прашка. Като знам моето дето е към 30мм и е 30 метра, че не винаги излизат на яко засилване....... Като го лашна и изтънява наполовина. Страшно си е.
                              В тази връзка, при два ката какъв е правилния начин на захващане на прегънатия край (реално средата на въжето)? Сега се замислих, че ако просто се прекара през шегела няма ли точката на усилие да е пак от един кат, и да се обезмисли. Ако пък е с възел, няма ли опасност от разлика в дължините на двата ката, и усилието да отиде повече в единия?

                              Коментар


                              • От: Правилното въже.

                                Първоначално публикуван от demonizator Преглед на мнение
                                Благодаря ти много за отговора! Има ли изобщо начин да разбера дали е полиамид или полиестер? Като го разнищих се оказа, че е със сърцевина и оплетката е само отгоре.. ....
                                Ами например полиествера има доста по висока температура на топене... но има смисъл да се занимаваш само ако много ти се занимава, иначе си връзвай два хубави възела, мятай си въжето в багажника и си го ползвай

                                п.п. По отношение на конструкцията на въжето с оплетката отвън - това е хубаво!
                                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X