Извинявам се за закъснелия отговор. За тези 8 до 10 см свободен край знам от курсовете по алпийска подготовка. Естествено ставаше въпрос за алпийски въжета с диаметър от 8 до 13 мм .
Това което сме пробвали са въжетата на БайЛамарин. Мисля, че по-нагоре в темата има данни за контакт. Работят перфектно, но искат грижи. Един път прибрани мокри, гният и се късат. Не знам точно от какъв материал са. 32мм се оказа най-подходящо за яко закъсали тежки джипки където трябва сериозна засилка. Тези 32мм са нещо относително. Просто така се води три тях.
Колеги, подведох се и аз по тия 32мм и сега се чудя как да го закрепя това корабно въже към колата Какви шегели му слагате на това? Най-"малките", които пасваха са Omega 6,5т:
Единственият вариант да се закрепи това чудо към колата е болта му да мине през ухото за теглене (и то с доста фантазия). Пущината му с пущина, за тоя вариант се сетих чак когато напуснах магазина. 8,5т беше вече нещо огромно, там отиваха на камион нещата
Достатъчно яки карабинери някъде да предлагат знаете ли? Намирам някакви до около 5т, но отворите им ми се видят прекалено малки за това въже.
Нямам идея какво значи това, но действително не хващаха много окото.
Дайте акъл къде продават сертифицирани. Аз мернах ето тези, но не знам СЕ маркировката и стандартът, който са споменали дали е това, което имате предвид:
Шегела от Ташев е тестван, а ако е на фирмата производител от снимката, купувай без да се притесняваш.
Ако не е като на снимката, трябва да е тестван(сертифициран) и цветово маркиран - оранжево за тази година. Силно ме съмнява обаче, някой в България да го прави.
Споко. Това дето пише на шегелите е работно усилие. Усилието на скъсване е х5.
Така де, на истинските. На китайските пише усилие на скъсване (евентуално) за да плаши гаргите с големи числа
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Споко. Това дето пише на шегелите е работно усилие. Усилието на скъсване е х5.
Така де, на истинските. На китайските пише усилие на скъсване (евентуално) за да плаши гаргите с големи числа
Не е въпроса в това дали е китайско, а какво пише и също на какво го пише. Защото понякога е по подразбиране. На шегелите, товарните колани и т.н винаги е обозначен WLL или working load limit и според предназначението е 5, 7 или 10 пъти по малко от разрушаващата сила. При карабинерите за алпинизъм, работа или спасяване, обаче е отбелязан Breaking strength и това хич не е "ако са китайски" - очаква се сам да си сметнеш работното натоварване според ситуацията. В спасяването напроимер, ако на веригата висят хора коефициента е 10:1 при наличие на второ въже и 15:1 при използване на единично въже без допълнителна осигуровка.
Да де, на теория е така. Ама веднага мога да ти дам няколко линка да видиш колани за теглене 12 тона (очевидно не е wll) и прочее
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Шегела не се къса току-така. Ако и да е от стомана 3.
Виждал съм огънат болта на шегела, след вадене на закъсал джип от трактор, и то така, че беше напълно невъзможно да се развие болтът. Вариантите бяха два-с шлайф да се среже шегела(той така и така е брак), или да се среше колана. На реката познайте кое се случи...
Та шегелите са си здраво нещо, държат здраво и не пускат, даже и ако са от смотан материал. А ако са от добър-песен...
Коментар