Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилното въже.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
    Ами то моята система не е нещо нечувано и невиждано..
    Дърпа се оплетката на 50-60 см назад, и оттам това, което се вижда, се прекарва през нещо, за да остане клуп отвън, и после започва едно заплитане на трийсетте сантиметра крайни, към по-вътрешните трийсет сантиметра.
    След като се вплетат - плетка в обща дължина трийсет сантиметра, се връща оплетката отгоре, стяга се, за да не се движи, и това е.
    Колкото повече го дърпаш, толкова повече се стяга..

    Практиката показва, че работи.
    Пак практиката показва, че за 10 метра въже, трябва да си предвидил още метър и двайсе за заплитане. Аз не го предвидих, и малко късичко ми идва, ама върши работа.

    Вальо, онова за стъклените бележки е валидно за цялата година напред.
    Ако не стане за цяла година, ще го удвоим за 2016.
    Красиво и практично, ако разбира се конструкцията на сърцевината позволява правилно заплитане. Но дори и тогава това НЕ е правилен начин за отговорни натоварвания. Бронята не е само защита на сърцевината - тя има и съществена носеща функция - обикновено около 25 до 40 % от здравината на въжето се поема от бронята, а при тези методи финкцията и е компрометирана. При по-съвременните въжета се прилагат какви ли не трикове за да се осигури невъзможност за плъзгане на бронята по сърцевината, а като направиш тази "херния" през която изкарваш клупа е ясно къде отива работата...
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • От: Правилното въже.

      Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
      Красиво и практично, ако разбира се конструкцията на сърцевината позволява правилно заплитане. Но дори и тогава това НЕ е правилен начин за отговорни натоварвания. Бронята не е само защита на сърцевината - тя има и съществена носеща функция - обикновено около 25 до 40 % от здравината на въжето се поема от бронята, а при тези методи финкцията и е компрометирана. При по-съвременните въжета се прилагат какви ли не трикове за да се осигури невъзможност за плъзгане на бронята по сърцевината, а като направиш тази "херния" през която изкарваш клупа е ясно къде отива работата...
      Високо оценявам професионализма ти!

      Обаче за махленски дръпки това, дето съм оплел, е предостатъчно. Дори да се скъса или разплете, беля няма да направи, а клетника на края на въжето да си е заредил акумулатора.
      Иначе и колани си имам..
      Еластично въже не съм си взел, и няма да си взема, щото съм решил до къде да стигна..
      Е, стигнал съм..

      От качеството на връзването на това въже не ми зависи нито живота, нито ежедневието.
      В най-лошия случай ще се скъса или разплете..
      Дерта е на другия край на въжето, не на моя..

      Коментар


      • От: Правилното въже.

        Я да питам какво мислите за такива шегели
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:hdys10.jpg
Прегледи:1
Размер:50.5 КБ
ID:5633141

        Плюсовете спрямо металните са ясни - въпроса е дали работи наистина и дали държи
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • От: Правилното въже.

          Чужденците масово ги ползват по състезанията. Почти всички са оборудвани. Работят добре в реални ситуации, само не съм проверявал продават ли се готови или те си ги правят.
          Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
          SSang Yong Kyron 2.0xdi
          Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

          Коментар


          • От: Правилното въже.

            Продава се разбира се - бай китаец не спи.
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • От: Правилното въже.

              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Я да питам какво мислите за такива шегели
              [ATTACH=CONFIG]766953[/ATTACH]

              Плюсовете спрямо металните са ясни - въпроса е дали работи наистина и дали държи
              Аз не съм ползвал, затова давам само теоретичен коментар:
              Това за да е достатъчно здраво (а и като гледам снимката) е от dyneema или друго подобно влакно. Тези влакна са изключително здрави на опън и с практически нулева елонгация. поради което са отлични за въжета за теглене. Обаче:
              1. Много са хлъзгави - изискват 2-3 пъти повече триене, както при възли, тала и при вплитане за да се осигури невъзможност за приплъзване. Този "шегел" е доста къс, та не знам... вероятно са тествани и държат, но фактите са си факти
              2. Това с възела за контра работи, самозатяга се, но вероятно има някакъв праг до който държи и той вероятно е доста под здравината на въжето...
              3. МНОГО ВАЖНО! Тези влакна, за разлика от конвенционалните като полиамид и полиестер имат склонност да се прерязват взаимно при натоварване. По тази причина има редица препоръки от производители (някои от тях след инциденти) примки от dyneema никога да не се връзват или преплитат една за друга, а винаги да се свързват посредством карабинер. Тук при затягане въжето с възела е перпендикулярно на примката и при това там отсъства броня - идеално лош вариант.

              Разбира се, всеки от тези фактори е възможно да е преодолян чрез преоразмеряване, но е добре да се знаят когато се взима решение.
              Technical Rescue Direct - life lies in courage
              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

              Коментар


              • От: Правилното въже.

                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                Я да питам какво мислите за такива шегели
                [ATTACH=CONFIG]766953[/ATTACH]

                Плюсовете спрямо металните са ясни - въпроса е дали работи наистина и дали държи
                Аз доста често ползвам такива под водата, много лесно и бързо се поставят и махат, не се затягат, не ти трябва инструмент, не губиш пина на шегела, носиш по три без да ти скъсат джоба. Просто презастраховам по 3 и кеф. Държат, но трябва да се внимава за ръбове. Океанските влекачи масово ползват за влекала арамидни въжета. От тях ако си намерите......

                Ако някой много иска мога опитам да намеря как се прави ухо със заплитане на въже с броня и сърцевина ( кабелно въже), че е много дълго и объркващо за обясняване.
                А и в гугъл има - kernmantle eye splicing
                Последно редактирано от skitnik; 04-01-15, 20:54.
                I get High by going Down

                Коментар


                • От: Правилното въже.

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  Я да питам какво мислите за такива шегели
                  [ATTACH=CONFIG]766953[/ATTACH]

                  Плюсовете спрямо металните са ясни - въпроса е дали работи наистина и дали държи
                  За какво е тая малката връвчица и как работи това? Всеки път си правиш този застопоряващия възел, тъй ли?
                  "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                  Gabriel Garcia Mаrquez

                  Коментар


                  • От: Правилното въже.

                    Първоначално публикуван от Андрей Боянов Преглед на мнение
                    За какво е тая малката връвчица и как работи това? Всеки път си правиш този застопоряващия възел, тъй ли?
                    Неее, еднократно
                    Тънката сиджимка е са бързо отваряне
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • От: Правилното въже.

                      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                      Нито едно от тия неща не става за вадене на залепнал в калта джип. Ако имаш парици, за екстреми си вземи 2-3 хубави коланчета. Има динамични и статични. Ако не ти се дават, има 2-4 тонни китайчета за смешни пари. Не са достатъно динамични, но са еФтини. ..Или си купи 30-32мм динамично от Бай Ламарин. Поздрави.
                      Благодаря и на теб за отговора! О, със сигурност ще си поръчам 8-9 метра от това на Бай Ламарин, просто ме интересуваше какво мога да си позволя с тези въжета, ако някога се наложи..

                      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                      Тия 12мм стават за простор или да си издърпаш колесара с лодката (тая от снимката) стъпил с джипа на някое по-здраво място. Тоя тип са по-динамични и стрелят сериозно. Много внимавай с тях. Ползвай ги само с якета или торбики пясък закачени по тях. Можеш спокойно да ги слагаш 2 ката с шегелче. Няма проблемми с триенето защото се разтягат. Заплетени са кадърно. Не пипай заплетките. Държат по-добре от кой да е възел. Последното, на снимката в дясно, не се вижда добре и не мога да преценя как точно е заплетено..
                      Явно тия наистина ще ги използвам само за простор, га се метнем на палатки лятото.. За клуповете си мислех, че трябва да са заплетени на по-дълга дължина, и за това ми изглеждаха афиф, но в такъв случай ще си ги оставя така.

                      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                      16мм-то въже става за дърпана на кола по асвалт. Като колана. Също е с малък ластичен ефект. Лошото на този модел въжета е, че не се заплитат. Трябва да го вържеш на възел, както ти е написал Колегата по-горе. Възела става голям колкото юмрук и е много неудобен.
                      На това ще му вържа два възела "девятка" в двата края и ще го използвам с колана за по-леките случаи. Обемът не ме притеснява, на Паджерото задника е достатъчно голям и подреден..

                      Малко оф-топик..
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2014-08-23 15.27.42.jpg
Прегледи:1
Размер:315.6 КБ
ID:5633379

                      Коментар


                      • От: Правилното въже.

                        Здравейте, страхотна тема! Изчетох я с огромно удоволствие. Естествено, оплетох се... Понеже някъде съвсем в началото беше споменато използването на пожарникарски маркуч, се замислих - възможно ли е "правилното" еластично въже (споменавано на всяка страница) да се напъха в такъв маркуч (ест, нагърчен, така че да позволи разтягането на самото въже)? Целта, очевидно, е той да го пази от влага и външни замърсители, както и от протриване при влачене върху абразивна настилка. Друга част от маркуча евентуално да се ползва като колан (за не-динамичните ситуации, примерно - теглене на кола на път)?

                        И още един въпрос - на ЛР Диско 2 оригиналните халки за теглене ми се струват малко афиф, без да имам никакви обективни критерии, които да ме карат да мисля така. Просто, гледайки какви шегели/шекели се слагат, тия халки по 8-10мм ми изглеждат доста слабовати. Стават ли за такова лашкане, за което би било предвидено въжето от 22-25мм?

                        Благодаря!

                        Коментар


                        • От: Правилното въже.

                          Халките стават, пожарникарския не.
                          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                          Коментар


                          • От: Правилното въже.

                            Не става дори като капут? Той не е ли водонепропусклив и доста износоустойчив? С какво ще попречи на дълговечността на въжето вътре в него? Или е някой друг аспект, който пропускам...

                            Поне информацията за халките е успокоителна

                            Коментар


                            • От: Правилното въже.

                              Като е само маркуч, е лесен за работа и лесно се прибира. Ако има такова въже вътре, при дърпането пак ще влиза през краищата кал и вода и там ще си остане. Ще тежи безобразно. Ако се скъса въжето и не излезе от маркуча ще е страшно. То само въжето си е достатъчно страшно. да го херметизираш в краищата няма да стане...........................
                              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                              Коментар


                              • От: Правилното въже.

                                Благодаря за изчерпателния отговор. Само искам да попитам още нещо, дали правилно съм разбрал - без да искам да бъда изчерпателен:
                                1. За изваждане на джип от кал, сняг, пясък и гняс - динамично въже (от "правилното" ), торбички с пясък, джек, подложки (sand ladders);
                                2. За теглене на кола и джип по равно - статично въже (стоманено, колан, пожарникарски маркуч);
                                3. За леко заседнала кола в канавка и/или сняг - статично въже;
                                4. За изваждане на кола от кал - Библия

                                Бъркам ли в някоя от точките или в описанието им?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X