Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стъпки при боядисване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сега разбрах за какво иде реч. Просто "полусуха" като дума не съдържа в себе си информацията човек да се сети по интуиция.

    Получава се нещо като "матово мокрене" като ефект, който след изсъхване си се матира съвсем, тоест хем е мокро, хем не е лъскаво, но не е и съвсем матово като изсъхналото.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • Случи се това на малката кола и питането ми към знаещите е дали да нанеса кита върху гол изшлайфан метал, или да грундирам (Новол епокси на спрей) и след това да китвам. Боядисването не е от силните ми страни, но така или иначе трябва да се науча.
      Парчетата са заварени челно, правилно позиционирани и заварките са изшлайфани. Добре, че имаше донор на ламарини.
      Другото питане е как да сваля поолюпен лак от капак, който е металик.
      Разполагам с вибрационен правоъгълен шлайф Райдер който може да не шлайфа, но определено вибрира .
      Прикачени файлове
      Последно редактирано от Scrapheap; 13-03-20, 19:21.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • D.Dimitrov
        D.Dimitrov коментира
        Редактиране на коментар
        Върху прясно шлайфан и обезмаслен метал кит не ме е предавал. Ама със спрей грундове и други подобни пръскачки съм брал ядове.
        П.С. Зашкури и междинните зони за да не китваш върху лак.

        Относно капака: С години търках като изумен и все се надигаше някъде. Просто разредителите в следващите етапи се държаха палаво. Та тук химията ми стана пръв приятел. Ма нека си кажат профитата, че вече десетина години не практикувам и доста вода се изля оттогава. .
        Последно редактирано от D.Dimitrov; 13-03-20, 21:41.

    • Капака - търкаш до където прецениш, после спрей-грунд за брони/пластмаси на Новол, и после новото ще хване със сигурност. Ако надигне, значи останалата основа е била тръгнала.

      Чистата работа е - търкаш до грунд, после въпросния спрей-грунд, после нов металик и после нов лак. Това със сигурност ще хване. Няколко пъти го правя вече.

      След въпросния грунд за пластмаси, дори върху полипропилен можеш да правиш всичко, дори да лепиш със силикон или полиуретан.

      Има и грунд за двойно лепящи лепенки на 3М, дето върши същото, но е по-скъп и не е на спрей. Лепенката после я махаш само с теслата, независимо от основата. Предполагам и за боя ще става.

      Относно калника - бих намазал с ръждопреобразувател шева, после шкурене, после с грунд, и после кит, боя и т.н. идеята е да деактивира пукнатини, пори и прочие. Има такива на корем.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • m16oka
        m16oka коментира
        Редактиране на коментар
        Спрея а брони си е спрей за брони- води си Bumper всички те са 1к и са за малки поправки. Истината е във филера с 1.7 и пръскаш смело 2 ръце.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Грунд за брони, не боя. Същото се ползва и за върху стара боя.

    • Капака е от кола металик и лакът е поизгорял. Трябва да стане неметалик, но мисля, че трябва да махна лака за целта.
      Защо за пластмаси? Колата е метална?
      Значи кит върху грунд, а не върху гол метал.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        От моя съвсем любителски опит с добър кит върху епкосиден грунд няма ядове.Всички бояджии от старата школа, които питах ми казаха кит задължително върху гол метал, като преди кита да мина с шкурка 100-120, за да се надраска метала и да хване по-добре.Аз съм патил от кит на боди нанасен върху гола ламарина, отдолу ръждата тръгва, дори да не я е имало, може би с по-качествените китове го няма този проблем.

      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Немаш грижи с кит върху гол метал, но трябва да го надереш с флекса, за да се хване кита. Върху сегашната почти полирана повърхност ще му е трудно . Правилно мислиш за лака - махаш до грунд/филер ако е правен и преди. Земи на заем кръгла машинка. С нея работата ще е песен.

        П.П. Всъщност, почти бих послушал Спарки. За да не тръгне скоропостижно ръжда, трябва да се запечатат всички пукнатинки и порички от заварките и то двустранно.
        Последно редактирано от коко келеша; 13-03-20, 22:45.

    • Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      Капака е от кола металик и лакът е поизгорял. Трябва да стане неметалик, но мисля, че трябва да махна лака за целта.
      Защо за пластмаси? Колата е метална?
      Значи кит върху грунд, а не върху гол метал.
      Защото заради качествата си да хваща дори върху полипропилен, хваща здраво и върху стари покрития. Даже на листовката му мисля че пишеше.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • Ясно.
        Шевът е шлайфан с ламелен диск на флекс. Изглежда по-гладък, отколкото е. Ще се огледам за кръгла машина. Това, което горе долу мога е да пръскам, без да потича или поне не много
        Върху боята след това трябва ли да се пръска друго (лак).
        Джипа си боядисвам със сив грунд и с пистолет за 30 лв. - що-годе бива и има 4 настройки. Но тук ми се ще да се получи малко от малко гланц. Ако не се получи, също няма драма, но идеята е да се понауча да боядисвам. С тенекеджийството горе долу се справям. Един тигър на Цар Симеон забърква цветовете.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • коко келеша
          коко келеша коментира
          Редактиране на коментар
          Ами кажи му на тИгаро да ти забърка база и лак щом искаш повечко гланц. Ще го пръскаш като металик - две ръце база и две ръце лак. Тук не можеш да нашариш детайла като при металика .

          П.П. Лидълският пистолет за 20 лева върши чудеса от храброст.

      • Има едни мацки на Сливница, след Zimber в посока околоМръсното, дето в общия случай бъркат по-добре от тигъра на Симеон. И грунда за брони го има там със сигурност.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
          Шевът е шлайфан с ламелен диск на флекс.
          1. Има си пори достатъчно, вЕрвай ми. Това че не ги виждаш не значи че са там.
          2. Покрай заварката е "активиран", от шлайфането също.

          Обезмасли, мацни му преобразувател, изчакай го да изсъхне, после пак го изшлайфай и веднага действай с останалото. Това работи със сигурност. Преобразувател ще остане само в микропорите, където така или иначе не можеш да обработваш.

          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            И преобразувателя по възможност да е на Вюрт, защото не се иска миене после.

        • Сигурен съм, че има пори в метала. Мислех, че китът ще ги затвори, но ще сложа преобразувател преди грунда, пък дано не ръждясва.

          Докато се знимавах с тенекиите, рязко установих, че са значително по-твърди и здрави от тези на японските коли, с които съм се занимавал. Все едно чукаш по ресор... А си е 0.8мм.
          Най-много ме озадачи разкопчаването на точковите заварки. Фрезерите, които ползвам за целта се изтъпяват за норматив, а японските заварки си ги ядат като кашкавал.
          Всъщност ударът отзад е доста силен - (Лада Нива без спирачен път). Деформацията беше относително малка, за това което беше.
          За изпичане на боята (гаражни условия) мисля да ползвам от онези лампи с рефлектор, които ползваха някога за отопление на новоизлюпени пиленца.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            Не че имат нещо общо с истинските, но са по-добри от нищото, така че използвай тия лампи и при подготовката, за да не ревеш по средата на лятото .

            П.П. За добрата подготовка на тоя калник ти трябва и ренде за грубия кит, както и за полиестера ако решиш да му биеш и такъв.
            Последно редактирано от коко келеша; 14-03-20, 07:47.

          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            П.П.2. Нещо като ренде, можеш да си направиш от 3-сантиметров фибран - отрязваш две парчета от тясната страна на листа с ширина 4-5 сантима и ги слепваш едно върху друго със силикон. За щкурка ползваш такава на метър с необходимия номер

          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            Ако още си мислиш, че японските автомбили са някакъв критерий за качество на ламарини грешиш жестоко.Икономисвано е откъде може и откъдето не може.

        • Груб кит, влакнест ли ще рече? Ако правилно съм те разбрал - влакнест - нормален - филер?
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            Под груб кит разбирам всичко, което се маже с шпакла. Другото се пръска. Аз бих ползвал цялата редичка на Новол. Иначе, да - влакнест-фин-полиестер-филер-база-лак-полиране, е горе-долу последователността ако гониш много добра подготовка и краен УАУ ефект .

            П.П. Добре е да ползваш контрола, колкото се може по-често. Най-добре след всяко мазане/пръскане. Би било добре, най-едрата шкурка да ти е Р100. С всеки следващ етап все по-ситна, докато накрая преди филера му биеш едно 320 с кръглата машинка .

            П.П.2. Едно време, майстора така хортуваше - колкото и да се стараеш, винаги имай на ум, че клиента не може да погледне колата едновременно от двете страни .
            Последно редактирано от коко келеша; 14-03-20, 10:03.

        • С какво кръглата машина е по-добра от правоъгълната? Не вършат ли еднаква работа - поне по замисъл де?
          Тази сутрин тръгнах да купувам кръгла машина шкурки, кит и т.н., но се оказа, че нищо не работи. Имам на разположение само епокси грунд, шкурка 120 и 180, преобразувател Вюрт, малко космат кит Мипа и некосмат Боди, който нещо не ме кефи.
          Тъпото е, че колата я правя в движение - кара се непрекъснато и си трябва. Иначе, трябва да дам на жена ми джипката и с това, значително ще увелича злотворния и потенциал.
          Ще си я кара шарена, поне докато мине извънредното положение.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            САМО по замисъл - да, но кръглата прави и още едно движение, поради което и викат и ротационна. Плота се върти около вертикалната ос. Освен това, специално машинките на Фесто са и под номера според хода на плота при вибрация. Аз съм работил с 3 и 5, както и с комбинирана, леко кютучеста машинка на Метабо с превключване между 3 и 6мм. На Бош кръглите сини машини също са по номера и са добри дори и за интензивна работа.

            П.П. Един от най-честите дефекти дори и при Фесто е точно прецакването на спирачката, която препятства развъртането на плота до обороти на вентилатор .
            Последно редактирано от коко келеша; 14-03-20, 10:22.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Чисти се до гол метал + драскане с шкуртка където ще се боядисва, после преобразувател на ръжда, изплакване, бързо и хубаво сушене, епокси грунд(хубавите имат цинк и противокорозионни добавки в тях, ), след епокси грунда може да се чака и месеци и да се кара.

            Важното е да не се бъркат грундовете - епокси и тези с киселини(etching primers), последните химически реагират с бои и имат несъвместимости(надигане и т.н.)!

            Върху епокси грунд може да се прави почти всичко, кит, филери и т.н. а ако са минали повече от ден два, епоксито следва да се надраска хубаво с шкуртка или гъбичка защото ще се разчита само на физическо/механично прилепване на слоевете над него, до 24 часа епоксито химически лепи нещата над него(по-скоро те се лепят за епокси грунда). Епоксито може да се оцвети както обикновенно боя, с цвят по избор и 2 ръце епокси може да карат месеци до като се стигне до истинско финално боядисване с лак накрая. В резюме ако имаш време не мисля, че е проблем да се подготви максимално голяма площ/или цялата площ и да се пръсне с две ръце епокси(може да е тонирано в цвета на колата) след което нямаш зор да бързаш, епоксито запечатва всичко надежно.

        • Ясно. Само дето сега не мога да купя, та ще търкам колкото може с ренде и правоъгълната куротресина. То имам и хубави врати друг цвят, та ще се напожи и тях да боядисвам и ще си купя кръгла машина. Там шкурката с велкро ли се залепя?
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            Да. Щом ще купуваш машина, вземи от 150 милиметровите. Те са по-добрия вариант, особено когато става дума и за по-големи площи като врати, капаци и тавани.

        • Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
          Ясно.
          . Един тигър на Цар Симеон забърква цветовете.

          Тигъра на Симеон е приказлив головодник.
          Цветовете горе-долу ги цели, ама изкарват без промяна не повече от 2 години.
          А лаковете помътняват след първото лято, ако не е в гараж,де.

          Коментар


          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            Ми, пазарувай от папагалите на Плиска и Сичко ще е точно.

          • Пенчо
            Пенчо коментира
            Редактиране на коментар
            За щастие не съм професионален бояджия, та ми е все тая.

        • Изтърках на сухо 120-240-320,пръснах шприц кита на 3 ръце и днес ще го търкам на водна 1000-1500-2000 ,ще обдухам с въздух,обезмасля и ще пръсна боята с Auaritata.Взех обезвлажнител за пистолета .
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200604_143053_copy_1600x900.jpg
Прегледи:561
Размер:477.5 КБ
ID:6610170Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200604_182941_copy_1600x900.jpg
Прегледи:537
Размер:335.4 КБ
ID:6610171Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200604_194322_copy_1600x900.jpg
Прегледи:554
Размер:278.1 КБ
ID:6610172

          Коментар


          • Тоя капак за тренировка ли го ползваш? Защото шприц кит и шкурка 2000 по долнището на капак поне на мен ми е малко странно.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X