Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Компресор

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Интересно ми е как в стоматологичен кабинет ползват маслен компресор
    Ще се изненадаш, ползват всичко и няма значение, че понякога взимат няколко стотака за час.

    Коментар


    • I.Stoyanov
      I.Stoyanov коментира
      Редактиране на коментар
      Имаш право, някъде дълбоко в себе си все още вярвам, че тия дето са учИли за някЪФ вид лечител, са отдадени на каузата и дават всичко от себе си, че и малко отгоре за да лекуват пациентите си. Явно това са вече малки, много малки единични случай!

  • Купих ей тая китайска глава, с цел да изхвърля зиловото изчадие дето за нти път му правя ремонти.
    На този му дават 400л/Мин ще го видим дали ще ги докара. : )))
    Прикачени файлове

    Коментар


    • dido uzunov
      dido uzunov коментира
      Редактиране на коментар
      В 2800 ли е тази?

  • Geko g80313
    Edit: НяКой, ако има за продаване мотор около 3кв. Да свирка.
    Че имам един 7.5 и ми се струва леко прекалено, пък 1.5 ще омалее...

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      На колко оборота ?

  • Днес подкарах Гекото, мотор 3.5Кв. 60 литра ресивер го помпи до 6атм. За около 40 секунди. Утре ще си играя с подвързването на пресостата. И разтоварващия клапан Макар, че мотора изобщо не се затормозва при тръгване.
    Клапаните дето ги продават са ултра китайски и искат леки заигравки с пила и шкурка за работят правилно. Около 2500 оборота на компресора го докарах, надявам се да живее известно време.

    Коментар


    • spirco
      spirco коментира
      Редактиране на коментар
      Сега обърнах внимание какво си писал. Ако не е грешка и наистина въртиш главата на 2500 ще се износи страшно бързо. Обикновено такива глави се въртят 900/1200(1300) оборота.

  • Здравейте на всички,

    разгледах темата която си е доста обширна, но не успях да намеря или да си отговора на един въпрос. Проблема ми е следния, не съм сигурен до колко ясно съм го обяснил... Вероятно ще трябва да кача някаква ел. схема на цялото нещо, но не съм я начертал, нито имам възможност в момента да сканирано или картинка.

    Баща ми преди доста години закупил от някакъв човек компресор който е правен с много мерак. Очевидно човека е бил и добър в ръцете- компресора като направа е образцов, хубави заварки, връзки и т.н, явно доста е разбирал от механика и прочее. Компресора е с български мотор от Елпром Троян модел 4АО-100L-4D , на 220 волта е, 9,3 Ампрера, 1430 оборота за мин. Към компресора е монтиран монофазен пресостат (2 бр. нормално затворени контактора), и един ключ с два бутона (пусков и изключващ) който има 3 контактора (два които при натискане на бутона се завтарят и един контактор тип бутонен или нормално отворен винаги) - може да се види какъв тип е тук https://mladtehnik.com/puskatel-za-e...10u2-380v-6.3a. Проблема на този компресор е свързан с ел часта...

    При натискане на бутона за пускане, компресора заработва, стига до дадено налягане, примерно 6 АТМ и пресостата изключва... Проследих на пресостата клемите стигнах до извода, че е свързан, така че едновременно да прекъсва фаза и нулата. Като се има в предвид това, че искаме ел. мотора да работи на 220V, a фазата може да бъде завъртяна според шукото в контакта, вероятно е добре да се изключват едновременно фазата и нулата. До тук добре! След като се изключи компресора от пресостата, спадне налягането и повторното включване на контакторите на пресостата, ел. мотора започва да бучи и не може да тръгне сам. Уви, това е така защото веригата по която е кондензатора се зарежда е нормално отворена от ключа с бутона (нормално отворен винаги). Самия кондензатор е свързан през пусковия ключ през средната клема, която е тип БУТОН (по подразбиране контактите са отворени) и се зарежда директно от фазата, така си беше свързано явно от човека който е правил компресора. Но докато бучи самия мотор и не може да тръгне и натиснем бутона, мотора се развърта.Та въпроса е къде трябва да се свърже този пусков кондензатор в цялата схема? Все пак той е пусков и не е ОК да е постоянно под напражение...Смятаме че двигателя е свързан в схема на триъгълник. Между другото единия кабел на кондензатора, този който бива прекъсван от бутона на ключа, същия минава през пресостата, там кабела е бил рязан, а после вързан на късо като това ме навежда на мисълта, че човека явно не е знаел къде точно трябва да бъде прекъсвана тази верига, така че при прекъснавето на тока от пресостата и последващото му задейсване, кондензатора да може да стартира мотора и след това да се изключи от веригата.

    В допълнение ще каже, компресора който е двуглав, вероятно от Татра, има си смутакелни и изпускателни клапани! Четох, че е добре да се сложат, но ел. дигателя по изчисления е 2 КV поне и не му е проблем да завърти дори когато има налягане от порядъка на 6 и повече АТМ...


    Ще съм благодарен на всеки отзовал се с идеи и съвети.
    Последно редактирано от SEAL; 17-09-22, 20:32.

    Коментар


    • Имаш ли възвратен клапан между компресора и ресивера?
      Имаш ли и разтоварващ клапан между ресивера и компресора?
      С два киловата монофазен мотор ще има проблеми, ако ги няма.
      Мотора преправен от трифазен на монофазен ли е?
      Ако преправен ще ти трябват два кондензатора пусков и работен.
      Да ме извинят всички електричари във форума, че се обаждам.

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Навремето стария ни енергетик бате Боре (лека му пръст) казваше че превръзване от трифазен на еднофазен електродвигател никога не става сполучливо и съответно с дълъг живот за двигателя .

      • Никола
        Никола коментира
        Редактиране на коментар
        Абсолютно съм съгласен.
        И мощността си пада с едни 30-40% според това колко не си уцелил кондензаторите.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Има няма 30 години беше правил опити и се беше отказал . Понеже живееше в къща в Суходол все му трябваха различни ел. мотори . Накрая прежали едни пари и си вкара трифазно захранване .

    • Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнение
      Имаш ли възвратен клапан между компресора и ресивера?
      Имаш ли и разтоварващ клапан между ресивера и компресора?
      С два киловата монофазен мотор ще има проблеми, ако ги няма.
      Мотора преправен от трифазен на монофазен ли е?
      Ако преправен ще ти трябват два кондензатора пусков и работен.
      Да ме извинят всички електричари във форума, че се обаждам.
      Благодаря за отговора.

      Компресора си е със глава в която има клапани. Не изпуска въздух нито през смукателния нито през изпускателния. Двигателя преправян, за монофазен, в контактора му обаче излизат само 4 броя кабели, 2 от които са свързани заедно и към тях е вързан кабел идващ от пресостата, вероятно за фаза, един свободен, вързан към другия кабел от пресостата, и третия свободен е вързан към стартиращия кондензатор. Уви, тази схема работи, от ключа с бутона се стартира винаги когато бъде натиснат. Проблема е че липсва елемент, който да позволи на мотора да стартира, след като пресостата бъде разтоварен.

      Човека го е правил явно изцяло с намерени елементи... Предполагам, че липсва нещо съществено като електроника, за да може двигатея да се развърти при разтоварването на пресостата. Ел. мотора тръгва, дори когато балона е под налягане, не се затруднява, само че е нужно да натиснеш бутона на ключа, който от своя страна затваря двата си контактора, а бутона подава само за момента напражение към кондензатора и всичко тръгва. Но с тези механични елементи и контактори ми се струва, че няма да мога да направя така, стартиращия кондензатор да стартира двигателя, когато пресостата се задейсва след падането на налягането... Може би ми трябва някакво реле за време което да подаде примерно импулс към кондензатора, толкова котлкото да завърти мотора.

      Коментар


      • Най вероятно ключа е " Рига ключ". Ей в тази обява има и схема как работи - https://bazar.bg/obiava-24843401/kly...gateli-i-pompi

        Коментар


        • Първоначално публикуван от boreto2 Преглед на мнение
          Най вероятно ключа е " Рига ключ". Ей в тази обява има и схема как работи - https://bazar.bg/obiava-24843401/kly...gateli-i-pompi
          Да такъв е ключа, 3 броя са контакторите в него, двата му крайни, при включване остават затворени, само средния контактор е тип бутон и точно на него е и стартиращия кондензатор. Проблема е че тази верига после седи отворена, така че пресостата когато се разтовари от налягането, затваря веригата, но двигателя не тръгва докато не се натисне ръчно пак бутона на този ключ. Та не ми идва на ум, какво е това нещо което ми трябва, така че при затваряне на веригата от пресостата, да включи отново за малко самия кондензатор. Вероятно ми трябва някакво реле за време или друго... но не съм сигурен какво е.

          Коментар


          • Трябва ти центробежен изключвател . Рига ключ замества центробежния изключвател за пусковата намотка. Най вероятно си забелязал че ако задържиш повече време натиснат бутона се чува бучене. Борето

            Коментар


            • Първоначално публикуван от boreto2 Преглед на мнение
              Трябва ти центробежен изключвател . Рига ключ замества центробежния изключвател за пусковата намотка. Най вероятно си забелязал че ако задържиш повече време натиснат бутона се чува бучене. Борето
              Да, точно така! Когато пресостата се включи и затвори контактите си и натисна бутона, двигателя се развърта, а ако го задържа повече, почва да тресе и бучи. Значи с центробежния изключвател трябва да се получи? Но как да го монтирам, тоя двигател дори няма перка- от едната страна си е вала с колелото, а от другата вала почти не се показва...

              А каква е после ел. схемата на свързване? И тоя рига ключ, ще бъде елеминиран заради центробежния изключвател, тоест няма да имам нуждтата от стартиращия бутон все едно, заради този изключвател?

              Коментар


              • В търсачката питаш за" центробежен изключвател" и ще получиш достатъчно информация. След това пак питаш търсачката за "тежести за центробежен изключвател" . С тази информация и 20-25лв. в брой и малко идеи за механична сглобка ще се справиш. Всеки ел. техник ще ти вържи жиците

                Коментар


                • Направи го със реле за време, тоя ключ Рига е вечно чупещо се нещо и в не много далечно време смърт за мотора, особено за нещо което спира и тръгва често като компресора.
                  За клапаните не си ме разбрал за какво говоря. Потърси "разтоварващ клапан за компресор", ама той пък се управлява от пресостат подходящ за него и работата отива на 100+лв...

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнение
                    Направи го със реле за време, тоя ключ Рига е вечно чупещо се нещо и в не много далечно време смърт за мотора, особено за нещо което спира и тръгва често като компресора.
                    За клапаните не си ме разбрал за какво говоря. Потърси "разтоварващ клапан за компресор", ама той пък се управлява от пресостат подходящ за него и работата отива на 100+лв...
                    Уви, пресостата който е сложен е много елементарен с един отвор, който е за следенето на налягането и контактори. Нищо повече. boreto2 каза, че ми трябва центробежен изключвател. Проблема е обаче как ще монтирам такъв изключвател на мотора, който явно фабрично е направен да е без, не съм сигурен че ще успея да го монтирам. Ще трябва да намеря първо правилния размер за самия вайл който е 25 мм. Но така или иначе дали ще може да се постави вътре в двигателя... има си лагери, пространството дали ще е достатъчно как ще бъдат прекарани кабелите.


                    За разтоварващия клапан мисля, че може да мина без него. В компресорната глава си възвратни клапани не позволяващи връщането на налягането обратно към буталата https://techinfus.com/wp-content/upl...image005-6.jpg ...

                    Коментар


                    • Преди да си инвестирал твърде много помисли - колко е читава главата и дали ти покрива потреблението на въздух което имаш. Оттам насетне минаваш на единствения изпробван във времето вариант и най-евтин погледнат времево - монофазен мотор (в него си има центробежен ключ) и пресостат с разтоварващ клапан. Монтираш тия чаркове към прилежащата глава и бутилка и си ти.
                      Ако компресора не ти покрива нуждите или ти е просто да го има - продай този така както си е и си направи един от хладилен агрегат - назад в темата имам качени снимки

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X