Сега говорих с един колега фен на С 5. Някъде в Люлин около новото кръгово имало някаква база в който един колега е имал много такива стругове и е продавал части . Преди години от там си е свалил шпиндел и много резервни части за неговия .
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Айдее, и аз със струг - Ц5МБ
Свий
X
-
Лелее, как върви времето, повече от година и половина е минало от последният ми пост в темата... Срамота. Добре де имах оправдание - бях в строителство, но за късмет и щастие поприключих. От известно време имам доста работа в работилницата по разни проекти и занимавки на приятели и познати. Разбира се през изминалото време машината не ми е създавала грижи и успешно си върши работата за която я съживих.
Който следи темата, знае че преди време си изработих липсващия възел на лентовата спирачка. От тогава, въпросната спирачка работи доста адекватно, обаче струга не я прие като чуждо тяло. Ситуацията бе следната - при кратки операции проблеми нямаше, но при по-продължително натоварване и загряване се случваше много неприятно, а и ОПАСНО поведение. При спиране на вретеното в неутрално положение и активирана спирачка шпиндела си спои в покой и изведнъж прави 2-3 оборта от самосебе си
, още по-яко е когато е на 500+ оборота и ключа е на патронника, а ръцете ми на него да свалям или качвам детайл
. Все пак търсих проблема но не намерих такъв изхождайки от схемите на сервизното ръководство и логиката ми. Така и си остана, просто придобих навика да изключвам от скорост когато свалям детайл
. Да обаче, покрай обекта ми се наложи да си произведа доста малогабаритни детйали за оградите по вътрешното стълбище, които ми останаха като десерт и сами се досещате какво се случва когато трябва да свалиш 50 детайлчета на които операцията им е примерно челосване и фаска, а диаметъра е ф6
. В крайна сметка се навих да сваля съединителя и да видя какво се случва. Е имаше защо да го направя и ме е много яд че се пулих 100 пъти над тъпите схеми, които се оказаха за следващата очевидно ревизия на машината
.
Ето я въпросната схема:
- ограденото в червено са упорните лагери на двете касети на съединителите за прав и обратен ход. Както е видно там логически няма какво да се случи за да увлече съединителя неконтролируемо, но се оказа че има
След като поставих едно стъкло отгоре, включих машината и зачаках. Не след дълго видях, че не пакета от триещи съединители създава проблем, а нещо под цялата касета. След малко проучвания в нета и една тема на колега от форума за предния модел C5 стигнах до умозаключението, че нашенците в ЗММ са минали ревизия на машината, ама някой е проспал момента или просто не е междинен вариант и е са произвели коруба и скоростна кутия от новия модел с лагеруване на съединители на стария. И за да е още по-яко са сложили и смазващата система по тертип на стария модел, но пък тялото е от новия и резулата е плачевно малко количество масло, за късмет не баш там дето трябва.
А работата на машината в дърводелски цех с дърво дълги години, само е спомогнал за резулата..
Ето го въпросния съединител:
А ето и втулката, която на схемата е лагер.
Точно на тези снимки ясно се вижда как маслосмазващите канали на бронзовата втулка са се буквално заличили на половината от втулката. В резултат на което кухата ос, която задейства съединителя остава на сухо. Триците и другите финни боклуци бяха уплътнили всичко идеално добре, а тръбичката която трябвало да смазва втулката, бе сложена в отвор на тялото на скоростната кутия, където вече (в новата ревизия машина) има лагерно тяло и дефакто маслото се бие във външната черупка на лагера и избива обратно.
След малко съветване с триъгълната пиличка и компресора, нещата добиха оригинален вид
Освен това, скоростната кутия която не много успешно чистих когато пуснах струга си е била обилно затлачена, все още.. Цедката на смукателя на помпата я чистих когато пусках машината, беше като сега - плътно затлачена.
- запоих и дребните пробойни.
Новото масло само бе омило боклука. Но аз съм си виновен, че не разглобих още в началото и че не почистих кутията по-обстойно.
Сега за целта си изработих вакуумпома и изсмуках всичко дето бе на дъното, заредих с нафто/бензин и изплакнах с четка и така няколко пъти докато цвета на дъното на скоростната кутия не стана ясен, а пушилката и калта по стените не се отми.
Дъното на скоростната кутия и новото масло:
Последва и корекция на тръбичките, няколко пъти
https://drive.google.com/file/d/10KA...ew?usp=sharing
Вчера и оня ден работих по 3-4 часа на машината, без да я спирам. Определено всичко е в норма, маслото загря до към 40 градуса и толкова. В момента съм му налял Mobil DTE24, но ще го сменя с DTE 25, една идея по-гъсто е и е баш правилното за тоя струг.
В заключение мога да кажа, че въпреки тъпите производствени пропуски, въпреки годините неистов тормоз и незнайно масло с всевъзможно боклуци в него, стругчето е работило доволно добре. Искам да кажа, че нашенските машини са копирали добри образци и същевременно са имали технологии чрез които са правили добри машини, но явно сглобката е куцала
Коментар
-
Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
Искам да кажа, че нашенските машини са копирали добри образци и същевременно са имали технологии чрез които са правили добри машини, но явно сглобката е куцала
Още берем плодовете на онези времена, ама много хора не го осъзнават.
Иначе браво за мерака и старанието. И аз понякога съм се отчайвал само при вида на някоя техника за ремонт, но като започне да се пипа, да се рови и наблюдава, и ако човек има капацитет-нещата се случват.Има ли желание-има и начин!
- 1 like
Коментар
-
'''Само в С 11 имаше поне 20 патентовани
възела .''
вероятно не сме били в състояние да копираме работещите такива...от оригинала от който е копиран. Инак и соц.колите бяха супер...до като не седнахме в западни. Всъщност нашенското производство на металорежещи машини до което съм се докосвал, сравнено със западни наборчета..... е просто евтин боклук. Нашите просто са си произведени криви. Иначе и аз си хваля нашенското....макар честно да си кажа аз лично се съмнявам че има каквато и да е машина...в който и сектор на промишлеността да е измислен у нас. За жалост не ми е и известно за нашенски патент който да използва някой друг освен нас....иначе сме мозъци големи.... Поправка...сещам се за иновация в СКФ лагерите....подобрение на сепаратора...в нащо ВМЗ до колко ми е известно....ма определено не е като наш патент вписано и
Последно редактирано от kalin3000; 23-08-22, 21:08.
Коментар
-
Първоначално публикуван от kalin3000 Преглед на мнение'''Само в С 11 имаше поне 20 патентовани
възела .''
вероятно не сме били в състояние да копираме работещите такива...от оригинала от който е копиран. Инак и соц.колите бяха супер...до като не седнахме в западни. Всъщност нашенското производство на металорежещи машини до което съм се докосвал, сравнено със западни наборчета..... е просто евтин боклук. Нашите просто са си произведени криви. Иначе и аз си хваля нашенското....макар честно да си кажа аз лично се съмнявам че има каквато и да е машина...в който и сектор на промишлеността да е измислен у нас. За жалост не ми е и известно за нашенски патент който да използва някой друг освен нас....иначе сме мозъци големи.... Поправка...сещам се за иновация в СКФ лагерите....подобрение на сепаратора...в нащо ВМЗ до колко ми е известно....ма определено не е като наш патент вписано и
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
Пролетта товарих две нови . Сливен работи само за износ . Случка от петък . Перфектен английски струг РМЦ 2 метра височина над 300мм над паралелите . Арабите нещат да го погледнат . Омитат българските машини на цена каквато им кажеш .Последно редактирано от sek.1; 28-08-22, 07:48.
-
Момчета, не се дъвкайте, излишно е
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар