Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Айдее, и аз със струг - Ц5МБ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сега говорих с един колега фен на С 5. Някъде в Люлин около новото кръгово имало някаква база в който един колега е имал много такива стругове и е продавал части . Преди години от там си е свалил шпиндел и много резервни части за неговия .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • Колега ако може телефон на този човек понеже на съм от София и не знам как да се свържа. Предварително Благодаря.

      Коментар


      • Може ли телефон на човека от Люлин ?

        Коментар


        • Колега какво ти трябва за С5 ,че вече имам почти още един

          Коментар


          • Лелее, как върви времето, повече от година и половина е минало от последният ми пост в темата... Срамота . Добре де имах оправдание - бях в строителство, но за късмет и щастие поприключих. От известно време имам доста работа в работилницата по разни проекти и занимавки на приятели и познати. Разбира се през изминалото време машината не ми е създавала грижи и успешно си върши работата за която я съживих.
            Който следи темата, знае че преди време си изработих липсващия възел на лентовата спирачка. От тогава, въпросната спирачка работи доста адекватно, обаче струга не я прие като чуждо тяло . Ситуацията бе следната - при кратки операции проблеми нямаше, но при по-продължително натоварване и загряване се случваше много неприятно, а и ОПАСНО поведение. При спиране на вретеното в неутрално положение и активирана спирачка шпиндела си спои в покой и изведнъж прави 2-3 оборта от самосебе си , още по-яко е когато е на 500+ оборота и ключа е на патронника, а ръцете ми на него да свалям или качвам детайл . Все пак търсих проблема но не намерих такъв изхождайки от схемите на сервизното ръководство и логиката ми. Така и си остана, просто придобих навика да изключвам от скорост когато свалям детайл . Да обаче, покрай обекта ми се наложи да си произведа доста малогабаритни детйали за оградите по вътрешното стълбище, които ми останаха като десерт и сами се досещате какво се случва когато трябва да свалиш 50 детайлчета на които операцията им е примерно челосване и фаска, а диаметъра е ф6 . В крайна сметка се навих да сваля съединителя и да видя какво се случва. Е имаше защо да го направя и ме е много яд че се пулих 100 пъти над тъпите схеми, които се оказаха за следващата очевидно ревизия на машината .

            Ето я въпросната схема:
            - ограденото в червено са упорните лагери на двете касети на съединителите за прав и обратен ход. Както е видно там логически няма какво да се случи за да увлече съединителя неконтролируемо, но се оказа че има
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Схема.jpg
Прегледи:474
Размер:811.7 КБ
ID:6886856
            След като поставих едно стъкло отгоре, включих машината и зачаках. Не след дълго видях, че не пакета от триещи съединители създава проблем, а нещо под цялата касета. След малко проучвания в нета и една тема на колега от форума за предния модел C5 стигнах до умозаключението, че нашенците в ЗММ са минали ревизия на машината, ама някой е проспал момента или просто не е междинен вариант и е са произвели коруба и скоростна кутия от новия модел с лагеруване на съединители на стария . И за да е още по-яко са сложили и смазващата система по тертип на стария модел, но пък тялото е от новия и резулата е плачевно малко количество масло, за късмет не баш там дето трябва.
            А работата на машината в дърводелски цех с дърво дълги години, само е спомогнал за резулата..

            Ето го въпросния съединител:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-8c735b75a5a23b115a50eea2ea9cc722b7d0b0329f5f5b531b68b692deace5c1_246d1e77e36f7ef5.jpg
Прегледи:430
Размер:163.7 КБ
ID:6886857
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-949c15cf6fc1db97d83f7ad90aa80babb544dfa8618d68516cc5c069415221d0_34f2bafca28826de.jpg
Прегледи:425
Размер:199.6 КБ
ID:6886858
            А ето и втулката, която на схемата е лагер.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-afdb727b8221bafb037ee431c560293a9ebcb8725660de606be3deb4aed2f431_490084849b508755.jpg
Прегледи:422
Размер:122.8 КБ
ID:6886859 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-db3a829285658a92dcd9cf8f94c21db84834b73d2dda3bcd4a97a07b28c8f69b_392fe60d19d29422.jpg
Прегледи:425
Размер:146.2 КБ
ID:6886860
            Точно на тези снимки ясно се вижда как маслосмазващите канали на бронзовата втулка са се буквално заличили на половината от втулката. В резултат на което кухата ос, която задейства съединителя остава на сухо. Триците и другите финни боклуци бяха уплътнили всичко идеално добре, а тръбичката която трябвало да смазва втулката, бе сложена в отвор на тялото на скоростната кутия, където вече (в новата ревизия машина) има лагерно тяло и дефакто маслото се бие във външната черупка на лагера и избива обратно .
            След малко съветване с триъгълната пиличка и компресора, нещата добиха оригинален вид

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-0a9d80c38244b5a4d6bfc95d779f8a8db31cf7897d9d642d36f0275da27263c9_1df673cc8eff0e03.jpg
Прегледи:421
Размер:124.6 КБ
ID:6886861
            Освен това, скоростната кутия която не много успешно чистих когато пуснах струга си е била обилно затлачена, все още.. Цедката на смукателя на помпата я чистих когато пусках машината, беше като сега - плътно затлачена.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-78dc7b1dcd9cbf685c31e7f97161c52cfc270d1d07346c2854c4f1937243ea4e_7745fe385757d95a.jpg
Прегледи:411
Размер:183.5 КБ
ID:6886863​​ Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-58a1aaa41a292fe67f95ce3c05f669f6eb6e637e2db936c532aa1185f4eaf5cd_743dc99d8729a248.jpg
Прегледи:425
Размер:189.1 КБ
ID:6886864
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-0e3f54ac5d1c903e60bd3f303cdc6b05adc6ec0968fe42410a15d84220e1453e_6ce6ce1ff560e934.jpg
Прегледи:415
Размер:126.0 КБ
ID:6886865 - запоих и дребните пробойни.

            Новото масло само бе омило боклука. Но аз съм си виновен, че не разглобих още в началото и че не почистих кутията по-обстойно.
            Сега за целта си изработих вакуумпома и изсмуках всичко дето бе на дъното, заредих с нафто/бензин и изплакнах с четка и така няколко пъти докато цвета на дъното на скоростната кутия не стана ясен, а пушилката и калта по стените не се отми.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-3fd789adfa146b73c7d56e1ebe03880365570b2a5842472e96cd122377bb73ec_fddfd74b86ccb1d.jpg
Прегледи:421
Размер:115.7 КБ
ID:6886866 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-96d6efe0ecd82d06adfb6a6f58b5a2f58472c8fa62dfb3abefc2640f6c056ff7_da544e676fe83c87.jpg
Прегледи:423
Размер:117.1 КБ
ID:6886867
            Дъното на скоростната кутия и новото масло:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-c4c1b675ff0f063cd8b8f89db344234a9f24d0967fda86efd36b97258e8d4f82_146a978e25c9dd8e.jpg
Прегледи:423
Размер:118.6 КБ
ID:6886868 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-b2fda5f70768e4f90ee1684d47b471f3ea13d51c43607810ffff558fe931dfb0_3277e31c561624b8.jpg
Прегледи:427
Размер:229.4 КБ
ID:6886869
            Последва и корекция на тръбичките, няколко пъти

            https://drive.google.com/file/d/10KA...ew?usp=sharing

            Вчера и оня ден работих по 3-4 часа на машината, без да я спирам. Определено всичко е в норма, маслото загря до към 40 градуса и толкова. В момента съм му налял Mobil DTE24, но ще го сменя с DTE 25, една идея по-гъсто е и е баш правилното за тоя струг.

            В заключение мога да кажа, че въпреки тъпите производствени пропуски, въпреки годините неистов тормоз и незнайно масло с всевъзможно боклуци в него, стругчето е работило доволно добре. Искам да кажа, че нашенските машини са копирали добри образци и същевременно са имали технологии чрез които са правили добри машини, но явно сглобката е куцала
            Прикачени файлове

            Коментар


            • Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение

              Искам да кажа, че нашенските машини са копирали добри образци и същевременно са имали технологии чрез които са правили добри машини, но явно сглобката е куцала
              Комунистическата ни икономика беше пълно копие на съветската. Та никак не са чудни такива неща-тръбичка за масло водеща до затапен от лагера отвор... И ние действахме на принципа "хотели лучше, получилось как всегда". А също и "ден да мине-самун да загине".
              Още берем плодовете на онези времена, ама много хора не го осъзнават.

              Иначе браво за мерака и старанието. И аз понякога съм се отчайвал само при вида на някоя техника за ремонт, но като започне да се пипа, да се рови и наблюдава, и ако човек има капацитет-нещата се случват.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Станьо е пристрастен, не може да бъде обективен критерий.

              • I.Stoyanov
                I.Stoyanov коментира
                Редактиране на коментар
                Съгласен :mgreen: ,
                Кольо, ти сам виждаш разликите между западната селскостопанска техника и нашенско-руската. И двете вършат работа, ама на Кольо му се такова таковата с едни малко повече каточели...

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Няма смисъл да се обясняваме.
                Вярата е здраво бронирана в гърдите, и за нея бронебойни патрони няма открити. Няма открити!

            • '''Само в С 11 имаше поне 20 патентовани
              възела .''


              ​​вероятно не сме били в състояние да копираме работещите такива...от оригинала от който е копиран. Инак и соц.колите бяха супер...до като не седнахме в западни. Всъщност нашенското производство на металорежещи машини до което съм се докосвал, сравнено със западни наборчета..... е просто евтин боклук. Нашите просто са си произведени криви. Иначе и аз си хваля нашенското ....макар честно да си кажа аз лично се съмнявам че има каквато и да е машина...в който и сектор на промишлеността да е измислен у нас. За жалост не ми е и известно за нашенски патент който да използва някой друг освен нас....иначе сме мозъци големи.... Поправка...сещам се за иновация в СКФ лагерите....подобрение на сепаратора...в нащо ВМЗ до колко ми е известно....ма определено не е като наш патент вписано и
              Последно редактирано от kalin3000; 23-08-22, 21:08.

              Коментар


              • I.Stoyanov
                I.Stoyanov коментира
                Редактиране на коментар
                Баш, сега не мога да открия двойника на моя струг, но го има 1:1 производство от германците. Наще са сменили само дреболии в супорта и то за лошо. Темата не е обект на спорове. Хубави или не толкова, това са машините които са в нашия район и са масови, което ги прави по-ремонто пригодни и познати.

            • Първоначално публикуван от kalin3000 Преглед на мнение
              '''Само в С 11 имаше поне 20 патентовани
              възела .''


              ​​вероятно не сме били в състояние да копираме работещите такива...от оригинала от който е копиран. Инак и соц.колите бяха супер...до като не седнахме в западни. Всъщност нашенското производство на металорежещи машини до което съм се докосвал, сравнено със западни наборчета..... е просто евтин боклук. Нашите просто са си произведени криви. Иначе и аз си хваля нашенското ....макар честно да си кажа аз лично се съмнявам че има каквато и да е машина...в който и сектор на промишлеността да е измислен у нас. За жалост не ми е и известно за нашенски патент който да използва някой друг освен нас....иначе сме мозъци големи.... Поправка...сещам се за иновация в СКФ лагерите....подобрение на сепаратора...в нащо ВМЗ до колко ми е известно....ма определено не е като наш патент вписано и
              Колега стига си писал глупости ! До 1989 година до 90 % от продукцията на ЗММ холдинг отиваше за износ . И сега това което оцеля от голямото ЗММ завода в Сливен работи само за износ . От 20 години насам Ракан и още двайсетина араби изкупуват старата българска техника и я изнасят със скоростта с която напълнят контейнера . Всичко това щото е много скапана !

              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                А кога за последно си товарил нова българска машина от някое ЗММ? Или видял новопроизведена инсталирана някъде?

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Пролетта товарих две нови . Сливен работи само за износ . Случка от петък . Перфектен английски струг РМЦ 2 метра височина над 300мм над паралелите . Арабите нещат да го погледнат . Омитат българските машини на цена каквато им кажеш .
                Последно редактирано от sek.1; 28-08-22, 07:48.

              • I.Stoyanov
                I.Stoyanov коментира
                Редактиране на коментар
                Момчета, не се дъвкайте, излишно е

            • Колеги търся си Ц5 М/МБ в добро състояние на 1000 междуцентрово.
              Ако някъде изпадне нещо и не ви трябва пишете .
              0885851688 Румен

              Коментар


              • Колеги дайте снимка на тези таблици за резбите и подаванията ако е удобно.
                поздрави

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X