Ами както гласи заглавието, оборудвах се с една ц5-ца, "68 ми набор 1500мм паралели. Машината работи без странни шумове, но както се очаква за 50 годишна е преживяла доста.
За щастие всичко си и стои с едно " малко изключение"
- липсва лентовата спирачка - не само лентата , а и целият механизъм който я вклюва и изключва.
Има явни следи от поражение по единия от валовете в ск. кутия заради нея. Вероятно се е скъсала и се е омотАла.
Е и люнетите ги няма но да кажем, че те не са болка за умиране.
Както и предните 2 вратички на левия крак ноо...
Стругчето е с 4кв. елетродвигател, всичките зъбни колела от сменната лира са налични. Няма луфтове по кръстат супорт и управляващи механизми.
Има по-голям луфт в бронзовата втулка на първичния вал на подавателната кутия, но вече е свалена и се изработва, а вала на шлайф, че беше повлякал.
Днес свалих и супортната кутия. В нея всичко е ток, като изключим килогарама трици. Че го взех от дърводелна .
До тук добре. Струга вече е измит, след 3л. безконтактна течност 2л. обезмаслител и няколко телени четки.
Разглобени са подавателната и супортна кутия. Винта за резбите е в добро здраве.
Паралелите са видимо с лек ръб, за някакво успокиение почти на 1м. еднакво износването. Когато го събера ше се види колко ще е точен. За сега нямамам нужните инструменти и най-вече знания да опитвам шабрене и шлайфане.
Всичко е измито и проверено за луфтове. Остава да сменя маслото в скоростната кутия, мисля че 5w40 ме му е тамън. Подготвям го за боя, обаче ме гложди липсата на лентовата спирачка. Имам някаква принципна диаграма от паспорта, свален от форума, но на нея липсва устройството за включване и изключване.
Молбата ми е някой с Ц5 да отвори неговия капак на скоростната кутия и да снима, ако може и по-основните габаритни размери. За да мога да я изработя.
Ще съм силно благодарен и задължен.
Ако някой пък има ц5 на части и му се продава целия механизъм, без значение с лента с феродо или без ще е идеално.
И един странен въпрос - може ли да се изработят някъде, някак си всички табелки. Аз нямам липсващи, тази за резбите и подаванията беше залепена с лепило и падна при миенето, но я имам. Но все пак ако може да се изработят ще е перфе.
Ами те така, ще качвам снимки от време на време да ви държа информирани.
За щастие всичко си и стои с едно " малко изключение"
- липсва лентовата спирачка - не само лентата , а и целият механизъм който я вклюва и изключва.
Има явни следи от поражение по единия от валовете в ск. кутия заради нея. Вероятно се е скъсала и се е омотАла.
Е и люнетите ги няма но да кажем, че те не са болка за умиране.
Както и предните 2 вратички на левия крак ноо...
Стругчето е с 4кв. елетродвигател, всичките зъбни колела от сменната лира са налични. Няма луфтове по кръстат супорт и управляващи механизми.
Има по-голям луфт в бронзовата втулка на първичния вал на подавателната кутия, но вече е свалена и се изработва, а вала на шлайф, че беше повлякал.
Днес свалих и супортната кутия. В нея всичко е ток, като изключим килогарама трици. Че го взех от дърводелна .
До тук добре. Струга вече е измит, след 3л. безконтактна течност 2л. обезмаслител и няколко телени четки.
Разглобени са подавателната и супортна кутия. Винта за резбите е в добро здраве.
Паралелите са видимо с лек ръб, за някакво успокиение почти на 1м. еднакво износването. Когато го събера ше се види колко ще е точен. За сега нямамам нужните инструменти и най-вече знания да опитвам шабрене и шлайфане.
Всичко е измито и проверено за луфтове. Остава да сменя маслото в скоростната кутия, мисля че 5w40 ме му е тамън. Подготвям го за боя, обаче ме гложди липсата на лентовата спирачка. Имам някаква принципна диаграма от паспорта, свален от форума, но на нея липсва устройството за включване и изключване.
Молбата ми е някой с Ц5 да отвори неговия капак на скоростната кутия и да снима, ако може и по-основните габаритни размери. За да мога да я изработя.
Ще съм силно благодарен и задължен.
Ако някой пък има ц5 на части и му се продава целия механизъм, без значение с лента с феродо или без ще е идеално.
И един странен въпрос - може ли да се изработят някъде, някак си всички табелки. Аз нямам липсващи, тази за резбите и подаванията беше залепена с лепило и падна при миенето, но я имам. Но все пак ако може да се изработят ще е перфе.
Ами те така, ще качвам снимки от време на време да ви държа информирани.
Коментар