Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Защита.jpg
Прегледи:1
Размер:92.8 КБ
ID:5274246
    Панайот Бърдарски
    0887 60 77 22

    Коментар


    • #77
      От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

      хайде зглобяването в кутия АТХ върви добре скоро ще направя снимки.
      Оказа се че една кутия от компютърно захранване си е доста тесна за електрожен не бих повторил втори път такова чудо но ще стане уникално.
      Днес навих изходния дросел 13 навивки от 2 шини в паралел по 7квадрата. и в средата сложих една феритна антена срязана на три. и стана добре че мястото му е пред радиаторите да се охлажда но мястото е тесно.....


      важното е да си спокоен и да дишаш дълбоко.

      Коментар


      • #78
        От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

        Кутия от АТХ не е най удачния избор.Правих го това изпълнение преди година, но проблемите с охлаждането не са малки.При околна температура 28гр след два изгорени електрода 3,25 температурата на транзисторите скочи на 65гр.За тази машинка става въпрос

        http://media.snimka.bg/7077/020409950-thumb.jpg?r=0 .

        Коментар


        • #79
          От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

          Първоначално публикуван от old111 Преглед на мнение
          Точно заради такава ситуация в която може да попадне резонансния инвертор на 3та страница от темата съм пуснал елементарна схемичка която самостоятелно понижава тока и напрежението върху моста с цел недопускане на работа в критични, аварийни режими. в нея може да се използва бавен IGBT транзистор и е необходимо да се използват 2 броя в двете рамена на моста или на всеки транзистор в полумостово свързване. Нуждае се само от галванично развързано захранване а вместо светодиода съм използвал оптрон за по нататъшен анализ и обработка на данните от контролера който може да вземе решение да преустанови работата на силовите ключове или да продължи в зависимост от продължителноста и типа на аварийната ситуация. Самата защита може да работи и напълно самостоятелно но предвид голямата енергия отдавана в IGBT транзистора е склоннна към прегряване. Огромно предимство на тази защита е че при авария на който и да е елемент в силовата част а дори и в управлението не се допуска авариране на други свързани в силовите и управляващи вериги елементи, и е невероятно удобство при настройката на резонансния контур а също така запазва работата на силовата част винаги в резонанс дори и при коефициент на запълване близък до единица и късо или претоварване в изхода!
          Самата защита съм взаимствал от дипломна работа във факултета по електроника на Варненския Технически Университет и съм използвал в реални условия през 2005 - 2006г., но това стана едва след като в края на 2004та пратих във вечните силиконови полета една кофа MOSFET, IGBT и диоди което за онези времена си беше едно малко богатство Е, имаше кой да плаща а и все още се намираха компании които инвестираха в кадърно инженерство, но тези времена май отминаха безвъзвратно за съжаление
          П.П. При интерес мога да изпратя методиката на изчисляване и настройка на модула.
          Добре де, в крайна сметка какво донесе резонансната схема? Мерихте ли ефективност и прочие параметри. Щото ако всичката тая заигравка е само и само заради резонанса, то малко се обезсмисля. Например проста схема в токов режим дава перфектна защита на силовата част, каквото и да се случи, освен ако не се скапе самия чип. А става елементарно - токов траф на първичната и шънт на изхода. Практически е неубиваемо. Пробвано и тествано. Има само 4 IGBT в моста на първичната.

          Някои опитвал ли е пълен мост с дефазиране и ZVS? Мен лично това силно ме блазни, още повече че с малък микроконтролер може да се докара да работи на ZVS при всякакви режими.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #80
            От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

            в АТХ кутия си е моя разработка не повтарям нищо правено до сега.
            доста е глупаво защото е тясно . Радиаторите са ми доста големи в сравнение с другите подобни разработки в нета.
            Аз вкарвам полумост в АТХ кутия а до сега съм срещал само КОСмост. Не очаквам много като работа но ще ми върши работа за дреболии и монтажи пък и си е предизвикателство.

            Коментар


            • #81
              От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

              А защо полумост? Поне да беше еднотактник, ами то... Не виждам никаква "далавера" от полумоста, освен 2 неефективно използвани кондензатора в повече.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #82
                От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                "Далаверата" от полумоста, е възможноста да работи с по-малък изходен дросел, и даже без него /пример някои модели на GYSMI/ Това е важно за побирането му в малка кутия от захранване, макар, че за мен е неудачен вариант. Все пак правим електрожен за работа.
                Панайот Бърдарски
                0887 60 77 22

                Коментар


                • #83
                  От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                  полумоста дава едно предимство или може би повече....
                  двутактен е по малък изходен дросел наистина и още нещо
                  трафа може да се навие на изходно напрежение 45волта на празен ход това ни дава възможност за по дебели проводници на малкият траф Е55 и с удвоител да достигнем 85-90волта на празен ход за лесно и добро разпалване на дъгата.
                  Аз удвоител няма да му слагам заради малката кутия. трафа ми дава 82волта на празен ход та ще видим какво ще излезе.
                  няма драйвери на ИГБТ-тата директно 3,3ома и 1нанофарад ааааа и ценери на 15волта.
                  доста неща съм му орязал
                  Махнал съм всичко без което може.
                  като го подкарам ще го снимам и ще го споделя с вас.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                    Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение
                    "Далаверата" от полумоста, е възможноста да работи с по-малък изходен дросел, и даже без него /пример някои модели на GYSMI/ Това е важно за побирането му в малка кутия от захранване, макар, че за мен е неудачен вариант. Все пак правим електрожен за работа.
                    И как се случва тая работа, като сравнено с пълен мост, след силовия траф всичко е едно и също? В смисъл, кое е нещото, което не дава на пълния мост да работи с малък или без дросел като полумоста.

                    Между другото, на болшинството китайски мапини изходните дросели са доволно малки, намотани върху О-пръстени от IronPowder. Заемат място колкото 2/3 кутия от цигари. Обикновено са 2 на брой.

                    Иде реч за ей-това, навитото върху жълтия пръстен (другото до него е трафо-дросел за запалката и го има само на машините, дето имат и TIG функция. Няма отношение към параметрите на машината):


                    И между другото, машината на снимката е доста по-малка от компютърна кутия. Пълен мост, без резонанси и прочие, на 100Khz.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                      Първоначално публикуван от delivero Преглед на мнение
                      полумоста дава едно предимство или може би повече....
                      двутактен е по малък изходен дросел наистина и още нещо
                      трафа може да се навие на изходно напрежение 45волта на празен ход това ни дава възможност за по дебели проводници на малкият траф Е55 и с удвоител да достигнем 85-90волта на празен ход за лесно и добро разпалване на дъгата.
                      За какво удвоител (предполагам имаш в предвид "грец") на изхода? За още греещи диоди? Вярно че пестиш от траф, ама ще трябва да добавяш към радиаторите, които и без това са най-голямата и тежаща част в един инвертор. При това освен че трябва да са по-големи заради охлаждането, трабва да са по-големи и за да има място за допълнителните диоди, практически двоен брой спрямо двойна вторична.

                      ...и пак не разбрах, що не цял мост, а половинка. До тук - всичко казано си важи с пълна сила и за целия мост.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                        Спарки, имах предвид сравнението полумост-асиметричен мост /еднотактен правоходов инвертор/.
                        А защо не пълен мост? Ми питай колегата който го прави.
                        И за каква компютърна кутия става дума??? Тук говорим за кутия от компютърно захранване АТХ!!!!!
                        Панайот Бърдарски
                        0887 60 77 22

                        Коментар


                        • #87
                          От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                          Sparky не съм правил до сега пълен мост. само няколко коси моста. чувам че при пълният мост имало проблем с едностранно намагнитване на трафа и изисквало следене..... не съм много наясно за този ефект дано някой успее да ми го обясни и дано го разбера и начините за следене и за предотвратяването на този ефект. при полу моста кондензаторите премахвали този ефект така съм чел по форумите дано не ръся глупости. и понеже подкарах полу моста на една дъска насипно взех да го набутам в една кутия от захранване иначе ТОВА НАИСТИНА Е НЕСЕРИОЗЕН ЕЛЕКТРОЖЕН.......
                          от чиста мания го събирам в АТХ кутия.....

                          мнооого електрожени са полу мост не знам защо Nsax-180 и доста подобни ползват модул IGBT и почти една и съща схема....
                          а Arsea или нещо от рода е със същото управление но е пълен мост и там по схема не виждам следене на намагнитването на трафа ????? как става и защо не знам затова питам.

                          човек се учи докато е жив.

                          Коментар


                          • #88
                            От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                            1. Ако в режим напрежение - кондензатор последователно на първичната + някои подробности.
                            2. Ако в токов режим - става автоматично (е, почти де).

                            Това за насищането. А кондензаторите при полумоста го решават, ама "почти". За сметка на това са големи, неефективно използвани, и скъпи. И се разсъхват с времето.

                            А полумости, еднотактници и прочие - случва се тогава, когато маркетинговия отдел е по-нагоре в йерархията от инженерния.

                            Проблема с несиметрични намагнитвания в еднотактника не съществува. Това например е едната причина да го ползват.

                            Ама проблема се решава сравнително лесно - така и така в електрожен трябва да имаш защита в първичната по ток. Което значи токов траф или шънт, който се следи. Което значи че "pulse-by-pulse current limiting" (справка - google), се прави с 5 допълнителни чарка за по 5 стотинки.

                            Това на снимката горе не е в токов режим. Има кондензатор(и) последоватлено на първичната + токов траф за следене на тока в първичната.

                            Та, от еднотактник да речем има някаква полза по тоношение на опростена схемотехника, за сметка на други недостатъци. Ама от полумост към днешно време няма НИКАКВА полза при мощности киловат и нагоре.
                            Предвид ползите от пълния мост и това, че вече транзисторите са доволно евтини, ползата от файдата да ползваш нещо друго малко ми се губи.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                              Спарки, нещата не са толкова прости и еднозначни, както ги описваш.
                              И изобщо хората които пускат заваръчни инвертори в огромни серии, не са глупави. Знаят кое и защо са го направили, влк. и за полумоста.
                              Факторите са много, и не само маркетингови, а чисто икономически.
                              Последно редактирано от pansim; 13-05-11, 12:26.
                              Панайот Бърдарски
                              0887 60 77 22

                              Коментар


                              • #90
                                От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                                ами искам схема на пълен мост която е правена и работи (може и на орегинална машина но с документация навивки траф и т.н.) и ще се опитам да я подкарам, на която са и решени проблемите с намагнитването. наистина съм срещал на схеми на пълен мост последователно на трафа кондензатор но не знаех предназначението му.

                                мерака ми е да направя електрожен 140А максимално прост и евтин и мнооого надежден това се стремя за да го пусна в серия.

                                наистина на полумоста кондензаторите са съизмерими като цена с IGBT така че наистина не печеля нищо но е факт че съществуват мнооого полумостове на пазара като машини.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X