Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Процедура по използване на кабели за ток

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Процедура по използване на кабели за ток

    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
    Интересното е, че тези коли, чиито акумулатор се сваля за час, се повреждат като свалиш аку-то при работещ двигател.
    Няма връзка. Повреждат се повечето.

    Коментар


    • #32
      До: Процедура по използване на кабели за ток

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Няма връзка. Повреждат се повечето.
      Практическият ми опит с два москвича показва друго
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #33
        До: Процедура по използване на кабели за ток

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Практическият ми опит с два москвича показва друго
        На Москвич и Лада преди 1980г е така. Москвичите просто не доживяха този напредък в технологиите, който да направи откачането на акумулатора проблемно.

        Коментар


        • #34
          До: Процедура по използване на кабели за ток

          Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
          Е, добре де, за какво са ви кабели, като можете да си решите проблема като мен ? Ако има някой да ви даде ток, значи акумулатора му е читав. Въпрос на 1 минута е да смените вашия скапан с неговия здрав акумулатор, да "запалите", слагате си келявия акумулатор, връщате на човека читавия акумулатор и после- кой от където е.
          Освен казаното по-горе, има две разположения на (+) и (-) на акумулаторите. Ако разположението на акумулатора на другата кола е обратно на твоето, обикновено кабелите на автомобила се оказват къси за включване му.

          Относко китайските кабели за даване на ток и алтернативите им - отивате в магазин за заваръчно оборудване. Купувате подходящ като сечение кабел, желателно е да не е под 25 кв./мм. Купувате 4 броя щипки за маса - желателно е да са по-компактни. Кримпвате кабелни обувки на кабелите, присъединявате ги към щипките, бележите кой кабел е (+) и кой (-) и сте готови за подвизи.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #35
            До: Процедура по използване на кабели за ток

            Пасат 87г. му изгоря комутатора при даване на ток . Давах ток на едно Ренде с умрял акумулатор.
            Иначе на НИВАта съм карал даже без акумулатор. Това и е хубаво че няма електроники ( освен CDто ).
            Където Бирата, Там и Аз...

            Коментар


            • #36
              До: Процедура по използване на кабели за ток

              Посоченият от мен пример, е практически приложен, лично от мен, в с. Поповица, докато карах Фолксваген Транспортер. Акумулаторът му се вади и слага за 30 секунди. В момента, в който опитах да дам ток на закъсал колега преди два месеца с моята Мазда 5, 2008 г., ми угаснаха сички компютри, тоци и прочие. Преди 5 години направих същия гаф, но бях с Берлингото 2003 г. Едвам си го докарах от Мичурин до Пловдив. Когато и да е и с каквато и кола да е пак ще опитам. Как да кажа на закъсал колега "...ми оправяй се, аз не мога...". Абе, колкото по- нова е колата, толкова по- трудно дигаш предния капак.
              Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

              Коментар


              • #37
                До: Процедура по използване на кабели за ток

                Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
                ... В момента, в който опитах да дам ток на закъсал колега преди два месеца с моята Мазда 5, 2008 г., ми угаснаха сички компютри, тоци и прочие.
                Да си разменил полюсите?

                Коментар


                • #38
                  До: Процедура по използване на кабели за ток

                  Първоначално публикуван от imageo Преглед на мнение
                  Вчера ми се наложи да тествам процедурата с един комшия с паднал акумулатор. Тъй като не бях правил досега такова нещо, а и той явно не беше правил, закачихме плюс към плюс, минус към минус, и той се опита да запали. Не стана. Тогава се появи друг комшия, дългогодишен шофьор, и обясни, че трябва да запаля мойта кола, да поддържам малко обороти, и тогава другия да се опита да запали. Запали от раз. Клемите ги закачих първо с плюса, разкачането беше обратно - плюса накрая. Нямам никаква представа дали това е правилната процедура, но е факт че сработи и нямаше жертви.
                  Първоначално публикуван от bodo Преглед на мнение
                  Това с кабелите съм го правил десетки пъти. Първо се пали автомобила с читавия акумулатор. После се закачат на него кабелите, естествено червения на плюсовата клема, а черния на минусовата. Държат се в двете ръце, за да се избегне контакт. След това се закача червения кабел на плюсовата клема на изтощения акумулатор, после черния на минусовата, въртиш и палиш. После се откачат по обратния ред. Мислех, че всички го знаят. Ментелявите кабели се палят, защото не издържат на големината на тока. Просто няма достатъчно метал в тях.....
                  ПП. Да добавя...кабелите трябва да са развити целите и разделени, не оплетени и омотани, без възли по тях.....както при електрожен или СО.
                  Здравейте,
                  Когато давате ток на друга кола двигателя на колата донор трябва да е загасен. При работещ двигател рискувате да прецакате алтернатора. Натоварва се много от празния акумулатор. За мен правилно е донора да работи десетина минути, ако е студено, за да се възбуди малко акумулатора, после да се загаси двигателя и тогава да се дава ток.
                  Поздрави
                  ОФА 2.0 Спорт "96
                  Боян 0898642831

                  Коментар


                  • #39
                    До: Процедура по използване на кабели за ток

                    Първоначално публикуван от Boby Преглед на мнение
                    Здравейте,
                    Когато давате ток на друга кола двигателя на колата донор трябва да е загасен. При работещ двигател рискувате да прецакате алтернатора. Натоварва се много от празния акумулатор. ...
                    Я кажи това кой алтернатор го бърка, за да не си купуваме такива. Алтернаторът има ток на саммоограничаване, който никак не го претоварва, а повече не може да направи.

                    Проблемът за който говориш го има на старите постояннотокови генератори от преди 1960г.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Процедура по използване на кабели за ток

                      Първоначално публикуван от Boby Преглед на мнение
                      Здравейте,
                      Когато давате ток на друга кола двигателя на колата донор трябва да е загасен. При работещ двигател рискувате да прецакате алтернатора. Натоварва се много от празния акумулатор. За мен правилно е донора да работи десетина минути, ако е студено, за да се възбуди малко акумулатора, после да се загаси двигателя и тогава да се дава ток.
                      Поздрави
                      И след кратко въртене(особено ако палите дизел),търсите трета кола да ви дава ток.
                      Двигателя на ,,донора'' не само трябва да работи,а дори да се форсира
                      Виден столичен ихтиолог

                      Коментар


                      • #41
                        До: Процедура по използване на кабели за ток

                        Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                        И след кратко въртене(особено ако палите дизел),търсите трета кола да ви дава ток.
                        Двигателя на ,,донора'' не само трябва да работи,а дори да се форсира
                        Точно. С единствената уговорка, че инжекционните двигатели обикновено се форсират сами, когато генераторът се натовари.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Процедура по използване на кабели за ток

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Точно. С единствената уговорка, че инжекционните двигатели обикновено се форсират сами, когато генераторът се натовари.
                          Тая уговорка, Ясене, е в рамките на пожелателното. Практиката показва, че дори само при включени фарове токът, от кола 1.8 130 кс не стига да запали дори тико.
                          Особено като включим във веригата неразкачен голям консуматор като един паднал акумулатор и историята става забавна. И като завършим уравнението с кабелите дето са в магазина - има няма 2 квадрата и паленето съвсем става като черна магия
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #43
                            До: Процедура по използване на кабели за ток

                            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                            Тая уговорка, Ясене, е в рамките на пожелателното. Практиката показва, че дори само при включени фарове токът, от кола 1.8 130 кс не стига да запали дори тико.
                            Особено като включим във веригата неразкачен голям консуматор като един паднал акумулатор и историята става забавна. И като завършим уравнението с кабелите дето са в магазина - има няма 2 квадрата и паленето съвсем става като черна магия
                            За това е добре, при тотално празен акк. след закачането на кабелите, подаващия автомобил да е с работещ двигател , на средни обороти поне десетина минути,преди да се пристъпи към палене.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Процедура по използване на кабели за ток

                              Колеги,нека да обърнем внимание и на още нещо.От момента на прикачването на заредения акумулатор до момента на разкачването му изтощения акумулатор се зарежда.До тук звучи много добре , обаче няма какво да ограничи тока на зареждане освен вътрешното съпротивление на електролита.Получава се заряден ток отпорядъка на десетки ампера,последствията могат да бъдат пагубни за слабия акумулатор.Все пак случва се и нови акумулатори да се изтощят. Ако не съм прав поправете ме.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Процедура по използване на кабели за ток

                                Първоначално публикуван от salmanski Преглед на мнение
                                Колеги,нека да обърнем внимание и на още нещо.От момента на прикачването на заредения акумулатор до момента на разкачването му изтощения акумулатор се зарежда.До тук звучи много добре , обаче няма какво да ограничи тока на зареждане освен вътрешното съпротивление на електролита.Получава се заряден ток отпорядъка на десетки ампера,последствията могат да бъдат пагубни за слабия акумулатор.Все пак случва се и нови акумулатори да се изтощят. Ако не съм прав поправете ме.
                                Не си. Стартерните батерии понасят изключително добре големи зарядни токове, когато са напълно изтощени. Затова и съвременните алтернатори нямат друго ограничение на зарядния ток, освен собствената си мощност.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X