Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Процедура по използване на кабели за ток

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Процедура по използване на кабели за ток

    Първоначално публикуван от salmanski Преглед на мнение
    Колеги,нека да обърнем внимание и на още нещо.От момента на прикачването на заредения акумулатор до момента на разкачването му изтощения акумулатор се зарежда.До тук звучи много добре , обаче няма какво да ограничи тока на зареждане освен вътрешното съпротивление на електролита.Получава се заряден ток отпорядъка на десетки ампера,последствията могат да бъдат пагубни за слабия акумулатор.Все пак случва се и нови акумулатори да се изтощят. Ако не съм прав поправете ме.
    Поправяме те. Има макс. ток пускан от генератора и съпротивлението на кабелите. За това не е необходимо оборотите да са на макс.
    От личен опит: акк ми беше на пълна нула, след залепването на релето за подгрввните свещи. Дойде приятел и се наложи да бръмчи 15-20минути преди да запалим. Това беше преди 4 години. Акумулатора ми е на 6 още.

    Коментар


    • #47
      До: Процедура по използване на кабели за ток

      До Ясен и Пенчо.
      За алтернаторите сте прави,но в случая говорим за два акумулатора единият от които се явява (поне за кратко) неизчерпаем източник на ампери,способен да разтопи всичко по пътя си даже и самия себе си. А особенно за необслужваемите (гелови) акумулатори това хич не е полезно.Когато батерията е силно разредена през нея протичат по-силни зарядни токове а към края на заряда тока намалява наблюдава се бурно кипене и отделяне на газ.От алтернатора на колата зарядния ток е добре но ако сложете още един добре зареден акумулатор да отдаде пълната си мощност върху по-слабия и тогава по-слабия моментално ще кипне , ще се нагрее , може даже плочите му да се огънат и да да се изрони активната маса от тях.Не случайно е казано , че когато на автомобила трябва да се поставят две акумулаторни батерии те трябва да бъдат нови,еднакво заредени,с еднакъв капацитет,от една марка а ако е възможно даже с поредни заводски номера.Миналата седмица видях до какво довежда големия заряден ток.Акумулатора беше оловен,стартерен,165 Ah,МОНБАТ. На шестата седмата сеунда акумулатора започна да балбука и из помещението се понесе лоша задушаваща миризма скалата на ампериметъра беше забила докраи в дясно а тя е разграфена до 50А.Изключихме го веднага оказа се повреда в токоизправителя.
      Но да се върнем на темата.Поради това,че на съвременните ав томобили не е добре да се разкача акумулатора при работещ двигател и за да не се получат гореописаните резултати най добре би било веднага след прикачването на помощния акумулатор да се пристъпи към стартиране на двигателя.Ако не се получи запалване веднага да се разкачи до следващия опит.

      Коментар


      • #48
        До: Процедура по използване на кабели за ток

        Свързвал ли си два акумулатора в паралел, да видиш колко са им изравнителните токове? Има такова нещо, наречено поляризационни падове на напрежение в електрохимията. То решава основния проблем с напълно зареден и напълно изтощен акумулатор.

        Коментар


        • #49
          До: Процедура по използване на кабели за ток

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Свързвал ли си два акумулатора в паралел, да видиш колко са им изравнителните токове? Има такова нещо, наречено поляризационни падове на напрежение в електрохимията. То решава основния проблем с напълно зареден и напълно изтощен акумулатор.
          Истината е че не съм ги мерил.Така сиго представях.

          Коментар


          • #50
            До: Процедура по използване на кабели за ток

            Сега имам време, обяснението е такова:

            Напълно зареден акумулатор = 12.8 волта
            Напълно изтощен = 11.8 волта
            Оттам надолу разликата е много малка, общо взето и на 0 да е, първата искричка го праща над 11.

            Акумулаторът около собственото си напрежение е доста либерален - има една област около 1 волт, в която можеш да го разхождаш и той нито ще дава, нито ще взема много ток. След нея вече заработва истински. Другояче казано, вътрешното му съпротивление хич не е линейно (омическо).

            Като включиш два в паралел, те много трудно ще имат разлика повече от 2 волта, за да си прехвърлят значим ток. Ако пък разликата е по-голяма, това се дължи на умряла клетка, в който случай каквото и да правим, кой знае какъв ток през нея няма да протече.

            Коментар


            • #51
              До: Процедура по използване на кабели за ток

              Ооо благодаря за разяснението Ясене.Никога не е късно човек да научи нещо ново.

              Коментар


              • #52
                До: Процедура по използване на кабели за ток

                Страхотна тема, вчера доста рових да я намеря. Днес вече мога да споделя опит. Вдигям я, защото покрай тия студове ще е актуална

                Паднал акумулатор 100Ah (крушката в багажника дори не светеше, акумулатора е там). Китайски кабели - има няма 2 квадрата (по спецификация са 200А... ама за 7.50лв... не ми се вярва), но пък за сметка на това изолацията им е доста дебела Моя акумулатор - 45Ah.

                Прочитайки темата вчера и виждайки днес гореописаната ситуация... се отчаях доста, дойдоха ми на ум разни сцени - разтопени кабели и други подобни сценарии, но нямаше какво да се прави.
                Моя двигател работи, (+) към (+), след това (-) към (-), нямаше как да стане (-) към блока на двигателя. При подаването на (-) на донора имаше леки изкри, крушката в багажника светна алармата се разписка. Скачени седяхме 15-20 мин, двигателя работи нормално, без форсиране. Пипах кабелите, температурата им не се промени, поне не осезаемо. Дойде мига на истината, аз форсирам, колегата пали. Запали от раз! Следва бързо разкачване, първо (-) после (+). След това майстор и нов акумулатор. Хепи енд

                Извод... с пожелание за по-малко паднали акумулатори

                Коментар


                • #53
                  До: Процедура по използване на кабели за ток

                  Карам 20 годишна кола (ford sierra),искам да си купя кабели за ток,има от 200 до 1200А? За "обикновена" лека кола какво да взема? Гледам че в Метро са по 20-60лв,едва ли са най-големите боклуци,но колко ампера ми трябват за нормална лека кола и всъщност колкото повече толкова по-добре ли е?

                  Коментар


                  • #54
                    До: Процедура по използване на кабели за ток

                    Първоначално публикуван от nickname123 Преглед на мнение
                    колкото повече толкова по-добре ли е?
                    да. Иначе, каквито и да вземеш, ще станат. Ако си търпелив и ако акумулаторът е само изтощен, но не и умрял.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Процедура по използване на кабели за ток

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      да. Иначе, каквито и да вземеш, ще станат. Ако си търпелив и ако акумулаторът е само изтощен, но не и умрял.
                      Абе има едни дето кабела я има 0,75 квадрата я не ... Иначе хубава дебела изолация ...
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #56
                        До: Процедура по използване на кабели за ток

                        Първоначално публикуван от nickname123 Преглед на мнение
                        Карам 20 годишна кола (ford sierra),искам да си купя кабели за ток,има от 200 до 1200А? За "обикновена" лека кола какво да взема? Гледам че в Метро са по 20-60лв,едва ли са най-големите боклуци,но колко ампера ми трябват за нормална лека кола и всъщност колкото повече толкова по-добре ли е?

                        Добре е да се види колко е дебело самото жило, не колко е с изолацията! Щото се опитаха да ми пробутат едни дето външно бяха почти кутре дебели, а вътре 1.5мм2 . Та поне 10мм2 трябва да е. И повече, ако може.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Процедура по използване на кабели за ток

                          ...казах, че трябва да е търпелив.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Процедура по използване на кабели за ток

                            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                            Абе има едни дето кабела я има 0,75 квадрата я не ... Иначе хубава дебела изолация ...
                            Тия трябва да вървят с пожарогасител!

                            Коментар


                            • #59
                              До: Процедура по използване на кабели за ток

                              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                              Тия трябва да вървят с пожарогасител!
                              Абе не се запалиха, ама и патрула не запали
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар


                              • #60
                                До: Процедура по използване на кабели за ток

                                Аз си взех щипки за "маса" за електрожен - 400 амперови.
                                Имат нечовешко усилие на стискане, медни контактни пластини и са правилни. Верно е, че са по 7.50 едната.
                                Двете части на шипката са свързани електически една към друга чрез медна мрежичка със сечение около 16мм2.
                                Тези дни като стигна ще им сложа едни проводници 16мм2 по 3 метра и стават кабели чудо.
                                Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                                LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                                Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X