Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за два алтернатора на една кола

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
    Има ли развитие след неделята с подкреплението?
    Има, ама в друга тема. Чети за Rainforest - там е развитието, със снимки.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

      Я да питам.......
      Взех да претривам четките на тези генератори да имат максимална контатктна площ с колектора (то ясно че в завода производител това не се прави), и кво'да видя те са чист графит, а не графитно-медни, и сега ме гризЕ цръвляка на съмнението дали не са "уан рейс онли", зер освен тримерче да си настроиш точно каквото напрежение искаш, генераторите си имат управление "волтидж ъп и волтидж даун" т.е. на финалния спринт се гасят ръчно за да разтоварят малко мотора за още коне към колелата. Ама това са пинизи за къси етапи, а не за седница в джунглата. Никъде на опаковката и в инструкциите не пише да са "кратковременни"............Та въпроса е така ли да оставя четките?
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

        Четките на алтернаторите са чист графит. През тях не тече голям ток, за сметка на това работят непрекъснато и трябва да имат голям ресурс. От същите съображения (и за по-евтино), на някои алтернатори и колекторните пръстени са от графит.

        При стартерите и лебедките е друго. Те работят през живота си общо няколко часа и четките трябва да издържат толкова на триене. За сметка на това през двойно по-големи (от на алтернатора) четки минава 50-100 пъти по-голям ток. Поради което графитът в тях е малък процент, за смазка. Съпротивлението му е твърде голямо, за да се използва само той.

        Прочее, претриването е излишно - размерът им е определен от съображения за ресурс и по ток контактноото петно има груб излишък.

        Коментар


        • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

          Дедо, там, дето се търкат четките е гладко и няма ламели. Ако е от квато мед трябва, а то предполагам е, не вярвам да се износват бързо - няма от какво, освен от боклуци отвън. Той графита си и смазва. Според мен ги остави така.

          ПП: Ясен междувременно е казал същото, че и отгоре.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Прочее, претриването е излишно .
            ....абе едната се стОши н'еак си, и за това......чакам Близнацита да ми кажат че имам фронт за работа и тогава.......
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

              Да си кажем направо - строшихме я аз и Ивайло с лоста и чука. Силно казано строшихме - отчупи се едното връхче и аз няколко пъти намекнах, че това не е беда, ама ти не вЕрваш.

              Коментар


              • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                ама ти не вЕрваш.
                ...вЕрвам, ама го пооправих, проблем е че на другия алтернатор при развиване на гайката за да се сложи ремъчна шайба с по-голям диаметър, резбата се е на$бал. Густав6х6 трябваше да я види.....днес съзерцавах обезглавяването на един "Додж Дюранго"5.9 в гаража ми(че гОрише вОда),и незнам до къде са го докарали Близнаците......
                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                Коментар


                • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                  Както повечето разбраха двата алтернатора се монтират на това дето го кръстих "Кърлежа" (Jungle tick). И понеже е кърлеж изпи ужасно много средства и сили, и понеже е за джунглата, бе натикан в една метална кутия и да се пръждосва да си се гмура в калта из джунглите.......тръгна, но въпросите остават.
                  Снощи (по-точно днес рано през ноща)"Кърлежа" си боботи с мотор (първо дълго палене за тест на електриката), седим с Ясен, той си мери нещо, двамата си се пулим, чешем се тук-там (дет'не ни сърби) "очи тъмнеят, глава се люшка, уста проклина цяла вселена". Лампите на алтернаторите чинно гаснат след запалване и подаване малко на газ и гмъц....
                  Малко странности:
                  На празен ход волтмерите показват 12.5V (общо напрежение на акумулаторните банки) амперклещите показват 10-12А (нещо се пълни). 13+ волта става при подаване на газ на средни и нагоре обороти, що' - догадки
                  При връщане на газта пак сме на 12.5, а лампата на единия алтернатор за момент ярко премигва за незаряд, що' - догадки?
                  При работа на пълно натоварване алтернаторите пращат в инсталацията 120А ( без лебетки ) но единия грее повече, що' - догадки?
                  На празен ход алтернаторите загряват много бързо и повече от мотора, що' - догадки?
                  Към жълтите "Оптима" акумулатори има ли някакви специални изисквания за първоначални цикли заряд разряд?
                  Ако някой има отговори на догадките да казва, ако има въпроси да пита........
                  Последно редактирано от дядо владо; 17-10-13, 16:52. Причина: проспал съм букви
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                    Грее повече единия, щото поема по-голяма част от натоварването, Това ти го казах още като бях там. Практически е невъзможно двата да са съвсем еднакви. Единствения начин да ги накараш да поемат еднаква част от товара е принудително да им изравняваш тоците, тоест с общо управление следящо тока на всеки и изравнявайки го. Сигурно поради същата причина премигва лампата на единия - в преходния режим другия вдига повече напрежение, тоест поема той почти на цяло, и по-лабавия отчита че напрежението му е по-ниско от това на "мрежата", демек ток от него към "мрежата" не тече, и ти пали лампата.
                    На празен ход загряват бързо, щото им е по-малко охлаждането.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                      Я, Дядо се е събудил. А той остана след мене. Аз ги напуснах в 6:30.

                      Алтернаторите загряват БЪРЗО (около 20 секунди работа) до температура, малко неприятна за пипане, но после по неведоми за мен причини се задържат на нея. Мистика е защо така и вероятно е свързано с факта, че са доста "наточени" - класическа конструкция с външна перка и обем като за 60-80А, но на тях пише 300 и явно си ги могат.

                      За сметка на това работният им диапазон от обороти е силно стеснен и на празен ход са гола вОда. Идеята да им се слагат по-малки шайби е силно порочна поради съвсем скромната им горна граница (18000 об/мин - такива са и съвсем цивилните алтернатори). Всъщност им подменихме шайбите с малко по-големи, за да не ги пръсне двигателят като го вкарат в червените обороти (и това пак е на ръба).

                      Единият работи малко повече от другия, но това не ни е беда - като се возим и един стига, като се завъртят лебедките и двата са малко. Външният регулатор беше отречен заради първоначалната идея за превключването 12/24 волта, но поради логистични ограничения алтернаторите няма да участват в този купон. Ще си работят в паралел на първата банка батерии, към която са свързани другите две.

                      Коментар


                      • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                        п.п. сега съм се замислил за схема на алтернатор с превключване триъгълник/звезда - едно допълнително реленце трябва да се управлява и ще имаме едни 70% отгоре при високи обороти и запазване на приемлива мощност при ниските. Ама не си го представям още да стане просто с мосфети, така че мисля още.

                        Коментар


                        • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                          Аз и тука да те питам - какви са ти притесненията по повод диодния разединител? В крайна сметка остана или не?
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                            Остана и ще създава малко проблеми, но другата идея не се възприе поради липса на време. Около 1 волт надолу сме заради него на стартовата батерия.

                            Коментар


                            • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                              Пада е ясен. И всъщност ако е с тлъсти Шотки диоди пада при зареден акумулатор би трябвало да е не повече от половин волт, че и надолу. Така и не погледнах точно какви са.

                              Нещо друго като проблем освен пада виждаш ли? И от стартория акумулатор друго освен двигателя(компютър + запалване + датчици) и стартера захранва ли се?
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                от стартория акумулатор друго освен двигателя(компютър + запалване + датчици) и стартера захранва ли се?
                                Не твърде, поради което и го оставихме така.

                                Съществуват и известни рискове - двата алтернатора могат лесно да го изпукат при разсейване на операторите на врътките за ключ-маса.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X