Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за два алтернатора на една кола

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Въпрос за два алтернатора на една кола

    Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
    На майтап колко смучат?
    Ми лампите на покрива ги писаха диодни, значи има-няма 60 ампера всичко.

    Коментар


    • #92
      От: Въпрос за два алтернатора на една кола

      Нормални фарове + стопове + вентилатори на охлаждането + навигация да речем / ние дьрпаме по 7 ампера на екран за пример / ..............освен ако и фаровете и стоповете не са ЛЕД,но и така да е остават 15 ампера долу горе за всичко това.Не разбирам ма малко ми се виждат,на нормална кола вентилатора за охлаждането ми плющи 15 ампера бушон.

      Знаеш ги тия работи по-добре от мен ма може на други да им вьрши работа - 15 ампера на перките за охлаждането,говорим за пьрва степен от 3 вьзможни,15 амперов бушон го треска.Кьси на колата,а после и дьлги в зависимост от модела,че на големите при дьлги ми светят и кьсите.Не е трофи трьк,но пак има 5 крушки при спирачки и още 4 на задника габарит и още 2 в предните мигачи.И това само вечер,само фаровете на нормална кола са 20 ми ампера,другите 11 крушки при спирачки не ги смятам.Това сметка на 60 вата крушка,аз карам слаби офроуд на нормална кола по 70-75 вата,а има и по 120 на крушка,че и горница,там още ампери смучем.


      Това ЛЕД фарове трябва да има и наистина искам да го видя,в тоя случай не ги смятам тях.


      И не ми се мисли колко вьпроси имам,а ми е интересно някак си.
      Последно редактирано от BENZBOSS; 22-08-13, 20:27.
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #93
        От: Въпрос за два алтернатора на една кола

        Другите консуматори не са много пробвано е.Всички лампи са ЛЕД и надявам се консумацията им да не е толкова зла.Съжелявам че още не сме сметнали всичко но имаме и много друга работа преди крайния сбор на амперите.Надявам се че Ясен ще дойде и лично ще направи сметките и проверката на системата.Колкото до идеята на Павел Василев за Хондата вече сме я играли в Африка.Много бавно се зарежда изсмукана до дъно батерия.А и по правило в асистенската машина ще има такива точно два агрегата.Така че вечер ще се зареждат всички батерии.Видяхме че се предлагат и шайби за два ремъка както и още схеми за монтаж.Но след няколко дни мисля че Ясен ще напише как е станала системата.

        Коментар


        • #94
          От: Въпрос за два алтернатора на една кола

          Близнак ша извиняваш бате ма сьм нахален,не ви знам фифелите,а ти това го знаеш.

          Няма ли да е по-лесно смяната на тия батерии сьс заредени всяка вечер вместо зареждането им на самата кола?3 батерии по 120 амперчета да речем са 360 ампера,да приемем,че смучат по 40% АГМ батерии то това са едни груби 150 ампера или колкото може да им набие една зареждачка.Ще отнеме мффффф половин час на пьлни 150 ампера и поне още 4 часа за да достигнат едно 90-95% от заряда си.Ако сметнем и какви кабели ви трябват за да вкарвате пьлни 150 ампера от сервизния кьм тия батерии,как ще е захващането им / освен ако няма специални клеми за зареждането и не се гонят клемите на самите батерии / на тия кабели.............ебаси мьката.

          Не е ли по-лесно / правилата не ви ги знам / сьс спирането на това чудо дето го мислите да му се сменят батериите сьс заредени,а разредените на коневрьза да заредят за следваща смяна???
          Последно редактирано от BENZBOSS; 22-08-13, 20:42.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #95
            От: Въпрос за два алтернатора на една кола

            Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
            ....Не е ли по-лесно ....
            Не! Като във вашата тема за пищовите, па автомат, па ЕрПеГе, па "Катюша" съвети от клавиатурните рамбовци, а моя "домашен" е 6.35....по темата, дали вечер ще се сложат заредените през деня акумулатори за да се кара на следващия ден, резултата е винаги един сутрин стартираш със заредени акумулатори и докъдето изкарат, големия консуматор е предната лебетка и само я е в уравнението. Стандартна лебетка 12000лб. консумира 450-500А натоварена МАХ............
            П.П. Благодаря на помогналите, вързваме в паралел генераторите.....
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #96
              От: Въпрос за два алтернатора на една кола

              Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
              ...
              П.П. Благодаря на помогналите, вързваме в паралел генераторите.....
              И трите или само двата? На един ремък или на два? Или на 3?
              Гледам задвижват всичко с един ремък. Че и готови планки за директен монтаж има. Мечо пух...


              https://www.dcpowerinc.com/gm-and-ch...r-bracket.html

              http://www.stevemeadedesigns.com/boa...now-available/

              http://www.nationsautoelectric.com/gmtriplet.html

              http://www.down4sound.com/forum/show...models-99-2012
              Последно редактирано от NIKSD; 23-08-13, 00:25.
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • #97
                От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                Да има много различни решения и видове на захващане и монтаж.И това е не само за алтернатора. Точно за това на GM LS е предпочитан за вграждане във всякакви нестандартни возила и изчанчени схеми.

                Коментар


                • #98
                  От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                  Щом има място, защо мислите само двата да слагате? Сложете и трите, и ако има чалъм, двата на един ремък, третия на отделен. Идеалния вариант е и трите на отделен. Пък най-идеалния е, ако и трите ремъка са еднакви по размер /да, знам, нахално става, ама не пречи човек да си мечтае/.
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #99
                    От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                    Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                    Не! Като във вашата тема за пищовите, па автомат, па ЕрПеГе, па "Катюша" съвети от клавиатурните рамбовци, а моя "домашен" е 6.35....по темата, дали вечер ще се сложат заредените през деня акумулатори за да се кара на следващия ден, резултата е винаги един сутрин стартираш със заредени акумулатори и докъдето изкарат, големия консуматор е предната лебетка и само я е в уравнението. Стандартна лебетка 12000лб. консумира 450-500А натоварена МАХ............
                    П.П. Благодаря на помогналите, вързваме в паралел генераторите.....

                    Какво ти става не разбирам - лебедката ясна,няма да го гоните с кабеля,аз говорях като спре за ноща не е ли по-лесна една смяна на батерии,а вече самото зарежане да се прави от или по-точно ВЬВ сервизната вместо да се дьрпат кабели по които да вкарваш 150 ампера.

                    Това не е вьпрос ако имаш цялата вечер,но ако по някакво гадно обстоятелство пристигне 2 часа преди старта,а на сервиза му трябват 6 за зареждане..........увисваш на старта и разчиташ пак на алтернаторите.Стандартна лебедка консумитрра 500,тая колко консумира и за колко време се смята тая консумация.........и не е вьпрос,няма да му слагам вьпросителна вече.

                    Как да е,явно ми е криво мисленето.По вьпроса с Катюши и РПГта нямам какво да кажа,кой как иска така да го чете,каквото ме интересува го питам и не винаги е кратьк вьпроса,финала обаче почти винаги е задоволителен.

                    и палците
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                      Предвиждате ли наблюдение на акумулаторите и техния заряд/разряд? Питам, защото понякога е малко трудно да разбереш, че единия от алтернаторите ти е умрял. Аз влизам в машината, пипам ги, и като напипам някой студен, го обявявам за мъртвец. При вас с пипане няма да стане, още повече, че като са с вътрешно регулиране е нормално да са доста различни по температура.
                      По горе се разисква "заредени/разредени" акумулатори. Ако умре единия алтернатор на последна преди финала лебедка, каква е вероятността да не го забележите и да стартирате пак с мъртвец под капака? Решението с наблюдение на акумулаторите Ясен го знае, само дето неговия шънт е 500 ампера максимум.
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                        Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                        Какво ти става не разбирам -
                        Ако нещо те е подразнило, извнявай. Дори и не съм си го помислял.
                        Понякога от компа е така, пишеш едно с едни мисли, друг го чете и му поражда други...... със сутришното кафе
                        За сега ще участвм само в събирането на електро инсталацията, за това ме интересуват двата генератор.
                        Иначе да, ако регламента не го забранява е по-добре на поддържащата машина да има заредени акумулатори ( а и още 100 джвъчки ), но това е в графа сервизна стратегия и е за по-натам....
                        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                        Коментар


                        • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                          Сега ще задам един въпрос с уговорката, че съм лаик по електриката и ако се окаже много тъп, не ме бийте много!!!
                          Предполагам, че тежестта върху мотора (като отнемане на мощност) която ще оказват трите алтернатора не е малка, независимо къде ще се разположат и как ще бъдат задвижени!?! Останалите проблеми около тях също - както виждам от темата... Просто ми хрумна - вместо да се връткат 3 алтернатора (два перманентно и един резервен), няма ли начин да се задвижи посредством ремък или по друг начин един достатъчно мощен генератор, който произвежда ток с напрежение 24 волта, които да се преобразуват на 12 волта за стандартни нужди, а при необходимост от "турбо режим" на лебедката, да се пуска директно 24 волта..?!!! Предполагам, че физическите размери на подобен генератор са приемливи и за монтаж в колата, и като опция да се носи един резервен... Ще се сменя точно за 5 минути - няколко монтажни болта и две клеми. Дори си мисля (може и само да си "мисля"), че не би било проблем, този генератор да работи само когато има нужда от него (пускат се лебедки), а останалите електрики да си се обслужват от стандартната инсталация на колата.

                          П.П. Така най-малкото ще се спести доста тегло и място от към допълнително силово окабеляване и акумулатори.

                          П.П.П. До колкото има конкретна информация за консумацията на лебедките които ще се монтират (от снимките на етикетите) - там всичко е на 12 в. (14 и нещо ако трябва да сме точни) мисля че това ще свърши работа - 450 ампера максимален ток, при номинално напрежение от 28 волта (пак казвам - може само да си "мисля"), а и е в БГ:http://www.dynamo-bg.com/product.php?id=52 Не съм много наясно с момента на преобразуване на напреженията, но все си мисля, че на 12 волта, ще даде колкото е нужно.
                          Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 23-08-13, 10:35.

                          Коментар


                          • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                            Алтернатор и генератор е едно и също. Дали ще въртиш един голям или няколко по-малки - все тая. Искат еднакво усилие за тия консуматори. Дали ще са 24 волта - пак така. При 24 волта единствено кабелите ще са малко по-тънки, и то не всичките. Няма от къде да се спести тегло - тежестта на генераторите зависи повече от мощността им и почти никак от напрежението, или поне разликата между 12 и 24 волтови с еднаква мощност е или никаква, или съвсем малка.

                            Относно монтажа - като са на общ ремък искат 1 или 2 обтяжни ролки. Демонтажа може да се направи елементарен - ремъка да се опъва от обтяжната ролка, а алтернаторите да са монтирани стационарно, неподвижно. Захващането може да се направи дори без болтове или само с по един на алтернатор и наистина да се сменят за минути, ако не и за секунди - въпрос на техническо решение на стойката, на която ще са монтирани. Може да се направят да се свалят без инструменти дори, а само на ръка, буквално за секунди, включително и стягането на ремъка. Ама не мисля че ще сменят алтернатори по 20 пъти на състезание/експедиция или там за каквото ще се ползва возилото. Иначе нямаше да носят един резервен, а поне 5-6.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Алтернатор и генератор е едно и също. Дали ще въртиш един голям или няколко по-малки - все тая. Искат еднакво усилие за тия консуматори. Дали ще са 24 волта - пак така. При 24 волта единствено кабелите ще са малко по-тънки, и то не всичките. Няма от къде да се спести тегло - тежестта на генераторите зависи повече от мощността им и почти никак от напрежението, или поне разликата между 12 и 24 волтови с еднаква мощност е или никаква, или съвсем малка.

                              Относно монтажа - като са на общ ремък искат 1 или 2 обтяжни ролки. Демонтажа може да се направи елементарен - ремъка да се опъва от обтяжната ролка, а алтернаторите да са монтирани стационарно, неподвижно. Захващането може да се направи дори без болтове или само с по един на алтернатор и наистина да се сменят за минути, ако не и за секунди - въпрос на техническо решение на стойката, на която ще са монтирани. Може да се направят да се свалят без инструменти дори, а само на ръка, буквално за секунди, включително и стягането на ремъка. Ама не мисля че ще сменят алтернатори по 20 пъти на състезание/експедиция или там за каквото ще се ползва возилото. Иначе нямаше да носят един резервен, а поне 5-6.
                              Ако не е станало ясно - идеята ми е въобще да няма допълнителни акумулатори, а генератора директно да храни лебедките. В този случай ще се спести и от кабели, защото няма да се пускат линии до акумулаторите (и до оригиналния дори). Съществува и начин, генератора да се зацепва и върти, само когато трябва. Така няма да товари мотора през останалото време (което е минимум 60% - щото знам за къде се готви джипа). Мисля, че подобна отделна схема за захранване на лебедките има и друг основен плюс - така няма риск от оставане без ток за двигателя, който е бензинов...

                              Коментар


                              • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                                Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                                Ако не е станало ясно - идеята ми е въобще да няма допълнителни акумулатори, а генератора директно да храни лебедките. ......
                                Няма как да стане по множество, чисто електротехнически причини. Инак в тази посока на мисли, с упростяване се стига до механична лебедка, но решението вече е взето, парите са дадени и стоката е пристигнала.
                                Мога да подкрепя Спарки и Ясен в съвета им да се поставят четен брой акумулатори.
                                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X