От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор
Преди години едно от задълженията ми беше да поддържам акумулатори. Със зарядни с описаните данни унищожих няколко стотин бройки.
Разбира се, материалите и технологиите се променят, но и сега, акумулатор поставен на неограничавана по напрежение машина, ще надхвърли 16 волта. Единствено трябва да се следи покачването на напрежението. Ако в продължение на два часа няма промяна, може да се приеме, че зареждането е приключило. Ако има възможност да се провери гъстотата, ще видим, че е в границите на 1.28-1.30. Това е за напълно изправни и качествени акумулатори. Затова предложих защита по ток. Ако се направи стабилизатор за ток, зареждането ще става максимално бързо.
Преди години едно от задълженията ми беше да поддържам акумулатори. Със зарядни с описаните данни унищожих няколко стотин бройки.

Разбира се, материалите и технологиите се променят, но и сега, акумулатор поставен на неограничавана по напрежение машина, ще надхвърли 16 волта. Единствено трябва да се следи покачването на напрежението. Ако в продължение на два часа няма промяна, може да се приеме, че зареждането е приключило. Ако има възможност да се провери гъстотата, ще видим, че е в границите на 1.28-1.30. Това е за напълно изправни и качествени акумулатори. Затова предложих защита по ток. Ако се направи стабилизатор за ток, зареждането ще става максимално бързо.
Коментар