Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

    Преди години едно от задълженията ми беше да поддържам акумулатори. Със зарядни с описаните данни унищожих няколко стотин бройки.
    Разбира се, материалите и технологиите се променят, но и сега, акумулатор поставен на неограничавана по напрежение машина, ще надхвърли 16 волта. Единствено трябва да се следи покачването на напрежението. Ако в продължение на два часа няма промяна, може да се приеме, че зареждането е приключило. Ако има възможност да се провери гъстотата, ще видим, че е в границите на 1.28-1.30. Това е за напълно изправни и качествени акумулатори. Затова предложих защита по ток. Ако се направи стабилизатор за ток, зареждането ще става максимално бързо.
    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

    Коментар


    • #47
      От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

      Че ще надхвърли 16 волта е ясно ,до колко е безопасно за акумулатора е въпроса ?
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #48
        От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

        Тези 16 волта са от акумулатора. Никакъв проблем. Затова е и изискването за двата часа. Лошото е ако не може да ги направи - скапан акумулатор.
        Никой ли не помни какво сме учили за оловнокиселинните клетки? По книгите пишеше, че при пълен заряд достига 2.7 волта. Това по 6 клетки прави...Не ми се смята на ум.
        Това е само теория. На практика не следим заряда по две причини. Първо не ни интересува и второ бързаме да палим, че трябва да тръгваме. Та не се напъвайте. Ако ви мързи да си направите, взимайте първата срещната китайка и газ!
        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

        Коментар


        • #49
          От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

          Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
          Пак ще пиша писано.
          Кога един акумулатор е напълно зареден? Когато, закачен на зареждачка, в продължение на два часа, напрежението на клемите и гъстотата на електролита, престанат да се покачват. Един добър акумулатор, при пълен заряд, достига почти 17!!! волта. Къде отиват 14.4-те и даже 15.1?!
          От горното може да се направи още един извод: През време на зареждането, акумулаторът трябва да се следи. Другото е мързел.
          Не ме разбирайте погрешно. Всички описани зареждащи устройства работят. Акумулаторът, който не е "въртял", след няколко часа на такава зареждачка, ще успее да възпламени двигателя, но ако искаме да бъде 100% възстановен, устройството трябва да има тези 18-20 волта.
          Та като започнете конструирането, осигурете си това напрежение. Може да се направи някаква защита, но само по ток. Не се престаравайте с изправителя. Достатъчен е само един диод. Успешна работа с молива и поялника!
          Като финал ще добавя, че най-добрият акумулатор е новият!
          Напълно те подкрепям , както за 18 до 19те волта ,а и изцяло колега , но що се хабиш ,като нема кой да слуша. Аз също съм за траф , еднопътно изправяне 1 диод = 18 до 20 волта = следене. Лятото гъстота 1,28 зимата 1.29 , 1,30.Живота на един акумулатор зависи и от самите нас ,как го експлоатираме. При свръх натоварвания по ток какви са паузите между натоварванията/въртене на стартер/от там са огъвания на плочите ,опадване на активната маса ......... А да не забравяме ,че иска и късмет. П.п. Ееех и едни училища имаше едно време за тези основни понятия , ама пусто помнене..........
          Последно редактирано от traper2504; 07-02-12, 11:19.
          Сузуки Витара 1,6 и лодка в морето от мечти.

          Коментар


          • #50
            От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

            До тук я докарах преди малко..



            Останаха ми 3 бр. тримера да пъхна и две съпротивления по 1.6 ома или едно 0.8 ома....Имам 1 ом обаче 300 вата ...а ми трябва о.125 ....това май е проблем ...май ще връткам кантал Още по лошото е че калибратора ми работи с 10-12 батерии....Това ще го мисля утре !

            Че и същия радиатор намерих !

            Последно редактирано от Roninn; 07-02-12, 22:30.
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • #51
              Колеги,здравейте.
              За да не отварям нова тема -реших да попитам тук.
              Понеже колата не беше палена отдавна,при опити тази сутрин да я запаля изтощих акумулатора.
              Купих едно зарядно,но се оказа,че е за акумулатори до 65 ампера,а моят акумулатор е 100 амперов.
              Въпросът ми е има ли опасност ,ако включа акумулатора към това зарядно?

              Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 08-02-12, 17:14.
              Ако не знаеш-питай,като знаеш-пак.От питане глава не боли,но от избързване -...много!!!:wink:

              Коментар


              • #52
                От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                Опасност от какво? Наводнение, пожар в Африка, метеоритен дъжд? На акумулатора нищо няма да му стане, просто ще се зарежда по-дълго време. На зарядното също нищо няма да му стане, освен ако не е някакво ултра менте, ама тогава то пак ще си се прецака, независимо какъв е капацитета на батерията. И няма нужда да питаш 2 пъти едно и също. Има поне 2-3 теми с подобни въпроси.
                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                Неизвестен мъдрец

                Коментар


                • #53
                  От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                  Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                  Опасност от какво? Наводнение, пожар в Африка, метеоритен дъжд? На акумулатора нищо няма да му стане, просто ще се зарежда по-дълго време. На зарядното също нищо няма да му стане, освен ако не е някакво ултра менте, ама тогава то пак ще си се прецака, независимо какъв е капацитета на батерията. И няма нужда да питаш 2 пъти едно и също. Има поне 2-3 теми с подобни въпроси.
                  Колега,я по-внимателно с назидателния тон- ако не ти се отговаря,недей.
                  Ако разбирах-нямаше да питам- сигурно има 100 неща от моята сфера,от които ти и грам понятие да си нямаш,капиш???
                  Покажи ми поне една от тия теми....
                  Ако не знаеш-питай,като знаеш-пак.От питане глава не боли,но от избързване -...много!!!:wink:

                  Коментар


                  • #54
                    От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                    Ако зарядното е читаво, просто ще зарежда по-бавно. Ако не е - варианти бол. На акумулатора нищо няма да му стане със сигурност.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                      Аз се чудя колко удачно е да използвам това - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=6478 . Притеснява ме само, че му дават 50W захранване и ще трябва да орежа тока на зареждане на максимум 2.5 ампера (да си оставя едни 20-25% за да не фалира захранването на зарядното).

                      Иначе контролира и по ток, и по напрежение. В началото държи по ток, при достигане на зададено напрежение - почва да намаля тока. При достигане на определен ток - спира зареждането.

                      Та на теория е идеално. Остава и да го пробвам на акумулатор по-голям от 5Ah.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                        Благодаря за отговорите.
                        А до какви показания на мултицета по време на зареждането да го оставя - в момента ми показва 12,50-12,54.
                        Ако не знаеш-питай,като знаеш-пак.От питане глава не боли,но от избързване -...много!!!:wink:

                        Коментар


                        • #57
                          От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                          Всичко под 15 вота е безусловно безопасно.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #58
                            От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                            Зарядното май се оказа менте - зарежда 5 минути и му изключва амперметъра,спира да зарежда,докато не се включи наново и така още 5 минути и пак...
                            Всьо сначале....
                            Ще трябва да ходя да го сменям.
                            Ако не знаеш-питай,като знаеш-пак.От питане глава не боли,но от избързване -...много!!!:wink:

                            Коментар


                            • #59
                              От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                              Снимай го отвътре ако има начин !
                              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                              Анатолий Пейчинов o8875о9815
                              https://dvrbg.com/

                              Коментар


                              • #60
                                От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                                Може и да бъркам, но според мен една клетка на оловен акумулатор беше в идеален вариант 2-2.1 волта и това се мереше на старите акумулатори с открити клеми, клетка по клетка отгоре по клемите, като с товарната вилка можеше да видиш и коя клетка не е в ред.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X