Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Първата повредена лебедка MileMarker...

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    ... Това значи пад в рамките на 0.1-0.3V.
    ... което значи грубо 80 транзистора по 8mOhm за пълен мост, което е загубена работа. Хм, инвертова изглежда все по-примамлив
    Обаче данните ти много се разминават от тези на Ясен? А и кабелите ... колко да са дебели? 100квадрата се монтират трудничко.

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Почти няма лебедка, която да получава над 9 волта в най-тежкия режим.

    Я помислете, какво ще загубим, ако възбуждането се пренавие за паралелно? От гледна точка на комутацията ще загубим 3 от 4-те ключови елемента.
    Тоест, ако се придържаме към споменатите 700А, 2 киловата топлят локвата?
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

    Коментар


    • #17
      От: Първата повредена лебедка MileMarker...

      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
      ... което значи грубо 80 транзистора по 8mOhm за пълен мост, което е загубена работа. Хм, инвертова изглежда все по-примамлив
      Обаче данните ти много се разминават от тези на Ясен? А и кабелите ... колко да са дебели? 100квадрата се монтират трудничко.
      Пропускаш факта че 9-те волта върху лебедката не са само заради кабелите. И акумулатора има някакво вътрешно съпротивление все пак. Моите съображения са да не грее. Тоест, да грее толкова че да се сложи в кутия с човешки размери и човешки радиатор, лепнат за нея, без никакви вентилатори и подобни истории. А то ако си в локва - добре. Тогава охлаждането е налице. Лошото е като си примерно затънал до ушите в пясъка на плажа, щот си се направил на мъж на русото на дясната седалка. А там в 2 на обяд е едни примерно 60 градуса на слънце, отдолу пече двигателя, пък и пясъка, в който си се намаал, след като си пуснал и всичкото блокажи по яката G класа, дето на всичкото отгоре тежи като титаник, а и русото седи вътре да се не препече, с пуснат климатик, примерно.

      ...а това е веселия вариант, все пак Щото може и иначе - да трябва да излезеш, сега и веднага. То иначе за какво да търсим надеждност над тая на обикновение соленоиди?
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #18
        От: Първата повредена лебедка MileMarker...

        Ясно, разбрах те
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #19
          От: Първата повредена лебедка MileMarker...

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          ...... пуснал и всичкото блокажи по яката G класа, дето на всичкото отгоре тежи като титаник, а и русото седи вътре да се не препече, с пуснат климатик, примерно. .......
          Спарки, на "яката G класа" климатика се пуска за охлаждане на управляващата електроника и лебеда вътре в купето. Справка-15ти пост. Това на което макарата е отвън на носа е Терано.
          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
          Вальо. О888 557Ч7Ч
          Silverado 1.3 i

          Коментар


          • #20
            От: Първата повредена лебедка MileMarker...

            Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
            Спарки, на "яката G класа" климатика се пуска за охлаждане на управляващата електроника и лебеда вътре в купето. Справка-15ти пост. Това на което макарата е отвън на носа е Терано.
            Убуу де, замести го с "Патрол" ако щеш. Тоя път беше неволно. Ма патрол няма с 3 заводски блокажа, та да се зарови така.

            Айде, примерно и 80-тка става. Даже още по.

            Доволен?
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              От: Първата повредена лебедка MileMarker...

              Манете ги глупостите, кажете какво може да се направи лебедката да се превключва само с един ред транзистори, а посоката да се сменя от статора, който пък да е захранен паралелно.

              Коментар


              • #22
                От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Манете ги глупостите, кажете какво може да се направи лебедката да се превключва само с един ред транзистори, а посоката да се сменя от статора, който пък да е захранен паралелно.
                Е а де. То полумост щеше да е супер, ама и аз не се сещам нищо по въпроса.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                  За статора не ти трябва полумост - там отива 1/15 от мощността.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    За статора не ти трябва полумост - там отива 1/15 от мощността.
                    Tова проверено ли е на лебедка?
                    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                    Вальо. О888 557Ч7Ч
                    Silverado 1.3 i

                    Коментар


                    • #25
                      От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                      Това е обективен факт за всеки електромотор - няма какво да се прави в статора. Направо казано, може и с постоянни магнити да работи и тогава в статора никаква мощност не трябва.

                      Изобщо, последователната и паралелната схема за подмагнитване водят до различни тягови качества на електромоторите. Този с паралелно подмагнитване работи на по-постоянни обороти - по-независими от товара и захранващото напрежение. С последователното - колкото по-натоварен, толкова по-бавно се върти. Има и смесени - повечето стартери са такива. Грях ми на душата, но не зная лебедките от кой вид са.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Това е обективен факт за всеки електромотор - няма какво да се прави в статора. Направо казано, може и с постоянни магнити да работи и тогава в статора никаква мощност не трябва.

                        Изобщо, последователната и паралелната схема за подмагнитване водят до различни тягови качества на електромоторите. Този с паралелно подмагнитване работи на по-постоянни обороти - по-независими от товара и захранващото напрежение. С последователното - колкото по-натоварен, толкова по-бавно се върти. Има и смесени - повечето стартери са такива. Грях ми на душата, но не зная лебедките от кой вид са.
                        Има и лебедки с постоянен магнит. Имат по-ниска консумация от другите, и по-висока цена, съответно.

                        Има и последователно, и паралелно вързани. Май последователното връзване преобладава.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                          Малка корекция, обикновено лебедките с постоянен магнит са до по-малък товар и респективно най-евтини... Всички лебедки от висок клас задължително са с намотка в статора... Аз лично предпочитам, точно тези с постоянните магнити в статора. Много по-практични са за обичайно, несъстезателно използване, при това токовете които искат са напълно по възможностите на нормални акумулатори...

                          Между другото, точно с такава лебедка Веско и Петя ходиха до Магадан и обратно, яко я използваха и Веско като се върна, каза, че няма намерение за нищо на света да я сменя с друга по-мощна...
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • #28
                            От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                            Я малко наброски:
                            Моторите с последователен/смесено захранван статор явно произхождат от стартерните електромотори и влачат техните особености.
                            Параленото възбуждане и постоянните магнити имат еднакво тягово поведение.
                            Постоянните магнити имат технологична горна граница на размера, но пък с тях моторът е по-икономичен и произвежда по-малко топлина.

                            За нашите транзисторни цели, моторът с постоянни магнити е най-неприятен - изисква H-мост (4 превключвателя) за пълния работен ток и не подлежи на пренавиване на статора.
                            В това отношение моторът с паралелната схема е приятен с две неща:
                            1. Комутира се само на едно място, при това - към маса (оттам лесно охлаждане на ключовите транзистори)
                            2. Посоката се обръща с H-мост за малък ток (статорния)
                            3. Имаме възможност за ускорен ход (с намаляване на тока на статора)
                            Моторът с последователна схема може да се превърне в мотор с паралелна на цената на пренавиване на статора.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              ......може да се превърне в мотор с паралелна на цената на пренавиване на статора.
                              Aко си прав за напрежението върху статора при последователно свързване, то е 1.0-1,5 волта и има намотани 4-6 намотки. Значи, 50-60 намотки за 12V. Колко трябва да е дебела жицата? Остават грубо 50тина ампера..... 5 квадрата? Или бъркам? За 50 намотки по 5мм2 няма да има място....
                              Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                              Вальо. О888 557Ч7Ч
                              Silverado 1.3 i

                              Коментар


                              • #30
                                От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                ...1. Комутира се само на едно място, при това - към маса (оттам лесно охлаждане на ключовите транзистори)...
                                Лесно... също толкова лесно, колкото и ако превключваш 12V.
                                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                                И коментаторите...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X