Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

    1000 ампера е тока на който може да издържи примерно 10-ина секунди, преди да да прегрее и замирише. То в общия случай и акумулатора няма да даде толкова за прекалено дълго време. Това значи - примерно 150 градуса на радиатора. иначе 200А не са никакъв проблем дори за 6-8 броя IRFP260N, които са много далече от параметрите на цитираните по-горе. Може да се докара да издържа безгрижно и повече време, в зависимост от изискванията. Към момента - ценово неизгодно решение.

    Ясене, осцилации не виждам от какво могат да се случат. Това не работи на 300Khz, а просто като ключ.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      OK, няма "кръц". Ще пищи, примерно 10 секуди преди да сдаде.
      Ей, не разбира от дума. Кой ще ти го слуша това пищене? Просто трябва (и може) да е направено добре. Достатъчно проблеми създават другите елементи от системата.

      Ако си мъж, направи мотора трифазен, а вместо един H мост - един и половина. Там вече и ШИМ можеш да прилагаш масово. Определено ще имаш много фенове.

      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      Може ли да се купят чаркалаците за такова електронно управление за сума от рода на 100-120 лева? Разни плавни стартове и защити не са ми нужни. Просто да пуска и изключва тока към двигателя. Сглобяването мога да си го направя сам, като има схема ще се оправя, знам да запоявам.
      Частите - приблизително и с някои компромиси, могат. Но изобщо не си въобразявай, че ще подкараш силова електроника отведнъж, иначе тя схемата е проста, като се изключи балансирането на всичките транзисторчета.

      Коментар


      • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Ясене, осцилации не виждам от какво могат да се случат. Това не работи на 300Khz, а просто като ключ.
        Мислех те за реалист.
        Като превключиш 300-500 ампера, около тях се случват много неща.

        Коментар


        • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Частите - приблизително и с някои компромиси, могат. Но изобщо не си въобразявай, че ще подкараш силова електроника отведнъж, иначе тя схемата е проста, като се изключи балансирането на всичките транзисторчета.
          Хубаво де, няма да мога сам. Имам приятели които ще дават акъли кое как.

          Другото на лични да не спамим.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Мислех те за реалист.
            Като превключиш 300-500 ампера, около тях се случват много неща.
            При тия честоти на включване, не се случват, вЕрвай ми. Дори и при 300 херца не се случват. Ако имаш в предвид индуктивните истории от мотора, те се борят не чак толкова трудно, щом не гоним велики скорости на пускане и спиране.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Един термистор на радиатора върши достатъчна работа за това. Изчисляваш я да устиска на максимално възможното (което не вярвам да е много над 1000А), и ако тръгне да прегрява - кръц!

              Това са по 12 транзистора в рамо, ако в тоя корпус. А има и модули в голям корпус, ама са скъпи пущините.
              Не разсъждаваш камионджийски.
              Пуска се една водичка от големия кръг и приключваш с прегряването. Едва 90 градуса са...


              А идеята с релетата целеше друго. На практика те няма да комутират голям ток. Това остава като задача за транзисторния блок. Така хем ще има механична защита при евентуално дефектиране на блока, хем животът на релетата ще се повиши чувствително.
              Транзисторния блок ще служи за прецизно управление на процеса. Шимът също ще остане функционален, ако е необходим. Съответно и цената ще се редуцира.
              Решението не е хай-тек, но май не е и точно това целта...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                Не разсъждаваш камионджийски.
                Пуска се една водичка от големия кръг и приключваш с прегряването. Едва 90 градуса са...


                А идеята с релетата целеше друго. На практика те няма да комутират голям ток. Това остава като задача за транзисторния блок. Така хем ще има механична защита при евентуално дефектиране на блока, хем животът на релетата ще се повиши чувствително.
                Транзисторния блок ще служи за прецизно управление на процеса. Шимът също ще остане функционален, ако е необходим. Съответно и цената ще се редуцира.
                Решението не е хай-тек, но май не е и точно това целта...
                Вариант е, наистина.

                Колкото до охлаждането - на дизел обикновено температурата е надолу. 80 и по-малко. А напоследък май правят мосфети, дето работят доста нагоре. Единственото лошо е че има още едно място от където да протече.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                  Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                  На практика те няма да комутират голям ток. ... животът на релетата ще се повиши чувствително.
                  При медните контакти, едното не води непременно до другото.

                  Коментар


                  • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                    Добре де. конкретен пример: IRFP2907. 4 милиома, 75 волта (теоретично) 200А, (теоретично) 400 и кусур вата. Цена 11 кинта на дребно, да речем, че мога да ги взема на 10, при количество - вероятно и малко по-малко.
                    На практика: не повече от 75А, тоест има - няма 0.3V пад, и примерно 25 вата на корпуса.
                    400А (постоянна)/75А = 5 транзистора на рамо. Минимум. 4*5*10 = 200 кинта. А честито.
                    Естествено, може да се спести малко, но първо - пада на напрежение става неприятен, второ ... няма да стане
                    Тук не слагам в цената нещото, което ще обира пиковете, радиатори, монтаж и така нататък.

                    Втори пример: IRFP064. теоретично: 55V, 98А, 8 милиома.на практика - същите 75А макс и малко над 8 милиома реално при тия условия. Цена: 3.50 лева.
                    При същия пад (да речем 0.3V на рамо, което е множко, но ...) : 0.3V на 400A , при 8 милиома - 11 парчета на рамо, 44 бройки на мост. по 3 кинта и половина - 130 и кусур. Пак само чисто транзисторите, без друго.
                    Въпроса къде ще се набутат 44 транзистора в ТО247 е още по-интересен

                    Има и други алтернативи (1 милиом, сериозен корпус), НО цената все не става по-ниска, пък и доставката става още по-интересна.

                    Та сега засега - единствената смислена идея за мен поне е тази на Ицо: поляритета да се менка на релета, които превключват БЕЗ товар, а транзисторния ключ да пуска и спира тока след като контактите са застанали в нужното положение. Доколко ще помогне - не знам, но все ще е по-добре.
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                      все ще е по-добре.
                      Тъкмо намекнах, че едва ли ще е по-добре.

                      Коментар


                      • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Тъкмо намекнах, че едва ли ще е по-добре.
                        Ясене, видях го това. Понеже си се занимавал с лебедки повече от мен, съм склонен да ти вярвам ... донякъде. Чак никаква разлика да няма - това вече не го вярвам, но като нищо може да не си струва парите и гъзобола.
                        нека още някой с реален опит и който знае как се чистят контакти, примерно Вальо, да каже колко изкарват при него релетата. Интересно ми е също колко е пада върху контактите в работно състояние.

                        Въпрос, защо медни контакти? Далеч не е най-добрия материал за целта?
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                          Защо медни контакти - това е най-добрият резултат от обсъждането досега. Но може би, защото контактите с дебело посребряване или покритие с платина са доволно скъпи или по традиция от стартерите, където това не е лимитиращ фактор. Тези контакти работят с локално стапяне на материала при всяко контактуване и точно там искрата при включване всъщност подобрява контакта, оттам - намалява пада на напрежение и топлоотделянето. Ако просто долепиш контактите и после пуснеш тока, контактните петна може да не се оформят чак толкова добре и падът да е по-голям.

                          По тези причини, единият от въпросните контакти е набразден. Пак по същата причина, подобни по комутиран ток контакти в енергетиката и електротехниката се правят с триещи се при включване повърхности (нож срещу щипки и други подобни конструкции).

                          Коментар


                          • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                            Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                            ..... примерно Вальо, да каже колко изкарват при него релетата. .....
                            При мен лебеда е на топло, сухо и тъмно. След няколко години ползване продадох китаеца без да съм пипнал кутииката с релетата нито веднъж. Имал съм много и различни проблеми по чукарите. Никога с релетата и лебеда.
                            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                            Вальо. О888 557Ч7Ч
                            Silverado 1.3 i

                            Коментар


                            • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                              Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                              При мен лебеда е на топло, сухо и тъмно. След няколко години ползване продадох китаеца без да съм пипнал кутииката с релетата нито веднъж. Имал съм много и различни проблеми по чукарите. Никога с релетата и лебеда.
                              ... тоест, за момента темата е принципно безсмислена, поне от финансова гледна точка.
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                                А аз да попитам нещо друго взех си лебедка обаче го няма дистационното управление приемника е при кутията с релетата но предаватеря са го изгубили по пътя
                                може ли да се настрои дистанционно от аларма или не си заслужава да се занимавам а да си купя ново дистанционно управление комплект ?
                                ВНЕДОРОЖНИК УАЗ - БОГ РАЗБИТЫХ ДОРОГ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X