Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

    Чак в пъти - едва ли.
    От казаното до тук, да разбирам ли, че реално голяма консумация има само в посока навиване? И че развиването не би трябвало да надхвърля едни, да кажем, 20-30А? Предполагам, че цифрата е доста по-малка всъщност.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

    Коментар


    • #77
      От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

      Нещата отиват към разглобяване на лебедка с цел ограмотяване на електронните хора тук.

      Коментар


      • #78
        От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

        Бе то има картинки, ама не е там работата. Въпроса е какво се случва в реална експлоатация и .... да кажем така, достатъчно изобретателни потребители
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #79
          От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

          Интересно е да се опита с тиристори. По търпят на претоварване.Има 800 амперови тиристори. Проблема е по голямия пад на напрежение в тях. Ако системата е на 24 волта, може и да се получи.

          Коментар


          • #80
            От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

            Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
            ...... и задължително, ако двигателят е спирачка, трябва да се премахне механичната...
            Ако това се случи, то няма да е на мойта лебедка. Така преработена лебедката ще изисква ФРП и много сложна логика и управление, и постоянно ще харчи ток, дори и когато стои на място под товар. Най тъпото обаче е, че може да се изсипеш в някое дере заради един изгорял транзистор.
            А нема нужда. Една електроника вече изхвърлих. ....а беше доста по-безобидна.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • #81
              От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

              Всеки асансьор има подобна спирачка и няма никаква причина да я махаме. Само трябва да се направи по-умно.

              Тиристори - интересна идея. Претоварване търпят точно колкото биполярни транзистори (никак), 2 волта от напрежението ги губим за каузата, а още никой не е казал как ще ги запушваме.

              Коментар


              • #82
                От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                Тиристори при такива ниски напрежение са си направо "аут ъф куесчън". Че то и без това ценните волти ще си остават върху тях. Това дори и наистина да търпяха претоварване. Аз не виждам никаква алтернатива на MOSFET-ите в случая. Виж модерните IGBT има какво да предложат в големите волтажи (200 и нагоре волта). То за това и там се копае реално в момента. А "умната" спирачка просто при електрическа повреда трябва да остава включена. Тоест, тока да я изключва, когато го има. Тривиално - електромагнит, вързан към захранването на мотора, примерно.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #83
                  От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  .....а още никой не е казал как ще ги запушваме.
                  Най-лесно е с тапа. ....иначе идеята е добра... за трифазен мотор. Не за телфер. Талферите до ден днешен ги правят със контактори.
                  Защо? Защооо?
                  Защото..
                  има електрокари с плавно потегляне....но спирачката е на отделен педал.


                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  ........Тривиално - електромагнит, вързан към захранването на мотора, примерно.
                  Колко е това захранване? Плавно? А спирачката?

                  Има и конусни ротори, магнитни спирачки, въздушни, хидравлични....

                  Всичко което е различно от обикновенната механика, вградена вече в лебедките, иска доста по-сложно управление или е по-несигурно. Машинариите с които се бъзикам по цял ден, имат поне по 2-3 подобни звена и единственото, различно от конусен ратор, е магнитна спирачка и честотен преобразувател вързани в схема с взаимен контрол.

                  ПП Не виждам какво ви бърка съществуващата спирачка? Няколко транзистора икономия? То назад тока е почти константа. Той само отпуска спирачката.
                  Последно редактирано от drukman; 09-11-10, 23:06.
                  Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                  Вальо. О888 557Ч7Ч
                  Silverado 1.3 i

                  Коментар


                  • #84
                    От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                    Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                    Най-лесно е с тапа. ....иначе идеята е добра... за трифазен мотор. Не за телфер. Талферите до ден днешен ги правят със контактори.
                    Защо? Защооо?
                    Защото..
                    Защото е скъпо.

                    Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                    Колко е това захранване? Плавно? А спирачката?
                    Колкото стигат до мотора. Пояснявам - електромагнита изключва спирачката. В нормално положение тя си е включена. Тоест, при електрическа неизправност няма мърдане.

                    А иначе - червячен редуктор не иска спирачка. Ама такива лебедки са скъпа рядкост. А и при това предавателно число на редуктора все си мисля че направата на спирачка, изключваща се от една бобина не е особен проблем.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #85
                      От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                      Ако това се случи, то няма да е на мойта лебедка. Така преработена лебедката ще изисква ФРП и много сложна логика и управление, и постоянно ще харчи ток, дори и когато стои на място под товар. Най тъпото обаче е, че може да се изсипеш в някое дере заради един изгорял транзистор.
                      А нема нужда. Една електроника вече изхвърлих. ....а беше доста по-безобидна.
                      OK, но в този случай спирачката трябва да я преработиш основно. Иначе, няма ли усилие от страна на двигателя, тя си работи и в двете посоки... А нуждата от спирачка не е толкова голяма при обичайна експлоатация. Има и лебедки на които фабрично няма спирачка, аз лично моята може би ще я махна, като стигна до нея. Никаква полза нямам, само потенциални загуби и проблеми...
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #86
                        От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                        Аааа.... въпрос: колко може да е голям блока с транзисторите? Или поне колко е голям блока с контакторите?
                        Питам за най-тежкия случай, споменатите по-горе 500-700А и 12V.
                        Има ли някакво предпочитание за формата? В смисъл - по-плосък и по-широк или по-кубичен или нещо друго?
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #87
                          От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                          Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                          ..... А нуждата от спирачка не е толкова голяма при обичайна експлоатация. .......
                          При обичайна експлоатация даже хич не е нужна. Единствено при спускане назад спирачката е фактор. По-горе бях написал за спирачка която е притискаща пружина и еднопосочен лагер. Спира само когато барабана се върти назад. Не си спомням на каква лебедка беше. Мотора на заден ход преборва пружината. При нормална експлоатацоя, развиването се извършва на изключен редуктор а при навиване няма спирачка.
                          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                          Вальо. О888 557Ч7Ч
                          Silverado 1.3 i

                          Коментар


                          • #88
                            От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                            Днес правих малко тестове на 24 волтовия тягов мотор, за който споменах по-горе. Номинална консумация 100А, на моменти до 125А, веднъж отиде на 150. Причината - някой бунак дал накъсо един от крайните изключватели, малко остана да стане бела, но се размина.То и аз съм за бой, че не го проверих, ама уж работеща машина...

                            През 3 паралелни IRFP2907 (4.5 милиома на парче), си тръгва и спира без проблем. За плавен старт обаче малко не им стига душицата - импулсния ток отива да прехвърля 300А, а все пак в даташита изрично пише да не се пускат повече от 90А на парче (ограничение на корпуса ТО247). Иначе нито грее, нито се сърди. Петък или понеделник ще направя още няколко проби на по-голям ток и с повече транзистори, но не мисля, че ще има проблем.

                            Та ако се използуват транзистори с 1.5-1.8 милиома и като няма плавен старт - ще излезе, че комутационен блок на транзистори е нещо съвсем реално, поносимо скъпо и, както се очертава - надеждно.

                            Моля, все пак някой да каже какви са допустимите габарити на блока и каква е предпочитаната форма? Предвид възможността транзисторите да бъдат малко "разхвърляни", може да се получи и неправилна геометрично форма, стига да е удобно.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #89
                              От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                              както и да редиш транзисторите, все ще е по-малко от яките релета.

                              Коментар


                              • #90
                                От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                                Здравейте колеги.
                                Говорих с един проектант електрончик-разработчик. Каза няма никакъв проблем да се направи управление на лебедка-опция дистанционно. С начални параметри-универсално захранване 12-24 волта ток да кажем 1000 ампера. Ще отговоря на всички изисквания-за влага, прах, кал, дъжд, студ, жега, вибрации и други. Ще има мек старт с шим и ,,Н'' мост. Приблизителна цена 800 лева. Прототипа ще излезе скъпо. Вече при повече бройки може да падне цената.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X