Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

    По-конкретно: за тоя тяговия мотор съм сложил 3 бройки IRFP2907. Постоянната консумация е около 60А, от време на време до 110, но за малко. Има плавен старт на ШИМ на 20kHz и два IRFP064N, които постригват "обратните" пикове на 40V. Вярно, че 60А не са 500А, още повече в конкретния случай реверс няма и не трябва, но все отнякъде трябва да се почне

    За по-тежки слуачаи, има и IRFP4368, на 1.8 милиома. Ако няма плавен старт, доста интересно управление може да се заформи. Въпреки бесните капацитети, се управляват съвсем прилично.

    Питах за обратня ход, защото ако лебедката върти натоварена само в едната посока, няма нужда всичките транзистори в Н-а да са толкова яки, едното рамо спокойно може да е със знаително по-евтини или поне с по-малко на брой транзистори.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

    Коментар


    • #62
      От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

      Всъщност, още по-просто е.

      Въжето на лебедката се намотава само в една посока по много причини. Ако се върти в посока намотаване, то обикновено е с дърво на другия край и тогава трябва ток. Ако се размотава, тогава на другия край или има човек (в който случай просто трябва всичко да се изключи, за да се размотава лесно) или има пак дърво, в който случай лебедката ПРОИЗВЕЖДА ток, при това - с обратна полярност. Този ток е безсмислено да го връщаме в акумулаторите - само ще им ядем ресурса. Дайте да измислим, какво да го правим.

      Коментар


      • #63
        От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

        Накъсо, че да има на какво да си топлим премръзналите ръчички?
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #64
          От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

          И това е вариант - при обичайния КПД на една лебедка (примерно 40%) спирачното действие ще е съвсем приемливо.

          Коментар


          • #65
            От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            ...или има пак дърво, в който случай лебедката ПРОИЗВЕЖДА ток, при това - с обратна полярност. ......
            Цъ.

            И напред и назад лебедите харчат ток от батерията.
            За да не се размотава сама, има една еднопосочна спирачка, която обикновенно се справя.
            Ако трябва да ползваш мотора за да спреш саморазвиването, значи, че има нещо поакано.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • #66
              От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

              Добре де, кога се налага движение на лебедката назад?

              Коментар


              • #67
                От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                Цъ.

                И напред и назад лебедите харчат ток от батерията.
                За да не се размотава сама, има една еднопосочна спирачка, която обикновенно се справя.
                Ако трябва да ползваш мотора за да спреш саморазвиването, значи, че има нещо поакано.
                Ясно, че и назад харчи, въпросът е колко. Едно е 500А, друго е 10А или дори 100А. Обясни малко, че и на мен ми куца практиката с лебедките.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #68
                  От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Добре де, кога се налага движение на лебедката назад?
                  Te.

                  От тук. Беше отвесно 4-5м. Спускаш се на лебедка, че иначе... буф...
                  Лебедката си държи без никакви проблеми при спрени команди.

                  Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                  Ясно, че и назад харчи, въпросът е колко. Едно е 500А, друго е 10А или дори 100А. Обясни малко, че и на мен ми куца практиката с лебедките.
                  Колко харчи назад ъъъъ .. А вие що биете негрите?
                  Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                  Вальо. О888 557Ч7Ч
                  Silverado 1.3 i

                  Коментар


                  • #69
                    От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                    Чакай сега. Ако спускането е с механична спирачка, какво общо има електриката с нея?

                    Коментар


                    • #70
                      От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Чакай сега. Ако спускането е с механична спирачка, какво общо има електриката с нея?
                      Абе май беше на електрика хода или поне така изглеждаше като се возех унутре.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #71
                        От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                        По-конкретно: за тоя тяговия мотор съм сложил 3 бройки IRFP2907. Постоянната консумация е около 60А, от време на време до 110, но за малко. Има плавен старт на ШИМ на 20kHz и два IRFP064N, които постригват "обратните" пикове на 40V...
                        Сега поразгледах в сайта на Международни Токоизправители и попаднах на един по-интересен екземпляр - AUIRF7739L2. Корпусът му малко не ми допада, но това предлагат. Възможно е и цената му да е стряскаща де...
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар


                        • #72
                          От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                          Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                          ...Колко харчи назад ъъъъ .. А вие що биете негрите?
                          Ясно, щом се бъзикаш, значи ти е наред коравата кратуна, жив и здрав да си!

                          По темата: не е важно точно колко харчи. Въпросът е следния: ако реверса се използува само за по-лесно развиване, ясно, че консумацията ще е нищожна спрямо работния ход, следователно не се налага симетричен мост. Транзисторите, които комутират посока навиване остават яки, а тия за развиването може да са почти какви да е, или пък да е само по един. Все пак са около 15 кинта бройката и дали ще са 20 или 10, хич не е едно и също като крайна цена.

                          Лично аз съм ползувал лебедка 2 пъти накръст и то съвсем конкретно за измъкване напред. Но може да има някаква ситуация, за която не се сещам, при която да е важно да се осигури мощност и на развиване. Ако няма такава, задачката се опростява и съответно - поевтинява.

                          @Itsso: интересно е, но няма от къде да го докопам засега, а тия другите се продават в магазина до нас. Предполагам обаче, че при повечко желание ще могат да се намерят. Мен по-ме притеснява напрежението - по-нискоомния е на 40V. Иначе пише $2.6 на 1000 като цена
                          Което прави цена на дребно от да речем 8 лева тук.
                          Последно редактирано от tef4o; 08-11-10, 22:06.
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #73
                            От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                            Тука се опитват да ни бъзикат. Няма такова нещо като мощност на развиване. По никой повод не бива да я навиваш наобратно, а при нормалното развиване под товар, въжето извършва работа върху лебедката. Енергията от тази работа или ще отиде като топлина някъде (всичката) или част ще се върне в батериите. Подозирам, че за да го докажем, наистина ще виснем до лебедката с амперклещите, но просто няма как другояче да е.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              ....отиде като топлина някъде (всичката) или част ще се върне в батериите. ....
                              Няма или. Спирачката е едно нещо забучено в барабана, което позволява на оста на мотора да се движи леко в посока на навиване, и с голям зор в посока на развиване. Ако претовариш лебедката на развиване, може и да не устиска, но в нормална ситуация държи. При развиване, като спра да натискам бутона за развиване лебеда спира.
                              Е в тази спирачка отива сишкото топло
                              Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                              Вальо. О888 557Ч7Ч
                              Silverado 1.3 i

                              Коментар


                              • #75
                                От: Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

                                Идеята на спирчката е, когато има въртящ момент от страна на двигателя, натиска върху двете спирачни накладки да спада, респективно все едно я няма докато работи двигателя... Като спре, двете пружинки натискат накладките от вътрешната страна на макарата на лебедката и понеже разликата в оборотите между тези на двигателя и на макарата е много голяма, спирачното усилие е сериозно. Според мен спирането с двигателя обаче, ще е в пъти по-ефективно, стига да се управлява плавно, иначе може нещо да се счупи... и задължително, ако двигателят е спирачка, трябва да се премахне механичната...
                                VPetrov.photography

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X