Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Размисли за управлението на лебедката с елементи на ентусиазъм

    Всъщност, MOSFET транзисторите са най-смисленото силово управление за лебедка. За наличните там токове и на цената на "стартерните" релета могат изобщо да не се нагряват забележимо. Та водата е малка беда. Плетеницата от жици е по-малка и от на контакторите. Могат да се сменят и точно толкова лесно.

    Отделна тема е, че сложи ли там човек транзистори, на следващата стъпка лебедката ще е безчеткова, роторът ще е постоянен магнит, а водата, влязла вътре, само ще помага. Всичката топлина ще е в статора, който пък може да се охлажда по няколко начина, по избор.

    Мечти, ...

    ----------------------------------------------------------------
    Темата произлиза от "Първата счупена лебедка Mile Marker"
    Последно редактирано от Ясен; 07-10-10, 13:48. Причина: отделяне в нова тема

  • #2
    От: Първата повредена лебедка MileMarker...

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Всъщност, MOSFET транзисторите са най-смисленото силово управление за лебедка. За наличните там токове и на цената на "стартерните" релета могат изобщо да не се нагряват забележимо. Та водата е малка беда. Плетеницата от жици е по-малка и от на контакторите. Могат да се сменят и точно толкова лесно.

    Отделна тема е, че сложи ли там човек транзистори, на следващата стъпка лебедката ще е безчеткова, роторът ще е постоянен магнит, а водата, влязла вътре, само ще помага. Всичката топлина ще е в статора, който пък може да се охлажда по няколко начина, по избор.

    Мечти, ...
    Ясене, смятал съм го. На цена не може да се докара. Иначе като устройство и направа проблема е кажи-речи почти никакъв, като изключим индуктивните пикове. Проблема всъщност е че е цял мост, от там и многото транзистори. Да беше полумост - все някак щеше да се докара на приемлива цена.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      От: Първата повредена лебедка MileMarker...

      Спарки, аз от тебе очаквах подкрепа. Едва ли не да направим трифазна лебедка с инвертор до батериите и високо напрежение по силовите жици. Пък ти се нацупи за разлика 2х в цената.

      Коментар


      • #4
        От: Първата повредена лебедка MileMarker...

        Ми преди година-две покопах по въпроса. Трябва да издържат поне известно време на 500А без да прегреят, и това и при 40-50 градуса външна температура. Като сметнеш чарковете дори по заводски цени за 1000бр, пак не излиза. Иначе съм много ЗА, принципно. Евентулано ако се купи торба трнзистори от китайчугите може да се докара нещо що годе на вменяема цена, ама пък ще трябва да се направят 100-ина бройки, които пък няма кой да купи.

        Виж в един заваръчен инвертор няма какво да струва повече от 1000лв. за 200А, заедно с печалбата вътре, квито и дисплейчета, 10 процесора и прочие алабалистики да има из него. Все пак живеем в 21-ви век.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          От: Първата повредена лебедка MileMarker...

          За първата дето ще направите, моля ме имайте предвид за тестер, ще се постарая... Дотогава, ще я караме по старому, като плевим всяка електроника дето избуи, където не и е работа...
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #6
            От: Първата повредена лебедка MileMarker...

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Ми преди година-две покопах по въпроса. Трябва да издържат поне известно време на 500А без да прегреят, и това и при 40-50 градуса външна температура. Като сметнеш чарковете дори по заводски цени за 1000бр, пак не излиза. Иначе съм много ЗА, принципно. Евентулано ако се купи торба трнзистори от китайчугите може да се докара нещо що годе на вменяема цена, ама пък ще трябва да се направят 100-ина бройки, които пък няма кой да купи.

            Виж в един заваръчен инвертор няма какво да струва повече от 1000лв. за 200А, заедно с печалбата вътре, квито и дисплейчета, 10 процесора и прочие алабалистики да има из него. Все пак живеем в 21-ви век.
            500А е малко, става само за лебедки туристически клас, за по-бързите нормалните работни токове са ~700A... Те затова си искат и специални акумулатори, не всеки може да даде такъв ток...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              От: Първата повредена лебедка MileMarker...

              Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
              електроника където не и е работа...
              Ей това е ключът към бараката. Не да сложиш мигащи диодчета, а да свършиш работа. Това обаче не струва $3 за 10 броя.

              Тези 700А при 12 волта ли са или при 24?

              Коментар


              • #8
                От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                500А е малко, става само за лебедки туристически клас, за по-бързите нормалните работни токове са ~700A... Те затова си искат и специални акумулатори, не всеки може да даде такъв ток...
                Знам. Под "известно време", имах в предвид примерно 10-ина минути, което грубо значи 5 минути на 1000А. На краткотрайни пикови токове ще държат така или иначе. Мисля си че няма смислен акумулатор, който да издържи на това без да капне. Те и повече биха могли, ама не ми се ще да се слагат вентилатори, които пък при кофти условия няма да удържат дълго. Многото транзистори са за да може да издаяни само с прост радиатор с човешки размери и човешки загуби това време. От там и голямата цена.

                Да дам пак пример със 200А AC заваръчен инвертор - в AC моста има по 8 IRFP260 на рамо, а е с охлаждане с вентилатор и работи 6 минути, след което 4 почива (вярно че рядко прегрява заради AC моста, ама и никой няма да слага там транзистори залудо). Сега, има транзистори с много по-малко съпротивление, но за тия токове по 10 в рамо не ни мърдат. А хубавите са скъпи. Не вярвам да са много хората, дето да дадат примерно едни 300(силно оптимистична цена) кинта само за управлението. Да бяхме в Китай или в USA - друга работа, ама тук - няма да стане. Пък после - поръчкова кутия, сглобяване, тестване...

                ПП: При 12V са, Ясене. 24-те са по-лесни, при това значително. Ток наполовина, загуби - 4 пъти по-малки. 2 пъти по-малък пад на напрежение, при все това двойно напрежение, на което пада се отразява двойно по-малко.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                  Спарки, дебелите релета не струват много по-малко.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Спарки, дебелите релета не струват много по-малко.
                    Китайските струват значително по-малко. При това, както казах, цената е силно оптимистична, и за поне 100-ина бройки.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                      Чакай сега, ако цифрата се колебае около триста, няма да е проблем с реализацията според мен... Но все ми се струва, че като краен резултат ще е над 1000...
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #12
                        От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                        За бутикови бройки - примерно 500. Пак е почти приемлива и това е за най-големите токове.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                          700A на 12V са над 8 киловата. Множко ми се вижда, ама нейсе. Ако наистина е толкова, ще е проблем да се накичи на транзистори.

                          Ясене, то хубаво трифазна лебедка (що пък не 5?), още по-хубаво безчеткова. Ама ако наистина лапа 8 киловата, проблема с транзисторите си остава. Вярно, че кабелите към самата лебедка ще са в пъти по-тънки, дори и инвертора да шпили на 60V (безопасност). Остават някакви си 120А, не е страшно, от там може да се компенсират част от загубите.

                          От друга страна - колко е все пак са падовете по кабелите и контакторите, реално? Колкото и да е малко контактното съпротивление, няма как да е нулево, а при тия тоци ще си личи.
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                            Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                            От друга страна - колко е все пак са падовете по кабелите и контакторите, реално? Колкото и да е малко контактното съпротивление, няма как да е нулево, а при тия тоци ще си личи.
                            Падовете по кабелите са под контрола на инсталиращия лебедката. Като не искаш падове, слагаш жици с нужния диаметър. На контакторите - сигурно може да се премери, ама се мени във времето, та няма и особен смисъл. Именно това е другата причина за многото транзистори - за да се докара човешки пад върху тях, трябва ниско съпротивление. Просто не можем да си позволим разхищения, по-големи от примерно стотина вата, отделяни в управлението, евентуално 200. Това значи пад в рамките на 0.1-0.3V.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Първата повредена лебедка MileMarker...

                              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                              От друга страна - колко е все пак са падовете по кабелите и контакторите, реално?
                              Почти няма лебедка, която да получава над 9 волта в най-тежкия режим.

                              Я помислете, какво ще загубим, ако възбуждането се пренавие за паралелно? От гледна точка на комутацията ще загубим 3 от 4-те ключови елемента.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X