Първоначално публикуван от Ivan_J
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Какво сипвам в нафтата и защо?
Свий
X
-
Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
Ford Fiesta 1.4 Tdci
-
Първоначално публикуван от stefzahar Преглед на мнениеЗдравейте, Bardahl BDC - 5литра - търся партия за поделяне на 2, за София. Безаварийно на всички
Коментар
-
Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
Вече купих,и разделих с приятел 5 литра Бардал БДС=140 лв.Излиза под 3 стинки на литър за лятото,а Дизел юнак е 20.Не виждам как добавка би довела до икономияАко се търси вървеж,има цетан-бустери,действат и се усеща,ама не са евтини...Когато предлагат лекарство за човек или автомобил на нереално високи цени,с фантастични обещания,може би трябва да му светне на клиента лампичка-вероятна измама
Коментар
-
Първоначално публикуван от stefzahar Преглед на мнение
Ще ползвам схемата от колега в темата "На литър нафта слагам по 5мл. двутактово, кауфландско+ 1-2мл. Бардал БДЦ." (това отсеях от 40-те стр. дотук :-)Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
Коментар
-
Аз пробвах с двутактово масло,ама вече не слагам-най-малкото е безсмислено.А по-лошото-ако след дългогодишна употреба и недобро изгаряне се получи вътрешно замърсяване на двигателя...Горивото не изгаря на 100%,и чорбите в него включително
Коментар
-
Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнениеАз пробвах с двутактово масло,ама вече не слагам-най-малкото е безсмислено.А по-лошото-ако след дългогодишна употреба и недобро изгаряне се получи вътрешно замърсяване на двигателя...Горивото не изгаря на 100%,и чорбите в него включително
(виж на руски https://youtu.be/iJH1dAcEQ-k ) - основните изводи на научен екип през 2015 са:
1/ двутактово масло добавено при 1:200, т.е. 5мл на 1 л дизел, НЕ помага осезаемо за смазването;
2/ в двутактовото масло има различно, но не пренебрежимо малко количество Цинк, заради което още след 15часа работа мощността на двигателя пада с 2% заради УСТОЙЧИВО ЗАЦАПВАНЕ на дюзите;
3/ филтъра за сажди DPF ще загуби по-бързо годността си от продължителна употреба на двутактово масло.
Ако двигателят е Евро 4, 5, ... горното важи максимално.
Също, добавките не бива да се смесват произволно, напр. Бардал БДЦ с такава за качване на цетановото число, защото намаляват взаимно ефекта си.
Отделно, горивният филтър трябва много добре да отделя водата - като добри филтри са сочени Mann, Knecht, Purflux, UFI (подредени по цена нагоре).
Коментар
-
По цял свят се правят опити с 2-тактовото масло в ниско-серния дизел.
Отрицателния ефект от 2Т масло, установен с научни методи в посоченото изследване, засяга главно Common Rail на съвременен дизелов мотор за лек автомобил, а в по-малка степен и по-старите горивни системи.
Изследването е правено в ЮАР 2015г с акцент в/у: 1/ износването преди всичко на горивната помпа, 2/ замърсяването дюзите на Common Rail, 3/ цетановотo число, 4/ мощността на двигателя, 5/ съдържанието на метали. Ползвано гориво- европейски EN590 (като база за оценка на другите дизели в теста) и местен дизел за крайни клиенти, и дизел от завода без никакви добавки, към които се добавят 2 марки 2Т масло (отговарящи на стандартите JASO FC / API TC / ISO GD) в масовото за света съотношение 1:200. Представено е на м/ународна конференция по триенето, като не "продава" конкретен дизел или добавки.
Загубата на мощността на двигателя с 2% не е за всеки 16ч работа, а пада до това ниво СЛЕД 1-вите 16ч и загубата не намалява, докато не бъдат премахнати отлаганията в дюзите (дюзите се зацапват по-интензивно заради металите цинк или мед в 2Т маслото, с разл. кол-во в разл. масла на пазара; съдържанието на метали най-често отсъства в описанието на 2Т маслата, а в съвременните дизели не трябва да ги има по стандарт).
Текстът на изследването на английски е на
https://www.fuelexpert.co.za/2-strok...ical-study.php
а подробния коментар в/у него на руски е даден за Youtube по-горе.
С коментар за ефекта от 2Т масло при отделните видове дизели (горивни помпи) и в подкрепа на горното е и сбитата инф-я на руски от сериозен сервиз за двигател ис вътрешно горене: https://kovsh.com/about/kovsh_articles/2t-maslo-dieselПоследно редактирано от stefzahar; 18-06-20, 18:53.
-
технически по-грамотен от мен в темата колега в audibg.com пише:
• И къде в горивната система има търкалящи се лагери и сегменти, за да е нужно двутактово масло за смазването им?
• В двутактовото масло има меки метали, осигуряващи смазване в гранично сухо-полусухо триене когато няма маслен клин. Точно това му свойство се ползва в двутактовите мотори. В горивната система, за да има ефект, трябва количеството добавено към нафтата де е такова, че да промени свойствата. Но дори и малко, тия добавки на базата на меките метали при изгаряне се лепят по отворите на дюзите, полепват по катализатора и му съкращават живота. Има и за смазването, за вискозитета, хидравличното налягане, големината на частиците във впръсканата емулсия…
• Накратко: 1/ при старите дизели с предкамерно впръскване и механична ГНП има ефект ако помпата е износена и на дюзите им е паднало налягането. 2/ За всички следващи мотори с електронно управление на впръскването няма ефект, даже напротив.
Допълнение:
• Ако помпата не може да постигне налягането на дюзите (тоест е заминала) или дюзите отварят на по-ниско налягане, ще има подобрение поради причината, че ще се вдигне вискозитета на маслото и от там хидравличното налагане в частта „нагнетателен елемент-разспръсквач“.
• Искам да кажа, че ако ви е мъртвец помпа/дюзи може да съживите малко, ама това означава, че пък ще си убиете катализатора и DPF, ако не са умрели до сега и то при сипано количества толкова, че да се промени вискозитета на горивото.
• Точно поради DPF се ползват масла с ниски нива добавки и саждо-отделяне.
• Преди повече от година някой беше качил статия с доклада на лаборатория изпитвала седмица/и двутактовото масло прибавено горивото на стационарен мотор. всичко се е записвало: мощност, шум вибрации, палене.....Ефект от това двутактово масло беше доказано че няма.
https://audibg.com/forum/index.php?/...%D0%B0/page/2/
-
-
2 категорично не е вярно за не-common-rail, това от собствен опит и 10-ина години ползване, точно при 1:200, често повече. Според твърденията на въпросните мощността на двигателя би-трябвало за 10 години да е станала отрицателна.
За това колко помага на смазването съм качил документ от тестове и на добавки, и на старо масло, и на двутактово масло. Ефекта от наистина хубава нафта категорично е по-добър от добавянето на двутактово масло, но и ефкета от добавянето се усеща, особено ако си познаваш добре колата. Изразява се в малко по-мека и тиха работа. Спекулациите по въпроса са че двутактовото подобрява разпрашаването, намалявайки повърхностната енергия на дизела.
Не знам какво вътрешно замърсяване на мотора може да се получи от двутактово масло - личните ми наблюдения са за точно обратното. Извадена подгревна свещ след пробег на скорост е неразличима от нова - даже и сажди няма по нея.
За DPF-и, катализатори и прочие нищо не мога да кажа, както и за това дали ползваното от мен масло е имало цинк в него (в 90% от случаите минерално OMV). Маслата, ползвани от мен, никога не са били оцветени, ами с нормален цвят на масло.
Във форума, включително в темата, имаше и негативни отзиви за падане на мощност, че и задръстване на филтри. Възможно е някои масла наистина да правят поразии, но от тези, които лично съм ползвал, не е имало никакви негативни последствия.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
- 1 like
Коментар
-
МАтор евро 3 без катализатор (вече), Volvo - пет цилиндъра, естествено комънрейл Бош 2-ро поколение. Всичко си му работи като ората, въпроса е какво ползвате за този тип системи и какъв ефект дава? Досега само дизели с роторни помпи съм имал и само двутактово масълце съм слагал - само положителни отзиви!
Коментар
-
Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнениеМАтор евро 3 без катализатор (вече), Volvo - пет цилиндъра, естествено комънрейл Бош 2-ро поколение. Всичко си му работи като ората, въпроса е какво ползвате за този тип системи и какъв ефект дава? Досега само дизели с роторни помпи съм имал и само двутактово масълце съм слагал - само положителни отзиви!
Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
Ford Fiesta 1.4 Tdci
Коментар
-
Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнениеСъщо така не знам и дали има бензиностанция със сигурни качествени горива, та да си заслужава близо 20-те стотинки разлика на литър.Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
До сега слагах масло от Кауфланд, ама четейки Спарки днес взех от ОМВ. Та това от ОМВ е доста по-гъсто от Кауфландското. От старото имах 200 мл и към него добавих 100 мл от новото за да не изхвърлям и спазя пропорцията за 60 л нафта.Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
Коментар
-
Тъй де. Пропорцията съм си я определил аз от четеното тук. 5 мл масло на 1 л нафта.Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
Коментар
-
Аз ползвам полусинтетика на Хускварна (19 лв. /л) - сипвам я на око - около 100мл. на 40 л. горивна смес, 5/35 бензин дори и лятото, дизел от аптеката и добавката на Бардал. Коренна разлика спрямо чистия дизел. С 2 ХДИ съм 2001г. Разликата особено се усеща на празен ход и при ускорение. Без тунингите на празен ход трака като трактор и прекъсва, а при ускорение все едно турбото не работи.
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар