Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво сипвам в нафтата и защо?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    То хубаво, ама разредено двитактово маже доста повече от разредено моторно. Сигурно и в тая тема съм сложил линка с документа с тестовете на добавки, моторно и двутактово масло. Дутактовото изначално е мислено да маже когато е разредено, моторното не е. Толкоз по отношение на смисъла.

    Има и някои предположения че подобрява разпрашаването на горивото от дюзите, ама аз съм го ползвал единствено с идеята да ми смазва помпата.

    Разхода е 3.30лв на 60л гориво. Бутилка минерално двутактово на OMV е точно 9.90лв и ми стига за 3 резервоара.
    Аз също слагам двутактово масло по 5мл/литър дизел в комънрейл двигател и съм доволен.
    Иначе двутактовото като го разтрия между пръстите не ми изглежда толкова мазно като моторното и си мислех, че не смазва добре, но явно като се сложи в горивото върши някаква работа щом двигателя работи по-тихо.
    В някои магазини на Кауфланд има 2т масло jaso fc за 10 лв на литър.

    Коментар


    • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

      Първоначално публикуван от Георги Крумов Преглед на мнение
      За нафта и въобще за двигатели има различни добавки. Някъде тук бях писал за системата на немците познати в Германия като Витамини за вашата кола
      Първата добавка е за почистване на дюзите и гориво проводния тракт
      Втората за промиване на двигателя преди смяна на масло и третата допълнителни добавки към маслото след смяна за поддържане на двигателя в добра кондиция.
      Има и добпълнителна добавка за прехаване на нагара и отложуенията по колектори ,турбо и клапани.
      На майтап направих цялата процедура на старата Астра 2.0 дизел 2000 година на 390 000 км. Сега чакам резултата , когато я купих с 10-40 харчеше по 3 литра масло на 10 000 км След смяна и подкарване с 5-30 свали на 2 литра и така вече 180 000 км. След процедурата е на 2500 км от смяна и все още маслото стои на максимума.
      Имат ли добавка за дизелово гориво,която се слага на всяко зареждане?
      .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
      Киа спортаж2000тди 98г
      Ауди А3 1.9ТДИ
      Каравана Аdria 390Q

      Коментар


      • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

        Първоначално публикуван от skurtov Преглед на мнение
        В някои магазини на Кауфланд има 2т масло jaso fc за 10 лв на литър.
        В почти всички. Аз вече цяло второ лято сипвам от същото по бутилка на 80Л резервоар, но разлика в работата не намирам. Освен може би леко по-нисък разход, а може и да си въобразявам, а може и да остарявам и да карам по-пенсионерски...

        Между другото от миналата зима ми остана половин бутилка BDC. Сипвам го чак, когато дойде траен студа под 5 градуса. Изфирясало ли е или да взимам ново?
        WG 2.7 CRD

        Коментар


        • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

          Добавките и всичко друго,не се ли слагат при плюсови температури?
          .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
          Киа спортаж2000тди 98г
          Ауди А3 1.9ТДИ
          Каравана Аdria 390Q

          Коментар


          • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

            Първоначално публикуван от georgipetkov64 Преглед на мнение
            Добавките и всичко друго,не се ли слагат при плюсови температури?
            Имах предвид под +5 градуса, а и добавката си седи в гаража. Сипвам и отивам да заредя.
            WG 2.7 CRD

            Коментар


            • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

              При предишното застудяване печката ми нямаше никакви ядове с палене и вървене ма -18*С само с кастрол тда добавен на студено. След няколко дни беше вече -10 и замръзна нещо. Филтъра е с нагревател, прозрачен корпус. Леко мътно, но без лиги и кристали. Все пак и не е за тая работа тая добавка. Но през останалото годишно време също я добавям от време на време като се сетя и не знам защо. Пролет/есен сутрин/вечер на хладно не им се тича на коньовете. През деня като се постопли всичко е ОК. Без значение от кой маркуч на чия колонка е дошла нафтата.

              Напоследък олиото на промоция стана доста по-евтино от ДГ и печката стана фритюрник. Сипах няколко шишета на паркинга. Още при първото каране, около 100 км., разхода падна с един литър! Защото карах по-бавно!
              Реших да видя какво се случва с другите пенкилери: 2Т масло в олиото в отношение 1:гьотере се смесва добре и не се утаява нищо. После добавих тда - всичко е ОК. После цвръцнах изопропилов алкохол. Остана най-отгоре да плува. При джуркане става на сферички и няма намерение да разтваря мазнини, еле па слънчогледови. Престоя малко и пак се наслои отгоре. Така приготвената гняс отиде в резервоара, пари съм давал.
              После добавих малко олио в нафта - олиото потъва и си стои на дъното. Ако го разджуркам нямам идея какво става след като престои, не мога да ги различа. Някой ден може и да пробвам да обагря едното..
              По 1 време си сложих ръцете до ауспуха да ги сгрее топлия полъх. Не само , че нямаше и следи от сажди, но и нямаше следа от типичната нафтова миризма. Все 1 си имах работа с обикновен сешоар. Което пък ми е най-странно от цялата история. Уж тда-то подобрява изгарянето, като бдц, ама дали или надали не ща и да се чудя.
              Двигателно масло съм смесвал успешно с нафта (съда беше от масло). Но след няколко дни започна да се утаява маслото на "топчета" докато застла дъното. За това и не сипвам масло в резервоара, ако не мине веднага вероятно остава гняста долу. За сметка на това имам директно впръскване на масло в горивните камери. От турбината...

              Има разни евтини полски добавки за изгаряне и депресиране (анти гел), ако ми дойде кефа някой ден може да напиша нещо за тях.
              По-назад някой е писал, че добавките за чистене на инджектори са терпентин. Ако е така защо да не се ползва разредител за боя? (АМВ гледах на различни производители, на едното е писано само минерален терпрнтин като съдържание.)


              Вместо НЕрекламирините немски витамини е по-интуитивно да се прова първо с масло от друг производител, вместо с почистване на дюзи. (Не че няма логика, но не се сещам каква е. ) Щот ако на 2-3-5 бози пише 10w40, и наистина са си толкова, няма гаранция че са еднакви вискозитетите при различните от тези 2 температури, дефинирани от SAE. Някое ще "уплътнява" повече при конкретната работна температура и ще остава където трябва.

              Коментар


              • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

                Не бих сложил обикновено масло в нафтата.
                На балканчето съм сипвал, щото нямаше друго. Накрая нагарът беше почти изцяло запушил изпускателния отвор.
                Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

                Коментар


                • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

                  В нафтата сипвам дизелово гориво. Моторетката е много доволна. Мърка (трака) като истински дизел. Харчи много, и не връща нищо.
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

                    Първоначално публикуван от kbot Преглед на мнение
                    Не бих сложил обикновено масло в нафтата.
                    На балканчето съм сипвал, щото нямаше друго. Накрая нагарът беше почти изцяло запушил изпускателния отвор.
                    Това е от балканчето и дойката му, не е от маслото, то е от друга.
                    А тези простотии се правят от името на всички ни.
                    Даника
                    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                    Коментар


                    • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

                      Първоначално публикуван от kbot Преглед на мнение
                      Не бих сложил обикновено масло в нафтата.
                      На балканчето съм сипвал, щото нямаше друго. Накрая нагарът беше почти изцяло запушил изпускателния отвор.
                      Между балканчето и масовите дизелови двигатели има лека разлика в начина на работа.Дизела ако не е много капризен и екологичен можеш да го караш и с 50/50 двигателно масло и нафта и пак няма да се цупи.Виж балканчето не би му понесла такава смес.

                      Коментар


                      • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

                        Прясно от снощи, мерено в 2 сервиза. 60л нафта с литър двутактово минерално на OMV, чипосан, с "почти" затапен EGR (на 80%). Димност 0.04 - 0.06. С катализатор на 250000км, нови дюзи, рециклирана помпа и двигател на 3000км след ремонт.

                        Забравете че изправен дизел ще турляви или ще трупа отлагания от двутактово масло. Няма такъв филм.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

                          Двутактово масло. Последно Кауфланско, че ме мързеше да ходя до бензиностанцията. Мърка като коте ...

                          Коментар


                          • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

                            На Комън рейл двутактово масло слага ли се? В нета се търкаля версия, че дюзите не го понасят на това налягане?

                            Коментар


                            • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

                              Лично аз не мисля, че има смисъл голям. Разбирачите ще кажат де, но по мое съвсем скромно мнение колкото е по-нова колата, толкова по-малко смисъл има от "илачи" в нафтата. Нова имам предвид като година на производство и поколение на горивната система, не като километри.

                              Коментар


                              • От: Какво сипвам в нафтата и защо?

                                Някой ден ще се пробвам да подкарам джугана само на двутактово масло, без нафта. 30-40 лева ще струва експериментът.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X