Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Особености при карането на автоматик

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Особености при карането на автоматик

    Здравейте на всички,

    вече и се присъединявам към феновете на санта фе 2001 година 2.0 дизел. Досега не бях карал автоматик и се чудя какъв е правилният начин за да нямам премеждия по сервизите после?
    Примерно има ли проблем ако натискам газта рязко, трябва ли да задържам педала на гаста като го натисна и после да донатисна, някой път чувам че джипа се форсира и не ми звучи добре и явно бъркам някъде като карам...

  • #2
    От: Особености при карането на автоматик

    Форсира ли се без да набира ти припльзва кутията.Ако е ОК включваш на директна и караш.Ако катериш нещо високо,дьрпаш или слизаш пи лед или сняг може да я заковен до втора или трета примерно,но само тогава.Нормално каране на Д,а с педала на газта прави каквото искаш,няма значение.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      От: Особености при карането на автоматик

      Първоначално публикуван от overthetop Преглед на мнение
      ..... явно бъркам някъде като карам...
      Звънни, пък ела......при натискане на педала за газ до долу се връща автоматично една предавка и се форсира....ама за това форсиране ли говорим
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        От: Особености при карането на автоматик

        Не карам джип, а комби, но предполагам разлика няма. Автоматик по принцип се кара нежно - заради хидротрансформатора (нещо като съединител). Това е турбина (по-точно две една срещу друга) която е пълна с масло и когато едната турбина се развърти и респективно развърти маслото вътре, се развърта и другата. Така се предава въртящия момент от двигателя към диференциала. Именно поради този начин на "натоварване" на маслото, то си променя рязко температурата, от там и вискозитета. За това автоматиците имат охлаждане и на кутията.

        Основно се кара на Д.
        Когато се сменят положенията на лоста винаги се натиска спирачката до долу. Между Д и Н може да сменяш и без да натискаш спирачка, както и обратното. Двигателя се пали и гаси само на П, освен ако не ти е изгаснала в движение. Тогава превключваш на Н, палиш и включваш Д.

        Изпреварва/набира се с "приниждаване" на автоматика да върне една или няколко предавки. Става като леко се отнеме газта за да паднат оборотите и след това рязко (или до ламарината - kickdown) се форсира (за да върне предавка и вдигне обороти) или ако си на последната предавка и автоматика има "overdrive" той се изключва.

        На Н може да те дърпат, но с не повече от 50км/ч и не повече от 50км. (Поне в книжката за мондео цифрите са такива).

        Ако те качват на репатрак в никакъв случай не я оставяй с движещите колела на асфалта и осбенно да въртят на обратно!!!

        По инерция не се препоръчва да караш на Н!

        С дърпане/бутане до колкото знам е невъзможно да се запали (а и непрепоръчително), но тук с изненада прочетох, че някои мерцедеси можели.

        Ако кутията има overdrive (повишаваща предавка) и караш в града или в задръстване където с налага честа смяна на предавките, по-добре изключи овердрайва. Той и без това сработва над 45-50 км/ч.

        Буксуването е силно непрепоръчително. За това обикновенно повечето автоматици имат ASR.

        Ако преседяваш с работещи двигател на едно място повече от 1-2 мин. превключвай на Н.

        Маслото в кутията се проверява на загрял двигател след няколко километра шофиране и минаване през всички предавки 2-3 пъти, а някои и на работещ двигател с включено Д+спирачка. Маслото трябва да е бистро със съответния цвят според типът му (обикновено розово червено) и да не мирише на загоряло. До колкото знам по-малкото зло е маслото да е под нормата вместо над нормата, ако е извън нея.

        За спускането и изкачването на определна предавка (1-2-3 - това е ограничител до коя предавка да "качва" кутията) колегата го е написал.

        Горните неща важат за класически автоматик. Безстепеният (CVT) и по-скоро "предавките му" са друга бира но предполагам и там повечето неща важат.
        WG 2.7 CRD

        Коментар


        • #5
          От: Особености при карането на автоматик

          Сьгласен до някьде или за повечето.
          Дали се кара нежно или не зависи колко ти е акьла и колко искаш да вьрви колата.Като карах резервата едно време харчеше по 25-30 на 100 и задни гуми хвьрлях на всеки 6 месеца до година.Как вьрти задник само тя си знае,само 220 коня,но не е тежко купето много и става.
          Някои модели Мерцедес палят на автомат,но трябва да я дьрпаш пьрво................и как да е,има го писано по форумите.
          Ако стоиш на едно място спокойно можеш да я дьржиш на Д вместо неутрална.Питай немските таксиджии дали изключват,а и в книжката на колата това си го пише / Мондео не сьм карал де/.
          Маслото се проверява на добре загрял мотор и позиция паркинг с работещ двигател или поне при моите е така.При изпреварване нищо не врьщаш,натискаш до дупка и ако не ти вьрне предавка се опитваш да избиеш пода на колата с педала.Там ти е кика,сваля предавка и караш.

          Като цяло класически автомат без електроника дьржи на много издевателства.Дрьж на Д и карай,слизане и качване на баири може да свалиш на 4 или 3 предавка за да ограничиш до тая предавка и да дьржи в обороти.ТОЛКОЗ,ритай смело страшно няма.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #6
            От: Особености при карането на автоматик

            Благодаря много за информацията. Само не разбрах какво значи това "Ако те качват на репатрак в никакъв случай не я оставяй с движещите колела на асфалта и осбенно да въртят на обратно!!!"?

            Коментар


            • #7
              От: Особености при карането на автоматик

              Ако е с предно предаване колата и паяка не е платформа да речем ми и вдигне задника и те влачи с вдигнати задни гуми,а предните се тьркалят след него.Нали си виждал едни пьтни помощи с мальк колесар?Е не това не я дьрпай никога,на платформа или на нищо друго.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #8
                От: Особености при карането на автоматик

                Здравейте колеги !Видах темата и реших да пиша в нея .Колата е Витара ,автомата е тристепенен.Имам гадното чуство ,че преди година и половина ,когато оставих витарата за смяна на масло и филтар на автомата нищо не са барнали по нея !!!!!Само подарих 150 лв. на фирмата, но може и да бъркам!!!!Във събота ще сваля тавата на автомата ,ще промия цетката и ще видя дали има някъкъв ефект.Всъщност проблема е следния -докато двигателя не загрее на работната температура, а понякога и след това, автомата не превключва на друга скорост освен първа,колата потегля достига мощност за преминаване на друга скорост след което оборотите на двигателя се вдигат, а колата все едно минава в режим N на автомата, просто все едно си изключел от скорост !После по малко подавам гас пак отпускам ,пак гас ,това по време на движение, и все едно автомата се сеща ,че има и други скорости и заработва както трябва !От тук нататък няма пролем ама имам чусвто ,че нещо е запушено и се отпушва след подаване на мослото във скоростната кутия от високите обороти на двигателя ,или маслото не е читаво !Незнам !!!!!Имам фактура на която пише ,че филтъра и маслото са сменени , това е преди 15000 км..Какъв филтър е сменен като във форума пише ,че автомата е със цетка и само се почиства ! Какъв може да е проблема ?Приди това не се е случвало ,колата си загрява малко ,преминавам през предавките и си тръгва всичко нормално !
                Suzuki Vitara 1,6 (8v)- къса,автомат !!!
                костeнурков спринт.... и в гората !!!!

                Коментар


                • #9
                  От: Особености при карането на автоматик

                  Бягай при Стоян - там ще ти кажат.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Особености при карането на автоматик

                    здравейте, видях че се пише за автомати и реших да споделя моя опит.
                    93г. имах ауди 80, тристепенен автомат, вървеше много добре но аз се правех на състезател и ръчках скоростите по светофарите като на типтроник и не след дълго в сервиза.за съжаление по онова време имаше само един сервиз за автоматици GEMINI, намира се на разклона за банкя и се вижда от пътя за калотина, чесно казано тия младежи направо ми прецакаха колата и малко след това я продадох.та тогава от сервиза ми казаха че са сменяли масло, дискове в скоростите и какво ли още не, но колата не вървеше така както преди това.
                    та това е от мен

                    Коментар


                    • #11
                      От: Особености при карането на автоматик

                      Първоначално публикуван от karata_z Преглед на мнение
                      .... а колата все едно минава в режим N на автомата, просто все едно си изключел от скорост ....
                      ...износени фрикционни елементи, ремотира се с нови в сервиз, "Вени" те е насочил
                      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                      Коментар


                      • #12
                        От: Особености при карането на автоматик

                        На Витарата филтъра е с метална мрежа и може да се почисти вместо да се смени с нов. Аз обаче си го смених с нов на времето, така че не са те излъгали - при желание се сменя. Провери си нивото на маслото и след това в сервиз!
                        Honda XL600LM, 1987
                        Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                        Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                        Коментар


                        • #13
                          От: Особености при карането на автоматик

                          Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
                          .......Провери си нивото на маслото и след това в сервиз!
                          По добре не пипай.
                          Иди при Стоян. За да ти провери маслото и за съвет, пари няма да ти вземе, при това знае на коя кутия как се проверява. Не като тия майстори на комшията, които му отвиват пробката на Бенца да проверяват масло на автомат.
                          За нас има друг ценорезпис. ....и става от първия път.
                          Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                          Към модераторите-А изтрийте го сега.
                          Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                          Коментар


                          • #14
                            От: Особености при карането на автоматик

                            Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                            ....и става от първия път.
                            и при това - гарантирано успешно!!!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Особености при карането на автоматик

                              А бихте ли споделили координати на този Стоян?
                              Жена ми има една стара Мазда 89 година автоматик, който не е пипван откакто я кара - към 3 години вече. Дори нивото на маслото не е проверявано.
                              Но пък няма и никакви оплаквания.
                              Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
                              Seat Leon 2007 1.9 TDI

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X