Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Новини от света на електромобилите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
    ,че батериите на електромобилите губят по 5% дневно ток от батерията.Според мен,това са огромни загуби, еко
    Това да не би да означава, че за 20 дни в гаража и ще е на нула?! А някога, преди 30 години такива акумулатори ги хвърляхме!

    Коментар


    • krassitch
      krassitch коментира
      Редактиране на коментар
      Приблизително това означава,ако е вярно това което прочетох.Излиза,че неизползван телефон или ел. кола,ако не се работи с тях,губят много повече ток,отколкото акумулатор на обикновена кола.Мисля,че и за 40 дни неизползвана кола,с добър акумулатор пак ще запали...

  • #77
    Нали уж литиевите батерии не се саморазреждат? Гайковертът ми си държи с месеци стендбай.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • kameno karp
      kameno karp коментира
      Редактиране на коментар
      Да, ама тая батерия държи колата в "будно" състояние. А за това си требе точец.

    • Паджеровод
      Паджеровод коментира
      Редактиране на коментар
      Едни 3-4 kWh на ден за да е буден мозъкът... Една хубава яка руска ключ-маса ще реши този проблем

    • krassitch
      krassitch коментира
      Редактиране на коментар
      Теслата има проблеми с качеството,точно защото и липства руска ключ-маса...И ще стане бетон-арме...

  • #78
    Това е старо, но го прочетох днес: Технологията на твърдотелните литиево-серни батерии се превръща в реалност


    и още една по-прясна статия с нескопосан превод: Технологията за серни батерии може да направи електрическите автомобили три пъти по-напред до 2024 г

    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #79
      Подобни новини има всяко тримесечие - китайски учени щели да сглобяват батерии за електромобили на Марс.
      Накрая се оказва, че китайските учени копирали батерия на Панасоник, а в това време похапвали шоколадов десерт Марс.
      Затова нека се върнем обратно на земята където електричките все още имат куп недостатъци.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        Едната компания от втория линк е немска. Това не е гаранция, че не е въздух под налягане и отдадена мощност в свирката.

    • #80
      AMS каналът имаше много интересен репортаж.Когато реши да си продаде старата електричка,плаща на фирма за тест на батерията.Монтират му електроника в колата,и тя тества за няколко дни състоянието на акумулатора,и му издава сертификат.Той дава 99 Евро,защото купувачите искат да знаят състоянието на акумулатора.Километрите при електрокарчето нищо не означават.Едната на 180000 км,акумулаторът има 85% от нов,друга-100000 км,ама-50%

      Коментар


      • Паджеровод
        Паджеровод коментира
        Редактиране на коментар
        Гледах го. И накрая имаше заключение: не зареждайте бързо и никога докрай ако искате да карате дълго. Все работи които са от първостепенно значение за собственика

      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        Батерията на кемпера ми винаги е заредена на 100%. Колко ли ще изкара?

      • Паджеровод
        Паджеровод коментира
        Редактиране на коментар
        Нямам опит точно с такава, но лаптопите имат опция в БИОСа да се зареждат до 80% и карат много. Кемперът ти стои сигурно повечето време на стенбай, така че защо ще го държиш на 100%? При всички случаи ще е по-добре да е на 80

    • #81
      Пробегът на електромобилите не би трябвало да е без значение. И те имат куп възли които се амортизират - цикли топло / студено, мокро / сухо и т.н.
      Батерията е ясна - сложно, скъпо, капризно. Зарядни и инвертори... Ами хубаво е да са по-новички.
      Ако се съберат магнитете на двигателя от ротора върху статора ще замирише на скъпо. Ако се размагнитят магнитите на моторетката, пак ще е скъпо.
      Редукторите са саходни с тия на автомобил с ДВГ - амортизация, уплътнения, течове на масло.
      Окачване и спирачна система са идентични. Тенекетата също.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #82
        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
        Ако се размагнитят магнитите на моторетката, пак ще е скъпо..
        Това го ям в момента със синхронен мотор с постоянни магнити. Вдига се тока, изключват защити горят айджибитита

        Коментар


        • Паджеровод
          Паджеровод коментира
          Редактиране на коментар
          Е, аз смених всички елементи. Остана мотора, но няма как обективно да преценя степен на размагнитване. Само смяна с друг.

        • mishomishev
          mishomishev коментира
          Редактиране на коментар
          Ако си сменил всички СМД елементи пред транзисторите (и си стигнал до IC или до източника на сигнал) остават 2 варианта - или самите транзистори да са калпави или наистина има проблем с мотора!
          Към проблемите с мотора - почваш от колектора - (според алгоритъма на горене) примерно ако работи и изгаря на случаен принцип - възможната причина може да е временно се губи връзка с някоя от намотките - просто като позагрее няма добър контакт.Или просто самия колектор няма канали или има графитен прах или частични проблеми... абе доста варианти..
          Другия вариант е частичен пробив в някоя от намотките - това се хваща с измерване на ток под натоварване...
          Изобщо варианти има - проблема е че трябва време и някой много нахъсан и умен да намери причината (често пъти това е нерентабилно финансово)
          Примерно при нас имаме един такъв умник - като му дам мотора(стига да не е огромен) и той като го сложи на масата си - и го тества - със сигурност може да каже какво точно не му е наред.Още като огледа отвътре(30 години само това прави) - разпознава евентуални проблеми накъде да се насочи
          Иначе магнитите се мерят - аз имам такъв уред с който меря Тесли - ама се научих да се оправям без него...
          Честно казано - напълно изключвам проблем в магнитите!

        • Паджеровод
          Паджеровод коментира
          Редактиране на коментар
          Ама какъв колектор и графитен прах?! Нали говорим за безчетков синхронен мотор с постоянни магнити в ротора

      • #83
        И все пак,тъпо е,да имаш например акумулатор 100 киловата,обаче... понеже много те е грижа за дълговечността му,да го използваш само от 20 до 80%.Демек,губиш 40% от капацитета муВозиш си едни излишни килограми=двама,трима дебелака в колата,за компания само.Отделно са загубите при зареждането,и от престой.Трябва още да доискусурят тези играчки,защото не са толкова еко,колкото ни ги представят

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Ами приемаш, че имаш акумулатор 60 КВЧ. Другото го приемаш като необходимо зло(като жените).
          Просто е.

      • #84
        Наскоро гледах по ТВ за Бургас, че безплатното зареждане щяло да свърши скоро и цената ще бъде по 0.70лв на киловат.Честито на печелившите.

        Коментар


        • bullet_pk
          bullet_pk коментира
          Редактиране на коментар
          И безплатното паркиране в синя зона ще изчезне, и с данък ще ги обложат и екотакса ще има. "Екстрите" са сега, докато са рядкост. Накупи ли си народа електрички, ще си плаща яко по всички направления.

          Някъде четох, че в Англия ги задължават да зареждат в домашния контакт само през нощта, за да не се претоварва мрежата

        • nigell
          nigell коментира
          Редактиране на коментар
          Тази зареждачка в Търговище на газстанция Ванеда ли е? Не виждам да има друга в Търговище. Гледам че цената е 90ст в приложението, но може и да не е обновена.

        • nigell
          nigell коментира
          Редактиране на коментар
          Безплатното зареждане е инициатива на общини, вериги магазини и т.н. До кога ще продължи не е ясно. Във Варна също има безплатни общински станции, но се носи слух че скоро ще станат платени. Кауфланд не се знае до кога ще го поддържат, там често има опашки от чакащи да заредят безплатно. Еко имат няколко, както и Лидъл. На Тесла станциите също е безплатно за всички Тесли (другите там не могат), също не е ясно до кога. Има хора, хвалещи се че са минали над 100 000 км само с безплатно зареждане, аз това не го разбирам съвсем, но когато има възможност бих зареждал безплатно (но не и да чакам с часове и т.н.).

      • #85
        Да питам запознатите...
        Защо има толкова малко продажби на " пълните" хибриди?? Тези хибриди които имат батерия 12-20kWh и тя се зарежда от мрежата и може да кара около 50-70км само на ток??
        Примерно новия РАВ4 е такъв??
        Батерията е малка - ще въртиш само градско - за 50-70 км - екстра!
        Като тръгнеш на дълъг път - с бензина.
        Излиза че имаш и двете технологии... В същото време цената не е драстично по скъпа - примерно цената е 100-105 хиляди.
        На първо четене - само плюсове излиза -
        Аз ли бъркам някъде????

        Коментар


        • mishomishev
          mishomishev коментира
          Редактиране на коментар
          правилно плъг ин хибрид е!
          Точно както го описа.
          Защо да няма файда? Наистина са много коне - но можеш да го караш само на ток в града.
          Според теб само заради емисиите са направени така ли??
          Струва ми се че е удачен вариант - ток в града и бензин за извънградско....

        • nigell
          nigell коментира
          Редактиране на коментар
          Plug-in хибридите в много случаи са безсмислени, освен това не ползват никакви данъчни и др. привилегии (у нас, в някои държави ползват) - чистите ел. са без данък и безплатна зона. Имаш 2 задвижващи системи за поддръжка, високо тегло, висок разход на бензин и т.н., а цената е сравнително висока. Пробегът на ток на практика не е толкова, колкото го дават по документи (както при всички други).

        • mishomishev
          mishomishev коментира
          Редактиране на коментар
          Ааааа изненадан съм че мислиш така. Според мен не е правилно това мислене.
          Първо - говорим за кола около 100 000 т.е икономията не е приоритет и данъците не са водещи.
          Второ - аз съм особен клиент - на практика колата седи в топъл гараж и ако излезе върти предимно градско или наблизо (до 50км) - много много рядко повече. Сиреч основния пробег ще е пред ден по 5-10 км. Сиреч многото къси пробези са смърт за ДВГ но са идеални за електрическия.
          И следва цената - не случайно дадох пример с РАВ4 - ами разликата с хибрида е около 10 000 лв...
          Аз лично - както карам само на късо - ще ми излезе сметката от горивото само...защото моя разход е около 10-12литра - както казах таман да загрее двигателя и аз съм пристигнал.
          И не на последно място - не виждам до 2-3 години пробега на електрическата да стане около 800км и да струва под 100 000....
          А живота си тече...

      • #86
        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
        Това го ям в момента със синхронен мотор с постоянни магнити. Вдига се тока, изключват защити горят айджибитита
        Досадното е, че при някои двигатели тоя ефект се получава с "невинно" изваждане на ротора от статора. Лично аз така съм убивал сръпков мотор. А съм чел че и други видове страдат от същото.
        Висока работна температура също "помага" за размагнитването на магнитите, особено на неодимовите.
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #87
          Първоначално публикуван от piron45 Преглед на мнение
          Наскоро гледах по ТВ за Бургас, че безплатното зареждане щяло да свърши скоро и цената ще бъде по 0.70лв на киловат.Честито на печелившите.
          При текущите цени на небитовия ток, цената от 70 ст. е оптимистична. Е, ако си над 100кВ и имаш правилен електромер може да слезнеш в някои часови зони. Ама ще е голям кеф да станеш в 03:00 за да заредиш евтино на бърза колонка.

          При установените от колегата на пред. страница около 250Wh/km извънградско, това прави 17 ст./км. или 17 лв. на 100 км. Последната "хвалба" за тази зима в студ е за разход от над 600Wh/км в София.
          Всеки може да си го обърне в гориво.

          На битов ток сметката е друга, разбира се. Засега. Остава и данъчното облекчение и същественото облекчение за паркиране в София и Пловдив. Но и това е със статус "засега".

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Цената на ел. енергията са движи в диапазона на 300-400 лв/МВ. С такса пренос и др. може би е 500лв/МВ. Сега през топлите месеци електричката е по-изгодна от фосилните горива. И ще продължава да пада.

            " А когато сняг забръска, що ще чиниш ти зимъска?"

        • #88
          • #87.1
            s_s1 коментира
            Днес, 09:03
            Цената на ел. енергията са движи в диапазона на 300-400 лв/МВ. С такса пренос и др. може би е 500лв/МВ. Сега през топлите месеци електричката е по-изгодна от фосилните горива. И ще продължава да пада.

          Цената се движи в този диапазон, но не включва:

          пренос
          разпределение
          печалба за собственика на колонката
          и най-вече не включва ДДС.

          В общи линии пореден балон. Електричка в България в момента е значително по-скъп автомобил с незначително по-ниски разходи. Но пък всеки си има глава на раменете. Мен не ме радва да дам близо 90 хил. лв за сравнително малка количка със скъпа застраховка и да планирам пътуванията си спрямо рехава инфраструктура за зареждане и накрая да се окаже, че съм спестил 20-30хил. лв. от гориво, данъци и такси за паркиране, но пък съм платил 40 хил. лв. отгоре за колата.

          Има хора, които ги кефи тази схема или цикълът им на предвижване е 90% градско между два покрити гаража. Моят не е такъв.

          Коментар


          • bokomo
            bokomo коментира
            Редактиране на коментар
            Същите хора са си плащали ел. енергията. Преноса на горивата от колоната на нефтопреработвателната компания до пистолета на колонката също не е безплатен и пак се плаща. Ама това е очевидно и не знам защо въобще го вкарваме в разговора.

            Няма начин да не си разбрал, че в последните месеци има драматичен скок на цената електроенергията. И да 20-30 хил. лв. е една адски оптимистична икономия.

          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            Добави в сметката и акциз на тока за "небитови потребители".

            В сметката са:
            Цена за достъп до електроразпределителната мрежа за небитови клиенти
            Цена за пренос на електрическа енергия през разпределителна мрежа на ниско напрежение
            Цена за задължения към обществото
            Цена за пренос през електропреносната мрежа
            Цена за достъп до електропреносната мрежа

          • nigell
            nigell коментира
            Редактиране на коментар
            В момента цената по платените бързи зарядни станции е 1лв/кВтч, до кога ще се задържи не е ясно.

        • #89
          Откриване на Гига Завода в Тексас

          Show must go on!
          LZ1VES

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Ееее, НЕ! НЕ мо'Ъ изтрая цял час загубено време за гледане на реклами, които и Илон Мъск сигурно не е изгледал.

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Много грозно това,няма ми отива на шапката

          • Паджеровод
            Паджеровод коментира
            Редактиране на коментар
            Вече си разширявах вратата на гаража до 2.50, ако минава там, май ще трябва сега да разширявам улицата🥺 Иначе съм фен

        • #90
          Стартъпът твърди, че неговата технология ще позволи на BMW iX да измине 966 километра, използвайки 20% по-малко литий и 60% по-малко графит в батериите. Новите решения ще сведат до минимум използването на никел и кобалт в сравнение с традиционните батерии.

          Поживем-увидим...
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X