Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Новини от света на електромобилите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    140 Wh / km за EQS-a!!! Това ако е със скорост 100 км/ч , а един сешоар е 2000W... Дали това означава , че с мощността на сешоара Мерцедеса ще се движи със свръхзвукова (1430 км/ч) скорост?

    Коментар


    • Stbd
      Stbd коментира
      Редактиране на коментар
      140 Втч/км е 8,4 кВт мощност при 60 км/ч. Почти нормално. Една кола ползва толкова за да се движи, към 15 или 20 макс за към 100. Тази е около 13.

  • #47
    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

    Коментар


    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Някъде споменава ли за тия 1000 мили колко време е прекарал в престой за зареждане?

    • NovemberCharlie
      NovemberCharlie коментира
      Редактиране на коментар
      Да. 6 зареждания по средно 24 мин. Това е било достатъчно да вдига от 20 на 80% заряда.
      Последно редактирано от NovemberCharlie; 27-05-21, 04:27.

    • Alexr
      Alexr коментира
      Редактиране на коментар
      Човека си го казва - на 6 минути път една минута зареждане. И няма проблем ако има свободен "контакт" на всеки два часа път и "контакта" трябва да е над 100 киловата. А парите за ток са почти колкото за гориво. Остава комфорта да не ти тропа нещо около теб часове наред.

  • #48
    Преди малко четох, че някаква австралийска фирма разработила алуминиево-грефенова батерия, която почти решава всички проблеми в електрокарите.
    Доста по-висока енергийна плътност, доста по-бързо зареждане, доста по-лека, без изисквания за охлаждане щото не грее...
    Какво друго му трябва на човек?..
    Производството щяло да започне през 2024 година, да видим.

    Иначе и аз се надявам час по-скоро електричките да станат масовите коли. Заради много по-простата машина която са в сравнение със сегашните с ДВГ. Няма смяна на масла, няма филтри, няма един куп движещи се механизми които си искат доста точна изработка и понякога фина настройка, абе електричките са песен.
    Дреме ми за екологията...

    Ето я новината:
    Нова батерия обещава 60 пъти по-бързо зареждане спрямо литиево-йонната - Технологии | Vesti.bg
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Преобразувателите тривиално вече имат над 90, някои го докарват и до 97-98. В граждански условия. Не знам теслите колко докарват. Но многото киловати даже и при близки до 100% КПД (те и жиците нямат 100%) в малко пространство ще продължат да са проблем. Както и контактите, от които можеш да ги изтеглиш.

      А обещания за революционни батерии слушаме от едни 10-ина години насам. Ама засега се случва нормална еволюция, вместо революция, при това по-скоро бавна еволюция, на фона на количеството кинти, които се изсипват по въпроса.

    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      sparkybg, аз преобразувателя на енергия го разглеждам в по-широк смисъл: химична в електрическа, електрическа в механична .....

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Това не е вярно => Имат само и единствено нужда от връзка със сървъра, която ако отпадне, си оставаш като паметник на пътя, ей така в нищото.

      Редовно правят връзка и обменят данни но НЯМА да те остави на пътя ако изчезне връзката с мрежата, поне за сега , за следващите локдауни може и централно да дърпат щепсъла но за сега няма такива неща.

  • #49
    Освен батериите сами по себе си, трябва и енергийната инфраструктура да е в състояние да понесе зареждането на милиони електрокари. Иначе да - всичко (или почти всичко) при електричките е по-добро.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • Alexr
      Alexr коментира
      Редактиране на коментар
      Тази сметка някак всички я пропускат. Ако сметнем колко коли се движат едновременно, примерно по "Цариградско шосе" , използваната можност се доближава до един реактор на АЕЦ. Като се добави неравномерността на тегленето на тези киловати, то генериращите мощности ще трябва да са огромни или да имаме зад всяка кола, батерия с капацитет колкото на колата, която да складира енергията.

  • #50
    Заглавието на клипчето е трогателно - илядо мили за ден.
    Тц, тц, тц, сериочно постижение. Нещо което може да направи дори всяка баничарка.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • NovemberCharlie
      NovemberCharlie коментира
      Редактиране на коментар
      Сигурен съм, че с 500 коня ДВГ на пълна газ ще минеш много повече от 100 мили. Примерно 100 и 3 мили. , Но ще ускоряваш доста по-бавно, а ако трябва да спираш, с елекричката може и да си върнеш някой киловат в батериите. Но как ще натъпчеш изгорелите газове обратно в резервоара като гориво ми е трудно да си представя, ама аз съм прост инженер и не ги разбирам тия работи.

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Прав си Чарли, Рич Беноа беше споменал или някой друг, че Тесла докарвала близо 1000 нютона торк, което е колкото две ферарита, та за ускорението се съгласявам отма

    • Alexr
      Alexr коментира
      Редактиране на коментар
      Ако си спомняте, електрическия двигател може да даде целия си въртящ момент още в спряло положение, докато ДВГ трябва първо да развърти себе си. Дизеловите локомотиви на практика са дизел-електрически - двигателя върти генератор, а осите ги въртят електромотори. Някъде, четох, че ако не са така, а двигателя да върти директно осите, ще му е необходима скоростна кутия с около 60 предаваки. Въобще електричерския двигател има много преимущества пред ДВГ и затова навсякъде, където може да се прекара ток, се предпочита.
      А 1000 мили за един ден само по себе си е постижение. Максимума ми за един ден е около 900 километра (Марибор - София, Любляна - София, София - Гьор) и си е зор.

  • #51
    Далече сме още от масовите електрически превозни средства.
    Автомобилите са сменили масово животинските впрягове едва когато е имало достатъчно места където продават бензин. Това първоначално е било в някои аптеки.

    Нека да погледнем колко зарядни станции има в БГ: https://vsichkotok.bg/

    И само да споделя, че в зарядната станция в Търговище може едновременно да зарежда 1 автомобил и е 7 КВ, т.е. за 40 -50 минути може да зареди батерията на МПС до толкова, че да измине следващите 40 км и да стигне до Шумен, което разстояние с МПС на въглеводородно гориво се изминава за 30 минути. А за Шумен Колето ще каже до колко е развита зарядната мрежа.

    Каква е цената на трансформатор 200 КВА, заедно с кабелната мрежа и за бърза ДЦ зарядна станция за 3 МПС?
    А колко време ще отнеме бюрократичната процедура в КМБ?
    А месечните плащания са над 1 000 лв без да е потребен нито 1 КВЧ. И ако на месец зареждат 5 МПС-та каква е ползата.

    Не очаквам да се осъществи в следващата петилетка.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • Alexr
      Alexr коментира
      Редактиране на коментар
      За да вдигнат захранването на един магазин от 3 кВт на 9 кВт ми отидоха четири месеца. Технически трябваше да сменят един бушон с друг, защото останалото си беше там. Нямам идея как е за големите мощности, но там имаше едни прогнозни потребления, които ги плащаш независимо дали си теглил ток или не.

  • #52
    Рядко се споменават и други важни новини, че всяка модификация НЕоторизирана от Тесла води до бан и невъзможност за бързо зареждане на автомобила, което просто го прави равен на всеки Нисан Лийф.

    Такива филми сменям накладки в кварталния сервиз да си ги нямаме, чакаш няколко седмици за ред в Тесла сервиза и когато стане тогава, който не му харесва отива на баня и отказ от последваща подръжка (гаранция) на автомобила.

    С други думи плащаш шестцифрена сума за хубава, безспорно много хубава кола но дефакто притежаваш само "правото да я караш" и всяка секунда от живота на автомобила се следи от Тесла нон стоп 24/7/365.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Електромобилите не са само ТеслИ.

      Но проблема е в липсата на зарядна инфраструктура.

    • NovemberCharlie
      NovemberCharlie коментира
      Редактиране на коментар
      Някой не е чел разните европейски директиви по въпроса.

  • #53
    Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
    ...С други думи плащаш шестцифрена сума за хубава, безспорно много хубава кола но дефакто притежаваш само "правото да я караш" и всяка секунда от живота на автомобила се следи от Тесла нон стоп 24/7/365.
    Нека не е много хубав автомобил, а да кажем горе-долу приличен.
    А когато някой ден се научат да произвеждат истински автомобили (електромобили) ще могат да се дуят и на премиум марките.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #54
      Стига сте ги дъвкали тези зарядни станции и електропреносни мрежи де.
      Да, сега положението е трагично, но от гледната точка на едни 50-60, че и повече процента електрокари.
      Успоредно с въвеждането на елекртичките ще се развиват и зарядните станции и мрежата, че и производството на електроенергия.

      То и преди 80-90 години бензиностанциите са продавали само бензин, помпите са били ръчни, и са помпели от варели. Да имаш цистерна си е било бая лукс. От сегашна гледна точка 10 бензиностанции в страната всяка с по няколко варел;а бензин не може да покрие никаква нужда от горива на съвременния свят, но за толкова години сме стигнали до бензиностанции с по 10-15 колонки, всяка с всички горива, а резервоарите им са стотици кубици.

      Та споко, с нарастване на нуждата от зарядни станции и производство на ток-бизнеса ще се погрижи да задоволи търсенето.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • Alexr
        Alexr коментира
        Редактиране на коментар
        Аз съм спокоен. Проблема ми е, че когато са се налагали ДВГ-тата над конската тяга, никой не е пришпорвал законодателно процеса. А сега нещо властимащите ги сърбят ръцете да ни натикат в електромобилите с декрети, но това е за друга тема.

    • #55
      Споко сме. Проблемът е, че живеем сега, а не след 10, 20 или 30 лета...
      Та, информацията какво щяло да бъде след 30 г. е много въпнуваща, но ако си купя електричка сега, и с проблемите ще се сблъскам сега.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Ми купи си де.
        Аз засега се въздържам, главно по финансови причини, но също така и защото със сегашните батерии не може да ми покрие нуждата от автономност. На мен ми трябват поне 700-800 сигурни километра, като при пътуването да мога да си пускам отопление или охлаждане, според сезона.

        Винаги когато ще пътувам по-надълго(да речем над 200 километра) си зареждам колата от местната бензиностанция, догоре. Така знам, че имам едни 1000-1100 сигурни километра без да ми се налага зареждане по пътя. Ако електричката ми осигурява безпроблемно пътуване до София да речем, а после също така да ме върне безпроблемно до моя си контакт вкъщи-това би ме устройвало напълно, и никаква зарядна инфраструктура няма да ме вълнува.
        Ако се появят такива коли-ще станат долу-горе масови, а след тях по бензиностанциите ще изникнат и зарядни колонки. По 10-20, 100 гнезда-колкото се прецени, че е нужно. После ще се навъдят и чисто електрически зарядни станции, и лавината тръгва.
        А като се види, че има интерес към много ток вместо към много нафта и бензин-Лукойл ще се преориентира към ядрената енергетика... Вместо цистерни и тръбопроводи ще се строят далекопроводи.
        Ама това след 30-40 години, малко по малко. Засега са достатъчни коли с автономност от по 400-500 км,достатъчно евтини за да станат масови, и малко по малко...

      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        Ако има зарядни станции в достатъчно количества и бързодействие 200 км среден пробег с 1 зареждане ще е напълно достатъчен, за да станат поне 50% от личните автомобили електрички и около 80% от мотоциклетите.
        Но няямаааа... И не се очаква скоро да има. И дори да не плащам лев данък и паркинг за градската си кола защо да я сменя, като няма да може да се движи?

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Няма защото няма нужда от тях.
        То може да се каже същото и за колите-не се произвеждат защото няма къде да се зареждат.
        Не е вярно за момента де, но има логика.

        Двата процеса ще вървят успоредно-навлизането на електричките и изграждане на зарядната инфраструктура нужна за удобната им експлоатация.
        С всичкия технически прогрес е било така, и така ще бъде, няма друг начин за устойчиво развитие.

    • #56
      Електропроизводствена и електропреносима мрежа не се изгражда от днес за утре.

      Ще дам един пример: Мой приятел преди 4 години откри търговски обект в Т-ще. Монтира качествено видеонаблюдение и 1 от камерите "бройка" приманаващите МПС-та. Средно дневно през улицата преминавали 2 400 МПС с различни ДКН. Улицата е тясна, еднопосочна, но много натоварена. Това за 40 000 жители град.

      В нашето семейство средно за 1 година с няколко МПС-та, но с 3 члена изминаваме общо м/у 60 000 и 70 000 км. без да излизаме от Бг. Изгарме средно около 5500-7000 литра гориво.
      Разделено на 3 водача на 365 дена това е средно 60 км на ден на водач. И около 5,5 литра гориво за 1 ден. Колко КВЧ щяха да изразходват ако бяха електромобили всички тези 2400, които преминават за 1 денонощие през тези 24 часа пред камерата на моя приятел?
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Оф, нали това ви казвам-при сегашната ситуация на колите и потреблението им сме си изградили адекватна мрежа за снабдяване с нужната енергия-въглеводородни горива.
        И това не е станало за гофина-две, а за век, че и повече.

        С оглед на доста по-развитите икономики прогнозирам, че ако електричките станат 20-30% от всички коли-доста бързо ще се изградят и електроцентрали и преносни мрежи, а зарядните станции не ги мислете, те са най-лесната част.
        Като при това този скок в качествено отношение няма да е за век, а за 10, че и по-малко години, ако зора стане наистина голям.
        Последно редактирано от Кольо; 28-05-21, 06:15.

      • nigell
        nigell коментира
        Редактиране на коментар
        "средно 60 км на ден на водач. И около 5,5 литра гориво за 1 ден"
        Това в зависимост от горивото е 6-12лв. Електричките изразходват средно 15кВтч/100км, което при цена на домашно зареждане от 0,15лв е 1,35лв за посочения пробег (9кВтч). 2400мпс-та биха изразходвали 21600кВтч за един ден (вместо 13200л гориво).

    • #57
      60 км са 10 кВт.ч по магистралата и двойно в града. 2400 автомобила ще употребят 24 мегаватчаса. Но повечето пътуват по 10-20 км. Мегаватите може да се намалят на десетина.

      Коментар


      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        Ми... не. В града електричките и хибридите имат по-малък разход.
        Но тези 2400, които минават по тази улица не се движат само по нея.

      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        Да, разходът в града е много намален в сравнение с обичайното. И под извънградското каране, с дребни изключения. Съвсем забравих за едното огромно предимство на електрокарите.

    • #58
      Доколкото знам, никой от пишещите тук няма директен опит с електромобили. Аз също бях така, но по стечение на обстоятелствата вече имам достъп до една Тесла и даже и навъртях около 800км извънградско. Резултатът беше, че в сравнение с моята кола, същият маршрут отнема около час повече в посока (400км) за зареждане. Може обаче да се направи и по-кратко зареждане, просто аз се преосигурих, защото не знаех колко ток ще ми трябва. Разходът при спокойно (т.нар. пенсионерско) каране е 200-250Wh/km, но ако се дава газ(по-скоро ток ) скача над 300-350. Интересното е, че в северна България има много по-малко зарядни станции. Ако се пътува София-Варна примерно, първата бърза е в Търново, след това в Шумен. София-Търново е 230км и според мен е проблемно за тези с по-малки батерии. С Теслата (85кВтч) бях на 33% в Търново, тръгване от 100% в София. Може би вече се сещате, че на обратно става по-интересно, защото бързото зареждане е до 80%, след това вече не е толкова бързо и за да се тръгне на 100% от Търново към София трябва да се чака доста. В конкретния случай, бързо зареждане ознава 50кВт/ч (Теслата може и повече, но зарядните станции - не). На бавни станции няма смисъл да се зарежда междинно, твърде е бавно. "Домашното" зарядно е на 7,2кВт/ч (32А) или 3,6кВт/ч (16А) при обикновен контакт (за другия трябва "промишлен"). Конкретната Тесла не може да се зарежда с трифазен ток, но дори и да можеше, там максимума е 22кВт/ч, както са повечето други електромобили. Бързите зарядни са постояннотокови на ~400В, като мощността варира, но е поне 50кВт/ч (повечето в БГ). Цената за зареждане е около 50ст/кВтч, като има и безплатни. В София безплатните са 2 и през повечето време са заети . В Търново на отиване успях да заредя на безплатната, но на връщане имаше двама чакащи и отидох на платената, като заредих за ~12лв (около 40мин).
      Самата кола не е никак лоша, динамиката е брутална, може да прави изпреварвания като мотор, само че е доста дълга и широка. Не съм се лишавал от климатик и музика, нито съм карал особено бавно, даже по едно време доста се увлякох в изпреварвания на колони Движението в тишина е уникално, и макар че съм карал доста електрически спаркове, извънградско и за по-дълго време е по-различно. Вярмо, качвах Витиня с 90, но просто преди това доста я понастъпвах и не бях сигурен колко ток ще ми трябва, а беше понамалял значително. При следващо пътуване вече ще имам по-добра представа. В крайна сметка, стигнах в София на 11%, при тръгване от Търново на ~85%.
      В заключение - бих си купил веднага (втора ръка естествено), но ме спират 2 неща - за такава кола задължително трябва да има гараж, в който да се зарежда бавно през нощта. Теслите са доста ниски и с нископрофилни гуми и движението по българските пътища е проблемно (аз съм с високо Волво и съм свикнал да не намалявам много по неравности ). Може би бъдещ модел Y ще е по-пригоден. От другите марки също нямат подходящ модел (за мен засега).

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Въпрос на време е да започнат да се предлагат всякакви модели коли-и луксозни, и за цървули, и бегачки и джипки, само трябва да се уреди въпроса с батериите. Който е големия препъни камък, другите кахъри са бели в сравнение с него.

      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        До сега бях останал с впечатлението, че ТеслитЕ изминават поне 400 км "на газ" по магистрала с един заряд.
        Според мен първо ще се появят малки градски електрички и при 150-200 км пробег ще са перфектни за града. Ако има къде да се зареждат... Това е проблема и не само в Бг.

      • NovemberCharlie
        NovemberCharlie коментира
        Редактиране на коментар
        На конкретната кола от филмчето 100-0% й дават 310 мили по каталог, но реално са 250 мили, което е около 400 км. Само че, не е добре да пада по 20% заряд, а да се пълнят над 80% изисква много времеако на един път минаваш 250 км., времето за заряд е колкото да пеш едно кафе на бензинистанията. Иначе каталожните данние на новите версии могат да се видят тук https://www.tesla.com/en_eu/models.

    • #59
      Не знаех че има и безплатни, и понеже безплатен обяд няма, кой все пак ги плаща тези?
      Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Платил си си го още с покупката на колата.

    • #60
      Първоначално публикуван от nigell Преглед на мнение
      Доколкото знам, никой от пишещите тук няма директен опит с електромобили. Аз също бях така, но по стечение на обстоятелствата вече имам достъп до една Тесла...
      От разказа ти оставам с впечатление, че ти не си шофирал, а си се занимавал основно с административни дела.
      Един вид си бил диспечер на енергоразпределително дружество - кога колко енергия била останала, къде имало зарядна станция, тя дали щяла да е свободна, и дали щял да ти стигне тока ако пуснеш подгрева на седалката, и прочие досадности.
      Нищо де, Кольо каза, че след 10 лета всичко ще е както требе. А дотогава ако се наложи ще ползваме електричките с допълнителен генератор или ще ги репатрираме с некой дизелов камион.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        Китайците продават много готини "китове с ДВГ удължаващи движението".

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X