Може да има връзка с изграждане на електропреносна мрежа за електрокарите, но последните години цената на медта скочи двойно.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Новини от света на електромобилите
Свий
X
-
Конкретната Тесла е донякъде теслА, Модел S P85, 2013-та, няма автопилот (още не са го били измислили тогава), американски внос. Не знам как е с деградацията на батерията, защото няма такъв индикатор, но не е на много километри и при зареждането изглежда да няма особена деградация. Когато е заредена на 100% (85кВтч) показваше точно 400км пробег, но това много бързи се промени, особено когато тръгнах по-ентусиазирано на магистралата
Точно защото знам че има сериозна разлика м/у теоретичния и реалния пробег ми беше интересно как ще се представи на практика. Мисля че няма да има грижи да измине и 350км с един заряд, но това много, много, много зависи от начина на каране и пътя. Конкретния път София-Търново е с доста изкачвания и спускания и ми беше трудно да преценя как ще се представи. Самата кола има статистика за разхода само за последните 10, 25 и 50км.
В участъка в ремонт около Търговище карах с не повече от 40 (все пак имаше колона, а и колата е с 21" нископрофилни гуми) и тогава разхода падна значително, но после наваксах
Да, карането на електричка извънградско засега изисква следене на разход, съобразяване със зарядни станции и т.н. Такава е реалността у нас, а вероятно и на много места на запад. За да може човек да се придвижва свободно с повечето налични към момента електромобили, трябва да има бързи зарядни станции на по 100-150км, където за 10-тна минути да може да възстанови заряда. От друга страна, ако се каза "изрядно", разходът не е толкова страшен (при тази тесла може да падне под 20кВтч/100км), което с 85кВтч батерия би дало приличен пробег. В интерес на истината, и с моето Волво на газ се съобразявам с разхода, защото бутилката събира само 30л и понякога не ми стига от София до Търново
Относно безплатните станции - да, има такива, като бързите са почти изцяло на Кауфланд и Еко. Каква им е сметката не знам, доколкото съм се интересувал, изграждането на една такава излиза около 50000лв. Те обаче са малко (3 в София и общо десетина в цялата страна). По-бавни (22кВт/ч и надолу) има повечко, основно са по хотели, супермаркети, общински, КИА имат няколко. За повечето електрички това все пак са поне 100км за час и може и да не се счита за толкова бавно. Според мен това е маркетингово предимство и удобство за привличане на клиенти, още повече че бавна станция е доста по-евтина. Ако нощуваш в хотел, може да зареждаш бавно цяла нощ даже от обикновен контакт. Безплатните бързи станции са доста заети, като недостатъка е че реално бързо може да се зарежда само по една кола (втората зарежда бавно). Развитието и разпространението на електромобилите би се повлияло сериозно от увеличаване на бързите зарядни станции, ако са и безплатни още по-добре. Даже се чудя как не са измислили такава европейска програма (а може и да са).
Едно от най-читавите приложения/карти за зарядни станции е https://www.plugshare.com/
Там може да се види къде какви има, каква е цената и даже ако зареждащия се е съобразил да се отбележи - дали е свободна или заета и за колко време. Това е и един от основните проблеми - няма как да знаеш дадена зарядна станция дали е свободна (и въобще работеща) и когато са нарядко е още по-неприятно. Ако бяха тип американски тесла суперчарджър с по 5-10 станции на едно място щеше да е много по-спокойно, но и това ще стане някой ден.
Засега електромобилите са основно за ентусиасти (поне у нас) и има още доста какво да се желае по въпроса. Експлоатационните им разходи са по-ниски, но пък цената им е по 2. Конкретната Тесла примерно зарежда безплатно на тесла суперчарджър, обаче у нас има само един такъв в Пловдив (с 4 станции). Друг е въпросът, че (теоретично) американска тесла не може да зарежда на европейски суперчарджър (и обратно). Някакви ентусиасти обаче са разработили "домашни" адаптери за около 1000лв парчето. То това е и един от другите проблеми - съществуват няколко стандарта за зареждане (куплунг + протоколи), съответно зарядните станции не винаги поддържат всичките (не само при тесла, а по принцип).Последно редактирано от nigell; 28-05-21, 10:39. Причина: Излъгал съм за суперчарджъра в Пловдив - 4 са станциите
Коментар
-
Който се притеснява да не закъса, винаги може да си сложи в багажника няколко киловата литиевотитанова батерия и да си реши проблемите, ние с ДВГ носим туби с гориво, електричките някой и друг батери пак, нито цената нито теглото нито размерите са пречка. Пака се зарежда за нула време и все пак е резерва за екстремни ситуации.Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
Представям си как някой ден модифицират електрички за "Cannonball run".
То ще са допълнителни батерии, инвертори, нелегални зарядни станции край пътя, подмяна на батерийни пакети, за зареждане в движение и куп чудесии
Преди няколко месеца попаднах на няколко клипа от тая поредица
https://www.youtube.com/watch?v=e3jb...HkAQpe&index=6
Малко ми се струва че послугват като след (рибо)лов, ама нали живеят в страна с право на свободно слово.
Всеки можел да казва каквото си иска, но не знам как се връзва със "self incrimination" клаузата в обществения договор.
-
Според хора разбиращи от Тесли, автомобила е направен БЕЗ възможности за ремонт и подмяна на части извън Тесла сервиз, нещо като последните АйФони и други устройства, не можеш да пипаш защото, а си пипнал, а е ревнало и спира да работи адекватно или въобще не тръгва.
-
Това за теслите изобщо не е вярно - много неща могат да се правят по една тесла извън техните сервизи. Вероятно при тези в гаранция не е желателно, но извън гаранция може да се прави почти всичко. Друг е въпросът, че повечето части не могат да се намерят извън тесла, но има неща които могат да се поръчат от тях. Много тесли на пазара всъщност са сглобени с части от други тесли (ударени и т.н.), естествено, не в официалния сервиз. Има вече и не малко афтърмаркет фирми, предлагащи окачване и т.н. Това си е (механично) една най-обикновена кола с окачване, каросерия (калници, врати, ел.стъкла) и т.н. и тези неща могат да се ремонтират в произволен (разбиращ) сервиз. Инфо-развлекателната електроника няма общо със силовата и реално може да се ремонтира (при нужда) от всеки разбиращ. Така или иначе, най-много от тесла да сложат някакъв бан за ъпдейт на софтуера и/или зареждане на техните станции, но това не е особена драма - колата си върви и без връзка с тесла и си зарежда (бързо) и без да е на тесла чарджър.
За допълнителна батерия пък идеята е абсурдна - няма начин да се добави такава без сериозна модификация по инсталацията, не може да се кара с включено зарядно, а и термо мениджмънта на една подходяща батерия в багажника няма да е лесна работа. Вероятно и затова няма такава опция. Иначе не би било лошо да има такава опция, поне теслите имат огромно багажно пространство и отзад и отпред и би могло да се оползотвори при желание.
-
-
байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
Суперспам - спама на суперите
Коментар
-
Въобще не е тъпо. Само дето батериите ще трябва да са стандартни и може би по две в кола. Като свърши едната, се пуска втората и започва търсене на станция. Спира се на определеното място и след една минута може да се потегли със заредена кола. И ако някой си мисли, че е открил Америка - не, не е. На автомобилното изложение в Париж 1936-та година така са развозвали посетителите - на електромобили, като една сервизна кола е подменяла изтощените батерии.
Аз виждам две предимства - време за което се "зарежда" колата и липсата на пикови натоварвания върху електрическата мрежа - батериите са на склад и се зареждат, когато има свободни мощности. Във филмчето говорят за още едно предимство - батерията винаги да е произведена по последната актуална технология.
А този дето говори за недостатъчците спрямо бързите зареждачки, ами да се зареди една "Тесла" с половината и заряд за половин час, трябват нещо като 100 киловата захранваща мощност. Бая пиково натоварване за мрежата. А ако се строят както той казва 20 коли на куп - ами там влизаме в мегаватовата зона. Въобще ще е купон за диспечерите на енергийните мрежи - изневиделица появяващи се консуматори на 100КВт. Също не ми харесва, че половин час пауза в пътуването ще осигури "ток" за около 200-250 километра. Тоест ако тръгна от Софияв за Любляна, трябва да си предвидя поне два часа за престой при самите зареждачки. Друг един проблем който се неглижира все още - всички случай на самозапалване на електромобили, без да са удряни, са при зареждането им. Няма да се учудя, ако това е ставало на бързозарядните станции. При сменяемите батерии и двата проблема ще изчезнат. Батериите могат да се зареждат с оптималния за тях режим, при това без да се получават пикове в натоварването на мрежата. Така зареждани, рязко пада вероятността от самозапалване на батерията. Също зарядните станции ще са стационарни и всички произтичащи от това удобства.
-
Дам, като има още един огромен + дето се дърляме при АЕЦ-а - получаваш предвидим акумулатор разпределен близо до консуматорите.(хитро а)
Обявили са и пробив при Na батериите.
Мисля, че след 2 години ще прочетем за успешното създаване в Китай на ВЕИ мощност по-надеждна от 500Мвт АЕЦ.
-
Дали самите авто производители ще са съгласни? Така ще им отпадне монопола на батерии за тяхната си марка. Също и рекламата от сорта "С нашите уникални батерии от последно поколение, новият ни модел минава ХХХ км ..." , която е основателна причина да се предпочете тази марка/модел.
-
-
Тъпо или не - схемата предплага да произведем минимум 2 пъти повече батерии, реалистично 3 пъти. А ние не можем да се справим даже да ги произведем веднъж.
Другото е че към момента хич не виждам как ще мобереш универсални батерии на универсално място във всеки различен модел автомобил, при положение че поради наличните технологии те са най-обемистото и най-тежкото нещо в даден автомобил и побирането му е проблематично.
Отделно, бизнеса отдавна е тръгнел към специфичности и един завой ще удари и без това високата цена на всичкото мероприятие.
Не на последно място, тия батерии така или иначе трябва да се зареждат, тоест инфраструктурата за повече ток никой не я отменя. Нещо повече - и тя ще трябва да е поне двойна спрямо неуниверсалния вариант със зареждането. Транспорттните разходи за разкарване на заредени и празни батерии насам-натам отделно. Не защото не могат да се зареждат на място, а защото така или иначе потребностите няма да са равномерни и ще има места с излишъци и дефицити и на разредени, и на заредени батерии.
Забравете за това - едни умни глави много отдавна са го мислили и отхвърлили.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Винаги ми е допадала идеята да паркирам новото си електрическо Порше на станцията за замяна на батерии, да дам моята чисто нова батерия, и да ми монтират такава от някой електрически Москвич, на десетки години, с милионен пробег.
Не трябва да издребняваме за подобни дреболии...
Коментар
-
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнениеВинаги ми е допадала идеята да паркирам новото си електрическо Порше на станцията за замяна на батерии, да дам моята чисто нова батерия, и да ми монтират такава от някой електрически Москвич, на десетки години, с милионен пробег.
Не трябва да издребняваме за подобни дреболии...
но аз слагам бас, че китайците след 3год. ще имат по-големи продажби от тях(поршетата), просто защото ще можеш да купиш колата без батерия, а за батерията да плащаш само наем
А на собственика на батериите, 50% от печалбата ще е продажба на ток в пикови натоварвания. байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
Суперспам - спама на суперите
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнениеВинаги ми е допадала идеята да паркирам новото си електрическо Порше на станцията за замяна на батерии, да дам моята чисто нова батерия, и да ми монтират такава от някой електрически Москвич, на десетки години, с милионен пробег.
Не трябва да издребняваме за подобни дреболии...Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
Враца
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
За поршетата е както казваш,
но аз слагам бас, че китайците след 3год. ще имат по-големи продажби от тях(поршетата), просто защото ще можеш да купиш колата без батерия, а за батерията да плащаш само наем
А на собственика на батериите, 50% от печалбата ще е продажба на ток в пикови натоварвания.
Коментар
-
Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение...а когато се заменят,може да се зареждат по-бавно...
За вторичния пазар на никой не му пука. Изобщо за колите след 5-тата година на никой не му пука. Никой не е луд зорлем да произведе кола, дето ще върви примерно 20 години без да се обезцени.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Еколозите, дето кукуригат по митингите, си нямат идеа какво е екология и как да се постигнат въпоросните добри пожелания, за които кукуригат. Циркът и лобизмът имат изключително голям дял и в това, за съжаление.
Плакат на еко митинг, който изчерпва доста сериозно темата какви субекти се въртят по такива места: "Капитализмът съсипва природата! Ред е на социализмът да я съхрани!". Не съм сигурен дали е дословно, но по смисъл това. Сигурно и снимка ще успея да намеря, ама не ми се търси.
Не очаквай от някой, носещ такъв плакат, да е в състояние да промени нещо за добро, даже и да има най-добрите намерения.Последно редактирано от sparkybg; 13-11-21, 22:31.
-
Еколозите ако имаха правилна идея то всеки щеше да я възприеме,аз един не познавам който да се кефи,че колата му пуши ма на всички им трябва да върви.
Половината не вдяват,че за да си избърше задника му трябва хартийка,тя пък идва на ТИР с дизеляк……..да ви пратя снимка колко кораба има пред ЛА,как им пушат генераторите и стоят и чакат ТИРовете да са всичките елктрички,че такъв е закона прекаран от един педерасТ?
-
Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
За поршетата е както казваш,
но аз слагам бас, че китайците след 3год. ще имат по-големи продажби от тях(поршетата), просто защото ще можеш да купиш колата без батерия, а за батерията да плащаш само наем
А на собственика на батериите, 50% от печалбата ще е продажба на ток в пикови натоварвания.
Иначе същата мила сценка може да се разиграе и с някое ново Ярисче - дай новата батериа, взЕми тая скрап, дай пари и прияен ден.
Друга мила картинка - сезона на почивките, станция за подмяна на батерии. След многочасово чакане на опашката, ни идва реда. И бачкатора небрежно заявява: "като за вашия автомобил имаме налични само батерии с капацитет 55 kWh, но те са стари и амортизирани, и реалният им капацитет е 18 kWh. Ако ви устройва, заповядайте, ако не, може да преспите в близкия хотел и да изчакате доставка на батерии. И пожелава приятен ден разбитра се.
Батериите са чужда собственост. Фирмата собствени гълта водичка - фалира. Минава Гагич и колегите му и събират всички батерии собственост на фирмата. Нали са материален актив. И по градовете настава тишиана и спокойствие. А, и отново ви пожелават приятен ден.
В контекста на активността на темата за кражба на катализатори - два крика, два винтоверта, и собственикът на електромобила задлъжня с няколко хиляди ойро към фирмата собственик на батерии. Тоя път не пожелават приятен ден.
Има и още, но не ми с епише.
Във всеки случай идеята за сменяеми батерии, особено под наем, е брилянтна,
Коментар
-
За България ще ги има тия неща, то за каршеринга същото вангуваха, и дори му се случиха целенасочените саботажи,но пък той расте
българската гледна точка относно общата тенденция, е без значение.байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
Суперспам - спама на суперите
Коментар
-
Конкретни данни незнам, не ме интересува. Поръчано е с най базовото оборудване без клима, без парно ползва се на кратки разстояния до 50км от фабриката в която работя. Работя лагерист и отговарям за 25 камиона и 44 машини и често ми се налага кратки пътувания по сервизи и работилници. На мен не ми харесва примерно караш в града с 50 и трябва да намали малко, да ама пускаш педала за гас и тя забива нос все едно си скочил на спирачката, тая кола няма никаква инерция. Да не говорим за отвъртителната пластмаса вътре. При пълно зареждане показва 350км пробег но никога не се е налагало да го проверя. Дай вайбер утре ще направя някой клип да ти го покажа. Този начин на работа( включено-изключено) просто е меко казано разочароващо,все едно караш мотокар. Кадето е могло да се спести е направено, при затварянето на вратите на товарното помещение дрънчи като вартбург. Имаме от скоро и две Рено Зоуи, още не съм ги карал, но колегите ги хвалят. Реното вътре е по приятно на допир, пластмасата е по приемлива,и имат климатизация.
Коментар
-
Когато купуваш смартфон,обикновено има някакви данни-издържа без да говориш,например 500 часа.Значи тази батерия,губи доста голям процент от капацитета си,когато не се използва.Някъде прочетох,че батериите на електромобилите губят по 5% дневно ток от батерията.Според мен,това са огромни загуби,за които феновете на електрокарчетата много,много не приказват.Дъртият дизел може да не го караш 25 дни,нищо няма да загуби от резервоара.Това е просто перпетум мобиле за прахосничество и безсмислие,ама... звучи еко
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар