Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Новини от света на електромобилите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Намалените им разходи за поддръжка до някъде компенсират абсурдната цена. Не напълно, ама да кажем...може да се преглътне.
    ОБаче с пробега-греда! С чисто нова кола ако трябва да паля свещи лятото дали ще ми стигне батерията от София до Пловдив....определено не е оферта. Времето за зареждане им е другата безумна драма. Скоро някъде гледах данните на една от най-популярните електрички-някакъв Нисан. 30 часа зареждане ако не е от станция, а от контакта. 30 часа!
    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

    Коментар


    • santaclash
      santaclash коментира
      Редактиране на коментар
      Електричка...не си представяй точно Балканкар с оловни батерии. Доста различни са.
      Отделно електрониката, която ти управлява консумацията и зареждането.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Така де и новите батерии не носят много бързия заряд . Една кола среден клас от що годе читава марка първите 10 години разходите и са само за обслужване и консумативи .

    • santaclash
      santaclash коментира
      Редактиране на коментар
      На батериите в момента гаранцията навсякъде е над 5 години и поне 120-130 хиляди км.
      Дачия тая година ще пускат електричка....8 години батерия и 150 хиляди км. обявиха. Заводът е в Китай обаче и трябва към февруари някъде да е започнал производство.

  • #32
    Лек повей и откъм Сибир:
    Tecтoвeтe нa пpoтoтипa нa пъpвия cepиeн eлeĸтpичecĸи aвтoмoбил в Pycия ce плaниpa дa пpиĸлючaт в нaчaлoтo нa дeĸeмвpи. Toвa oбявиxa oт caнĸтпeтepбypгcĸия Πoлитexничecĸи yнивepcитeт "Πeтъp Beлиĸи" (CΠбΠУ), в чийтo ĸoмпeтeнтeн цeнтъp e пpoeĸтиpaн eлeĸтpичecĸият aвтoмoбил.

    "Πъpвият eлeĸтpичecĸи aвтoмoбил, ĸoйтo e гoтoв зa мacoвo пpoизвoдcтвo и мoжe дa бъдe дocтъпeн зa oбиĸнoвeн ĸyпyвaч oщe пpeз 2021 г., e пpoeĸтиpaн в Цeнтъpa " Hoви пpoизвoдcтвeни тexнoлoгии ". Bcичĸи тecтoвe нa пpoтoтипa щe бъдaт зaвъpшeни в нaчaлoтo нa дeĸeмвpи", ce ĸaзвa в cъoбщeниeтo, цитиpaнo oт 1рrіmе.ru.

    Eлeĸтpичecĸият aвтoмoбил "Kaмa-1" e ĸoмпaĸтeн гpaдcĸи интeлигeнтeн ĸpocoyвъp oт иĸoнoмичнa ĸлaca, cпocoбeн дa изминe пoвeчe oт 250 ĸилoмeтpa бeз пpeзapeждaнe, дa paзвивa cĸopocт дo 150 ĸилoмeтpa в чac и издъpжaнe нa cтyд дo -50 гpaдyca. Πpeдпoлaгa ce, чe цeнaтa нa eлeĸтpичecĸи aвтoмoбил щe бъдe oĸoлo 1 милиoн pyбли (11 xил. eвpo пpи ceгaшния ĸypc нa pyблaтa, бeл peд.) пpи плaниpaн oбeм нa пpoдaжбитe oт oĸoлo 20 xиляди aвтoмoбилa гoдишнo.
    "Paзpaбoтиxмe пълнoцeнeн лeĸ aвтoмoбил, ĸoмпaĸтeн ĸpocoyвъp c дължинa 3,4 мeтpa, шиpoчинa 1,7 мeтpa. Aвтoмoбилът ocигypявa чeтиpи мecтa зa пътници и бaгaжнo oтдeлeниe", ĸaзa Oлeг Kлявин, зaмecтниĸ-pъĸoвoдитeл нa Цeнтъpa HTИ и глaвeн дизaйнep нa инжeнepния цeнтъp СоmрМесhLаb ĸъм yнивepcитeтa.Cпopeд нeгo eлeĸтpичecĸият aвтoмoбил, в ĸoйтo пpeoблaдaвaт ĸoмпoнeнти oт мecтнo пpoизвoдcтвo, e фoĸycиpaн въpxy мacoвия пaзap - oт индивидyaлни пoтpeбитeли дo ycлyгитe зa cпoдeлянe нa aвтoмoбили и фиpмитe зa дocтaвĸи.Πpexвъpлянeтo нa пpeдвapитeлния пpeдcepиeн oбpaзeц нa "Kaмa-1" ĸъм пpoизвoдитeля - ΠAO "Kaмaз", ĸoйтo e индycтpиaлeн пapтньop нa пpoeĸтa, тpябвa дa cтaнe в paмĸитe нa фopyмa "Byзпpoмeĸcпo-2020" нa 10-11 дeĸeмвpи в Mocĸвa.
    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

    Коментар


    • rusev
      rusev коментира
      Редактиране на коментар
      Братушките щото се научиха да правят автомобили с двигатели и то до съвършенство, та започнаха мечтите за електрички.
      По-добре да помпят газ и да си внасят коли от чужбина.

    • santaclash
      santaclash коментира
      Редактиране на коментар
      Факт е, че е рядко срещано някой да прескочи цял етаж в еволюцията, но принципно не е невъзможно. И аз съм скептик, ама...да видим.

    • Stbd
      Stbd коментира
      Редактиране на коментар
      -50 температура. Интересен параметър.

  • #33
    https://sifted.eu/articles/musk-tesl...lqsFuMLKWqG7Ow
    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

    Коментар


    • #34
      https://insideevs.com/news/465188/ni...ries-2022/amp/
      Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

      Коментар


      • #35
        https://www.investor.bg/analizi/447/...evropa-320054/
        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

        Коментар


        • #36
          Дебют на Ioniq 5 https://youtu.be/jTiI1XPElK8
          Последно редактирано от NovemberCharlie; 23-02-21, 12:22.
          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

          Коментар


          • genadi.tsvetkov
            genadi.tsvetkov коментира
            Редактиране на коментар
            Дачията е електомобила,който ще обърне нещата в Европа,дори обмислям покупка.За чий ми е 1000км пробег,като единия ми автомобил е без винетка.И 50 ми стигат,само да е евтин.

        • #37
          Упс https://www.bbc.com/news/technology-56156801. Това ще боли.
          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

          Коментар


          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            Почна се. Електричките имат 40 - 70 kW "готови " за потенциални поразии. Малко като да си оставиш включени електроуреди вкъщи и да разчиташ на противопожарната защита....

        • #38
          VW https://electrek.co/2021/03/01/vw-id...-millionaires/
          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

          Коментар


          • #39
            Speaking of DC, I wasn’t able to test out the 120kW fast charging because the closest Electrify America was out of service. Also the ID.4 doesn’t have the “Plug and Charge” standard, but VW tells me this is a planned over the Air update. We’ll drill down here in the longer review soon.

            Обещаха ако слушкаме да ни напълнят басеина
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Босе, да не сте сбъркал форума с Хамерикутския, че нищо не вдЕнах?

            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Ми не,копирам от статията,тя е на американски или не я прегледа ма питаш?

            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Не, видях само картинки.
              Не разбирам чужди езици.

          • #40
            Тест на VW ID 4 https://youtu.be/EotuxCptcM4
            Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

            Коментар


            • #41

              Изcлeдoвaтeли oт Texнoлoгичния yнивepcитeт „Чaлмъpc“ и Kpaлcĸия тexнoлoгичeн инcтитyт (КТН) в Швeция ca paзpaбoтили бeзмacoвa cтpyĸтypнa бaтepия, чийтo ĸaпaцитeт e 10 пъти пo-гoлям oт нaй-дoбpaтa paзpaбoтĸa дoceгa.

              „Бaтepиятa имa eнepгийнa плътнocт oт 24 Wh/kg, ĸoeтo oзнaчaвa пpиблизитeлнo 20% пo-гoлям ĸaпaцитeт в cpaвнeниe c нaличнитe в мoмeнтa литиeвo-йoнни бaтepии.


              Каква е средната енергийна плътност на:
              оловни;
              никел-кадмиеви:
              никел-металхидридни;
              литий-йонни;
              литий-полимерни;
              метал-въздушни; натрий-серни;
              натрий-металхлоридни.
              и други батерии, ако могат да се ползват за нуждите на автомобилите?
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #42
                Енергийната плътност на оловните кютуци е 35 Вт.ч/кг при 100% разряд. Предвид здравето на батериите трябва да се смята част от енергията и плътността става 20.
                На литий-желязно-фосфорните е по 70 Вт.ч/кг, с непозволен за ползване максимум над 80.

                Кирките ще придобият нов прочит..

                Коментар


                • s_s1
                  s_s1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Е, тогава 24 Wh/kg, изобщо НЕ са с пo-гoлям ĸaпaцитeт в cpaвнeниe c нaличнитe в мoмeнтa бaтepии.
                  А какъв е капацитета на литиeвo-йoнните бaтepии?

                • Stbd
                  Stbd коментира
                  Редактиране на коментар
                  ЛЖФ са литиево-йонни - LiFePo4 написано модерно на уважаван език. В автомобилите се използват и други литиево-йонни с подобна енергийна наситеност за килограм.

              • #43
                Статията е преведена, а сигурно и написана по папагалски без разбиране.

                Говорят за безмасови структурни акумулатори. Дежурните хвалби по темата може да се пропуснат (най, по-по-най, зелени, ..., ...).

                От обща култура може да се предположи следния превод:
                -безмасови - няма пренос на вещество - йони, атоми, електролит. Батериите са твърди; -структурни - самите елементи са част от конструкцията. Могат да са калник или рама. Калник с непрактична цена в хиляди, например 3000 лв.

                Посочва се и някаква якост в гигапаскали. Не съвсем грамотно, също.

                Това "Батерията има енергийна плътност от 24 Wh/kg, което означава приблизително 20% по-голям капацитет в сравнение с наличните в" да се чете не "по-голям", а "от".
                Последно редактирано от Stbd; 30-03-21, 08:32.

                Коментар


                • #44
                  Mercedes EQS https://insideevs.com/news/498035/me...0-km-wltp/amp/
                  Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                  Коментар


                  • #45
                    Ето малко повече информация за HUMMER EV



                    И за батериите на GMC

                    Последно редактирано от Веско; 05-04-21, 21:39.
                    Show must go on!
                    LZ1VES

                    Коментар


                    • brpi
                      brpi коментира
                      Редактиране на коментар
                      Като позитивно нещо от 2 те клипчета- разгеле ГМ са се сетили да ползват големи клетки ,демек клетка с голям ампераж а не да слагат клетки в паралел .
                      Инак Хамера в класическия му вариант си е известен тука в Америка че е дърво голямо.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X