Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

    Всеки е свободен да вярва или да не вярва в каквото си поиска... Само да няма разочаровани по някое време.
    Дано Дачията барем да е еднаква за Източна и Западна Европа, макар че се съмнявам.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

      Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнение
      Трудно е да си представите колко е прав Ясен в този си пост. Само дето леко е объркал причините боклука в автомобилостроенето да се праща при нас. Тя е леко различна от причината при текстилните изделия, примерно. Причината е в евтиния труд. Грубо казано производителя плаща една голяма част от гаранционните ремонти. Предвидил е около 10 или 15 процента от цената на колата за гаранционни ремонти. Може и да са 5 процента. Не го знам нито точния процент, нито точната сума. Това което знам със сигурност е, че тя стои зад всяка кола доставяна на дилъра, където и да е. И тази сума е долу горе еднаква за всички коли от един модел за всички дилъри. Но ако в Германия тази сума трудно покрива нещо повече от баланс на гума, то тук покрива смяна на глава на двигател. Ами затова в Германия се пращат коли на които не им се налага нещо повече от баланс на гумте, а тук може да засилим трошляци с шупли в блока или главата.

      Същите сметки стоят и зад колко време държани в цинка купета ще дойдат при нас, при арабите и в скандинавските страни.

      И за да не съм голословен давам веднага един пример с "Волво 440/460" и "Волво 850" от началото на 90-те години. Поради не знам какви обърквания, "Волво" праща в България една голяма пардида на тукашния дилър от модела 440/460, специално изработена за нас. Но тукашния дилър е поръчал 850-ки. Не ме питайте как е станало такова объркване. Само знам, че и шведите пият и то доста. Така е един хубав ден тук на митница почват да пристигат автовози с 440-ки.
      Получавайки автомобилите, които не е поръчал, тукашния дилър (в лицето на собсвеника/управител) леко лудва и прави така, че до три дена пристигат правилната бройка автомобили от правилния модел. Това се случва, защото шведите доставят автомобилите (грешните) в последния момент от допустимия срок. По този случай 850-ките са от предназначените за Германия, защото толкова бройки в последния момент няма от кои други наличности да се пратят. А работата мирише на яки неустойки.

      Ако помните имаше един период, когато ютията да си включиш, водата да си пуснеш, почваха реклами на "Волво 440/460" - е тогава стана тази работа.

      Дилъра достави на клиентите си 850-ките и някак с много реклами и маркетингови трикове продаде и 440-ките. Почти нито едно появяване на някоя от тези конкретно 850ки за гаранционни ремонти и нито една 440-ка, която да не цъфне поне веднъж с някоя гаранационна повреда. Много често с по две и повече повреди.

      Ако сравняваме точно тези 850-ки с останалите продадени тук от същия модел - пак бяха рядко безпроблемни. Щото 440/460 си бяха куци модели по принцип.

      Последния ми пример е един "Опел Инсигния" на познат, купена от тук нова. Гаранционни смени ту на глава, ту само на газоразпределителен механизъм, докато накрая не му смениха целия двигател по гаранция. От тогава няма проблеми, ама къде е останал кяра на производителя - нямам идея.
      Историята е забавна, но 850 и 440 се правят в различни заводи в различни страни, различни платформи и различни класове автомобили. Тукашен дилър при тия модели (преди сливането с форд и Мото Пфое) не знам да е имало.

      440 е Мицубиши каризма с елементи на Рено, понякога с двигател на Волво, прави се в заводите на ДАФ в Белгия, 850 от друга страна е последния представител на тая марка с читав и все още ремонтопригоден автомобил.
      После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

      Коментар


      • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

        В ден днешен повечето производители имат локализирани заводи за пазарите си - Индия, Китай,Русия, Америките и Европа. Доставчиците на тези заводи също си локализират производството, та един Форд произведен в Русия е нормално да има агрегати също произведени в РУсия и евентуално да има разлики в качеството, без да е необходимо то да е по-ниско.

        България от друга страна, е част от ЕС и съм сигурен, че би им било изключително трудно на фона на мизерния пазар на нови автомобили, да имат специална логистика да ни докарват по-евтини произведени за латинска Америка или Индия.
        Също така, понеже голяма част от ремонтите стават с донор - обикновено скрап от Европа, а ремонтираният се случва да си е тукашен... разлика не съм забелязал.
        После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

        Коментар


        • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

          Самодъжец, не се обиждам, но случката с онези "Волва" е факт. И сметката, че при нас могат да се поемат повече гаранционни ремонти също се прави. И че ни имат за диваци също. Освен случката в която разказах в една друга тема с една ученическа раница на сина ми (https://www.offroad-bulgaria.com/sho...67#post3359467), мога да ви разкажа и за едни дезодоранти внасяни от "Униливър" пак през 90-те, ама темата е за автомобилите. Както и това, че стоялите по-малко в цинка каросерии се пращат на по-сухите пазари. И това никой не им го отразява в цената, освен ако не мине номера.
          Това, че колите се произвеждат на конвеер, не означава, че са еднакви. Само се сетете за "годеницата на майстора" описана от Хейли в "Колела". Едва ли тази практика е останала в началото на 70-те години.

          А като си говорим за качество на колите - да се върнем на същото "Волво 440/460" - по едно време ги имаше много. Виждаха се почти колкото "Рено 19". При това се смята, че "Волво" са по-добрия производител от "Рено". Е да де, но първите по нашите пътища в момента са екзотика, а "Рено-19" се търкаля още доста. Произвеждаха се долу горе по едно и също време. Равностойни като категория са. Просто модела "19" се оказа удачен. Достатъчно надежден, с евтини части, ремонтопригоден, позволява доста гаври, гние умерено, непретенциозен към гориво и масла.

          По въпроса са дилъра на "Волво" - бяха част от групата "Рено" и дълъра им беше същия като на "Рено".
          Последно редактирано от Alexr; 26-06-19, 11:48. Причина: допълнение за "Desert Ant"

          Коментар


          • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

            Първоначално публикуван от Desert_Ant Преглед на мнение
            Историята е забавна, но 850 и 440 се правят в различни заводи в различни страни, различни платформи и различни класове автомобили. Тукашен дилър при тия модели (преди сливането с форд и Мото Пфое) не знам да е имало.

            4.
            За Про Мобил, явно не си чувал.

            Коментар


            • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

              30 години разлика.

              Изпратено от моят Nokia 5.1 Plus с помощта на Tapatalk
              После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

              Коментар


              • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнение
                Самодъжец, не се обиждам, но случката с онези "Волва" е факт. И сметката, че при нас могат да се поемат повече гаранционни ремонти също се прави. И че ни имат за диваци също. Освен случката в която разказах в една друга тема с една ученическа раница на сина ми (https://www.offroad-bulgaria.com/sho...67#post3359467), мога да ви разкажа и за едни дезодоранти внасяни от "Униливър" пак през 90-те, ама темата е за автомобилите. Както и това, че стоялите по-малко в цинка каросерии се пращат на по-сухите пазари. И това никой не им го отразява в цената, освен ако не мине номера.
                Това, че колите се произвеждат на конвеер, не означава, че са еднакви. Само се сетете за "годеницата на майстора" описана от Хейли в "Колела". Едва ли тази практика е останала в началото на 70-те години.

                А като си говорим за качество на колите - да се върнем на същото "Волво 440/460" - по едно време ги имаше много. Виждаха се почти колкото "Рено 19". При това се смята, че "Волво" са по-добрия производител от "Рено". Е да де, но първите по нашите пътища в момента са екзотика, а "Рено-19" се търкаля още доста. Произвеждаха се долу горе по едно и също време. Равностойни като категория са. Просто модела "19" се оказа удачен. Достатъчно надежден, с евтини части, ремонтопригоден, позволява доста гаври, гние умерено, непретенциозен към гориво и масла.

                По въпроса са дилъра на "Волво" - бяха част от групата "Рено" и дълъра им беше същия като на "Рено".

                Волво никога не са били част от Рено! Имат съвместни разработки (както и с мицубиши) за нисък клас автомобили.

                За вносителя не знаех - грешка, 2-ра грешка 440 не е мицубиши.
                После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

                Коментар


                • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                  Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                  Представям си как пренастройват конвейера за производство на сантафета и пропускат процедурата за поцинконване, по поръчка на представителя им у нас и за да докарат цена угодна на тукашните дилъри. Майката му разкатахте на тоя бизнес. Щото нали за ръгята говорехме, за ниското качество, пък сега минахме че дилъра спестил екстрите, абе стана абсолютна мешавина.
                  Конвейерът за производство не завършва на вратата на завода. Конвейерът за поцинковане може да се намира в друга зала, или дори в друга сграда. Времето, което различни партиди прекарват в него, както и броя вани, в които се киснат колите, със сигурност има значение за производствените разходи. И може да се планира.

                  Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                  Да се опитаме да обясним простичко за широката публика относно митичното "набиране на кодове". Та има код за опцията стоманени джанти и код за алуминиеви джанти. Е, като правиш поръчката "набираш кода" за опцията, която искаш. Ще се съгласиш ли с този пример? Е да де, ама аз до сега не съм виждал код за липсата на поцинконване. Това казвам аз, а кой какво разбира - не отговарям. А подготовката за газ, мас и оцет, музика и мултимедиа, климатик/климатроник или там каквото, е нещо съвсем друго.
                  Колкото са марките, толкова могат да са различните решения на логистичните задачи. Едни дилъри виждат само кода за железни джанти, други директно кода за поцинковане. Някъде кода за поцинковане се вижда в централното представителство за страната, а не от самия дилър.

                  Има код "произведено за Германия". Има и така наречения "ландезецунг" - особености на модела, или предварително подбрано оборудване и изпълнение, което дилърът нито вижда, нито може да избира.

                  Различните цени за колите у нас и в Европа са факт. Те се постигат по някакъв начин. Не ни ги дават по-евтино, защото имаме нужда, а те са самаряни.

                  Към колегата Desert_Ant: кола за Скандинавия и кола за Италия могат да са с различна обработка против ръжда (имам предвид Маздата на колегата). Например Хондите от някои серии и години за американския пазар уж не ръждясваха толкова, колкото за Европа. Никога не съм се ровил за по-конкретна информация, чувал съм от по-запознати от мене. Примерно модели около началото на 90-те, за после нищо не знам.

                  Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                  Куци модели по подразбиране, притеснения по повод кяра на проузводителя и ... един мармот произвежда автомобили от станиол... ама специално за Ганя. И разбира се за неговите побратими негъра и арабина. За руснака не споменавам, че там си мат други специфики за нещата които си произвеждат на място. Иначе съвсем официално си се произвеждат и рекламират автомобили за "развиващите се пазари". Обаче и аз не случайно дадох пример със завода в Хирошима, ама както и да е.

                  Алекс, не се засягай нищо лично, просто давам пример на какво е заприличала темата.

                  Вчера гледахте ли референдума по бнт по повод двойните стандарти? А че се произвеждат автомобили например за различен климатичен пояс е факт. Аз твърдя, че автомобилите продавани тук са същите, произведени за ЕС. Е може и да имат добавен щепсел за подгрева, ако са за северните страни, ама това е според кода на опциите, за които ще си доплатиш.
                  По отношение на храните, сапуните, шампоаните също би трябвало да сме в ЕС, но не сме. Разликите са достатъчно съществени, че да имат значение за здравето. А у нас дори цените им са по-високи. Не знам какво чудно има, че и с колите е така.
                  Последно редактирано от nissan_gr; 26-06-19, 12:35.

                  Коментар


                  • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                    По отношение за Хондите е така, тия за Америка са най-качествените, разлика в покритието няма, но може би по-добра ламарина и имат железни брони под пластмасата, всъщност имат и други съществени разлики по конструкцията и не се комплектуват с миксери а с напълно адекватни задвижващи агрегати.

                    За Волво не мисля балканите да са били таргет. За Италия модификацията наистина е друга - Полар (200/700/900) обикновено имат по-малко екстри и двигатели до 2л. Карам такова 940 комби, към обработката против корозия, не съм забелязал да има разлика, моята е удряна и правена и има някви дребни забележки там. Личен автомобил рядко може да бъде използван като доказателство, още повече втора ръка, с незнайни собственици и километри.
                    После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

                    Коментар


                    • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                      Първоначално публикуван от Desert_Ant Преглед на мнение
                      По отношение за Хондите е така, тия за Америка са най-качествените, разлика в покритието няма, но може би по-добра ламарина и имат железни брони под пластмасата, всъщност имат и други съществени разлики по конструкцията и не се комплектуват с миксери а с напълно адекватни задвижващи агрегати.
                      За ламарините добре, ама за двигателите няма да се разберем толкова лесно Двигателите им за Америка от онова време на малките модели не са по-добри от тия за Европа. Само са по-слаби. Специално Хонда има редица двигатели със 100 и малко конски сили на литър още от онова време, които които доста спокойно и безаварийно прескачат половин милион километра и то без никакви претенции за масла и филтри.

                      Отделно Хонда и Тойота по отношение на качество и късащи се болтове (по окачване, двигатели и т.н.) са в отделна лига от останалите японски коли.
                      Последно редактирано от nissan_gr; 26-06-19, 13:15.

                      Коментар


                      • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                        Ще кача снимки на ръждата по 17 годишната ми Мазда 626 внос от Австрия правени като я купих с цел следене на развитието и.
                        В отделен пост ще кача снимки как изглежда след удара и какво се крие под декоративните ламарини и пластмаси.
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image00011.jpg
Прегледи:1
Размер:110.8 КБ
ID:5816505
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image00008.jpg
Прегледи:1
Размер:123.4 КБ
ID:5816506
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image00009.jpg
Прегледи:1
Размер:126.4 КБ
ID:5816507
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image00010.jpg
Прегледи:1
Размер:128.7 КБ
ID:5816508
                        Не се вижда добре на снимките. Всички тръгнали петна са на места на практика липсваща еластична защита, където има няма проблеми. Горното покритие е нещо като силикон или по-скоро латекс, от долу боята е сравнително мека и под нея е метал. Като цяло слабо изпълнение и за това си гният Маздите, но не е чак толкова страшно колкото се опитват да го изкарат някои. В следващия пост ще кача деформационните зони и какво има под ламарините.
                        Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                        Телефон - в профила!

                        Коментар


                        • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:1
Размер:421.1 КБ
ID:5816509Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20170317_130522.jpg
Прегледи:1
Размер:296.0 КБ
ID:5816511Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20170317_131544.jpg
Прегледи:1
Размер:244.6 КБ
ID:5816513Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20170317_134754.jpg
Прегледи:1
Размер:376.5 КБ
ID:5816515Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20170317_134859.jpg
Прегледи:1
Размер:286.7 КБ
ID:5816517
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20170317_131537.jpg
Прегледи:1
Размер:376.4 КБ
ID:5816512Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20170317_085919.jpg
Прегледи:1
Размер:213.3 КБ
ID:5816510Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20170317_134730.jpg
Прегледи:1
Размер:382.0 КБ
ID:5816518
                          Като изключим това на тавана от началото на задните седалки не се забелязва да има мръднала ламарина. В багажника се вижда, че всичко е сгънато.
                          Прикачени файлове
                          Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                          Телефон - в профила!

                          Коментар


                          • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image00001.jpg
Прегледи:1
Размер:216.8 КБ
ID:5816519Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image00002.jpg
Прегледи:1
Размер:176.8 КБ
ID:5816520Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image00003.jpg
Прегледи:1
Размер:189.8 КБ
ID:5816521Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image00004.jpg
Прегледи:1
Размер:188.5 КБ
ID:5816522Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image00013.jpg
Прегледи:1
Размер:197.6 КБ
ID:5816523
                            Ще влезе ли отверка така като я гледаш? 17 години и почти 200 000км.(по километраж) в Австрия.
                            Има и кличпче в движение в тоя вид:
                            https://www.youtube.com/watch?v=KefKgxv-vzo
                            Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                            Телефон - в профила!

                            Коментар


                            • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                              И сега малко историческо ИНФО.
                              Toyota GOA (Global Outstanding Assessment) - през 1995 е първият автомобилен производител в Япония, който създава съвременната идея за пасивна безопасност, а именно използването на защитна клетка от високоякостна стомана.
                              До къде са стигнали другарите от мазда, не знам, освен че към момента на 626 не намерих данни (не значи че не са) да са използвали високоякостна стомана. При наблюдения на ЦРВ 1, някъде към 2000г започват да се появават високоякостни греди вътре в каросерията.

                              Относно горният пост - това е чисто субективно, не се знае с колко км е удара (преживялите имат склонност да го увеличават в 10-ки пъти) По мое мнение това е някъде около 30км/ч
                              После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

                              Коментар


                              • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                                .
                                После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X