Нещо много ми дойдоха тия 15 дена коледно бездействие и в алкохолните паузи се захванах да реализирам една стара идея, за която се бях подготвил с някои от елементите: 100W диод и 77 мм. оптика за него. Също така бях приготвил и радиатор от процесор Core i7, като предварително бях избил медното ядро. Тази оптика е подходяща за фокусиране на лъча от 5 до 90 градуса. Моята задача бе да го натамъня до около 50 градуса, защото мисля да използвам този елемент за осветление за заден ход и за едни други работи По предварителни сметки трябваше да подложа около 10 мм между лещата и рефлектора, но на практика се оказа, че 8.5 мм свършиха тази работа:
Алуминиева дебелостенна тръба 105/30 (2017А) и мед Ф80 бяха останалите необходими материали
Сглобката между медното ядро и корпуса е със запресоване
Ядрото и радиатора от процесор също на пресата
Отвора за кабеляците и накрая взех та се сетих, че стената на корпуса е достатъчно дебела и позволява допълнително оребряване.
Така изглежда в сглобен вид
За първоначалните тестове съм инсталирал термо датчик върху плочата на самия диод. Захранващия модул е DC-DC 300W повишаващ с входно напрежение от 9 до 35V и регулируем изход от 9 до 35 V. На мен ми трябват точно 35V и така е нагласен. DC-DC модула го захранвам с 39 амперово импулсно захранване на 13.2 V. Тествал съм и на акумулатор и го оставих докато акумулатора се разреди и модула изключи. Случи се при 9.3 V на акумулатора, т.е. в реални условия в автомобил няма да има проблеми.
Без принудително обдухване температурата на корпуса на диода достига до 46 градуса при стайна температура 24 градуса. С вентилатор на 600 об/мин температурата на корпуса на диода е 35 градуса.
Остава да довърша предната затваряща и уплътнителна гривна. Полето над оребряването на корпуса съм го оставил за резба. От сега вече виждам как ще се прави и версия 2.0, защото някои неща могат да станат по-добре. Диода също е тестов и в крайната версия ще е друг модел и от друг производител. Този е старичък модел и със сравнително скромно светопроизводство - 90 лумена на Ват, а вече има в продажба 120-140 лумена/ват .
Алуминиева дебелостенна тръба 105/30 (2017А) и мед Ф80 бяха останалите необходими материали
Сглобката между медното ядро и корпуса е със запресоване
Ядрото и радиатора от процесор също на пресата
Отвора за кабеляците и накрая взех та се сетих, че стената на корпуса е достатъчно дебела и позволява допълнително оребряване.
Така изглежда в сглобен вид
За първоначалните тестове съм инсталирал термо датчик върху плочата на самия диод. Захранващия модул е DC-DC 300W повишаващ с входно напрежение от 9 до 35V и регулируем изход от 9 до 35 V. На мен ми трябват точно 35V и така е нагласен. DC-DC модула го захранвам с 39 амперово импулсно захранване на 13.2 V. Тествал съм и на акумулатор и го оставих докато акумулатора се разреди и модула изключи. Случи се при 9.3 V на акумулатора, т.е. в реални условия в автомобил няма да има проблеми.
Без принудително обдухване температурата на корпуса на диода достига до 46 градуса при стайна температура 24 градуса. С вентилатор на 600 об/мин температурата на корпуса на диода е 35 градуса.
Остава да довърша предната затваряща и уплътнителна гривна. Полето над оребряването на корпуса съм го оставил за резба. От сега вече виждам как ще се прави и версия 2.0, защото някои неща могат да станат по-добре. Диода също е тестов и в крайната версия ще е друг модел и от друг производител. Този е старичък модел и със сравнително скромно светопроизводство - 90 лумена на Ват, а вече има в продажба 120-140 лумена/ват .
Коментар