Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Популярно за болтовете и гайките

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Популярно за болтовете и гайките

    Разбира се, че на карданите се слагат пасвани болтове и разбира се, че работят на срязване.

    Коментар


    • #92
      От: Популярно за болтовете и гайките

      Ама не заблуждавайте хората с някакви неща дето сами си ги измисляте на базата на многогодишния си опит.
      На Жигула с 50NM и на БМВ с 500NM това триене се осигурява от една и съща повърхнина и едни и същи болтове М8.
      Ала Бала
      Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
      Най-добрите ми спомени са предстоящите!

      Коментар


      • #93
        От: Популярно за болтовете и гайките

        Айде бе?
        Ако дойде да работят на срязване-кардана го пиши бегал. Това означава, че болтовете са разхлабени, и тогава-да, ще работят на срязване, но така ще направят отворите на елипси за нула време. Оттам и ще се развали съосността на кардана спрямо вала на раздатката и пиньона, и ще се появи вибрация , аслед това и тракане при ускоряване и намаляване на скоростта.
        Вярвай ми, там болтовете НЕ работят на срязване, не са мислени за това.

        Въпросче-защо в карданите на по-големите камиони фланците имат челни зъби? Не може ли просто да се сложат по-яки болтове които да работят на срязване?..

        Поста е отговор на Иван.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #94
          От: Популярно за болтовете и гайките

          Там, където фланците на карданите имат зъбен профил е предприето съвсем различно решение и не следва да се разглежда във връзка с настоящия спор. Пример за това, което казвате, че болтовете не работят на срязване би могло да е монтажа на вътрешно каре на полуоската на VW към фланеца от скоростната кутия. Само че там са 6 или 8 болта от едната страна. Ако фланеца щеше да се подбива, какво пречи и на камиона да се подбие. Тук малко е набъркано металознанието.
          Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
          Най-добрите ми спомени са предстоящите!

          Коментар


          • #95
            От: Популярно за болтовете и гайките

            Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
            Влез в жигулски магазин и искай болт за кардан. Ще получиш и практически опит, след теоретичния
            Жигулските части не ме интересуват откак нямам жигула.

            Нисанските кардани не бяха махани, откак тоя джип е джип, до преди месец. Болтовете със все нерезбовата си част влизаха свободно в отворите си, с нормалния за такива болтове луфт а фланците не бяха мърдали и на хилядна един спрямо друг. Общо 3 фланеца. В нерезбовата част и отворите няма нищо калибровано. Не ги ли стегнеш, фланците мърдат един спрямо друг на поне половин десета. Предните вътрешни карета кум дифа пак са с фланци с 3 x 2 болта M6 със ситна резба в самия фланец - същия случай - за да мръднат след като си отвил и извадил на ръка 6-те болта, неотвивани 15 години, трябва да ги чукаш с чук. При посочената хлабина от поне 5 стотни, ако болтовете работеха на срязване, щеше да има следи от това и по болтовете и по фланците, а самите фланци щяха да паднат сами, вместо да стоят като залепени един за друг. Ако отворите са калибрирани по болтовете толкова точно, че при работа на срязване там да няма мърдане, трябва да се набиват и избиват с чук или скоба - еми такъв кардан още не съм видял на живо - все като се охлабят дрънчат, а при демонтаж болтовете се вадят и слагат свободно. Много поздрави на теб.

            За отворите на 20 годишните ни котви - на мойте и двете и болтовете и фланците при отвиване вътре си бяха лъскави повече от на чисто нова жигула от магазина, по простата причина че не бяха махани никога.

            Та, 6-годишната ракия може по друг повод, ама не и по тоя.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #96
              От: Популярно за болтовете и гайките

              Първоначално публикуван от Dany_iv Преглед на мнение
              Това е снимка на подобен кардан, само че вместо U болтове съм със скоби. Те притискат чашката към предния фланец на моста 1/4.
              Към фланеца на раздатката се притиска от средния модул ( лагер ) на двойното каре и е с по-дебелите болтове 5/16.
              Показвам и какви са скобите и понеже нямам болтове, и болтовете, които купих.
              Да ги слагам ли смело, или...?

              Поздрави.
              Както sobax ти спомена по-горе - сложи си 8.8 болтовете и карай с едно на ум, а междувременно си поръчай правилните болтове. Вероятността да се случи нещо заради 8.8 вместо 10.9 клас клони към нула, освен ако хептен не правиш простии, а дори и тогава не е голяма. Като гледам какви са скобите, нищо чудно болтовете, дори 8.8, да са по-здравата част от двете.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #97
                От: Популярно за болтовете и гайките

                Спарки, какви са тия М6 със ситна резба? Направо изгубих говор и картина.
                Спарки, на маховика към коляновия вал какви са болтовете и имат ли отпечатъци?

                Няма смисъл да говоря щото грам не сте обективни, но ето още едно жокерче.

                Всички болтове от висок клас работещи на опън се стягат с динамометрик.
                Тези, работещи на срязване имат по една федерка и аре бегай.
                Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                Коментар


                • #98
                  От: Популярно за болтовете и гайките

                  Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                  Спарки, какви са тия М6 със ситна резба? Направо изгубих говор и картина.
                  В автомобилите рядко има, но на други места си се ползват. М6х0.75 имам поне две шепи с различна дължина.

                  При резбовите съединения често се правят "майсторски" грешки.
                  Най-често като не стига дължината на резбата например при болт 10.9, "специалистът" донарязва с плашка или на струг и после - стой та гледай.
                  Новонарязаната част става най-слабата в болта.
                  Дълга тема е и спицонарязването. Там пък си е направо опасно, но се практикува масово.

                  Коментар


                  • #99
                    От: Популярно за болтовете и гайките

                    Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                    .....
                    Всички болтове от висок клас работещи на опън се стягат с динамометрик.
                    Тези, работещи на срязване имат по една федерка и аре бегай....
                    Само за протокола : "стягането с динамометрик" и "поставянето на федерка" са съвсем различни операции , с различни конструктивни цели . При това, за тези операции могат да се използват (в зависимост от изискванията на конструкцията) болтове с различни класове на якост .

                    В този смисъл , случва се - и то не рядко болтове от нисковъглеродна стомана ( грубо казано от нисък клас ) да се стягат с "динамометрик" , както и болтове от легирана стомана (демек от висок клас ) да се осигуряват спрямо саморазвиване с пружинна шайба - т.нар. "федерка" .
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • От: Популярно за болтовете и гайките

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Както sobax ти спомена по-горе - сложи си 8.8 болтовете и карай с едно на ум, а междувременно си поръчай правилните болтове. Вероятността да се случи нещо заради 8.8 вместо 10.9 клас клони към нула, освен ако хептен не правиш простии, а дори и тогава не е голяма. Като гледам какви са скобите, нищо чудно болтовете, дори 8.8, да са по-здравата част от двете.

                      Благодаря за отговора.

                      Като се замисля, скобите наистина са най-слабия елемент.
                      Може би са предвидени да работят, като "бушон".
                      WJ 4.7 Limited
                      0889 70 70 42

                      Коментар


                      • От: Популярно за болтовете и гайките

                        Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                        Спарки, какви са тия М6 със ситна резба? Направо изгубих говор и картина.
                        По 6 броя на всяко вътрешно каре, към фланеца на предния диф.
                        ...всъщност де да знам, може и 8-ци да са. Не помня вече дали ги стягах с сключ 12 или 10. Помня че са смешно малки и със ситна резба.

                        Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                        Спарки, на маховика към коляновия вал какви са болтовете и имат ли отпечатъци?
                        Не съм отварял нисана там, а на ферозата пък не съм ги отвивал.
                        ...ама, прави разлика между фиксиране и начин на работа. Да, болта може да го играе и щифт, може да влиза и в много точен отвор ама това съвсем не значи че работи на срязване.

                        Освен ако отвора е някакъв много точен конус, в него винаги има хлабина. Което значи мърдане между двата детайла, било то и със стотни. Което пък значи разбиване на отвора, рано или късно. При усилията, действащи на изброените възли, за да работят надеждно на срязване, болтовете трябва да са като минимум 2 пъти по-дебели, не защото ще се срежат, а защото ако има постоянно движение между фланците при 8мм отвор ще го разбият за норматив и ще стане на елипса. Впрочем, въпросните болтове на вътрешните карета дори нямат гладка част, влизаща във фланеца на дифа. Гладката им част е съвсем къса и е само в отвора на карето - във фланеца има само резба.

                        Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                        Няма смисъл да говоря щото грам не сте обективни, но ето още едно жокерче.
                        Всички болтове от висок клас работещи на опън се стягат с динамометрик.
                        Тези, работещи на срязване имат по една федерка и аре бегай.
                        Динамометрика няма нищо общо с това как работи болта, а с това дали при конкретното приложение е нужен точен момент на стягане. Причините за исискване на точен момент на стягане може да са най-различни. В най-честия случай се търси равномерно притискане от няколко болта, и съвсем не е сигурно че посочения момент на стягане е дори близо до тоя, който би се случил при стягане без динамометрик.

                        В конкретния случай именно заради гладката част на болта и централния борд на фланеца, дори да ги оставиш недозатегнати, от това няма да последва голяма беля, или поне преди да се случи белята ще има доста време "предупреждения" от въпросния възел, под формата на звуци и вибрации. Само че това не е нормалният режим на работа на тоя възел - нормалният е при стегнати болтове и липса на мърдане между двата фланеца.

                        Отделно всеки размер и клас болтове си имат стандартен диапазон моменти на стягане - това също го пише където трябва. И доста често си ги стягам с динамометрик. В общия случай се оказва че след обикновеното стягане са недозатегнати.

                        ПП: Висок клас болт значи и по-голям възможен момент на стягане, съответно и по-голяма сила на притискане. Ситна резба значи по-голяма сила на притискане, при същия момент на стягане, и по-трудно саморазвиване заради намаления наклон на резбата. Не знам по каква логика решаваш че щом болта е с висока якост, работи задължителна на срязване - едното няма нищо общо с другото. Болт работещ на срязване е крайно рядък случай въобще, и най-често с нестандартна форма/увеличен диаметър на участъка му, работещ на срязване. Изобщо не се сещам къде в автомобил има такова нещо, и кому е нужно да има.
                        Последно редактирано от sparkybg; 19-11-15, 09:59.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • От: Популярно за болтовете и гайките

                          Евала ти правя за това, че със самостоятелно четене си стигнал доста далеч. Училищната теория обаче е много полезна.
                          Никъде не съм казвал, че якостен болт работи задължително на срязване!
                          Много жалко, че отделих толкова време за писане, а се оказва безполезно.
                          Щом ти си хванал от четири изречения по една дума... няма сми, не ставам за тая работа.
                          Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                          Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                          Коментар


                          • От: Популярно за болтовете и гайките

                            Баси яката тема ...
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • От: Популярно за болтовете и гайките

                              Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение

                              Всички болтове от висок клас работещи на опън се стягат с динамометрик.
                              Тези, работещи на срязване имат по една федерка и аре бегай.
                              Абсолютно съм съгласен.
                              Докато четях темата ми се струва че много хора бъркат значението на думите, както и смисъла на определени операции.
                              Използването на динамометричен ключ е за да се изпълнят определени условия в съединението. Това важи за всички класове болтове.
                              Обаче, за от клас 10.9 нагоре използването на динамометричен ключ става задължително поради спецификата на работа на самия болт, а не поради конкретното му приложение.
                              Поради тази причина използването на болтове 12.5 вместо 8.8 не прави съединението по-здраво, даже напротив.
                              Почти винаги съвременните производители препоръчват подмяната на болтове 12.5 след тяхното използване и демонтаж.
                              Land Rover Defender 110SW 300tdi

                              Коментар


                              • От: Популярно за болтовете и гайките

                                Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                                Евала ти правя за това, че със самостоятелно четене си стигнал доста далеч. Училищната теория обаче е много полезна.
                                Еми ето ти я теорията - 8мм болт 10.9 със стандартна стъпка се стяга примерно с 35Nm, което поражда сила на притискане от 23kN или около 2 тона. Коефициента на триене на идеално гладка и суха стомана е средно 0.65, тоест за да се разместят двете стегнати повърности трябва сила 15kN.

                                Ако вземем 1-a предавка на терано например (3.58 предавателно число), и двигател във върхoвия му режим от 290Nm, това значи малко над 1000Nm въртящ момент, което при рамо от 5см (ако приемем че болтовете върху фланеца са на 10 сантиметра един от друг) e 20kN сила. Имаме 4 болта, за разместването на които е нужна 60kN сила, а всичко, дето джипката може да даде е 20 килонютона, или 3 пъти преоразмереност. На бавни е същото, ама по 2.02, или 40 килонютона.

                                Във всичкото това не съм смятал загуби, от които въртящия момент няма да е тоя, фланците не са идеално гладки и със сигурност при стягане има микро деформации, водещи до по-голям коефициент на триене от посочения. И не на последно място - при бавни всичкото това е разпределено върху 2 моста. Тоест преоразмеряването от над 3 пъти си е все там.

                                Сега според ръководството - болтовете на задния кадран се стягат с с 85Nm (тоест вероятно са M10, и вероятно моите ще трябва да ги дозатягам с динамометричния ключ), болтовете на предния с 42Nm, резбите и на едните и на другите са ситни. Тоест преоразмеряването е много над 3 пъти.

                                Сега смятай по твоята теория и ми намери грешките - току виж науча нещо ново. Може и аз да бъркам нещо - и друг път съм си посипвал главата с пепел виртуално.

                                Ей ти един документ с таблички по въпроса за сила на притискане към момент на затягане. Има и други подобни ако тоя нещо не ти хареса:
                                stiagane-sila.pdf
                                Последно редактирано от sparkybg; 19-11-15, 15:56.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X