Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Популярно за болтовете и гайките

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Популярно за болтовете и гайките

    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
    Аз всичките за кардан които съм виждал са с гладка част за да не хлопа.
    Гладка част на кое?
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #77
      От: Популярно за болтовете и гайките

      Откъм главата трябва да има някаква дължина без нарязана резба. В някои случаи даже е конус.

      Коментар


      • #78
        От: Популярно за болтовете и гайките

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Аз всичките за кардан които съм виждал са с гладка част за да не хлопа.
        То хубаво, ама тия болтове работят на триене, а не на срязване. Гладката част няма да го отърве от хлопане ако е хлабав.

        Болтовете освен за фланците (полвин инчовите, предполагам) може да са и за челюстите за чашките на карето (по-малкия, 5/16), за където 8.8 може и да е достатъчно. И на двете места може да са и с гайки. Ако са с гайки, смисъла от инчови е нулев.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #79
          От: Популярно за болтовете и гайките

          Извинявам се за неточността.

          Болтовете са за скобите на чашките на карето.
          Отпред, към моста са по-тънките.
          Отзад, към раздатката са по-дебелите. ( там е и двойното каре )

          И на двете места не са с гайки, а се завиват във фланците (YOKE )на моста и раздатката.
          Размерите са 0.25"-28 и .0312"-24 (1/4 и 5/16)


          А джипа е Гранд Чероке 4.7
          Снимката е на предните.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:wmstrapkit.jpg
Прегледи:3
Размер:32.9 КБ
ID:5690853
          Последно редактирано от Dany_iv; 13-11-15, 12:23.
          WJ 4.7 Limited
          0889 70 70 42

          Коментар


          • #80
            От: Популярно за болтовете и гайките

            Тези болтове оригинално са десети клас. Може и да издържат ако са осми, но трябва да имаш едно на ум.
            Като си промених задното окачване преместих моста на зад с три санта. Наложи се да сложа фланец на кардана и съответно дълги болтове. Понеже нямаше поцинковани 10.9 си взех поцинковани 8.8. Карам така вече поне три години и често им давам всичките си стотина нютон-метра.
            Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
            Най-добрите ми спомени са предстоящите!

            Коментар


            • #81
              От: Популярно за болтовете и гайките

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              ... Гладката част няма да го отърве от хлопане ако е хлабав.
              Гладката част си е с друг, малко по- голям диаметър, за точно пасване, да не хлопа.
              Последно редактирано от veskov; 18-11-15, 09:48.
              А тези простотии се правят от името на всички ни.
              Даника
              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

              Коментар


              • #82
                От: Популярно за болтовете и гайките

                Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
                Гладката част си е с друг, малко по- голям размер.
                Няма значение. В тоя възел болтовете не работят на срязване, а на притискане. Приплъзване и хлопане значи просто хлабави болтове. Колкото и точни да ги правиш и от какъвто и материал да ги направиш, ако работят на срязване в такъв детайл, рано или късно ще се разхлопат.

                На срязване из машините най-често работят щифтове. Те нямат резби, а само застопоряване. А видиш ли болт, особено със ситна резба, вероятността някой да го е мислил за работа на срязване е нулева.

                ПП: Ако е за пасване - ОК, но категорично не е против хлопане. А и за пасване още не съм видял кардан, дето да зависи от болтовете. Обикновено фланците си имат ръбче по средата. Болта ако може да фиксира нещо, то е завъртането.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #83
                  От: Популярно за болтовете и гайките

                  Да, да не ,,хлопа'' в сглобката само там, където е гладката част.
                  А тези простотии се правят от името на всички ни.
                  Даника
                  Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                  Коментар


                  • #84
                    От: Популярно за болтовете и гайките

                    Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
                    Да, да не ,,хлопа'' в сглобката само там, където е гладката част.
                    В този случай, болта притиска чрез скобата чашката на карето към фланеца.
                    Та по скоро е на опън.
                    WJ 4.7 Limited
                    0889 70 70 42

                    Коментар


                    • #85
                      От: Популярно за болтовете и гайките

                      Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
                      Да, да не ,,хлопа'' в сглобката само там, където е гладката част.
                      Ама то няма какво да хлопа там, ако болта е стегнат. А той трябва да е стегнат.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Популярно за болтовете и гайките

                        Бъркате понятията, колеги!
                        Болтовете ги разделяме първоначално на два вида - пасвани и "непасвани"
                        1. Непасвани
                        Тези болтове се изработват чрез валцоване от материал с диаметър - среден диаметър на резбата. При валцоването на резбата изместения материал попада в междузъбията на валцоващата плоча и увеличава диаметъра до размера. Примерно - болт М10 се изработва от ф9, което се раздува до 9.7-9.8. Тези болтове се разделят на два вида - с частична и с цяла резба. Тези, с частичната резба имат шийка без резба, която е под размера на резбата. В зависимост от производителя и от стандарта тя може да е равна на материала. По-често тя се раздува при първия от четирите удара отзад. Заготовката попада в калибър и отзад я удря глава. Това определя нерезбовата част. Изделието попада във втори калибър и глава го удря за да оформи глава. В третия калибър главата все още е кръгла, но напълно оформена и с изковани надписи. Четвъртата глава изрязва шест люспички за да се оформи шестостена. Това е единствената операция рязане при изработката. Всичко останало се прави с пластична деформация вкл. резбата.
                        2. Пасвани
                        Пасваните са съвсем друга бира. Там може да има много операции рязане. Причината е, че болтовете работят и като щифтове или фиксатори. Те са с високи класове и могат да бъдат от сериозни стомани (У9А, У10А и т.н.). Точно такива са и болтовете по карданите. Те влизат много точно в отворите и работят на срязване. Чрез опъна си осигуряват сцеплението между фланците, но работят най-вече на срязване.
                        Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                        Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                        Коментар


                        • #87
                          От: Популярно за болтовете и гайките

                          Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                          Те влизат много точно в отворите и работят на срязване. Чрез опъна си осигуряват сцеплението между фланците, но работят най-вече на срязване.
                          Хапцолютно забрави за това. Никакво срязване няма там! И не влизат чак толкова точно. Ако бяха много точни, щяха да се бухат с чук, а те си влизат свободно, което значи примерно половин десета луфт.

                          ПП: Крепежните болтове на шарнирите например работят точно в същия режим. Затова са и ситните резби и високия клас - стягат се много с малко усилие, разтягат се малко, и осигуряват сцепление между двата детайла. Работата на срязване е авариен режим - тогава и хлопат, защото за да се стигне до това, трябва да е компроментирано сцеплението, тоест притискането между двата детайла.
                          Последно редактирано от sparkybg; 18-11-15, 11:07.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #88
                            От: Популярно за болтовете и гайките

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Хапцолютно забрави за това. Никакво срязване няма там! И не влизат чак толкова точно. Ако бяха много точни, щяха да се бухат с чук, а те си влизат свободно, което значи примерно половин десета луфт.

                            ПП: Крепежните болтове на шарнирите например работят точно в същия режим. Затова са и ситните резби и високия клас - стягат се много с малко усилие, разтягат се малко, и осигуряват сцепление между двата детайла. Работата на срязване е авариен режим - тогава и хлопат, защото за да се стигне до това, трябва да е компроментирано сцеплението, тоест притискането между двата детайла.
                            Това е снимка на подобен кардан, само че вместо U болтове съм със скоби. Те притискат чашката към предния фланец на моста 1/4.
                            Към фланеца на раздатката се притиска от средния модул ( лагер ) на двойното каре и е с по-дебелите болтове 5/16.
                            Показвам и какви са скобите и понеже нямам болтове, и болтовете, които купих.
                            Да ги слагам ли смело, или...?

                            Поздрави.
                            Прикачени файлове
                            Последно редактирано от Dany_iv; 18-11-15, 19:54.
                            WJ 4.7 Limited
                            0889 70 70 42

                            Коментар


                            • #89
                              От: Популярно за болтовете и гайките

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Хапцолютно забрави за това. Никакво срязване няма там! И не влизат чак толкова точно. Ако бяха много точни, щяха да се бухат с чук, а те си влизат свободно, което значи примерно половин десета луфт.
                              Много е лесно да установиш, че не си прав. Във всеки един болт определящата му повърхнина е най-голямата по диаметър. Ако резбата е с по-голям диаметър от нерезбовата част болта е машинен или обикновен. Ако нерезбовата част е по-голяма от резбата той е калибър за отвора в който влиза и... по-млада от 6 годишна ракия не пия. А за отворите на двадесет и кусур годишните котви, дето караме - ще имаш много поздрави.

                              Влез в жигулски магазин и искай болт за кардан. Ще получиш и практически опит, след теоретичния
                              Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                              Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                              Коментар


                              • #90
                                От: Популярно за болтовете и гайките

                                Специално при карданите болтовете работят само на опън-демек да стягат двата фланеца, а пренасянето на въртящия момент се осигурява единствено от силата на триене между фланците. Задачата на болтовете е да осигурят именно нея.
                                Това, че са "пас", не означава, че са "паснати", а че осигуряват напасването между двата детайла които стягат-в случая двата фланеца, като посредством "паса" или цилиндричната, сравнително точна част, която играе ролята и на водач за да няма разминаване между двата фланеца.

                                Към колегата с въпроса-днес болт с якост 8.8 го приемаме за средна хубост, но познати състезатели в рали състезанията отпреди 20 години са ми разказвали за изискванията към клетките в колите им, като то са едни планки с дебелени и размери, то са тръби с минимални диаметри и оставени прозорчета за контролно измерване на дебелината, като едно от изискванията е болтовете за връзка между отделните звена на клетката да са с якост 8.8 Което тогава е било сериозно предизвикателство-да намериш такива болтове. Били са доста редки, и е било трудно да се снабдиш с тях.
                                Та щом са подходящи за клетка на рали автомобил-със сигурност ще издържат и при теб.
                                Е, винаги може и по-добре, та ако си намериш с якост 10.9-по добре.
                                Но и 8.8 ще ти свърши работа.
                                Има ли желание-има и начин!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X