Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Популярно за болтовете и гайките

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Популярно за болтовете и гайките

    Устройството има твърде ограничено приложение за кратки експозиции и относително къси обективи, но пък за такива ограничени цели, може би не е задължително да се правят разходите за U-видни рамки, червячни механизми за двумерно водене и сложни контролери, с каквито е пълна любителската (и професионалната, естествено) астрономия.

    Коментар


    • #47
      От: Популярно за болтовете и гайките

      Разстоянието до винта се запазва във всички точки на дъгата на винта, който се движи от гайка монтирана в дървеното колело. Сигурно става и със зъбно колело, но тава е най-краткия път и всеки може да си го направи без да се искат специални умения.

      Коментар


      • #48
        От: Популярно за болтовете и гайките

        Полезно и достъпно, за което благодаря

        Въпрос към знаещите:
        Какво се крие зад означението на неръждаемите болтове(примерно А4-70, А4-80) и на какви параметри от гамата "ръждаеми" отговарят?
        Има ли сравнителни таблици

        Коментар


        • #49
          От: Популярно за болтовете и гайките

          Има, макар че, поне доколкото знам аз, има разлики в маркировките на болтовете от неръждавейка.

          Втората цифра по 10 дава якостта на опън.
          Първата цифра май се отнася за състава на сплавта, но не съм сигурен.
          Знам, че А4 е "по-неръждаем" от А2, но до там.
          Който знае повече, да подскаже
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #50
            От: Популярно за болтовете и гайките

            Доколкото си спомням А-2 е за неагресивни среди (вода и др.), А-4 за агресивни среди (солена вода, слаби киселини и основи)
            [I][FONT=Comic Sans MS]NISSAN Terrano II R20 2.7TD '93[/FONT][/I]

            Коментар


            • #51
              Re: Популярно за болтовете и гайките

              Още по-нагледно - ако болта има отбелязана якост 10 и е да речем с резба М10, ще се скъса при опън от приблизително 16-17 тона. Не ви се вярва май, а?
              По мои изчисления при 3800кг се достига посоченото напрежение на опън, защото на болт с резба М10 (по стъпка 1.5мм) сърцевината е с диаметър 7мм. Площта на сечението е 3.14*0.7^2/4=0.3848см^2. Якостта на опън е 1000МПа т.е. 10000кг/см^2. 10000*0.3848= ~3848кг. Но дали при това натоварване ще се скъса болтът зависи от допустимата якост на опън, коефициентът на сигурност, качеството на производство, дали написаното върху болта отговаря на истината..

              Коментар


              • #52
                От: Re: Популярно за болтовете и гайките

                Първоначално публикуван от fairground Преглед на мнение
                По мои изчисления ...
                ... дали написаното върху болта отговаря на истината...
                Май съм пообъркал диаметъра
                Дали маркировката си отговаря - божа работа. В по-отговорните производства се правят постоянни проби на всяка партида.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #53
                  От: Популярно за болтовете и гайките

                  Една гадна ситуация с която си загубих половината ден днес, а именно: лоша преценка на дължината на болт.
                  В съчетания с кухата глава на тоя, който е стягал въпросните болтове, една проста операция по смяна на ангренажен ремък се превръща в малко приключение.

                  Дълбочината на резбовия отвор: 15мм. Дължина на болта: 16мм. И, естествено, болта не прибира. В подобна ситуация, никога не напъвайте. След като болта не прибира, значи има някаква причина. Ако се окаже ппросто зацапана резба - почиства се, то това си е в графата "задължителни". Ако, както в случая, се окаже, че сте пъхнали неправилния болт, просто го сменете или го отрежете, ако няма от къде да вземете правилен. Но, пак повтарям, никога не напъвайте, с надеждата, че "абе то ш'са упрай..."

                  В случая се размина с изваждане на целия възел (късмет, че може), разпробиване на главата на болта, докато падне (забравих да спомена, че става дума за вътрешен шестогран, естествено превъртял тотално), и от там нататък развиване с шабъра.

                  Понякога е по-сложно - може резбата да е клеясала и тогава става сложно. Пробива се много внимателно (естествено, ако изобщо може да се докопа с бормашината), с постепенно повишаване на диаметъра на свредлото, докато останат десета-две до самата резба. Обикновено по това време, останките на болта се махат с шабъра или се развиват. Понякога се налага и да се пробие до достигане на резбата и "спиралата", която е останала от болта се наха витка по витка, но това верно си е екстремна ситуация ... не, че е голяма рядкост де. Ако болта е по-ячък (горе долу всичко на 8.8 ), може да се наложи свредлото да се презаточва.

                  Понякога подобна задачка се решава с електрожена - заваря се нещо на главата на болта или на останките от нея (естествено, стига да има достъп). Самото нагряване и разширяване на болта, промачква до някъде ръждата и с малко псуване може и да се развие. Ако опрете до подобно решение, масата на електрожена се закача за парчето метал, което ще заваряте допълнително, заварката също се започва от него към основния материал. Целта на упражнението: да се избегне възможното преминаване на голям ток по някое неправилно място (примерно лагер, резба или част от инсталацията на колата) и съответните мнооого неприятни последствия.


                  П.П. Да сме на ясно, понятие шестограм не съществува! Шестогран. Или шестостен. Идва от гран (ръб, граница,край) и няма нищо общо с грамове и други мерки за тегло. Просто да се знае...

                  П.П. Има и други методи за развиване на повреден болт/шпилка, някои от тях доста по-културни, но всичко зависи от конкретната ситуация.
                  Последно редактирано от giorgio; 27-01-11, 07:06.
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #54
                    От: Популярно за болтовете и гайките

                    На SUBARU има болтове с маркировка на главата както на снимката по-долу - осмица с точка върху нея.
                    Вероятно е клас на якост, но не мога да го разшифровам, а трябва да го заменя.
                    Който може нека да помогне.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:болт.JPG
Прегледи:1
Размер:1.2 КБ
ID:5315410

                    Коментар


                    • #55
                      От: Популярно за болтовете и гайките

                      Единствената логика е да е 8.8.

                      Какво крепи тоя болт?
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Популярно за болтовете и гайките

                        По източници от Интернет е клас на якост 8Т, но не откривам самия стандарт.
                        По момент на затягане е вероятно еквивалентен на якост 10.9
                        Все пак не съм сигурен, а болта е на окачването и ... грешките са проблем ...
                        Който може нека помогне.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Популярно за болтовете и гайките

                          Първоначално публикуван от sk67 Преглед на мнение
                          По източници от Интернет е клас на якост 8Т, но не откривам самия стандарт.
                          По момент на затягане е вероятно еквивалентен на якост 10.9
                          Все пак не съм сигурен, а болта е на окачването и ... грешките са проблем ...
                          Който може нека помогне.
                          Ако предположим че е "Grade 8" или еквивалент, това отговаря на 10.9 по европейската система. Над него е само 12.9, но такова, сложено по окачване не съм виждал никога. Масово са 10.9 и рядко 8.8.

                          Разгледай PDF-а. Твоето го няма вътре, но така или иначе най-здравото там е 10.9.
                          bolt-nut_ident.pdf


                          На твое място бих сложил 10.9 без никакви притеснения.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Популярно за болтовете и гайките

                            Понеже повдигам колата, трябва да удължа монтажните болтове.
                            Натоварването на болтовете при стандартния монтаж е "на срязване".
                            С поставяне на подложките обаче, натоварването става "на срязване+огъване".
                            При тези обстоятелства имаме "сложно натоварен" елемент и оттам въпросът за якостта става вече много съществен.
                            Затова търся начин да изясня нещата еднозначно преди да продължа.
                            Тоест при възможност ще търся един клас над 8T
                            Действително 10.9 решава въпросът ако 8T еквивалент на 8.8
                            Но така ли е?

                            Коментар


                            • #59
                              От: Популярно за болтовете и гайките

                              Ако не греша, тая маркировка е за grade 8.8, non-refined. Обаче още спя и нещо не мога да стопля какво точно трябва да е non-refined в този контекст Някой по в час да помага...
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • #60
                                От: Популярно за болтовете и гайките

                                За момента имаме някакъв резултат.
                                Ето тук:
                                http://www.subaruclubbg.com/forum/vi...php?f=1&t=9847

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X