Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Камиони MACK - легенда и истина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Камиони MACK - легенда и истина

    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
    Малко ми е трудно да възприема,че за обръщането от вятъра на камион,има значение брезента,повече отколкото геометричната му площ.
    Демек,един и същ вятър,ще обърне две ремаркета с различни покрития,при една и съща скорост.
    Специално за аеродинамиката,в Европа се поставят напоследък и специални обтекатели на ремаркетата.
    А американските класици,едва ли са влизали някога в аеродинамичен тунел въобще.Изобщо става въпрос за разход на гориво.
    В Европа се дава мило и драго,само и само да се икономиса гориво и да се повиши безопасността на движение.То не са автоматизирани скорости,електронни стабилизиращи програми(които ще са задължителни)...Има европейски камиони които могат да спират сами,вместо да се ударят(системата е опция в Актрос),имат асистенти за покриване на мъртвия ъгъл на огледалата и какво ли още не.Но при тях прогресът просто продължава,а у американските какво се е променило и какво се променя.

    За коректно сравнение,който е компетентен да каже разхода на гориво,все ще го конвертираме в съпоставими мерни единици.
    Лошото на аеродинамиката е,че важи и в Америка
    Тези баш на снимките с тези стърчащи огледала,ръбове,филтри,ауспуси и голи задни колела са типичен пример за лоша аеродинамика.
    Ох! Няма да споря аеродинамиката е лоша.... Вятъра разпердушинва бризента и го отвава. А примера за обръщането на камиона го дадох за да илюстрирам колко силен е вятъра. Да не говоря за торнадото, и какво се случва с бризента , та дори и да е сложен по правилата. А торнадото е доста често срещано явление в поне 10 щата. Хората не са го забранили просто ей така за да пречат на бизнеса или от тъпота.
    А челното съпротивление при евро камионите е перфектната аеродинамика, или просто трябва да си спорим?
    Последно редактирано от Виктор Мечкаров; 16-02-10, 17:32.

    Коментар


    • #47
      До: Камиони MACK - легенда и истина

      Колеги, не мога да не се съглася с Виктор Мечкаров - не позволявайте клишетата да ви бъдат единствен източник на информация. Митовете за тъпия американец с евтината нафта и харчещите камиони са силно преувеличени. Америка е континент, а САЩ и Канада заемат, хммм, солидна част от въпросния континент. Много от непонятните за европейските условия черти на дадена щатска стока си имат солидна обосновка, платена с пари и/или кръв, в щатските условия.

      Конкретно за камионите не се наемам да коментирам, но е наивно да мислите че може осем милиона (да, осем с шест нули) тира да са в обръщение във всеки един момент, и да са проектирани в кръчмата след полунощ на салфетка с молив.

      Американците имат изключително много параграфи по които заслужават подигравка или най-малкото озадачено почесване на главата. Но камионите не са сред тях. Нито транспорта им като цяло, нищо че в последните 25 години запада. Като вземеш първоначалната им 40 годишна преднина, пак имат 15 години за размисъл.

      И аз в началото се чудех що за идиот може да сложи адрес "Улица еди коя си, номер 3827", при положение че улицата е два километра дълга и на нея има не 3827 къщи, а 50. И от какъв зор те късат на шофьорски изпит ако при ляв завой, навлезнал в кръстовището, спрял да изчакаш насрещните коли, навиеш волана наляво преди да си тръгнал. После се изясни. Има хиляди такива дреболии, които са непонятни на пръв поглед. Нещата никога не изглеждат нормални когато ги изкараш от контекста им.
      Последно редактирано от Goblin; 16-02-10, 18:11.
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #48
        До: Камиони MACK - легенда и истина

        Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
        Коя аеродинамика е по-лоша,че нещо не схващам.
        Ее,добре де,добре-тия са малко по-добре,ама в директно сравнение ще загубят.
        А и коефициента на челно съпротивление не го пише на снимките
        Вихри се създават от много неща,включително от гумите и разните видове огледала.
        В Европа,само за дизайна на огледалото и неговата аеродинамика(прави се така,че и да не се замърсяват лесно),се отделя повече време отколкото за аеродинамиката на целия американски камион(ее преувеличавам,малко)

        Да аероинамиката на европейските камиони е възможно най-перфектната,защото и се обръща внимание и се изследва многократно повече отколкото в американските камиони.И да,ще се подобрява,с каквото може при всеки следващ модел,докато е възможно.В Европа се гледа практичноста.
        Спор за брезент или не,е безпредметен,щом условията го налагат нищо не пречи използването на специфична надстройка на ремаркето.И в Европа се ползват Фургони,за превоз на опасни товари,лекарства,дрехи и при други специфични нужди.
        Не виждам причина да не можем да сравним разходите на гориво директно и да забравим за аеродинамиката,защото за нея е показателен разхода на гориво.А даже,ще е добре,да се сравни някой камион,в който се използва европейски мотор-сигурен съм че има такива(или поне скоро ще има-глобалния мотор на Даймлер).

        Не отричам безспорните достойнства на американските камиони,за които съм чувал(здравина ремонтопригодност,конфорт и простор за водача).Но си мисля,че е могло да се развият по малко по-друг начин,дори и при съответните условия,но с по-различен манталитет на хората,които ги управляват,произвеждат и въобще живеят там.
        Ръбестия дизайн,не помага на никого за нищо-за другото айде,има по някоя съмнителна полза.
        Последно редактирано от cecoa1; 16-02-10, 18:02.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #49
          До: Камиони MACK - легенда и истина

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Ее,добре де,добре-тия са малко по-добре,ама в директно сравнение ще загубят.
          А и коефициента на челно съпротивление не го пише на снимките
          Вихри се създават от много неща,включително от гумите и разните видове огледала.
          В Европа,само за дизайна на огледалото и неговата аеродинамика(прави се така,че и да не се замърсяват лесно),се отделя повече време отколкото за целия американски камион(ее преувеличавам,малко)

          Да аероинамиката на европейските камиони е възможно най-перфектната,защото и се обръща внимание и се изследва многократно повече отколкото в американските камиони.И да,ще се подобрява,с каквото може при всеки следващ модел,докато е възможно.В Европа се гледа практичноста.
          Спор за брезент или не,е безпредметен,щом условията го налагат нищо не пречи използването на специфична надстройка на ремаркето.И в Европа се ползват Фургони,за превоз на опасни товари,лекарства,дрехи и при други специфични нужди.
          Не виждам причина на да не можем да сравним разходите на гориво директно и да забравим за аеродинамиката,защото за нея е показателен разхода на гориво.А даже,ще е добре,да се сравни някой камион,в който се използва европейски мотор-сигурен съм че има такива(или поне скоро ще има-глобалния мотор на Даймлер).

          Не отричам безспорните достойнства на американските камиони,за които съм чувал(здравина ремонтопригодност,конфорт и простор за водача).Но си мисля,че е могло да се развият по малко по-друг начин,дори и при съответните условия,но с по-различен манталитет на хората,които ги управляват,произвеждат и въобще живеят там.
          Ръбестия дизайн,не помага на никого за нищо-за другото айде,има по някоя съмнителна полза.
          Така наречения ръбест дизайн има по-скоро сантиментална стойност за голяма част от собствениците на камиони т.н. Ownеr operators, които са една внуштелна част от транспортния бизнес. Три от фирмите продължават да ги произвеждат като модел "класик" защото има пазарен сегмент за тях. Огромните транспортни компании като Шнайдер, Джей Би Хънт и др. не ползват класици а камиони със съвременен модерен дизайн. Не познаването на материята и местните традиции не е основание да се твърдят неверни неща. Трудно мога да си представя как една компания с 35000 камиона и 50000 ремаркета, ще си купи неефективни лошокачествени, многохарчещи камиони, а няма да си ги поръча в напредничавата Европа. Колега ние живеем в глобална икономика, там вакум няма.

          Коментар


          • #50
            До: Камиони MACK - легенда и истина

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Ее,добре де,добре-тия са малко по-добре,ама в директно сравнение ще загубят.
            ..............
            Да аероинамиката на европейските камиони е възможно най-перфектната,защото и се обръща внимание и се изследва многократно повече отколкото в американските камиони.И да,ще се подобрява,с каквото може при всеки следващ модел,докато е възможно.В Европа се гледа практичноста.
            Не знам от къде го изсмука това. Едното е гардероб (европейското), една плоска плоча, другото е все пак с падаща муцуна.

            А за аеродинамичната перфектност на европейските кабини и това че американците не обръщат внимание на аеродинамичността и ефективността - остави ме да се покикотя малко.
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • #51
              До: Камиони MACK - легенда и истина

              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
              Не знам от къде го изсмука това. Едното е гардероб (европейското), една плоска плоча, другото е все пак с падаща муцуна.

              А за аеродинамичната перфектност на европейските кабини и това че американците не обръщат внимание на аеродинамичността и ефективността - остави ме да се покикотя малко.
              Я виж тук
              Виден столичен ихтиолог

              Коментар


              • #52
                До: Камиони MACK - легенда и истина

                Луиджи Колани имаше такива чудесии.


                Коментар


                • #53
                  До: Камиони MACK - легенда и истина

                  Продължавам да се кикотя Поне докато не видя Европа залята с Колани тирове. До тогава - изправената тухла ще продължава да оказва по-голямо съпротивление от легналата такава.
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • #54
                    До: Камиони MACK - легенда и истина

                    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                    Продължавам да се кикотя Поне докато не видя Европа залята с Колани тирове. До тогава - изправената тухла ще продължава да оказва по-голямо съпротивление от легналата такава.
                    И аз се кикотяАма поне се е постарал чиляка.Незнам защо се сравняват компютри с компоти.Всеки тип машина си има своето предназначение.В Австралия има композиции с камиони американски тип с над 20 ремаркета...
                    Виден столичен ихтиолог

                    Коментар


                    • #55
                      До: Камиони MACK - легенда и истина

                      Първоначално публикуван от Виктор Мечкаров Преглед на мнение
                      Така наречения ръбест дизайн има по-скоро сантиментална стойност за голяма част от собствениците на камиони т.н. Ownеr operators, които са една внуштелна част от транспортния бизнес. Три от фирмите продължават да ги произвеждат като модел "класик" защото има пазарен сегмент за тях. Огромните транспортни компании като Шнайдер, Джей Би Хънт и др. не ползват класици а камиони със съвременен модерен дизайн. Не познаването на материята и местните традиции не е основание да се твърдят неверни неща. Трудно мога да си представя как една компания с 35000 камиона и 50000 ремаркета, ще си купи неефективни лошокачествени, многохарчещи камиони, а няма да си ги поръча в напредничавата Европа. Колега ние живеем в глобална икономика, там вакум няма.
                      Така е не познавам особеностите на транспорта там и затова питам,а нищо не мога да твърдя.
                      Все пак,колкото и големи фирми да са тези изброените,не могат да повлияят на манталитета на хората.Не могат да накарат,човек ползващ конфорта на американски камион,да се качи в европейски и да живее на няколко квадратни метра,както много европейски водачи.Естествено,там и инфраструктурата е друга,но едва ли експлоатацията на европейски камион е невъзможна в Америка.Освен това има и други пречки-няма внос на части,няма сервизна мрежа,няма специалисти,няма съответните традиций(а има други).
                      Ако всичко фактори за експлоатция,на европейски камиони са налице,и има кой да ги кара за същите пари,както и американските,то големите фирми ще изберат европейските.
                      Разбирам,САЩ-голяма страна,различни щати,но пък може да се сравни с ЕС,и неговите страни членки.Да,тук няма торнада,нито пустини но общо взето сме в сходна географска ширина и мисля,че европейските камиони биха се справили не по-зле в Америка.А рентабилността,на превозите е осезаемо по-висока.

                      Goblin,уважавам те и обикновенно се вслушвам в забележките ти,дори и направени с малко по-груб тон от необходимото.Но в случая,не мисля,че си в час,баш с тези неща.Транспортната ефективност се обуславя от много фактори и си е цяла наука.
                      Аеродинамиката също си е отделна наука,която има отношение към транспортната ефективност,но не е само тя.
                      Отделно за аеродинамиката на една машина,не се съди само на пръв поглед,а се правят съответните изследвания и се дават конкретни цифри.Така че не се чуди,как един гардероб се оказва по аеродинамичен,от гардероб,с табуретка пред него.(а примера може и с тухли).
                      Не казвам че американците са глупави,вижда се в по-аеродинамичните им модели.Ама някак странно ми седят тия огледала на фона на целия зализан камион.
                      А и да си возиш един или два тона каюта,не повишава ефективността,както и без това високото тегло на композицията без товар.И решението за колесната формула на влекача и ремаркето също има голямо значение...И още разни фактори.

                      И за транспортната ефективност:В интерес на истината,дори и по-ефективни европейските камиони,не са рентабилни в сравнение с железопътния транспорт,който е най-ефективния,за превоз на над определени разстояния по сушата.В това отношение,целия европейски и американски транспорт са се развили досега в погрешна посока.Но бъдещето идва с повишаване на цените на енергията и горивата и рано или късно ще се наложи на всички да се съобразят с това.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #56
                        До: Камиони MACK - легенда и истина

                        Както писах по-горе - не съм особено в час с камионите. Просто съм виждал и щатски, и европейски тир, и мога да ти гарантирам че са еднакво опасани със спойлери като европейските, а европейския има много по-голяма вертикална площ от другия.

                        Ръбестите макове от горните снимки са си архивна радост, и се карат до ден днешен просто понеже вървят, или в приложения в които аеродинамиката няма голямо значение.

                        Нагледно - да сравняваш това:




                        С това:




                        Е точно толкова неправилно колкото да сравняваш това :





                        С това:





                        Имай предвид че огромен процент от влекачите тук се ползват постоянно при скорости при които аеродинамиката няма грам значение. В Ню Йорк и във всеки по-голям град и кварталните магазини се зареждат с тирове, и живота на въпросните тирове минава от едно задръстване в друго, от пристанището през склада до магазина.

                        "Магистралните" тирове, тези които извършват истинските превози на големи разстояния са в повечето случаи относително нови, и са си доволно аеродинамични. Нещо такова са:




                        Между другото умишлено не коментирам аеродинамиката на актроса горе, при все цялата му модерност. И на твое място не бих се подхлъзвал в защита на европейските камиони, предвид че с това ограничение на 90-100км/ч аеродинамиката им отговаря на съвсем конкретни изисквания и е оптимизирана за дадени условия. Когато те задмине щатски аеродинамичен тир с двойно ремарке със 140км/ч без да чуеш и едно свистене, ще запееш друга песен . Последното ми се е случвало, вярно - изключително рядко, но ми се е случвало.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • #57
                          До: Камиони MACK - легенда и истина

                          Първоначално публикуван от druje Преглед на мнение
                          Ама ти оставиш ли камиона да те вози без да го контролираш ще видиш от близо свети Петър,добре де колеги 15 години съм се трепал като тираджия докато да станат толкова строги ограниченията и да почнеме да ги спазваме съм карал по 52часа нон стоп заради срок доставка не казвам че е геройство откачена работа .. п.п. много филми гледаме

                          Няма по добри шофьор от БЪЛГАРСКИТЕ е има и черни овци но кое стадо няма.В Европа кой кара без да е изчитен пътя само Ганчо кои прави заигравки с тахографа Ганчо защото вечно бързаме.Та американските били велики дрън-дрън
                          Колега явно не си ме разбрал.Да те контралира камиона в смисъл всички еликтронни джаджи който едва ли не ще почнат да ти казват и кога да ядеш спиш и се смееш.Аз лично до някъде не ги одобрявам. Лично мнение а не повод за спор.
                          0887284106-Митко
                          http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
                          http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

                          Коментар


                          • #58
                            До: Камиони MACK - легенда и истина

                            Гоблин,разликата е очевидна дори на твоите снимки.
                            Погледни американския камион(мисля Frightliner-кооперация с Mercedes) в аеродинамичния тест(на снимката).Няма огледала,а спойлерите са му такива,каквито вероятно рядко се срещат в реални условия по пътищата.(дано не съм прав)
                            Докато показаният Актрос е бил в подобен тест,заедно с огледала и спойлери,с които се ползва в реалния живот.
                            И не се заблуждавай от това че единия е скосен а другия плосък.(верно подбрал си баш Актрос с Мегаспейс кабина,който е с по-лоша аеродинамика)Виж само дизайна на решетката,огледалата и аеродинамичните канали и спойлери.Вижда се колко по-голямо внимание е обърнато на всеки детайл,и не става въпрос за красота,всичко си има предназначение.
                            За конкретните два примера,не мога да се обзаложа,дали аеродинамиката е в полза на европейския камион(както казах-по снимки не става),но съм убеден,че дори и да отстъпва,то не е с много.
                            А ефективността си остава същата,защото този европейски влекач, със супер леко европейско полуремарке,ще товари минимум 3-4тона повече,при по-нисък разход на гориво(не само аеродинамиката му влияе).
                            За скоростоограничителите също обясненията са логични.
                            Първо се цели безопасност.
                            Второ-при големи скорости аеродинамичните съпротивения се увеличават твърде много и правят транспорта по-нерентабилен,а също влияят и на екологията.

                            Радвам се,ако и братския хАмерикански народ е взел да вдява,за камионите,но има още какво да се желае-каютата,вместо на гърба може да се сложи на земята,а едно легълце да се сложи колкото за зор заман,ама пусти традиций,пуст манталитет.А и за задвижването май традицийте са им в повече от необходимо,ама нейсе,те си знаят...
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #59
                              До: Камиони MACK - легенда и истина

                              Зациклихме. Мисля че докато не намерим точни цифри за коефициенти на съпротивление - до никъде не можем да я докараме. А и да намерим - пак си остава спора дали един гардероб, като го покриеш с внимание към детайла, става по-аеродинамичен от един триъгълен шкаф. И какво отношение има цялата тая аеродинамика като вържеш отзад днес цистерна, утре контейнер, които нямат грам аеродинамични качества.

                              Пак повтарям - не съм специалист. Просто твърденията че едното е едва ли не в пъти по-добро от другото, и че видиш ли в единия район се цепят от разработки а в другия си клатят оная работа и с радост плащат гориво в повече е наивно.

                              А ако ще вкарваш в уравнението фактори като разход на тон и цена на превозена единица товар - тръгваш по съвсем тънък лед, предвид че тук стандартните ремаркета са по-дълги от европейските. Забележимо по-дълги. А имат и дълги, и двойни. И тогава става весело.
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар


                              • #60
                                До: Камиони MACK - легенда и истина

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                .....а едно легълце да се сложи колкото за зор заман,ама пусти традиций,пуст манталитет....
                                Цецо , не разбра ли че за подобна порода шофьори това е начин на живот . Аз едно време си бях импровизирал едно легло за зор-заман в Газката . Ползваше се за .... разни цели. Ама тук не става въпрос за зор-заман , а за кабина в която човек живее 25 дни в месеца . Остави настрани изискванията за ограничение във време за езда и т.н. Нямат нищо общо .
                                И друго : Когато стане въпрос за сметки и пари - американските бизнесмени нямат равни на себе си . Нима допускаш че собственици на компания с 3000 или с 30000 камиона не са си направили сметката кое е по-рационално за тях?! . Че то тези хора са проучили и шейните на ескимосите като транспорт дори . Ако преценят , че еврокамионите са по-рацонални за тях , смятай че тутакси ше сменят парка ! Тука сантименти няма ! Е не че няма и еврокамиони.
                                Впрочем , едно приятелче 3 години работи там в подобна фира - шофьорите предимно българи и поляци. Всички са били на Волво. Интересното е обаче , че при вноса са сменяли двигателите с американски.
                                А за коефициента на челно съпротивление : И да се намерят данни , разликата едва ли ще е фрапираща... дори според мен клони в полза на "муцуните"... то ако не беше така , Краз И Урал щяха да са плоски , нали ?
                                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X